Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaa, Egypti ja Turkki. Vatsatautien paratiisi :)

Vierailija
20.06.2014 |

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288702867308.html?pos=ksk-trm-matk-ospu

En voinut olla laittamatta tänne, kun noita kohteita aina niin kehutaan täällä.

Ja kyllä. Olen itse käynyt kerran Turkissa ja toista kertaa ei tule. Ja kahteen muuhun en ole koskaan menossa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hullua pelätä niin paljon pöpöjä, että siitä syystä jättää upeat matkahohteet käymättä :/.

Meitä matkusti Intian Goaan muutama vuosi sitten 5 ihmistä, nuorin 8 v. Kahden viikon matkan aikana KENELLÄKÄÄN ei ollut KERTAAKAAN vatsavaivoja.

Käsihygienia. Suihkussa suu kiinni, maitohappobakteerit ja ainoastaan pulloveden juominen näköjään auttoivat.

Matkakuume on taas kova enkä todellakaan jäisi kotimaahan vain siksi että pelkään vatsanväänteitä. Kohde vaan oli jotain niin upeaa, että vielä mieli halajaa takaisin ja seuraavalla kerralla aion toteuttaa samaa hygieniakaavaa. Toivon tietysti ettei kukaan sairastu.

Vierailija
2/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi ruokamyrkytyksen saada ihan Suomalaisessa huippuravintolassakin on käy huono tuuri...

Itse olen lukuisia kertoja matkustanut mm. Turkissa, en ns. piittaa suosituksista (otan juomiini jäitä, syön jäätelöä sekä salaatteja jne. jne.) ja kerran olen saanut salmonellan, se mitä välttelen on sellaisissa uima-altaissa uiminen joissa on paljon pieniä lapsia... En tiedä onko tuo se sitten se mikä on taudeilta pelastanut?

Yksi hyvä vinki minkä "sata vuotta" sitten sain on se, että kun menee ulkomaille kannattaa heti ensimmäisenä pävänä syödä paikallista jugurttia, noin olen mahdollisuuksien mukaan tehnytkin (=yleensä ottanut jugurttia hotellin 1. aamiaisella tmv.) ehkä sekin vaikuttaa?

Maitohappobakteeri valmisteita en käytä, aiemmin käytin mutta sittemmin ne vain jäivät pois, en ole eroa huomannut, mutta ehkä tuosta jugurtista saa niitä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pelkää pöpöjä, mutta en niitä todellakaan toivo kohdalleni toista kertaa.

Thaimaa ja Egypti ei ole koskaan kuulunut meidän matkavalintoihin.  Ei ole kiinnostusta niihin.  Turkki nyt taas oli sellainen ettei sinne ole hinkua toistamiseen. Ilman vatsatautia se oli sellainen paikka, että ei kiitos.

Onneksi on muita paikkoja jonne on halua mennä ja pääsee.  Onneksi jokainen saa valita matkakohteensa mieltymysten mukaan.

Mukavia lomia kaikille.

t.ap

Vierailija
4/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt egyptissä sukuloimassa pariinkin otteeseen enkä ole sairastunut kertaakaan, vaikka missä ghettoravintoloissa olenkin syönyt. Kai se on ihan tuuristakin kiinni. Maitohappobakteerit ja käsien pesu ovat varmaan pelastaneet pariin otteeseen.

Vierailija
5/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit ovat tarkkoja hygieniasta, yleensä ne taudit saa jostain muualta kun ruuasta, esimerkiksi likaisista rahoista, joita toki saattaa käsitellä siinä aterioinnin yhteydessä kun maksaa laskua.

Vierailija
6/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Me ollaan lasten kanssa käyty jokaisessa mainitsemistasi paikoista ja syöty aina kaikkea paikallista. Viimeksi vuodenvaihteessa Thaimaassa ja syötiin ihania ruokia kojuista ym. Koskaan ikinä ei milloinkaan missään ole kenelläkään meistä ollut ripuleja sun muita tauteja matkoilla eikä niiden jälkeenkään. Kyllä ne mahataudit, joita meidän perheessä on sairasteltu on tullut ihan rakkaan koti Suomen pöpöistä. 

Vierailija
7/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä ollut 2x, Thaimaassa muutaman kerran ja Turkissakin varmaan 5-6 x viimeisten 30 vuoden aikana. Koskaan ei ole tullut vatsatautia vaikka syömme katukuppiloissa, paikalllisten ruokapaikoissa, katukärryistä jjne jne.

Helsingissä olen saanut elämäni ainoat 3 ruokamyrkytystä.....

et silleen.....

Vierailija
8/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.

Olimme 15vrk Thaimaassa 2/12 ja ei tullut edes pientä vatsanväännettä kellekään meistä (2aik ja 2 lasta), 15vrk Turkissa 2/14 ja sama juttu ja 15vrk Egyptissä 7/11 ja siellä tuli pientä vatsanväännettä ja löysyyttä minulle, miehelle ja silloin 8v kuopukselle, mutta 4,5 tähden hotelli kun oli niin lääkäri oli paikalla 24/7 ja saimme lääkettä joten sekin pieni vaiva tyrehtyi 2vrk.

Egyptiin haluamme uudelleen ja olisimme jo varanneet matkankin mutta kun on ollut niitä levottomuuksia, Turkki ei nyt ole ohjelmassa vaikka ei ole pahaa sanottavaa paikasta eikä varsinkaan ruoasta (Bodrum) ja Thaimaahan on buukattu jo matka ensihelmikuulle:)

ps, ihan täällä kotisuomessakin voi saada vatsapöpön..

Vierailija
9/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikissa noissa, eikä yhtään vatsatautia ole tullut kellekään perheestämme. Ei myöskään Kyprokselta eikä Espanjan kolmelta eri kohteisiin suuntautuneelta reissulta, olemme ilmeisesti rautavatsainen perhe.

Vierailija
10/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ketjuun vastata ne kymmenet tai sadat jotka ovat saaneet vatsataudin ko maissa??!! Itsellä herkkä maha ja laktoosi -intoleranssi joten ko maat eivät houkuttele. Olen myös herkkä saamaan auringonpistoksen.

Vierailija
11/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 6 kaveruksen kesken Thaimaassa. Porukasta yksi on oikein bakteerikammoinen ja eleli sen mukaan. Ei ottanut jäitä juomiin jne. Kaikilla muilla oli kamala turistiripuli paitsi tällä bakteerikammoisella. Itselläni tärvääntyi 4 lomapäivää sen vuoksi. Jouduin ab-kuurinkin syömään. Mutta lähtisin edelleen Krabin saaristoa kiertämään kokemuksesta huolimatta =)

Vierailija
12/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman kerran Egyptissä ja kaksi kertaa pidempään. En ole ollut turistimatkalla . Kerran oli ripuli ja ei paha. En ole syönyt seisovissa pöydissä.

Vierailija
13/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökää ennen reissua maitohappobakr myös teidän ripulimaissa ja paikallista jukurttia ja kotona vielä kuuri loppuun.

Vierailija
14/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai riski on kohonnut joissakin kohteissa MUTTA itse uskon että se tulee jos on huono säkä VAIKKA huolehtii käsidesistä, juo oikeaa vettä ym enkä ymmärrä miksi jättäisi matka tekemättä vain tämän takia. Egyptissä olen kerran ollut (enkä tykännyt sen takia en lähde enää sinne), sain vatsataudin, Turkissa x 2 en saanut mitään ja Thaimaassa x 6 ja kerran saanut taudin. Aina olen syönyt se mitä haluan, myös salaatteja, kastikkeita, jäätelöä ym.

Vierailija
15/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:55"]

Voisko ketjuun vastata ne kymmenet tai sadat jotka ovat saaneet vatsataudin ko maissa??!! Itsellä herkkä maha ja laktoosi -intoleranssi joten ko maat eivät houkuttele. Olen myös herkkä saamaan auringonpistoksen.

[/quote]

Kun nro 8 oli ekaa kertaa Egyptissä vuonna 2001 lentokoneen 164 matkustajasta 162 oli vatsataudissa:) Me olimme ainoat terveet. Voi luoja sitä öksyn ja ripulin hajua.....

Mutta tosiaan, 60 lomamatkaa ja monta työmatkaa eikä yhtään vatsatautia reissuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä