Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisiinmeno, häät, mielipide-erot miehen kanssa

Vierailija
20.06.2014 |

Onko kellään muulla niin päin, että itse haluaisit vaan naimisiin, ilman niitä häitä ja juhlia ja lahjoja ja prinsessakamppeita, mutta miehelle ne juhlat ovat tärkeämmät?

Ollaan oltu 8 vuotta yhdessä, ja meillä on 5-vuotias lapsi, omakotitalo ja kaikki muukin. Naimisissa ei vaan olla, eikä edes kihloissa. Ollaankin alusta asti puhuttu, että kihloihin mennään vasta sitten kun tosissaan aletaan häitä miettiä, ja kihlausaika oli max. vuoden. Siitä ollaan koko ajan oltu samaa mieltä. Mies on ihan alusta alkaen suunnitellut enemmän niitä juhlia, vieraslistaa, tarjoiluja ja kaikkea. Musta on vaan koko ajan enemmän alkanut tuntua, etten halua yhtään minkäänlaisia juhlia, ainoastaan pappi vihkimään ja ne kaksi pakollista todistajaa. Olen ana tiaisuuden tullen vihjaillut asiasta, ja pari viikkoa sitten sain sanottua suoraan, etten halua minkäänlaisia juhlia, ja huomion keskipisteenä olemista. Mies vaikutti todella yllättyneeltä, ja tuntui, ettei edes ottanut tosissaan. Miten saan tajuamaan?

Mulla ei siis varsinaisesti mikään kiire ole naimisiin, olen ihan tyytyväinen tilanteeseen nänkin. Mutta sitä mietin, kuinka suuri pettymys miehelle on, kun odottaa ja suunnittelee juhlia (jotka järjestetään sitten kun rahaa on tarpeeksi), ja sitten tajuaa, etten ihan oikeasti aio, enkä voi niihin bileisiin osallistua :/

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 voisitko vielä kertoa mitä ihmettelet?

Vierailija
22/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ tekisin just noin, kun suunnittelit. Eli vihkiminen vain todistajien läsnäollessa, ehkä kahdenkeskinen hotelliyö tms. sen jälkeen. Siinä on sulle ikimuistoinen ja onnellinen päivä muisteltavaksi.

Sitten myöhemmin bileet kavereille, tai keitä nyt haluattekana kutsua. Rennolla tunnelmalla, ei juhlapukeutumista, esimerkiksi jossain mökillä tai työväentalolla. Hyvä ruokaa, musiikkia, yhdessäoloa. Tää ei ehkä ole sulle miellyttävin mahdollinen tilaisuus, mutta kestät sen kuitenkin, saatat jopa viihtyä kun näet muidenkin viihtyvän. Elämässä nyt kuitenkin joutuu välillä menemään mukavuusalueensa ulkopuolelle. Voit kuitenkin ajatella nämä juhlat ihan erilliseksi tapahtumaksi naimisiinmenostanne, näin ne eivät "pilaa" onnellisen päiväsi muistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo lapsikin ja asuttu vuosia yhdessä, on yksinkertaisesti naurettavaakin pitää mitään isoja hääjuhlia. Eiköhän se juna jo mennyt monta vuotta sitten.