Äkkiä apua, pitäisi tehdä nopea kolmioiden täyttörutiini planar-grafiikalle
Eli m68k assemblerilla pitäisi rutiini tehdä. Sorttaan kolmioiden ertexit, jotta saan vedettyä linjat aina samaan suuntaan. Nopein tapa fillata lienee taulukko, jossa fill-arvot, jos pitää esim. piirtää pisteestä x1=11 pisteeseen x2=101. Miten monta megakolmiota pystyy esim. fillaamaan 50 MHz 68030-prosessorilla sekunnissa (32-bit CPU), tai mikä on teidän paras tulos? Koska planar grafiikka, niin jokaisen bittitason pikseli on erikseen.
Ero 8-bittiseen chunkypixeliin on kuulemma merkittävä, koska jos kolmiot pieniä, pitää aina kirjoittaa 32 pikselin verran tavaraa ruudulle, vaikka viiva olisi vain muutaman pikselin veran leveä. Chunkyssä on 4 pikseliä kerrallaan minimi, koska 32 bit on 4 pikseliä. 32-bittisillä prosessoreilla tavu, sana, pitkäsana maksaa yhtä paljon kirjoittaa muistiin.
Kommentit (4)
Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että koodarit ovat ohjelmia tehdessään täydessä pilvessä.
"Miten monta megakolmiota pystyy esim. fillaamaan 50 MHz 68030-prosessorilla sekunnissa (32-bit CPU)"
Kysymys on älytön ja tyhmä. Laita vielä, että mikä ero on jos pidät space-näppäintä samalla pohjassa...
Postasit 80-luvulta.....?