Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
1781/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei itseasiassa kuulosta paljolta. Jos muutkin vierast tuovat samalla summalla ruokaa koko viikonlopuksi. Tottakai kutsuttunakin osallistutaan ruokakustannuksiin, haloo.

Jää kotiin jos ei huvita maksaa, mutta älä kuvittelekaan että joku muu maksaa sinulle satasien edestä ruokaa yksinään.

Onneks mulla ei oo noin rikkaita tuttuja. Yleensä kaikki tuo omat viinatkin, niin toi viinit on aika hmmm. Ja syökö yksittäinen ihminen nyyttäreistä yli satasella per juhannus?

Hirvee lasti oikeesti. Mä en elä teidän todellisuudessa selkeästikään. Silmiä avaavaa miten paljon ihmisillä on varaa kaikkeen.

"Syökö yksi ihminen satasella?"

Miten te saatte noista RUUISTA satasen? Tomaatit 4€, patongit 6€, tilli 1-2€, keksit 5€, servietit 1€, mansikat 30-40€(?). En muista oliko vielä jotain muuta? Mansikat ole oikein ruokaruokaa, ehkä niistä on tehty täytekakku. Joku toinen ehkä tuonut sipsejä tms.

Viinit on varmaan vain ruokajuomaksi. Jokainen tuo muut omat juomat. On ollut kesäiset, hyvät tarjoilut, kuulostaa siltä.

Helposti:

-4pll viiniä 50€ (12-13€/plo jos ostaa halpaa)

-esipaistettuja patonkeja 10kpl 12€ (1,20€/kpl)

-4x250g kirsikkatomaatteja 6€ (1,50€/rasia)

-yksi laatikko (5kg) mansikoita n. 30€

-serviettejä (20kpl) 2€

-Geisha-keksipaketteja 2kpl 9,70€ (4,85€/paketti)

-tillipuska 1,50€

Yhteensä koko satsi 111,20€.

Vierailija
1782/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan veisin, jos oikeasti haluaisin mennä. Jos oikeasti en haluaisi mennä, ilmoittaisin, etten ollut aikeissa tulla. Mansikoiden osalta ehkä miettisin veisinkö vai en. Ehkä veisin pienemmän määrän. En usko että juhlat ovat täysin pilalla, vaikkei niitä olisi, kun niiden sesonki ei oikein vielä ole. Hengissä säilytään kaikkina niinäkin viikkoina vuodesta jolloin mansikoita ei ole. Onhan toi 5kg tähän aikaan aika paljon. Huippusesongissa voisi menetelläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan veisin, jos oikeasti haluaisin mennä. Jos oikeasti en haluaisi mennä, ilmoittaisin, etten ollut aikeissa tulla. Mansikoiden osalta ehkä miettisin veisinkö vai en. Ehkä veisin pienemmän määrän. En usko että juhlat ovat täysin pilalla, vaikkei niitä olisi, kun niiden sesonki ei oikein vielä ole. Hengissä säilytään kaikkina niinäkin viikkoina vuodesta jolloin mansikoita ei ole. Onhan toi 5kg tähän aikaan aika paljon. Huippusesongissa voisi menetelläkin.

Mansikkakakku kuudelle, johonkin muuhun jälkkäriin sitten drunksuihin niin toi 5kg on varmaan halvin ostaa.

Vierailija
1784/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä parivuotta vanhaa asiaa jauhetaan vielä?

Vierailija
1785/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut lukea koko ketjua, joten pahoittelut jos tulee toistoa, mutta mulle tässä skenaariossa on kummallista se, että AP joutui tilanteeseen, jossa häneltä pyydetään jotain, mistä ei aiemmin ollut puhetta. Siis törppö tämä kutsuja! Jos kutsuu ihmisiä mökilleen viikonlopuksi eikä puhu syömisistä, juomisista tai kustannuksista mitään, niin se tarkoittaa sitten sitä, että kutsuja hoitaa kaikki tarvittavat toimenpiteet ja maksaa viulut kaikkinensa. Muussa tapauksessa kutsujan tulee kutsun esittäessään ilmaista, että kutsutulle on tulossa kustannuksia ja/tai tehtäviä.

Ei siis näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! Vietetään kiva viikonloppu kuudestaan näiden-ja-noiden kanssa!"

vaan näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! Meitä tulee yhteensä kuusi ja kulut jaetaan tasan. Lähetän pian jokaiselle listan tuotavista tavaroista. Yritän jaotella niin, että kaikki maksavat suunnilleen saman verran, mutta katsotaan sitten vielä kuiteista tarkemmin ja tasataan. Lakanat, pyyhkeet ja pesuaineet tulevat talon puolesta, mutta jos tarvitset jotain erityistä, niin tuo tietysti silloin omat. Ilmoitathan ensi viikon loppuun mennessä, pääsetkö tulemaan!"

Tai näin: "Tervetuloa meidän mökille juhannusviikonlopuksi pe-su! En voi valitettavasti tarjota yhtään mitään, joten tuothan itse itsellesi kaiken, mitä tarvitset - kaikki ruoat aamupaloista iltapaloihin, juomat vedestä saunakaljoihin, hygieniatarvikkeet, lakanat ja pyyhkeen. Tyyny ja peitto löytyvät talon puolesta. Viikonlopun aikana on tarkoitus pilkkoa myös kaksikymmentä mottia puita. Meitä tulee yhteensä kuusi."

Ihan sama mulle, mikä on kutsujan varustelutaso tai mitä pystyy tarjoamaan, mutta tieto siitä pitää tulla samalla puheenvuorolla kuin kutsukin. Ei niin, että ensin odotetaan kutsutun myöntyvä vastaus ja sitten aletaan pommittaa erinäisillä vaatimuksilla.

Vierailija
1786/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kutsuja selvillä taloustilanteestasi?

Mitä jos kirjoitat uuden listan itse ja sanot että tuot ne ja kysyt onko ok?

Vierailija
1787/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kutsuja selvillä taloustilanteestasi?

Mitä jos kirjoitat uuden listan itse ja sanot että tuot ne ja kysyt onko ok?

Aloitus on vuodelta 2021, eli tuo mökkijuhannus on vietetty jo aikoja sitten. Katsokaa nyt vähän, että kuinka vanhoihin aloituksiin vastaatte.

Vierailija
1788/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiole kallis hinta juhannusviikonlopusta

Vierailija
1789/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tää lista on ihan persestää

elposti:

-esipaistettuja patonkeja 10kpl 12€ (1,20€/kpl) Jätäisin pois 12€= pirkka olut 1,20€ yht 10kpl

-4x250g kirsikkatomaatteja 6€ (1,50€/rasia) Jätäisin pois 6€ = pirkka olut miguel 1,90€ 3kpl

-yksi laatikko (5kg) mansikoita n. 30€ vittun kaaliita 30€ = pirkka olut 1,20€ yht 25kpl

-serviettejä (20kpl) 2€ Servettit on ok niitä voi käydä paskalla tai pyyhkiä paita yrjöä

-Geisha-keksipaketteja 2kpl 9,70€ (4,85€/paketti)  9,70€ = kortsu paketti jos vaikaa jotain rupeaa tekemään mieli niin sei sitten jää ens juhannus välistä piltin kanssa

-tillipuska 1,50€ No jos nyt jotakin syötävää niin tämän voisi tuoda kun sopii myös vege henkiselle

Yhteensä koko satsi 111,20€. tähän vielä kun otaa pari kossu pullo kaveriksi nii ihanok eväät juhanus 2023:en

Hyvää juhanusta kaikkille =)

Vierailija
1790/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei voi tapahtua kuin Suomessa :DD Espanjassa ystävyys loppuisi siihen, jos toisin ruokakasseja mukanani heidän kutsuessa illalliselle. Kokisivat loukkaavaksi tuollaisen, koska vieraanvaraisuus on siellä verissä.

Koska se on verissä, niin se on myös vastavuoroista. Siinä koko jutun juju. Täällä meillä osa porukasta pokkana lokkeilee muiden kustannuksella täysin surutta.

Vierailija
1791/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli kutsu. Kyllä minä vien sen verran mitä syön ja juon.

1792/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veimme erääseen kyläpaikkaan joskus paketin lempijäätelöämme. No, emäntä laittoi sen paketin pakastimeen ja tarjosi meille hiukan ryynimäistä vanhaa jäätelöään. Seuraavalla kerralla opin, että se paketti avataan heti, eikä laiteta pakastimeen. Mitä tulee mökkituomisiin, niin kyllä mökillämme aikoinaan kävi moni vieras tuomatta muuta kuin itsensä. Itse en koskaan mene mihinkään tyhjin käsin.

moi

Vierailija
1793/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuan sukulainen järjesti juhlat ja ilmoitti mitä kaikkien on tuotava heille. Vietiin iso kasa ruokaa ja se oli itse ostanut pari punalaputettua salaattia. Kaksin käsin sitten ukkonsa kanssa veti toisten viemiä ruokia.

Tästä olisi kyllä kiva tietää, mitkä juhlat. Onhan se kiva nähdä sukulaisia ja ihan kivaa myös tavata nyyttäriperiaatteella. Reilua myös, että tilan tarjoaja ei aina ole se, joka tarjoaa kaikki ruuat. Ei se nyt ole myöskään kiva aina siivota, järjestää yms. ja lisäksi kokata. Eli musta reilua, jos muut ei tarjoudu ikinä kutsumaan tms., vaan tämän yhden tyypin koti käytössä. Jos muutkin taas kutsuu kotiinsa ja tarjoaa ruokaa, tosi outoa. Vielä oudompaa, jos nää on jotkut omat synttärit tms.

Vierailija
1794/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei voi tapahtua kuin Suomessa :DD Espanjassa ystävyys loppuisi siihen, jos toisin ruokakasseja mukanani heidän kutsuessa illalliselle. Kokisivat loukkaavaksi tuollaisen, koska vieraanvaraisuus on siellä verissä.

Koska se on verissä, niin se on myös vastavuoroista. Siinä koko jutun juju. Täällä meillä osa porukasta pokkana lokkeilee muiden kustannuksella täysin surutta.

Joo ja ruokakin halvempaa.

Vierailija
1795/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksi en ota mitään mökkivierailukutsuja vastaan.

Vierailija
1796/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei musta oikein näinkään, tietty superkiusallinen tuo emännän lista, mutta kiusallista myös viedä jotain muuta. Itse joko veisin tuon mitä pyydetään jos ajattelisin että ok (en ajattele), tai jättäisin menemättä. Enkä toisi passiivisaggressiivisesti 1 pulloa, ropposta mansikoita jne.

Vierailija
1797/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei itseasiassa kuulosta paljolta. Jos muutkin vierast tuovat samalla summalla ruokaa koko viikonlopuksi. Tottakai kutsuttunakin osallistutaan ruokakustannuksiin, haloo.

Jää kotiin jos ei huvita maksaa, mutta älä kuvittelekaan että joku muu maksaa sinulle satasien edestä ruokaa yksinään.

Onneks mulla ei oo noin rikkaita tuttuja. Yleensä kaikki tuo omat viinatkin, niin toi viinit on aika hmmm. Ja syökö yksittäinen ihminen nyyttäreistä yli satasella per juhannus?

Hirvee lasti oikeesti. Mä en elä teidän todellisuudessa selkeästikään. Silmiä avaavaa miten paljon ihmisillä on varaa kaikkeen.

"Syökö yksi ihminen satasella?"

Miten te saatte noista RUUISTA satasen? Tomaatit 4€, patongit 6€, tilli 1-2€, keksit 5€, servietit 1€, mansikat 30-40€(?). En muista oliko vielä jotain muuta? Mansikat ole oikein ruokaruokaa, ehkä niistä on tehty täytekakku. Joku toinen ehkä tuonut sipsejä tms.

Viinit on varmaan vain ruokajuomaksi. Jokainen tuo muut omat juomat. On ollut kesäiset, hyvät tarjoilut, kuulostaa siltä.

Helposti:

-esipaistettuja patonkeja 10kpl 12€ (1,20€/kpl)

-4x250g kirsikkatomaatteja 6€ (1,50€/rasia)

-yksi laatikko (5kg) mansikoita n. 30€

-serviettejä (20kpl) 2€

-Geisha-keksipaketteja 2kpl 9,70€ (4,85€/paketti)

-tillipuska 1,50€

Yhteensä koko satsi 111,20€.

Halpa kauppa sulla. Minä jos kävisin lähimmässä isossa kaupassa, olisi patongit 20€, tomaatit 8€, mansikat varmaan 50€, keksit 12€ ja ehkä loput saman verran kuin sinulla. Hintaa tulisi 144€. Juu en vie kellekään noin kalliita eväitä tuliaisena. Itselleni riittäisi pullo viiniä, patonki, salaattitarpeet, perunoita, joku grillipihvi ja ehkä vielä grillimakkaraa. Jälkkäriksi jädeä. Maksaisi vajaa 30€.

Vierailija
1798/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht paljon pyydetty tai riippuu nyt miten juoppoja olette ja kauanko aiotte olla.

Vierailija
1799/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpsoti jos olette pari ja vietätte pari iltaa, juotte ja syötte enemmän kuin tajuatte

Vierailija
1800/1992 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillittäjiä, 40 pv ei ole paljoa juhannusruuista ja juomista kohtuudella. Jos haluaa syödä lidilin halvinta makkaraa koko jussin versus laatulihaa lisukkeilla niin kannattaa kävellä sinne litukkaan ostaa se yksi makkarapaketti ja sitten suunata kunnan hoitamattomalle rannalle kolmeksi päiväksi.

Tämäkö on suomalaisen juhannuksen taso nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi