Nauratti taas perunahyllyllä
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
Kommentit (89)
Minua naurattaa jauhohyllyllä. Eikö ihmiset tosiaan osaa itse kasvattaa viljaa ja jauhaa jauhoja?
Hitsi, minua ei ole oikein naurattanut pitkään aikaan mikään.
Kiitos APlle tästä edullisesta vinkistä.
Nyt lähden tuonne lähi-Prisman perunalaarille koittamaan josko nauru irtoaisi.
nim. kohta naurattaa
Mä nauran riisipussien ääressä. Meillä ainakin on takapihalla oma riisipelto. Kuva kahlailla siellä kun tietää sadon tulevan omasta takaa.
Muaki naurattaa kun ihmiset ylipäätänsä edes käyvät kaupassa. Kaikenhan voi kasvattaa ite.
Minä nauran kaikille jotka ostaa valmista omenapiirakkaa, kun minä sentään kylvän ja kynnän omat vehnäpellot, kasvatan omat lehmät, omenapuut, sokerijuurikkaat, kaneliplantaasin!
Meillä täällä Kauniaisissa kasvatetaan sentään perunat hifistellen oikein advanced-tyyliin, nytkin lapset kulkevat tuolla uima-altaamme takana olevalla pienellä koristeellisella mansikkamaalla laittamassa sinne ranskanperunoita multaan pystyyn, odotamme satoa rapujuhliin mennessä.
En kyllä perunan kilohinnalla alkaisi kasvattamaan itse. Kasvattaisin sitten vaikka mansikoita tai herneitä, joista saa jopa jotain maksaakin.
Minä luovuin telkkarista koska sieltä ei enää tule mitään hauskoja sketsi-ohjelmia.
Käyn nykyisin kaupassa nauramassa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:25"]
Minä nauran alkossa...
[/quote]
ja minä nauran alkoissa :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:32"]
Minä luovuin telkkarista koska sieltä ei enää tule mitään hauskoja sketsi-ohjelmia.
Käyn nykyisin kaupassa nauramassa.
[/quote]
Pääset helpommalla kun naurat täällä meidän kaa =D
Mä nauran kans aina juustohyllyillä. Miten uusavuton wt pitää olla että ostaa jotain vuohenjuustoa kaupasta? Mulla on ainaki omat vuohet tossa yksiöni ranskalaisella parvekkeella ja sieltä saan juustoni.
Perunat on pellossa, vieläpä aikaista Timo lajiketta. Ei tosin ehdi juhannusperunoita niistä saada, meidän kasvimaa ei tässä eteläisessä Kanta-Hämeessä ollut istutuskunnossa vielä huhtikuun puolella.
Ostoperunaa on nautittava. Ja mansikatkin ostettava kun omat vasta raakileella.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:13"]
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
[/quote]
Mahtaa olla iso parveke, että potut riittää loppuvuodeksi asti. Kyse ei ole aina osaamisesta. Minulle on aivan vitun sama maksaako perunakilo kaupassa 1e, 2e tai 3e. Voitte kasvattaa vaikka tekokyrpiä siinä parvekkeellanne minun puolestani.
Minä voisin kokeilla kasvattaa noita tekokyrpiä.
Onnistuuko ihan parvekelaatikossa?
Tarvitsee kaiketi aika kostean mullan?
Onko tautiherkkä laji? Nouseeko nopeasti ja onko sato runsas?
Vinkkejä, anyone?
Kaneliplantaasi, reps.
Mutta itse siis käyn nauramassa vaateosastolla. Kyllä meillä on omat lampaat parvekkeella ja niiden villasta kudotaan meidän perheen rytkyt. On ihmiset niin uusavuttomia nykyään.
haha. mun parvekkeella kasvaa banaaneja ja ananaksia ja lisäksi kasvatan
siellä kotimaisia possuja , kun en syö lidlin saksalaisia kyljyksiä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:54"]
Minä voisin kokeilla kasvattaa noita tekokyrpiä.
Onnistuuko ihan parvekelaatikossa?
Tarvitsee kaiketi aika kostean mullan?
Onko tautiherkkä laji? Nouseeko nopeasti ja onko sato runsas?
Vinkkejä, anyone?
[/quote]
Tarviset aitoja irtileikattuja miesten peniksiä. Ne pitää istuttaa 30 minuutin sisällä leikkaamisesta, muuten ehtivät kuolla. Kasvatus kestää kolmisen kuukautta, jonka jälkeen ne ovat muuttuneet aidoiksi tekopeniksiksi. Ongelmaksi muodostuu se, että miehet ovat yleensä aika haluttomia luopumaan peniksistään vapaaehtoisesti, joten viljelijän täytyy soveltaa nokkelia keinoja kyrpien keräämiseksi. Varoitan vielä, että ne eivät kasva oltuaan irtonaisina yli 30 minuuttia. Hyviä kasvatteluja <3
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:13"]
[/quote]
Minä katsoinkin aamulla että kuka hullu siellä hekottaa tyhmänylpeän näköisenä perunahyllyjen ja -tasojen luona, että on tainnut joltain jäädä lääkkeet ottamatta juhannuksena....