Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
1841/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu valittaa, kun perheellinen tuttu tulee aina tyhjin käsin mökille. Kun menen ja vien ruokakassit mennessäni ei näytä olevan mieluista. Jotenkin vaikuttaa ettei mikään kelpaa.

Etkö osaa kysyä, mitä voisit tuoda?

En minäkään tykkäisi, jos olisin varannut jo ruuat, ja sitten vieras toisi kassitolkulla ruokaa, sopimatta. Ei ne mahtuisi edes mökin jääkaappiin.

Kysyn kyllä ja vien hänen erikoisruokavalioon liittyviä , hyvin säilyviä esim. kuivatuoteita joita TIEDÄN hänen KÄYTTÄVÄN!

Että voitkin olla negatiivinen läzkipää!

? Ehkä sinun kielenkäytöstäsi ja nimittelystäsi johtuu, ettei ns. mikään kelpaa.

Vierailija
1842/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kans kymmenen vuotta vastaavanlaisessa tilanteessa kun ostelin kassit täyteen ruokaa sukulaiten ja tuttavien mökille. Muut vieraat eivät koskaan ostaneet/tuoneet mökille mitään muuta kuin omia juomisia ja syömisiä. Muut söivät sitten mun ostamia ruokia ja itse sai syödä lähinnä ruokajämät. Tossa muutama vuosi sitten voitin lotossa, mutta en maininnut asiasta kenellekään, säästäväinen ja arka kun olen luonteeltani. Eräänä kesänä tuli taas jokavuotinen kutsu mökille ja kauppalista. Kilttinä ihmisenä ostin kaikki listalla olevat ruokatarvikkeet ja juomat + paljon ylimääräistä. Kävin samalla myös ostamassa käytetyn mutta aika näyttävän Bentley Continental GT merkkisen auton. Ajoin Bentleyllä mökin pihaan ja kävin antamassa ruokakassit isäntäperheelle. Aika monella loksahti siinä suu niin pitkäksi ajaksi auki, että muutamalle lensi hyttynenkin suuhun. Sanoin että tässä ruuat ja hyvää juhannusta, mutta en ehdi jäämään kun bisnekset kutsuu. Sen jälkeen kurvasin Bentleyllä pois pihasta enkä ole enää tähän päivään mennessä vastannut uusiin mökkikutsuihin. Saavat nyt itse ostella yhteiset juomat ja ruuat, minä en enää heidän juhlia kustanna. Juhannuksen vietän nykyisin ulkomailla.

Outoja ihmisiä, puolin ja toisin.. Itse en juuri erota autonmerkkejä, no Mersun ja Volvon merkit tunnistan. Kummallisia ja pinnallisia ihmisiä, jos joku autonmerkki tekee vaikutuksen.

Enkä ymmärrä, miksi ette avaa sanaista arkkuanne, jos jäätte nälkäisiksi tuomistanne ruokakasseista huolimatta, eihän noin voi elää. Ihme kavereita, ei voi muuta sanoa, puolin ja toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuontapainen kutsu kerran. Ensin kutsuttiin viestillä. Sitten tuli kauppalista ilman selityksiä. Vastasin ettei mulla ole rahaa niin paljon. Ei vastausta. Se oli kesällä 2021.

Vierailija
1844/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhunnut mitään yhdestä päivästä, se oli toinen nillittäjä joka söi tortillan. AP oli menossa juhannukseksi, mikä yleensä käsittää kolme päivää.

Mitäpä jos vaivautuisit lukemaan ketjun alkupäätä, siellä asia kerrottiin. Ap oli alunperin todellakin menossa mökille aatto iltapäivänä ja olisi lähtenyt kotiin ensimmäisen juhannuspäivän aamulla. Ap ei ole kommentoinut ketjua itse enää tosi pitkään aikaan.

Paitsi mitä nyt.

Vierailija
1845/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2021. Turha tätä on enää jauhaa.

Vierailija
1846/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
1847/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rohkeasti vedät rajat! Toinen ei voi määrätä mitä tuot, vaan yhdessä sovitaan asiat, eikä anneta mitään kauppalistaa!

Soita kaverillesi ja sano, että eihän tämä näin mene, että määräät tällä tavalla, vaan yhdessä sovitaan. Kyllä se juttelemalla selviää.

Vierailija
1848/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo sentään rehellisempää kuin se, että käy kuten minulle: oletan, että aikuiset ihmiset osaavat viikonlopuksi kylään tullessaan varautua asianmukaisin ruokatuomisin, mutta ei, pälähtivät minun, pienituloisen tk-eläkeläisen, kotiin mukanaan tasan yksi vissypullo ja lapsen matkalla syömän jäätelön paperit ("onkssulla roskis missä?"). Tunnustan, että kehotin ottamaan vielä kierroksen kyläkaupan kautta, sillä minulla ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi ruokaa syöttää koko lössiä viikonlopun ajan - eikä myöskään rahaa ostaa sellaisia määriä.

Tämän kruunasi tapa, jolla tervetuloiltapalaksi + grilliin varaamilleni halvemman hintaluokan makkaroille ja leivänpäällisille nyrpisteltiin melko avoimesti, samoin aamupalan hapankorpuille ja Arkijogurtille. Olisi pitänyt olla kalliita muroja, loputtomiin juustoa ja ties mitä.

Onneksi on muunkinlaisia vieraita. <3 Erityiskiitos esimerkiksi pariskunnalle, josta se toinen osapuoli kertoi pakanneensa varmuuden vuoksi omat pyyhkeet ja lakanat koska "ei oltu ihan varmoja että miten sulla on täällä remontin keskellä pesukoneen kanssa".

Vierailija
1849/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, josta toi ei tunnu paljolta? 

Siis jos menisin ostamaan pelkästään itselleni, niin sitten joo olis liikaa mansikkaa, mutta tossahan ostetaan mansikat koko porukalle, vstaavasti joku tuo makkarat koko porukalle tai ostaa kahvit ja aamiaistarpeet.

Tää on just se, mitä mökkivieraat ei ymmärrä.

Tuossahan on melkein kilo mansikoita per naama, mitä ihmettä?!

Vierailija
1850/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vuodelta 2021. Turha tätä on enää jauhaa.

Edelleen ajankohtainen aihe.

En veisi kun tuliaiset ja omat eväät. Tarvittaessa nukkuisin autossa, jos tulisi napinaa ja aamulla poistuisin. Toisaalta ei kannata edes mennä, jos tupsahtaa kauppalista ilman että itse on siihen vaikuttanut - muuten on hyväksikäyttöä.

Vierailija
1851/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut lukea koko ketjua, joten pahoittelut jos tulee toistoa, mutta mulle tässä skenaariossa on kummallista se, että AP joutui tilanteeseen, jossa häneltä pyydetään jotain, mistä ei aiemmin ollut puhetta. Siis törppö tämä kutsuja! Jos kutsuu ihmisiä mökilleen viikonlopuksi eikä puhu syömisistä, juomisista tai kustannuksista mitään, niin se tarkoittaa sitten sitä, että kutsuja hoitaa kaikki tarvittavat toimenpiteet ja maksaa viulut kaikkinensa. Muussa tapauksessa kutsujan tulee kutsun esittäessään ilmaista, että kutsutulle on tulossa kustannuksia ja/tai tehtäviä.

Ei siis näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! Vietetään kiva viikonloppu kuudestaan näiden-ja-noiden kanssa!"

vaan näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! Meitä tulee yhteensä kuusi ja kulut jaetaan tasan. Lähetän pian jokaiselle listan tuotavista tavaroista. Yritän jaotella niin, että kaikki maksavat suunnilleen saman verran, mutta katsotaan sitten vielä kuiteista tarkemmin ja tasataan. Lakanat, pyyhkeet ja pesuaineet tulevat talon puolesta, mutta jos tarvitset jotain erityistä, niin tuo tietysti silloin omat. Ilmoitathan ensi viikon loppuun mennessä, pääsetkö tulemaan!"

Tai näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! En voi valitettavasti tarjota yhtään mitään, joten tuothan itse itsellesi kaiken, mitä tarvitset - kaikki ruoat aamupaloista iltapaloihin, juomat vedestä saunakaljoihin, hygieniatarvikkeet, lakanat ja pyyhkeen. Tyyny ja peitto löytyvät talon puolesta. Viikonlopun aikana on tarkoitus pilkkoa myös kaksikymmentä mottia puita. Meitä tulee yhteensä kuusi."

Ihan sama mulle, mikä on kutsujan varustelutaso tai mitä pystyy tarjoamaan, mutta tieto siitä pitää tulla samalla puheenvuorolla kuin kutsukin. Ei niin, että ensin odotetaan kutsutun myöntyvä vastaus ja sitten aletaan pommittaa erinäisillä vaatimuksilla.

Juuri näin, kiitos!!!

Vierailija
1852/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset, nuoria aikuisia, viettää kaveripiireissään mökkiviikonloppua tms. näin: pari henkilöä vastaa ruokaostoksista, niin he voivat suunnitella kokonaisuuden. Kulut jaetaan tasan ja maksut hoidetaan MobilePayllä. Yhdessä kokataan. Mielestäni fiksusti hoidettu!

Vierailija
1853/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 yötä olet siellä niin kyllä toi on vähintä mitä veisin ja ihan pyytämättä.

Vierailija
1854/1992 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet tietty jotain tuosta listasta, mutta et sinä sentään mikään Pitopalvelu ole. Joku raja pitää olla kerjätessäkin.

Vierailija
1855/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kolmas juhannus

kunpa ap osuisi paikalle kertomaan, miten tuo asia hoitui!

Ap osui paikalle 24.6.2021 klo 14:23, päivälleen kaksi vuotta sitten!

Sivu 9 viesti n:o 175

Vierailija
1856/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta huomaa miten hinnat ovat nousseet, Apn 100€ ei saisi noita muita tarvikkeita, ilman mansikoita, mansikan hintaa ei edes uskalla ajatella kun 250g maksaa 5€.

Vierailija
1857/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aloituksesta huomaa miten hinnat ovat nousseet, Apn 100€ ei saisi noita muita tarvikkeita, ilman mansikoita, mansikan hintaa ei edes uskalla ajatella kun 250g maksaa 5€.

Jep, aaton aattona mansikat 20 € kilo. Viisi kiloa maksaisi yksin satasen.

Vierailija
1858/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa irtisanomissuojan vakituisilta. Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki.

Vierailija
1859/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan veisin, jos oikeasti haluaisin mennä. Jos oikeasti en haluaisi mennä, ilmoittaisin, etten ollut aikeissa tulla. Mansikoiden osalta ehkä miettisin veisinkö vai en. Ehkä veisin pienemmän määrän. En usko että juhlat ovat täysin pilalla, vaikkei niitä olisi, kun niiden sesonki ei oikein vielä ole. Hengissä säilytään kaikkina niinäkin viikkoina vuodesta jolloin mansikoita ei ole. Onhan toi 5kg tähän aikaan aika paljon. Huippusesongissa voisi menetelläkin.

Mansikkakakku kuudelle, johonkin muuhun jälkkäriin sitten drunksuihin niin toi 5kg on varmaan halvin ostaa.

En ole vielä "edullisia" 5 kg mansikkalaatikoita nähnyt missään - minään juhannuksena.

Vierailija
1860/1992 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 yötä olet siellä niin kyllä toi on vähintä mitä veisin ja ihan pyytämättä.

Huh, kyllä tulisi kalliiksi kyläily yhdelle ihmiselle, jos tuollaiset viemiset pitäisi aina olla mukana, kun menee lyhyeksi aikaa käymään jossakin. 

Tuo viinimäärä riittäisi muuten itselle ainakin kuukauden ellei kahdeksikin ja mansikoita ehkä pakastan koko talveksi tuon 5 litraa :D

Kilo kirsikkatomaatteja riittäisi varmaan reiluksi viikoksi vaikka niitä tulee paljon popsittuakin. 

Ei olisi ainakaan minulla vara kyläillä ystävien luona, jos noin paljon pitäisi kustantaa viikonlopusta/päivästä, kun kotona ollessa  tuolla rahamäärällä mikä noihin menee, eläisi pari viikkoa.