Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
1921/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhdessä vuokrattu mökki niin kulut jaetaan. Jos joku pariskunta on vuokrannut mökin ja yrittää sen kuluja kattaa kutsumalla vieraita niin on ihan vieraiden päätettävissä haluaako osallistua ja miten. Itse en osallistuisi mökin vuokraan. Jos ottaisin kutsun vastaan niin toisin ruokaa sen mitä meidän perhe kuluttaa plus tarjottavaa koko porukalle ja isäntäväelle tuliaiset esim. viiniä ja ihan sen mukaan ollaanko mökillä yksi yö vai viikko. En tuo ruokaa koko viikoksi jos itse ollaan yksi yö. Jos saan viestillä kauppalistan niin soitan ja tarkennan, kenelle ja kuka osallistuu kuluihin. Pyydän ihan suoraan kauppalistan rahaosuudet MobilePaylla ENNEN kauppaan menoa, lähetän linkin myös sähköiseen kauppalistaan.

Vierailija
1922/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen tässä ajan kuluessa miettinyt, että mitenkähän mahtoi jussin juhlat siellä mennä? Menikö ap, veikö listan mukaiset kamat, oliko muillakin yhtä hyvät tuotavat?

Ja kun se lista olin niin yksityiskohtainen, niin mahtoiko se kaveri löytää tän ketjun ja tunnistaa listansa ja siitä sitten vaan lukemaan..

Tuo tapaushan ratkesi jo pari vuotta sitten, ap ei mennyt sinne mökille. Ketjuun tuli myöhemmin muutamia loukkaantuneita kommentteja, mitkä saattoivat olla mökin omistajan kommentteja kun niissä oli  ap:n henkilökohtaista haukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mene. Sillä selvä. Ja ei ole ok. Jos minä kutsun, niin maksan ja järjestän tarjoilun.

Ilmoita että oksensit, ja jäät kotiin.

Maksatko ja järjestätkö 20+ hengen viikonlopun vieton, niinpä

Satanen viikonlopusta on aika vähän. Sinä varmaan tarjoat kaikille 200 grammaa maksalaatikkoa kunnon av-mamman malliin.

Vierailija
1924/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaisjärkeee kirjoitti:

EI SINUN OLE PAKKO SINNE MENNÄ!!!

Jo nyt kuitenkin menet, niin osta nuo tarvikkeet ja kun annat ne kutsujalle, niin

muista laittaa hyvin tavaroiden päälle näkösälle, LASKUT TAVAROISTA!!!!

Lisäksi, OSTA OMA TULIAINEN!

lUULISI tervejärkisen käsittävän, että Sinun tuliaisesi on LAHJA ja pyydetyt tuomiset

pitää maksaa!! (muista käyttäytyä niin, että se asia on PÄIVÄN SELVÄ!!!

Ja sinä menisit lokkeilemaan täyshoitoon viikonlopuksi yhdellä keksipaketilla. Teitä itsekkäitä pskoja aina vaan näyttää riittävän.  Hyvä ettet ole tuttuni.

Vierailija
1925/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tämä mun mielestä ole yhtään ok. Jos pyydetään ruokaa ja juomaa tuomaan, pienempi rahasumma olis okei, etenkin jos kaikki tois jotain. Mutta se, että 100 pitää kaikille jotain tuoda, ei ole ok.

Vierailija
1926/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene. Sillä selvä. Ja ei ole ok. Jos minä kutsun, niin maksan ja järjestän tarjoilun.

Satanen viikonlopusta on aika vähän. Sinä varmaan tarjoat kaikille 200 grammaa maksalaatikkoa kunnon av-mamman malliin.

Hinta oli muuten 200 € tämän päivän hinnoilla ja aika siellä mökillä piti olla yhdestä illasta seuraavaan aamuun.

Vierailija
1927/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ok. Kutsuja saa hölmöillä ihan kuinka paljon haluaa. Ja minä voin sanoa, että haista ripuli, en oo tulossa, hanki tavarasi ihan itse.

Vierailija
1928/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maalaisjärkeee kirjoitti:

EI SINUN OLE PAKKO SINNE MENNÄ!!!

Jo nyt kuitenkin menet, niin osta nuo tarvikkeet ja kun annat ne kutsujalle, niin

muista laittaa hyvin tavaroiden päälle näkösälle, LASKUT TAVAROISTA!!!!

Lisäksi, OSTA OMA TULIAINEN!

lUULISI tervejärkisen käsittävän, että Sinun tuliaisesi on LAHJA ja pyydetyt tuomiset

pitää maksaa!! (muista käyttäytyä niin, että se asia on PÄIVÄN SELVÄ!!!

Ja sinä menisit lokkeilemaan täyshoitoon viikonlopuksi yhdellä keksipaketilla. Teitä itsekkäitä pskoja aina vaan näyttää riittävän.  Hyvä ettet ole tuttuni.

Eikö sinulla ollut tarpeeksi tuottelias juhannus?

Vierailija
1929/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne mökille oli ap tapauksessa tulossa viisi henkeä, ap yhdeksi yöksi, hän olisi lähtenyt aamulla kotiin.

Ja kyllä, jos KUTSUN viisi henkeä (tai vaikka sen kaksikymmentä) vieraakseni kertomatta nyyttäriperiaatteesta, silloin minä todellakin olen valmis syömiset maksamaan. Ei tulisi mieleenkään lähettää yhden yön yöpymisestä 200 € kauppalistaa per henkilö.

Vierailija
1930/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka juhannus tämä vuosia vanha juttu, nostetaan arkistojen kätköistä 👀

1931/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3vrk bileet. Ihan normikustannukset 100 per tyyppi. Toki HK sinisellä voi säästää

Vierailija
1932/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne mökille oli ap tapauksessa tulossa viisi henkeä, ap yhdeksi yöksi, hän olisi lähtenyt aamulla kotiin.

Ja kyllä, jos KUTSUN viisi henkeä (tai vaikka sen kaksikymmentä) vieraakseni kertomatta nyyttäriperiaatteesta, silloin minä todellakin olen valmis syömiset maksamaan. Ei tulisi mieleenkään lähettää yhden yön yöpymisestä 200 € kauppalistaa per henkilö.

Minä taas odottaisin kaikkien tuovan omat syömisensä ja juomisensa, ellei aiheesta olisi jostain syystä mitään puhetta etukäteen. Ja ainakin itse toisin lisäksi jotain pientä yhteisesti tarjolle. Eli kauppalistan lähettämisestä ilman ennakkosopimista olemme toki samaa mieltä.

Vierailija
1933/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas odottaisin kaikkien tuovan omat syömisensä ja juomisensa, ellei aiheesta olisi jostain syystä mitään puhetta etukäteen. Ja ainakin itse toisin lisäksi jotain pientä yhteisesti tarjolle. Eli kauppalistan lähettämisestä ilman ennakkosopimista olemme toki samaa mieltä.

Okei, tarkennan sen verran, että tietty joku ihan virallinen kutsu on hieman eri asia. Miellän kutsuksi tässä tapauksessa rennon "ollaan muuten siellä, tervetuloa seuraan!" -tokaisun.

Vierailija
1934/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka juhannus tämä vuosia vanha juttu, nostetaan arkistojen kätköistä 👀

Nojoo siis tää alotus on vaan 2 vuotta vanha joten eipä oo hyvin monena juhannuksena vielä voitu nostella.

Vierailija
1935/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut, että valitettavasti minulla ei ole rahaa riittävästi näihin ostoksiin, enkä juo lainkaan viiniä, joten jään sittenkin kotiin juhannukseksi. Kiitos kuitenkin kutsusta.

Vierailija
1936/1992 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ok lista pyytää pariskunnalta, yhdeltä ihmiseltä ei.

Vierailija
1937/1992 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä kertoisit tuon kutsuvaiheessa, asia olisi tietysti ihan fine. Ei jos pelkästään olettaisit vieraittesi lukevan ajatuksiasi.

Vierailija
1938/1992 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä kertoisit tuon kutsuvaiheessa, asia olisi tietysti ihan fine. Ei jos pelkästään olettaisit vieraittesi lukevan ajatuksiasi.

Oikeasti? Siis ihmiset olettavat, että kun heidät on johonkin oikein KUTSUTTU, heidän ei tarvitse huolehtia edes omista syömisistään? Koskeeko tämä vain mökkiä vai vaikka reissua Linnanmäelle? "Ollaan muuten tuolloin menossa mökille/Lintsille/risteilylle/kylpylään. Tulkaa hei ihmeessä tekin!" tarkoittaa osalle, että kutsu kävi ja tarjoilu pelaa? Aikamoista.

Ja nyt ei puhuta tietenkään mistään virallisista juhlakutsuista.

Vierailija
1939/1992 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Siis ihmiset olettavat, että kun heidät on johonkin oikein KUTSUTTU, heidän ei tarvitse huolehtia edes omista syömisistään? Koskeeko tämä vain mökkiä vai vaikka reissua Linnanmäelle? "Ollaan muuten tuolloin menossa mökille/Lintsille/risteilylle/kylpylään. Tulkaa hei ihmeessä tekin!" tarkoittaa osalle, että kutsu kävi ja tarjoilu pelaa? Aikamoista.

Ja nyt ei puhuta tietenkään mistään virallisista juhlakutsuista.

Kyllä jos kutsutaan ilman mainintaa maksusta.

Haluan itse päättää maksanko 100€ siitä että saan viettää sen minulle tuntemattomien seurassa ja maksaa ruuasta mitä en edes tiedä mitä on.

Tuolla rahalla pääsen nimittäin yksinkin syömään melko hyvän illallisen ravintolaan ja saan itse päättää mitä syön.

Vierailija
1940/1992 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superpihi ex jaksoi hokea tuota "minut on sinne kutsuttu", kun ei suostunut maksamaan mistään ja meni kaikkialle tyhjin käsin. Olisi edes koskenut vain aikuisten bileitä, joissa oli ainoana vieraana täysin tarjoilujen varassa. Mutta kun meni tyhjin käsin jopa sukulaislasten synttäreille. "En minä sinne mitään lahjaa ole ennenkään vienyt, minuthan on sinne kutsuttu." Häpesin hänen puolestaan silmät päästäni ja oli tosiaan nopeasti ex.