Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (2147)

Vierailija
2141/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ajatus saa pään särkemään.

a) en halua mökeille

b) en halua jonnekin metsään itikoiden syötäväksi, outojen ihmisten seuraan ja vielä maksaa siitä.

Vierailija
2142/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon kotain järjestäny oon aina käskeny vierqitq tuomaan ittensä paikalle. Ei muuta. Ei ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nuori aikuinen ja mun korvaan kutsuminen (ja siis tarjoaminen) elokuviin, teatteriin tai vaikka ravintolaan tuntuu aika vanhanaikaiselta tavalta. En oo vielä ikinä törmännyt tähän että joku kaveri tarjoaisi jotkut liput, ellei ole joku ylimääräinen muuten hukkaan menevä lippu olemassa jo. 

Se on varmaan varallisuus ja sukupolvikysymys. Aina jos pyydetään tai tarjotaan meinatqqn että ei tartte maksaa.

Vierailija
2144/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää,  vaan se joka maksaa.

Vierailija
2145/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ok enkä osallistu ikinä yhteisiin ruokakuluihin. 
Muutaman kerran olen sen virheen tehnyt ja pieniruokaisena eli kulutukseni verran syövänä olen päätynyt maksamaan yhdestä tortillasta ja makkarasta 25e. 
Maksan itse omat ruokani ja en syö muiden, en grillaile. Välipala on proteiinirahka, hapankorppu ja hedelmä ja ruuan preppaan valmiiksi annoksiin. Aamulla kaurapuuroa tai paahtoleipää. 
En ole dieetillä, mutta en käsitä suomalaisten ruokavaliota, syödään mitä sattuu ja enemmän kuin kulutetaan, en maksa muitten makkarasta ja sipseistä. Tämä on kavereille jo tuttua, työporukan tyhypäivässä mökillä se koettiin epäreiluna. En ymmärrä miksi, koska en syö toisten kimpparuokia vaikka mulle maksettas.

Ymmärrän tuonkin pointin. Itsekin joskus miettinyt noita ruokamääriä. Eräs kaverini on 50 kiloa ylipainoinen, eli hänen ruoka-annokset ovat suuria. Läheskään kaikki miehetkään ei syö päivässä tuollaisia määriä. Mutta sitten taas toisaalta tuollainen kimppamökki on kerran vuodessa tai kahdessa, niin kerran se vaan kirpaisee. Itseäni ärsyttää enemmän nämä tapaukset jotka eivät tikkua ristiin laita, eli kun muut tekevät ruoat ja siivoukset syömisen jäljiltä, niin nämä lösähtävät sohvalle makaamaan puhelimensa kanssa.

jääkaapin oveen jokaiselle ruoanlaittovuoro ja sohvallamakuuvuoro 

Vierailija
2146/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rasauttaa miesystäväni suvun kutsut joka ikisiin juhlapyhiin ja meille on aina ne kalleimmat, monenlaiset lohet, mädit, lampaat, kinkut, naudat, porot, kalliit erikoissuklaat. 

Emme asu yhdessä niin aika usein en lähde mukaan koska syömisten taso on niin kallis ja korkea ja se maksatetaan törkeästi meillä. Listan laatijat tuovat salaattiaineita, leipiä, maitoja, limsoja. Jos joku tuo viiniä niin yhden pullon ja se onkin otselle ja puolisolle.

Mies ei halua tehdä asiasta ongelmaa. Eikä kykene ottamaan puheeksi. Joten olen usein pois kun vituttelee tuo asetelma. Nytkin juhannuksena laitamme satoja euroja näihin ja itse syö mitä ehtii saada kun naiset ovat vanhusta lukuunottamatta keittiössä.

Siellä on monia suurituloisia pariskuntia ja me taas emme sitä kumpikaan ole. Oma perhe ja suku jos olisi niin tätähän ei edes tapahtuisi eikä tapahdu. Ja jos yrittäisi niin sanoisin heti että ei mene oikein. 

Mies pelkää konfrontaatiota ja riidanpoikanen on Katastrofi.

Vierailija
2147/2147 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha tälle keskustelulle ja naisten piheydelle nauretaan Ylilaudalla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi