Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä päin Suomea olet kotoisin?

Vierailija
19.06.2014 |

http://www.hs.fi/sunnuntai/Kokeile+tunnistaako+HSn+murretesti+mist%C3%A4+p%C3%A4in+Suomea+olet+kotoisin/a1305837733131

Murretestin perusteella vaikutat stadilaiselta
Olet stadilainen henkeen ja vereen tai mieltynyt pääkaupunkilaiseen puhetyyliin. Älä puhu tällä tavalla suureen ääneen öisellä nakkikioskilla Kehä III:n ulkopuolella, jos lähettyvillä on änkyröiviä paikkakuntalaisia!

Testin perusteella puhetyylissäsi on vaikutteita seuraavista puhetyyleistä: yleissuomalainen, kaupunkilainen. Tämä on täysin normaalia, koska ihmisen kielellinen identiteetti koostuu monenlaisista tekijöistä, ja monilla murteilla on myös yhteisiä piirteitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan spora-vastauksella jokin merkitys... :)

Vierailija
2/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastannut sporaa ja sama tuli. Jyväskylästä olen oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se pohjois-suomalainen tai jotain vastaavaa. Oikeasti olen Oulusta kotoisin, mutta en kyllä vastannut niitä perinteisiä "maitua ja ookkonää" jne kun en niitä täällä etelässä enää vuosiin ole käyttänyt.

Vierailija
4/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolasta. Tukkani paljasti minut.

Vierailija
5/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo stadilaiseksi, olen vaasalainen. Mutta en puhu Pohjanmaan murretta, vaan Vaasan slangia, (jos nyt yleensäkään mitään slangia, pikemminkin puhun yleiskieltä).

Vierailija
6/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murretestin perusteella vaikutat kaupunkilaiselta
Puhetapasi on kaupunkilainen.
Testin perusteella puhetyylissäsi on vaikutteita seuraavista puhetyyleistä: stadi, yleissuomalainen.

Varmaankin ihan pitää paikkansa. Olen syntynyt kokonaan muualla mutta Suomessa olen asunut Helsingissä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä