Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska mammauduit, merkkejä ovat: leikkasit hiukset lyhyiksi, vaatteilla yrität lähinnä peittää vartaloa, korkkarit jäi kotiin ja piilolinssit tuntuvat liian hankalalta

Vierailija
24.06.2021 |

Niin

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- leikkasit hiukset lyhyiksi: 14-vuotiaana

- vaatteilla yrität lähinnä peittää vartaloa: 18-vuotiaasta eteenpäin

- korkkarit jäi kotiin: 16-vuotiaasta eteenpäin

- piilolinssit tuntuvat liian hankalalta: 15-vuotiaaasta eteenpäin

Milloinkahan ap:stä tuli täystonttu? Luulen, että munasolun kohdatessa siittiön...

Vierailija
22/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi teoria on se, että naisilla piilarit rupeavat ahdistamaan heti kun mennnään naimisiin ja saadaan lapsia.

Toinen teoria on se että jossain kohtaa aikuisena itsetunto kasvaa, Voi ihan lyhythiuksisena ja meikittömänä, pullonpohjat päässä, kokea itsensä kelvolliseksi olennoksi. Ja mikä oudointa, vaikka mullakin on -7 pullonpohjat naamalla ja naamaa hoidetaan vain vedellä ja perusvoiteellla, niin tavalliset ja jopa kivannäköiset äijät tekevät asiaa ja jopa pyytävät deitille. Osan kanssa menisinkin, jos en olisi naimissa. Ehkäpä miehilläkin on itsetunto parantunut, sillä 17-vuotiaana kun olin oikein pakkeliprinsessa, ei kukaan lähestynyt kuin kovikset kännissä. Sääli, sillä olisin kaivannut hellyyttä ja intohimoa mutta en näiden nahkarotsien kanssa vaan juuri niiden maan hiljaisten, fiksujen ja mukavien poikien kanssa.

Näin jälkikäteen ajatelleen, ne ei varmaan uskaltaneet lähestyä ja pyytää jätskille tai leffaan kun olin niin pyntätty.

En tiedä tuosta teoriasta, kun olen lapseton ja naimaton 48 v eli en siis varsinaisesti mamma. Itselläni piilareiden käyttö loppui pääsääntöisesti silloin, kun alkoi tulla ikänäköä niin, että piilarit pitää laittaa vasta sen jälkeen kun on tehnyt silmämeikin. Mukana pitää olla myös lukulasit, koska muuten ei voi esim. kännykkää käyttää. Muuten en tarvitse lukulaseja eli otan vain rillit pois päästä, kun pitää lukea tai selata puhelinta ja piilareiden kanssa ei voi "ottaa rillejä pois päästä". Käyttämäni lukulasit on siis Prismasta ostetut, kun en niitä muuten kuin piilareiden kanssa tarvi.

Noin 40 v mulla alkoi olla myös sen verran silmäpussia, että rillien reuna peittää pusseja sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on ollut jo 30 vuotta ja vaatteilla korostan, mutta en tyrkytä  vartaloni parhaita puolia. Korkkareista en ole koskaan epämukavina välittänyt ja silmälasit ovat osa identiteettiäni eli en ole käyttänyt piilolinssejä. Mitä mammautuminen on? Olen imettänyt lapsiani kauan eli mammae = rinta?

50 v

Vierailija
24/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tajusin, ettei mulla ole hetkeäkään omaa aikaa huolehtia itsestäni ja ulkonäöstäni esim käymällä salilla tai kampaajalla. Feikkikroksit saa hyvin napattua tokmannin hyllystä tarjouskaljoja ja -vessapaperia ostaessa.

Sama. Kun koko elämä on muista huolehtimista, niin siinä ei paljoa ulkonäköä kohennella.

Aamulla ylös ja töihin täysillä työtunneilla, kotiin kaupan kautta, ruoanvalmistus, mahdollisesti pyykinpesu, siivotaan taas yksin koko perheen jäljet (mies otti nokkiinsa, jos vähääkään pyytää korjaamaan edes omat jälkensä), iltapalan valmistus, suihkuun, nukkumaan, toista sama alusta.

Nyt olen eroamassa ja tuntuu, että olisin saamassa osan itsestäni takaisin. Että olisi taas aikaa ihan minulle itselleni.

Vierailija
25/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 vuotiaana leikkautin siilin.

Vierailija
26/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla markkereilla mitattuna en ole vielä mammautunut, eikä ole ihan hetkeen näköpiirissäkään. Olen 50.

Vierailija
27/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kerro sinä.

Leikkasit hiukset lyhyiksi: En ole. Jos niitä leikkautan niin sen verran että ovat aina kuitenkin mukavan pitkät.

Vaatteilla yrität lähinnä peittää vartaloa: En ole koskaan tehnyt tätä vielä, pukeudun yhä miten lystään.

Korkkarit jäi kotiin: Käytin korkkareita ekan ja viimeisen kerran 18 vuotta täyttäneenä juhlissani.

Piilolinssit tuntui liian hankalalta: 16v kun kokeilin ekan kerran. Sen jälkeen en ole kokeillut. Tykkään silmälaseista.

Vierailija
28/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla vihanhallintaongelmia? Kohdista ne vaikka maailman epäoikeudenmukaisuuksiin, lasten, eläinten, luonnon kaltoinkohtelu ja jätä typerä pinnallinen ulkonäköön kohdistuva aggressio pois. Sehän ei kuulu sulle pätkän vertaa mitä joku pukee yms. Toivottavasti löydät tärkeämpää tekemistä energiallesi

Vierailija
29/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tarkasti osaa sanoa, mutta tuossa kolmenkympin hujakoilla suunnilleen. Joskus olisi laittaa korkkarit jalkaan mekon kanssa ja lähteä baanalle viettämään äijieniltaa, mutta ne ovat niin epäkäytännölliset :(

M34

Tekosyitä. Jos naisetkin jaksaa tehdä 8-10 tunnin työpäivän korkkarit jalassa ja usein vielä lähes koko päivän seisoen, niin kyllä kai sinä jaksat silloin tällöin äijienillan viettää korkkarit jalassa.

Toivottavasti kuitenkin olet säilyttänyt pitkät hiukset ja piilarit?

Vierailija
30/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mammautuista. Ihan normaalia on jos ei käytä korkokenkiä tai on lyhyet hiukset tai käyttää peittäviä vaatteita.

Vierailija
31/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten jo 30v. Piilolinssejä en ole käyttänyt yli kahteenkymmeneen vuoteen. Silmälasit tekevät kuulemma minusta seksikkään näköisen. Ja, jokainen saa olla sellainen kun haluaa.

Vierailija
32/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo on kriteerit niin 12-vuotiaana, kun murrosikä alkoi. Siitä asti on aina ollut löysiä paitoja ja mekkoja, piilareita käytän vain uimaan mennessä, kun kloori vois vahingoittaa lasien pinnoitetta, en ole ikinä omistanut korkokenkiä. Hiukset on olleet lyhyet aina, koska ne on tosi kiharat eli lyhyt malli on helpompihoitoinen, kun ei tarvi pelleillä ties millä kiharoita erottelevilla aineilla, curly girl metodeilla, ploppauksella ja silti näyttää siltä, että on pörröinen harakanpesä päässä. Nämä jaksaa tarvittaessa suoristaa ja laittaa kihartimella nätit kiharat.

Vierailija
33/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt korkkareita. Yritä itse käyttää.

Vierailija
34/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap huomasi, että hän tulee aina olemaan yksin?

Vierailija
35/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas jonne. Eivät nuo edellämainitut ole mitään mummoutumisen merkkejä. Onko sulla itselläsi joku ongelma pukeutumisen ja ulkonäön suhteen?

Vierailija
36/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tämä lasten saamiseen? Jos kyllä niin tätä ei varmaan sitten tapahdu minulle lainkaan. Ei ole vielä tapahtunut. 

t. 40 v. ei lapsia, naimisissa

Vierailija
37/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva käyttää korkkareita paikassa kuin paikassa, ja moni käyttää piilareitakin vain joissain tilanteissa. Mikä oletus muuten on se, että silmälasit automaattisesti rumentavat? Ei minusta ainakaan. Itselläni ei ole silmälaseja, mutta kyllähän hyvännäköinen ihminen on hyvännäköinen myös silmälasien kanssa.

Vierailija
38/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit ovat olleet muotia jo yli 10v.

Vierailija
39/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkareita en ole ikinä käyttänyt enkä erityisen paljastavia vaatteita ja piilolinssit hylkäsin jo ennen kun täytin 30, mutta tukka on melko pitkä ja pysyy (tosin aina kiinni toisin kuin nuorena). N49

Vierailija
40/80 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, paitsi korkkareita en ole käyttänyt ikinä.

T curly girl-mummeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän