Vierailu paikassa, jossa ei saa tarpeeksi ruokaa
Eli taas mökkijuhannus tulossa ja sellaisten ihmisten kanssa, jotka syövät tosi vähän. Miehen sukulaisia ovat ja minua tympii aina siellä käydessäni se, kun ruokaa heillä on tosi vähän tarjolla. Siis kuudelle ihmiselle sellainen perus kahden ihmisen annos. Mitä tehdä kun anoppi loukkaantuu jos syön omia ruokia lisäksi kun muuten kuolen nälkään? Urheilen tosi paljon joten tarvin energiaa. Pitäiskö jättää kokonaan menemättä?
Kommentit (45)
Ei se auta vaikka ruoat veisi, jos emäntä ei halua/ymmärrä laittaa niitä tarjolle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:54"]
Ei se auta vaikka ruoat veisi, jos emäntä ei halua/ymmärrä laittaa niitä tarjolle.
[/quote]
Laita itte, senkin paksupyllyinen ruustinna.
minkä kokoisia ihmisiä aloittavat ovat?
Kärsin samoista ongelmista ja painoindeksi on 22. Toisten ihmisten peruskulutus on vaan suurempi ja liikuntaa harrastamalla sen saa tavalliseen ihmiseen verrattuna monin kertaiseksi.
Ei se urheileva bodarimies siellä mökillä kaljaa kitatessa 4500kcal kuluta... eri asia treenipäivinä.
Ja muistakaa toki laskea ne kaljan kilokalorit.
Tekisi teillekin hyvää kokeilla edes kerran elämässä ramadan-kuukauden paastoa, niin 3 pientä ateriaa pitkin päivää olisi sen jälkeen ylellisyyttä. Parikymmentä tuntia päivittäin syömättä ja juomatta kuukauden ajan. 6-10 tuntia syömättä ja juomatta ei tunnu sellaisen jälkeen yhtään miltään. Eri asia, jos on fyysisesti sairas, että pitää puputtaa koko ajan ruokaa hillittömiä määriä, mutta terve ihminen pärjää vähemmälläkin ruoalla jonkin aikaa.
Muslimi
Jos vain aikuisia mökillä, suklaata, keksejä ym laukkuun vaan ja vetelee niitä sitten salaa. Kyllä niillä viikonlopun pärjää. Ja listan ulkopuolelta voi viedä vaikka ison satsin ruokaisaa pastasalaattia viemisiksi, se kuitenkin pitää syödä pian pois ettei vanhene.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:04"]
Ei se urheileva bodarimies siellä mökillä kaljaa kitatessa 4500kcal kuluta... eri asia treenipäivinä.
Ja muistakaa toki laskea ne kaljan kilokalorit.
[/quote]
Se bodari urheilee päivittäin ja on abso. Ongelma sulle?
Miten se siellä mökillä urheilee? Vie oman punttisalin mukana?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:12"]
[/quote]
Älä nyt riuku kiukuttele
Eiks sit voi sanoa et mun kuuri vaatii nyt kalorei ja tekee oman eväs pekitin mihin nimi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Älä nyt riuku kiukuttele
[/quote]
Eli se ei siis urheile siellä LOL
Minulla sama ongelma, olen nainen, BMI19. Usein kylässä samaa ongelmaa. Varsinkin kun niukka ruoka jaetaan niin, että miehet saavat nk.normaalit annokset ja naiset todella pienet. Vaikea siinä on pullikoida, kun ruokaa on tehty tietty määrä. Olen myös tuonut sitten itselle salaruokaa ja yleiseen käyttön naposteltavaa.
Olen myös huomannut, että useissa tälläisissä "syödään kuin linnut normaalia ruokaa" -perheissä, syödään sitten runsaasti herkkuja tai naksuja. Meillä taas syödään tavallista ruokaa riittävästi ja siinä kaikki.
Otatte "tuliaisina" vähän extra-ruokaa mukaan. Ongelma ratkaistu.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Älä nyt riuku kiukuttele
[/quote]
Kuuri päällä? Hermo kireällä?
paljonko sä horo tunget sitä paskaa naamaasi? ei ol ihme
että suomessa on niin paljon yh-äitejä!!!!
Voisi olla mun aloittamani!
Itselläni on suolistosairaus (nesteytys ja kuidut tärkeitä) sen lisäksi migreeni (verensokerin liika lasku aiheuttaa kohtauksen) sekä verensokerien kanssa muutenkin ongelmia minkä lisäksi liikun todella paljon (laihdutin 30kg jokunen vuosi sitten). Mun on pakko syödä 2-3 h välein tai koko kroppa menee sekaisin ja tasapainon korjaaminen on todella hidasta ja v-mäistä.
Se voipi olla terveelle ihmiselle vaikea ymmärtää mun säännöllistä syömistäni. otan aina eväitä minne vaan menenkin ja syön niitä ihan pokkana.
Hui kauhea, itselleni kavi noin viime vieraiden kanssa! Kokkaan yleensa kahdelle, joten en osaa yhtaan arvioida miten paljon isompi joukko syo. Teoriassa se menisi kahden monikertana mutta kun en osaa aina arvioida edes kahden hengen aterioiden kokoa!
Tein vieraille alkusalaatin, vuoallisen uuniruokaa ja jalkiruoaksi kakun. Kun lastasin ruoat lautaselle (paaasiassa paaruoan, muut annoskoot olivat mielestani normaaleja), huomasin etta ruokaa oli ihan onnettoman vahan per henki :D en ymmarra miten se noin kutistui, kun samasta vuoasta mina ja mies syodaan aina kaksi paivaa. Ja syojia oli nelja!
Anteeksi siis arvon vieraat jos jouduitte kurvaamaan kotiin makkarin kautta! Ensi kerralla lupaan tehda niin mammuttiannoksen etta viikon paasta viela nieleskellaan :)
Muttajoo aloitukseen, kuulostaa etta sakki on aika pieniruokaista eika tajua muiden ruokahalua... ehdottaisin minakin linturetkea makkariin taikka sita ruokaisaa pastasalaattia, hyvia ideoita molemmat!
Miesten sukulaisiin kun mennään, niin pakko ottaa jotain omaa evästä mukaan, hedelmiä vähintään välipalaksi, koska niitä ei ole muuten. Mies aina sanoo, että ei meidän mitään ruokia tartte mukanamme viedä, mutta mä kyllä olen tottunut syömään 4-5 kertaa päivässä. Ruokaa on tosi vähän kyläpaikassa :D ja en ole mielestäni suursyömäri.
Menkää omille mökeille ja jättäkää ne sukulaiset vihdoinkin rauhaan. Jos sinne on pakko mennä, avatkaa suu ja sanokaa, että lapsilla on jo nälkä, kokatkaa itse.