Jos on iso talo tai iso runsas piha, miksi aina eka kommentti on, että tässä on varmaan paljon siivottavaa/työtä?
Ärsyttävää. Kaikki ihmiset ei ole laiskoja tai pidä mitä tahansa hommaa työleirinä. Jotkut jopa tykkää kun on tekemistä ja tylsistyisivät kuoliaaksi kerrostalokaksiossa.
Saako kaksiota kommentoida: 'eikö täällä ole tylsää kun ei ole mitään tekemistä'?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksei niin saisi todeta, kun tottahan se on.
Kaikesta sitä lumihiutaleen pitää loukkaantua.Sitäpaitsi nykyään on jo niin uusavuttomia ja kertakaikkiaan hölmöjä ihmisiä, että niille voi tulla yllättyksenä miten paljon semmonen vaatii työtä ja ahkeruutta.
Haluaako lihava kuulla että on lihava, sehäm on totta? Tai haluatko sinä kuulla että olet epäkohtelias, kun sehän on totta? En tajua miksi nämä totuudenmetsästäjät eivät voi pitää niitä totuuksiaan sisällään vaan kaikki tarvitsee tuoda ilmi. Mun anoppi on just tollanen. "Teillä on ruma matto. Miksi loukkaannuit, sehän on totta?"
No siis sehän on vaan fakta mikä todetaan.
Onhan isossa talossa/pihassa enemmän hommaa ja siihen pitää varata aikaa.
Se että kokeeko sen taakkana on eri asia.
Itselleni puutarhanhoito on rentoutuskeino vaikka sitten leikkaisinkin vaan ruusuja.
Nurmikon ajamisen otan treeninä, ei tartte lähtee lenkille tai salille erikseen vaan jää se aika siltä päivältä muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojen neliöiden ja maiden etuihin liittyy sekin, ettei niiden aina tarvii olla kotihommia, mitä tehdään. Voi tuusata, ideoida, taiteilla, tehdä kuntosalin latoon ja antaa harrastusten levitä. Sisustuslehdet on tehneet ison karhunpalveluksen kuvillaan, joihin uskotaan. Elämähän on jotain ihan muuta. Se on keskeneräisyyttä ja touhuamista tyytyväisenä.
Minä taas ylipäätään kyseenalaistaisin tuon ajatuksen, että pitäisi koko ajan touhuta, ja nimenomaan vielä tuollaista materiaalista touhuamista: rakentamista, remontointia, siivoilua, rapsuttelua. Olen itse varmaan jo keski-ikäinen, mutta liitän tuon elämäntyylin aika vahvasti niihin alkuperäisiin buumereihin.
Jos minulla on aikaa, soitan pianoa.
Öö oliko tää vitsi? Sun harrastus on pianon soitto, jonkun toisen harrastus on rakentelu. Ihan samalla viivalla eikä kumpikaan ole huonompi kuin toinen.
Mutta tuo henkilö, jota kommentoin, piti omaa näpertelyään taas parempana kuin sisustuslehdissä esiteltyä askeettista elämäntyyliä.
Minä ymmärrän kaikki erilaiset valinnat, mutta toivoisin että kukaan ei sorru elämään ”sitku”-elämää vaan nauttii aidosti joka hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on, että ihmisellä on vain rajallinen määrä aikaa ja energiaa, joten elämä on jatkuvia valintoja. Sen kerrostalokaksion asukkaalla valinnanvaraa on enemmän kuin omakotiasujalla. Se, että hänellä on mahdollisuus laiskotella, ei tarkoita että hänen täytyisi laiskotella.
Itse olen käynyt viime aikoina kitkemässä vieraslajeja kotini lähellä olevalta yleiseltä ulkoilualueelta. Kivaa työtä. Ulkoilualue rajoittuu omakotitaloihin, mutta arvaapa, ap, onko siellä kitkemishommissa mukana omakotitalojen asukkaita? Jostakin syystä ei ole.
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon?
Fakta on, että vieraslajit ovat levinneet juuri noiden omakotitalojen puutarhajätteiden mukana ulkoilualueen puolelle. Miksei se reipas puuhastelu kiinnostakaan oman tontin ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niin saisi todeta, kun tottahan se on.
Kaikesta sitä lumihiutaleen pitää loukkaantua.Sitäpaitsi nykyään on jo niin uusavuttomia ja kertakaikkiaan hölmöjä ihmisiä, että niille voi tulla yllättyksenä miten paljon semmonen vaatii työtä ja ahkeruutta.
Haluaako lihava kuulla että on lihava, sehäm on totta? Tai haluatko sinä kuulla että olet epäkohtelias, kun sehän on totta? En tajua miksi nämä totuudenmetsästäjät eivät voi pitää niitä totuuksiaan sisällään vaan kaikki tarvitsee tuoda ilmi. Mun anoppi on just tollanen. "Teillä on ruma matto. Miksi loukkaannuit, sehän on totta?"
Tää on tätä, kun ymmärretään tahallaan väärin.
Yhtä hyvin tekevä ihminen voi ilahtua, kun aletaan puhua hänen töistään. Hän kertoo mielellään, mitä on saanut aikaan ja mikä on vielä kesken.
Iso puutarhatontti on ihana! Tulin juuri niittämästä marjapensaiden alustoja. Huokaisen hetken ja menen sitten niittämään pensasmustikoiden ja hunajamarjojen alueen.
Tällä iällä niitto sujuu parhaiten sateen jälkeen, kun kasvien varret on meheviä ja katkeavat helposti.
Terveisin Salme 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on, että ihmisellä on vain rajallinen määrä aikaa ja energiaa, joten elämä on jatkuvia valintoja. Sen kerrostalokaksion asukkaalla valinnanvaraa on enemmän kuin omakotiasujalla. Se, että hänellä on mahdollisuus laiskotella, ei tarkoita että hänen täytyisi laiskotella.
Itse olen käynyt viime aikoina kitkemässä vieraslajeja kotini lähellä olevalta yleiseltä ulkoilualueelta. Kivaa työtä. Ulkoilualue rajoittuu omakotitaloihin, mutta arvaapa, ap, onko siellä kitkemishommissa mukana omakotitalojen asukkaita? Jostakin syystä ei ole.
Fakta on, että vieraslajit ovat levinneet juuri noiden omakotitalojen puutarhajätteiden mukana ulkoilualueen puolelle. Miksei se reipas puuhastelu kiinnostakaan oman tontin ulkopuolella?
Koska oman tontin omistajat keskittyy juuri siihen omaan tonttiin.
Olen löytänyt upeita kantarelliesiintymiä juuri omakotitalojen takaa. Tontin omistajat pysyvät aidan sisällä.
minä vastaan noihin kommentteihin reippaasti, että ei lainkaan, emme ole laiskoja, pihan hoito on vain järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt upeita kantarelliesiintymiä juuri omakotitalojen takaa. Tontin omistajat pysyvät aidan sisällä.
Eivät suinkaan kaikki keskity omaan tonttiin, vaan jalosti jakavat hyvää toisillekin. Itse olen kotoisin maalta, ja olen löytänyt jopa rikkonaisia jääkaappeja nakattuna naapurin puolelle.
Vierailija kirjoitti:
minä vastaan noihin kommentteihin reippaasti, että ei lainkaan, emme ole laiskoja, pihan hoito on vain järjestelykysymys.
Mistä päättelet,että perhettäsi pidettäisiin laiskoina?
Asun omakotitaloa ja mökkiä. Suihkautan punkkiestoa vaatteisiin, ja pidän tienoot lupiinittomina. Vieraslajien torjunta ei näytä kiinnostavan ketään koirien ulkoiluttajaa eikä frisbeegolffaajapoikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä päättelet, että päättelisin, että perhettäni pidettäisiin laiskoina?
Ei kaikki touhu ole materialistista. Juurihan sanoin esim. taiteilu, mikä on samaa kuin vaikka pianon soitto. Omassa rannassa uinti ei ole materialistista jne.
Miksi ei voi kommentoida positiivisesti. "Teillä onkin ihanasti tilaa, voi harrastaa kotona vaikka mitä, on tilaa juhlia ja kutsua yövieraita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt upeita kantarelliesiintymiä juuri omakotitalojen takaa. Tontin omistajat pysyvät aidan sisällä.Eivät suinkaan kaikki keskity omaan tonttiin, vaan jalosti jakavat hyvää toisillekin. Itse olen kotoisin maalta, ja olen löytänyt jopa rikkonaisia jääkaappeja nakattuna naapurin puolelle.
Joo, onhan näitäkin. Tarkoitin nyt siistejä ihmisiä, joilla on nurmikko tip top ja kukkapenkit viimeisen päälle. Usein vanhoja ihmisiä, mutta myös lapsiperheitä.
Maalta olen itsekin. Omalla suvullani on tapana laahata rojut tontin täytteeksi, eli toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi kommentoida positiivisesti. "Teillä onkin ihanasti tilaa, voi harrastaa kotona vaikka mitä, on tilaa juhlia ja kutsua yövieraita"
Koska kaikkea ei tarvitse ymmärtää negatiivisesti.
Oma kesämökki = loputon työleiri.
Ne hommat on kyllä pieni hinta siitä, miten paljon mökillä rentoutumisesta saa iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentista 'Emme ole laiskoja.'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentista 'Emme ole laiskoja.'
päättelyvirhe
Tosi mukavaa, kunnes joku erehtyy sanomaan jotakin talon tai puutarhan koosta.