Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika lähtee syksyllä kone- ja metallilinjalle

Vierailija
19.06.2014 |

Se on hakenut niin lukioon kun amikseen mutta sanoo lähtevänsä mielummin amiksen kautta töihin tienaamaan omaa rahaa. Nyt tunnettu ongelmahan on ettei metalliduunareilla juurikaan ole työtä nyt eikä kolmen vuoden päästä. Olen jopa yrittänyt suositella kaksoistutkintoa mutta ei, sillä "amis se vain tienaa enemmän".

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole lukupäätä niin amikseen.

Vierailija
2/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden työn jälkeen se on iltalukiossa/tai mitä näitä oli ja sitten amk:ssa kun ei se koneistajan homma pidemmän päälle niin suunnattoman eksoottista ollutkaan. Samapa tuo sinänsä. Oppiipa tekemään työtä sitä ennen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money money money. Mitä siitä sivistyksestä.

Vierailija
4/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ala. 

Rautakourat ja insinöörit ovat niitä, jotka tuovat Suomeen tuloja, jotka sitten jaetaan julkisen sektorin huuhaa-maistereille. Pitkällä tähtäimellä vienti on ainoa kestävä pohja kansantaloudelle. 

Vierailija
5/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojastasi tulee wt. Kunnianhimottomuus tai muuten vain väärä asenne lienee kotoa opittua. 

Vierailija
6/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset jatkaa yliopistoissaan. Huuhaa huuhaa!

Vierailija
7/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap yh?

Vierailija
8/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"amis se vain tienaa enemmän", joo niin justiinsa :D

Vierailija
9/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi on mielestään oikealla alalla, niin se on oikea valinta silloin.

t. amiksesta valmistuneen maisteriäiti ja vieläpä yh

Vierailija
10/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen opettaja tässä hei! Työllistyminen metallialalle riippuu paljon alueesta. Jossain päin Suomea tilanne on huono, mutta meillä Satakunnassa metallipuolelta valmistuvien työllistymsprosentti on hvä. Kaksoistutkinnosta päätetään vasta opintojen alettua, joten vielä on aikaa ylipuhumiseen, jos niin haluat. Ammattikouluopintojen jälkeen voi hyvin hakea AMK-opintoihin ja usein ammattikoulutaustaiset pärjäävät erittäin hyvin verrattuna lukiosta tulleisiin, sillä heillä on käytännön kokemusta alasta.

Rohkeasti amikseen vaan! :-)

Vierailija
11/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pojastasi tulee wt. Kunnianhimottomuus tai muuten vain väärä asenne lienee kotoa opittua"

Totta joka sana!

Vierailija
12/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:44"]

Ai minun mielestäni metallialalle on koko ajan haussa työntekijöitä. Kunhan opiskelee tosi hyväksi alallaan varmasti on töitä.

Mitä tekee lukiopapereilla jos ei ole muu kuin tarkoitus tehdä duunia.

[/quote]

Papereilla ja papereilla. Ylioppilaat sivistynyttä ja keskimäärin fiksumpaa. 

Vierailija
13/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikseen menevät ne, joiden älykkyys tai itsekuri ei riitä lukioon. Kaksoistutkinnon suorittajien yo-todistukset ovat tyypillisesti tosi huonoja, jos edes läpäisevät kirjoituksia.

Vierailija
14/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:35"]Amikseen menevät ne, joiden älykkyys tai itsekuri ei riitä lukioon. Kaksoistutkinnon suorittajien yo-todistukset ovat tyypillisesti tosi huonoja, jos edes läpäisevät kirjoituksia.

[/quote]

Voi kuule kun mä tunnen monta joiden keskiarvolla olisi päästy vaikka sinne reissuun heittämällä sisään, mutta joita ei kiinnostanut lähteä lukioon junnaamaan vaan halusivat päästä töihin. Mulla olisi myös keskiarvo ja lukupäätä riittänyt lukioon mutta kun ei kiinnostanut.

T. Erittäin tyytyväinen, hyvin palkattu duunari

Vierailija
15/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte tyytyväisiä poikanne valintaan. Meillä 6-vuotias Osku poika on kehitysvammainen autisti ja hänen kanssa on juuri niin että hyvä kun johonkin edes poika pääsee isona niin hyvä on.

Vierailija
16/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:35"]Amikseen menevät ne, joiden älykkyys tai itsekuri ei riitä lukioon. Kaksoistutkinnon suorittajien yo-todistukset ovat tyypillisesti tosi huonoja, jos edes läpäisevät kirjoituksia.

[/quote]

Voi kuule kun mä tunnen monta joiden keskiarvolla olisi päästy vaikka sinne reissuun heittämällä sisään, mutta joita ei kiinnostanut lähteä lukioon junnaamaan vaan halusivat päästä töihin. Mulla olisi myös keskiarvo ja lukupäätä riittänyt lukioon mutta kun ei kiinnostanut.

[/quote]

Siis ressuun, kiitos puhelimen oikeinkirjoituksen korjaus.

Vierailija
17/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:35"]

Amikseen menevät ne, joiden älykkyys tai itsekuri ei riitä lukioon. Kaksoistutkinnon suorittajien yo-todistukset ovat tyypillisesti tosi huonoja, jos edes läpäisevät kirjoituksia.

[/quote]

Heh, itse hain aikoinani amikseen enkä päässyt. Sen sijaan jouduin kakkosvaihtoehtoon eli lukioon.

Vierailija
18/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Heh, itse hain aikoinani amikseen enkä päässyt. Sen sijaan jouduin kakkosvaihtoehtoon eli lukioon.

[/quote]

Niin se on tänä päivänä että lukio on viimeinen hakutoive jos ei amikseen pisteet riitä niin lukioon pääsee ainakin ;) niin se maailma muuttuu

Vierailija
19/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että eräältä metallilinjalta tänä vuonna valmistuneilla oli kaikilla työpaikka opintojen päätyttyä. Valmistuneet voivat päästä moniinkin erilaisiin hommiin. Hyvä valinta, josta helppo jatkaa kouluttautumista jos niin haluaa. Terv. työtön maisteri.

Vierailija
20/38 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:35"]Amikseen menevät ne, joiden älykkyys tai itsekuri ei riitä lukioon. Kaksoistutkinnon suorittajien yo-todistukset ovat tyypillisesti tosi huonoja, jos edes läpäisevät kirjoituksia.

[/quote]

[/quote]

Peruskoulussa menestyminen ei todellakaan tarkoita, että menestyisi lukiossa. Lukiossa vaatimustaso on aivan eri luokkaa. Älykkäät ihmiset ovat pitkäjänteisiä, meille opiskelu itsessään on palkitsevaa ja ymmärrämme, että muutaman vuoden "ylimääräisen" opiskelun jälkeen päädymme kiinnostaviin, älyllisesti stimuloiviin ja siisteihin sisätöihin. Akateemisesti koulutetut yhä edelleen myös työllistyvät paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän