Onko täällä muita jotka olisivat saaneet lahjoituksina suvustaan asunnon ja 200 000€:n osakesalkun?
Kommentit (53)
Mä oon saanut kämpän, mutta osakesalkkua en. Perinnöksi varmaan tulee sitten suht samankuuloisia summia, mutta en todellakaan odota niitä, pärjään todella hyvin ilmankin.
On kyllä elämä erilaista. Mä en ole saanut muuta kotoa kuin nyrkkiä ja remmiä, ja pois muuttaessa ”sata metriä etumatkaa”. Missään ei olla autettu, mitenkään ei olla tuettu, oikeastaan tulee sieltä vaan v*ttuilua ja arvostelua.
Ap on todella onnekas!
T. 70-luvun lapsi
Miten niin olisivat saaneet? Eli siis lahjaa tarjottiin, mutta kieltäydyit?
Minä sain lahjana asunnon ja metsää, jonka tuotto vastaa kohtalaista osakesalkkua. Lahjoittaja maksoi verot.
Minä sain 25% ihan hyvästä firmasta.
En ole saanut.
Olen saanut paljon enemmän.
T Calle från Ulrikasborg.
Aika höhlä suku sulla, tuostahan menee arviolta 100000€ lahjaveroihin.
Vierailija kirjoitti:
Miks tuut tänne leuhkaamaan?
Ihmettelen, kun se on niin harvinaista. Lisäksi ihmettelen siihen kohdistuvaa halveksuntaa. Teidän kuuluisi kumartaa niin suuren onnen edessä.
Ap
Mattilanori kirjoitti:
Kerrotko, miten ne annetaan veroitta?
Ap
Mattilanori kirjoitti:
Lisäksi sain asunnon vuonna 1974, sen arvo nykyrahassa oli tuskin mitään ja mikähän mahtoi veroprosenttikaan silloin olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olisivat saaneet? Eli siis lahjaa tarjottiin, mutta kieltäydyit?
Minä sain lahjana asunnon ja metsää, jonka tuotto vastaa kohtalaista osakesalkkua. Lahjoittaja maksoi verot.
”Muita, jotka olisivat saaneet”... et tajua, mitä se tarkoittaa? Olisivat = olette mahdollisesti
Ap
Mattilanori kirjoitti:
Millälailla sukuni siis oli tässä höhlä, haluatko avata? Kerrotko, miten olisi toimittu viisaammin, missä tulos olisi kannaltani yhtä hyvä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, kun se on niin harvinaista. Lisäksi ihmettelen siihen kohdistuvaa halveksuntaa. Teidän kuuluisi kumartaa niin suuren onnen edessä.
Ap
Kaikissa suvuissa ei ymmärretä verosuunnittelun päälle vaikka omaisuutta olisi reippaastikin. Tai ymmärretään verosuunnittelua, mutta on sitten se periaate, että jokainen pärjätköön omillaan. Useimmin toki tilanne on se, ettei ole omaisuutta niin paljon, että siitä pystyisi tekemään noin suuria lahjoituksia.
On kyllä hienoa.
Olet varmaan hyödyntänyt tämän hyv6un. Hankkinut hyvän koulutuksen ja hyväpalkkaisen työn. Ja tietenkin moninkertaistanut lahjan arvon.
Onko sinulla joku illuusio siitä, että boomer-sukupolvessa ei ole ketään muuta, joka voi antaa jälkipolville vaurautta? Vain sinun suvussasi on?
Nyt varmaan lahjoitat lapsilesi vastaavan summan!
Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKaikissa suvuissa ei ymmärretä verosuunnittelun päälle vaikka omaisuutta olisi reippaastikin. Tai ymmärretään verosuunnittelua, mutta on sitten se periaate, että jokainen pärjätköön omillaan. Useimmin toki tilanne on se, ettei ole omaisuutta niin paljon, että siitä pystyisi tekemään noin suuria lahjoituksia.
Millä lailla tämä aloitus kertoo mielestäsi siitä, ettei suvussamme osata verosuunnittelua?
Miten olisit itse toiminut noissa? Sanotaan, että haluat lahjoittaa sen asunnon? Se piti ensin antaa isälleni, mutta hän sanoi, että anna mieluummin minulle. Sen jälkeen isovanhempani lahjoitti kaikille synyneille lapsenlapsilleen oman asunnon samasta talosta.
Ap
Sanotaan nyt siis että suku = vanhemmat plus muu suku (lähinnä tietty isovanhemmat).
Ap