Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailu paikassa, jossa ei saa tarpeeksi ruokaa

Vierailija
20.06.2014 |

Eli taas mökkijuhannus tulossa ja sellaisten ihmisten kanssa, jotka syövät tosi vähän. Miehen sukulaisia ovat ja minua tympii aina siellä käydessäni se, kun ruokaa heillä on tosi vähän tarjolla. Siis kuudelle ihmiselle sellainen perus kahden ihmisen annos. Mitä tehdä kun anoppi loukkaantuu jos syön omia ruokia lisäksi kun muuten kuolen nälkään? Urheilen tosi paljon joten tarvin energiaa. Pitäiskö jättää kokonaan menemättä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Että tästäkin saa ongelman, ei voi olla totta. Ja toi bodaripariskunta nillityksineen ja juhannusurheiluineen vois ottaa pari gin tonicia että pikkasen vanne pään ympärillä löysäis.

AP: tuppaudu keittiöön auttamaan ja huolehdi, että sitä ruokaa helvetti sitten kanssa laitetaan tarpeeksi. Jos anoppi inisee, sano että anoppi on hyvä ja menee laiturille istumaan, ottaa tästä lasin viiniä ja miniä sitten kutsuu pöytään.

Mikä helvetti siinä on että jokaisesta pitkästä viikonlopusta ja mökkivisiitistä saadaan oman navan ympärillä askarteleva moniongelmasoppa? Kasvakaa aikuisiksi!

Vierailija
42/45 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hetkinen, jos vieraita kutsuu mökille, niin ei kai heitä kutsu jonnekin laihdutusleirille vaan enemmänkin juhlaa viettämään, joten paikallaan on aterioiden lisäksi herkkuja.

Jos on itse niin helevetin pihi ettei vieraita halua syöttää kunnolla, sitten voi etukäteen pyytää vieraita ottamaan mukaansa ruokaa nyyttärityyliin.

Kyllä meillä karjalaissuvussa enemmänkin ongelma on ollut ruoan paljous -- oliskos tässä ruoan pihtaamisessa joku länsisuomalainen saituus kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi alkuun loukkaantui, mutta sitten lopulta tottui. Vein erityisesti salaattiaineksia, kun heillä niitä ei syöty,  juureksia vain. Tietty me kävimme siellä ollessa kalassa, kun oli vesistöjä lähellä ja sen hyväksyivät alusta asti, että saatoimme tuoda isonkin satsin ahvenia grillattavaksi. Mutta minä tosiaan aloitin vähällä ja vähitellen lisäsin määri'. Mulla tuli nyt kesken viestin jotain vikaa nappikseen, joten kirjoitan sitten eurooppalaiseen tyyliin, vaikka ihan Suomessa ollaan, erikoismerkit menee miten sattuu ja aakkoset pilkuilla myos. En saa edes sulkuja tehtya. Anoppi tosiaan ei sitten enaa loukkaantunut, vaan mutisi kylla etta tuon paljon ruokaa, mutta oppi siihen. Han tosiaan saattoi keittaa jotain keittoa pari litraa, kun syojia oli kymmenen. Ainoa, mita oli reilusti yleensa, oli pulla. 

testaan viel' t''h'n loppuun tulostuuko kuitenkin oikein [;'/

Vierailija
44/45 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppisongelma korjattu, olin painanut jotain näppäinyhdistelmää ja sain asetuksiini jenkkinäppiksen kesken viestin. 42. 

Jatkan nyt vielä. Meillä tosiaan anopilla ei oikein arvionti toiminut, ei hän niinkään pihi ollut, vaan laskutaito ei ollut oikein hanskassa. Alussa ujostelin viedä omia ruokia, koska hän selvästi loukkaantui. Mutta nyt myöhemmin olen ajatellut, että se loukkaantuminen oli kuitenkin ehkä vain teatteria ja oli oikeasti aika tyytyväinen, että osallistuimme ruokakustannuksiin sen minkä söimmekin. 

Vierailija
45/45 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelman mutta en sitä, etteikö sitä voisi ratkaista muutenkin kuin suoraan anoppia loukkaamalla. Esim. tuokaa mukananne ruoan kanssa patonkia tai tuoretta leipää (leivo vaikka sämpylöitä) ja kata ne itse pöytään, koska lapset/mies tykkää...

Toinen vaihtoehto on varata esim. kasviksia ja dippiä välipaloiksi sillä varjolla, että lapset tarvitsevat tai vaikkapa mansikkarahkaa jälkiruoaksi eli niukan ruoan jälkeen tulee sitten melko pian jotain pientä syötävää, jonka olette tuoneet mukananne ja ilmoittaneet, että ne syödään sitten tällöin.

Kolmas vaihtoehto on tuoda mukana jokin vuoka tai vaikkapa kylmäsavulohta ja ämpätä se siihen ruoan mukaan. Jos kylmäsäilytystilaa on niukasti, niin voi vaikka tehdä niistä kasviksista vartaita tai täytettyjä paprikoita tai varata maissia grillattavaksi.