Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kaipaan - haastava työkaveri, miten toimia?

Vierailija
23.06.2021 |

Olen siis muutamassa työvuorossa erittäin haastavan ihmisen kanssa. Tällä ihmisellä on tapana päteä, komennella ja muistutella "tämähän menee näin, tehkää näin, taas on väärin". Todella jyräävä ihminen siis ja hän ei ole edes esimies. Itse olen hiljainen puurtaja ja autan mielelläni työkavereita, enkä jaksa valittaa ellei ole oikeasti aihetta - täysin siis hänen vastakohta.

Alkuun kun tutustuttiin, pidin häntä mukavana tyyppinä. Tosin illuusio karisi nopeaa - oon saanut häneltä kuittailua "mitäs mä sanoin", "heihei äläpä mee vielä, mul ois sulle tää homma"(tässä tilanteessa sanoin että me enpäs) ja "mitä sä kyselet, siellä ja siellä oli tieto tästä". Tää henkilö kans tekee sitä, että puhuu muista muille ikävään sävyyn, eli sellasta ihme syyttelyä.

Miten mä siis kestän häntä? Joudun olemaan perehdyttäjänä - tosin kyseisiä vuoroja en ole tehnyt kovin usein, teen pääosin vuoroja iltapainotteisesti. Kauhukuva tietysti on se, että teemme vuorot yhdessä ja hän alkaa puhumaan muille, miten se ja se asia ei mennyt hyvin jnejne. Joo, tekisi mieli vajota maan alle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pokkaa ja rohkeutta piisaa, sanot että "tee itse vuorostasi". Jos pokkaa ei piisaa, työpaikan vaihto.

Vierailija
2/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat asiasta ja jotkut ovat puhtaasti m*lkkuja. Mieti kumpaan ryhmään tyyppi kuuluu. Jos ensimmäiseen, kannattaa varmaan vähän tsempata, jos toiseen, anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Pääasia, että itse tiedät toimineesi työpaikan sääntöjen ja kulttuurin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sanovat asiasta ja jotkut ovat puhtaasti m*lkkuja. Mieti kumpaan ryhmään tyyppi kuuluu. Jos ensimmäiseen, kannattaa varmaan vähän tsempata, jos toiseen, anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Pääasia, että itse tiedät toimineesi työpaikan sääntöjen ja kulttuurin mukaan.

No ihan tuohon toiseen,on muutama muu hänen "ei-suosikkinsa" asiasta maininnut. Lisäksi tuokin asia ".. Tietohan löytyy sieltä ja sieltä" oli sellainen juttu sitten, mistä eräs toinenkin kysyi minulta myöhemmin :D

Vierailija
4/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käy kateeksi tilanteesi. Haastavat ihmiset, juurikin tuollaiset pätijät ja kaikkitietäjät, voivat olla todella rasittavia työkavereina...

Vierailija
5/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta kestää, ei kai sitä muuta voi ulkopuolinen sanoa. Ellet kestä, ala etsiä uutta työpaikkaa. Nimittäin tuo työkaveri noilla ominaisuuksilla ei tule koskaan muuttumaan.

Vierailija
6/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa toteat, että hän on samalla tavalla rivityöntekijä kuin sinä organisaatiossa. Sinä otat käskyjä vastaan vain esimieheltäsi, joka hän ei ole. Ja jos jollain on huomauttamista työstä, se tehtävä kuuluu jälleen esimiehelle.

Vierailija
7/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että on tosiaan kovastikin ottanut esimiehelle kuuluvaa vastuuta itselleen tai ainakin pyrkyrimäisesti pyrkii moiseen.

Ei kuulosta helpolta asetelmalta, ei lainkaan... Koska ap mainitsit hänen jyräävän läpi näkemyksiään.

Vierailija
8/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin ilahduttava työkaveri. Dominoi, jyrää. Puuttuu toisten tehtäviin. "On vain minun tapa hoitaa asia ja se on oikea tapa." Sivuuttaa muut mielipiteet. Ei tarkista kantaansa, vaikka faktat osoittaa, että on väärässä.

Vierailija
9/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kerrot vain yhden puolen asiasta, eli annat kuvan vain itsestäsi.

Hiljaisuus ja hiljainen puurtaja ei ole mikään etu, eikä kehu sinulle. Opettele puhumaan, ja nostamaan epäkohtia esiin, jos niitä huomaat. Syyllistyt itsekin jurputtamiseen selän takana. Voi olla, että kollegasi on turhan äkkiväärä ja huomauttelee asiattomasti, mutta voi olla myös, että huomauttelee löperöistä työtavoista ihan aiheesta.

Vierailija
10/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyräävä henkilö ei kuuntele, vaikka hänelle sanoo, että fakta on x ja x lukee mustalla ja valkoisella tällä paperilla. Koska henkilö on vakuuttunut siitä, että hän on oikeassa ja muut väärässä.