Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei häitä, kihlat purettu.

Vierailija
19.06.2014 |

2 lasta, yhdessä 7v ja molemmilla ikää n.30v. Oma asunto, auto ja työpaikat. Kihloissa oltu 5v. Aloin puhua häistä, että olisiko esim. 2016 vuosi hyvä vuosi. Mies kertoi tyynesti: en aio ikinä mennä naimisiin.

Äimistelin tyhmänä ja kysyin kihloista, nehän ovat ns,lupaus avioliitosta. Eivät kuuluma ole, eikä meidän ole pakko olla kihloissa - oli miehen tyyni vastaus.

En ymmärrä.. Kihlautuessamme puhuin häistä ja kaikesta, hän ei sanallakaan ilmoittanut ettei halua naimisiin. Hänelle kihlat eivät merkitse kuuluma mitään..

Olen 7v haaveillut päivästä jolloin isäni taluttaa minut, ainoan tyttärensä ylpeänä alttarille jossa odottaa elämäni mies. Äitini ja isäni ovat odottaneet häitä myös..

Mies ilmoitti että kai sitten täytyy erota koska naimisiin hän ei ikinä mene. Ehdin vielä etsiä uuden (?) .. Olen sanaton..

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se papin aamen muuttaa, jos nyt on elämä mallillaan? Jokaisella toki on periaatteensa, mutta en mä hyvää suhdetta pois heittäisi avioliiton takia.

Vierailija
22/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä prinsessana... ei toteudu, joten erotaan?

Siis oikeasti???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta vaikutat tosi typerältä. Tuskin tarkoitit, mitä sanoit. Luehan viestisi uudelleen ja katso, josko haluaisit tarkentaa jotakin.

Vierailija
24/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:00"]Onko ne häät sitten välttämättä tarpeelliset, jossa teillä kaikki muu jo on?

[/quote]

No miksei mies voisi nyt virallisesti sitoutua, jos kokee olevansa "periaatteessa" naimisissa? Miksi puolustella miestä, muttei ikinä ymmärtää, miltä naisesta tuntuu?

En minäkään haluaisi olla forever vain jonkun tyttöystävä. Noloa tuommoinen. Jos aidosti rakastaa, niin mennään naimisiin ja ollaan virallisesti pari.

Tämä mies siis valmis eroamaan, koska ei halua naimisiin? Tuosta huomaa, kuinka paljon loppujen lopuksi "arvostaa" ja "rakastaa" puolisoaan. Eihän ap ole pyytämässä häneltä mitään kohtuutonta esim. että mies pakkosterilisoitaisiin tai että hääpäivänä hänellä on pakko olla timanttimekko.

Vierailija
25/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, yksi kysymys. Haluatko sinä häät vai naimisiin?

Itse kun halusin naimisiin, ne häät oli vaan "pakollinen paha" :-) (toki oltais voitu karatakin vihille, mutta ei haluttu)

Vierailija
26/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mun mies ois kosinu mua ja yhtäkkiä ei enää haluaisikaan mennä naimisiin niin en mä nyt ois vaan sillee "ok asia selvä". Jos eka on halunnu naimisiin kerta on kosinu (eikä antanu tuolloin ymmärtää että kyseessä on vaan rengastus) niin kyllä musta tuntuis että joku on pielessä kerta ei enää halua sitoutua niin kovasti.

Se että alkaa vielä puhua uuden löytämisestä tuntuu siltä että mies toivoisi itse löytävänsä uuden, ei vaan osaa jättää apta ja toivoo että ap tekee päätöksen. Jos mies on tiennyt kokoajan että ap haluaa kovasti naimisiin ja se on tärkeä asia aplle niin miksi meni 7vuotta se ilmoittaa?

Vierailija
27/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tiesi jo alusta alkaen että häät ovat minulle tärkeät ja minä haluan naimisiin. Se on itselleni valitettavasti erittäin tärkeä asia kuten myös vanhemmilleni (olen ehkä vanhanaikainen..). Enkä tarkoita mitään ökyluokan häitä, en. Läheiset ja ystävät - päivä jonka haluan muistaa vanhana keinutuolissa, pitäen kädestä tuota elämäni miestä kun katsellaan lasten lasten kuvia.

Tämä oli minulle tärkeä asia..

Ap

Vierailija
28/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies ole vähän typerä, jos itse heti ehdottaa eroa. Siis ok, ette mene naimisiin, mutta miksi mies haluaa sitten erota? Eikö ole vaihtoehtoja?

Vierailija
29/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvä viesti mieheltä :(

Vierailija
30/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kysyä mieheltä miksi ei halua mennä kanssasi naimisiin?

Ihan varmasti on joku syy siihen, jos on mielensä muuttanut tässä ihan viime aikoina. Tuskinpa se on mikään päähänpisto sanoa noin, ehkä olet siinä käsityksessä että avioliittonne on onnellinen, koska oma elämäsi on sellaista kuin olet halunnut. Mutta oletko ajatellut, että ehkäpä mies onkin onneton ja tyytymätön. Ja miettii ettei halua elää loppuelämäänsä onnettamassa liitossa. ero on huomattavasti helpompi jos ei ole naimisissa.

Vierailija
31/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan naimisiin. En siis minkään prinsessapäivän takia halua häitä, en..

Ap

Ja eniten olen ihmeissäni etten puhunut erosta, olin vain ihmeissäni. Mies eron otti puheeksi niin ehdin hyvin etsiä tyyliin uuden. Hän ei kanssani naimisiin.

Vierailija
32/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mikään vanhanaikainen ole, kun kerran olet pari lasta tehnyt ennen sitä papin aamenta suom.huom.

Onneksi olet noin nuori, ehdit vielä löytää miehen, joka on toisenlainen! Ja näin helposti niitä uusperheitä tehtaillaan.

Vierailija
33/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... ymmärrän ap sinua hyvin. Jos sinulle naimisiinmeno on tärkeää, ja olet ollut siinä uskossa koko ajan että näin tapahtuu, ja olet halusi myös miehelle ilmoittanut - niin onhan tuo ikävä tilanne. 

Toisaalta olet suostunut perhe-elämään jo ennen naimisiinmenoa - mitä ne häät tässä vaiheessa tuota tilannetta enää muuttaa? Miehen halu naimisiin olisi pitänyt testata ennen lapsia. 

Ikävintä tuossa tilanteessa on se, että miehen mieli on muuttunut. Mistä lie kertookaan?

Vierailija
34/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit oikeasti vanhanaikainen ja haluaisit naimisiin et olisi tehnyt lapsia ennen sitä. Nyt saat syyttää itseäsi, mies ei halua ostaa lehmää kun maitoa saa ilmaiseksi. Mites omaisuusasiat on hoidettu?

Vierailija
35/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tässä on olla taustalla jotain muuta, jotain mikä on miehen laittanut eron kannalle.. En eroa vaatinut vaan mies ehdotti itse.

On ehkä ollut etäinen ja hiljainen mutta mitään tälläistä en kuvitellut.. Ilmeisesti perinpohjainen puhuminen on paikallaan ennen mitään eroja..

Ap

Vierailija
36/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sait selvyyden, teidän kahden tulevaisuuden näkymät ja toiveet ei kohtaa. Unelmiesi korttitalo on nyt romahtanut. Ei saa jääd tuleen makaamaan. Olet vielä nuori, sinulla on tulevaisuus edessä. Voimaannu ja ala puskea eteenpäin. Suosittelen, että uudet suunnitelmasi ovat hieman varmemmalla pohjalla.

Kunhan ensin selviydyt vanhasta "matkatavarasta", voit panostaa kunnolla kumppanin valintaan, älä erehdy enää keskinkertaisuuksiin. 

Vierailija
37/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan aika keskustella. Ei pitäätoisianne itsestäänselvyyksinä. Mies kuulostaa masentuneelta. JOs aisa on "ihan sama ja voit löytää uuden". Miten oikeastaan voitte? Miten suhteemme voi. Raivo ei kannata. Ihmettely on hyvä. Syyttely ei kannata. Ei kaikki halua naimisiin. Pelottaa se lopullisuus. Jos voisi puhua. Tunteista ja syvyydestä ja luottamuksesta ja mikä häissä on tärkeää ja mikä ei ja mikä on tärkeää tai pelottavaa  naimisiin menossa... Sitoutuminen?

Voihan muitakin juhlia järjesTää kuin häät. Mä en halunnut isoja häitä, enkä haluaisi vieläkään. Pienet oli hyvät. Ei kaikki halua olla huomion keskipisteenä. Ja siinä molemmat joutuu olemaan, vaikka toinen vaan haluaisi,

Vierailija
38/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:00"]Onko ne häät sitten välttämättä tarpeelliset, jossa teillä kaikki muu jo on?

[/quote]

No miksei mies voisi nyt virallisesti sitoutua, jos kokee olevansa "periaatteessa" naimisissa? Miksi puolustella miestä, muttei ikinä ymmärtää, miltä naisesta tuntuu?

En minäkään haluaisi olla forever vain jonkun tyttöystävä. Noloa tuommoinen. Jos aidosti rakastaa, niin mennään naimisiin ja ollaan virallisesti pari.

Tämä mies siis valmis eroamaan, koska ei halua naimisiin? Tuosta huomaa, kuinka paljon loppujen lopuksi "arvostaa" ja "rakastaa" puolisoaan. Eihän ap ole pyytämässä häneltä mitään kohtuutonta esim. että mies pakkosterilisoitaisiin tai että hääpäivänä hänellä on pakko olla timanttimekko.

[/quote]

No mites, jos juttelisit miehen kanssa. Joillakin saattaa olla vain periaate vastustaa sitä traditiota, jota avioliitoksi kutsutaan. Avoparienhan oikeuksia jatkuvasti yritetäänkin päivittää avioparien tasoisiksi.

Teillä on lapsia, te olette jo perhe. Lapsen hankkiminen on paljon isompi juttu kuin nimet paperissa ja korut sormissa.

Eikä se avioliitto takaa mitenkään vakaampaa liittoa, siitä on erittäin helppo erota.

Vierailija
39/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on toinen, siksi puhuu erosta. Pääsääntöisesti miehet eivät eroa jos ei ole jo uutta katsottuna.

Vierailija
40/71 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on toinen, siksi puhuu erosta. Pääsääntöisesti miehet eivät eroa jos ei ole jo uutta katsottuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan