Nauratti taas perunahyllyllä
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:42"]
Mä nauran kans aina juustohyllyillä. Miten uusavuton wt pitää olla että ostaa jotain vuohenjuustoa kaupasta? Mulla on ainaki omat vuohet tossa yksiöni ranskalaisella parvekkeella ja sieltä saan juustoni.
[/quote]
munkin vuohi paskoo sitä juustoa niin paljon parvekkeella että siitä riittää naapureillekin! :-)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:50"]
kerro mikä on perunahylly?
[/quote]
Se on ap:n mielestä varmaan vähän sama kuin kenkähylly muttei sinne päinkään ;D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:54"]
Minä voisin kokeilla kasvattaa noita tekokyrpiä.
Onnistuuko ihan parvekelaatikossa?
Tarvitsee kaiketi aika kostean mullan?
Onko tautiherkkä laji? Nouseeko nopeasti ja onko sato runsas?
Vinkkejä, anyone?
[/quote]
Tarviset aitoja irtileikattuja miesten peniksiä. Ne pitää istuttaa 30 minuutin sisällä leikkaamisesta, muuten ehtivät kuolla. Kasvatus kestää kolmisen kuukautta, jonka jälkeen ne ovat muuttuneet aidoiksi tekopeniksiksi. Ongelmaksi muodostuu se, että miehet ovat yleensä aika haluttomia luopumaan peniksistään vapaaehtoisesti, joten viljelijän täytyy soveltaa nokkelia keinoja kyrpien keräämiseksi. Varoitan vielä, että ne eivät kasva oltuaan irtonaisina yli 30 minuuttia. Hyviä kasvatteluja <3
[/quote]
Minä olen tuunannut omiani laittamalla niihin glitteriä niin harakat ja varikset pelkää eivätkä yritä tulla varastamaan keskenkasvuisia kyrpeliinejäni! Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:13"]
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
[/quote]
On se hienoa,että sinua naurattaa pienet asiat,saat iloita usein :)
Onko vinkkiä miten kasvatetaan ei-uusavuttomasti perunoita parvekkeettomassa kerrostaloyksiössä?
Mua vaan naurattaa.
Niin perunahyllyllä, riisihyllyllä, jauhohyllyllä kuin kenkähyllylläkin. Mua vaan naurattaa.
T: Iloinen veikko
Minua naurattaa ne jotka maksaa hanavedestä. Minä sulatan talvella lunta ja kesällä tiristän veteni mansikoista.
Minua naurattaa ne jotka maksaa hajuvedestä, minä kasvatan omat kukat, alkoholisoin ne ja tislaan vedet.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:35"]
Miksi ihmeessä sitten olit perunahyllyllä?
[/quote]
Nauramassahan se oli, kuten avauksessa luki :) Kiva, että jollain on hauskaa - vaikka sitten edes perunahyllyllä!
[/quote]
mä niin näen mielessäni ap:n hihittämässä perunalaarin nurkalla. Ja ihmisten kummastelevat ilmeet, lapset kyselemässä "äiti miksi tuo täti nauraa yksin" jne. ;)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:54"]
Minä voisin kokeilla kasvattaa noita tekokyrpiä.
Onnistuuko ihan parvekelaatikossa?
Tarvitsee kaiketi aika kostean mullan?
Onko tautiherkkä laji? Nouseeko nopeasti ja onko sato runsas?
Vinkkejä, anyone?
[/quote]
Tarviset aitoja irtileikattuja miesten peniksiä. Ne pitää istuttaa 30 minuutin sisällä leikkaamisesta, muuten ehtivät kuolla. Kasvatus kestää kolmisen kuukautta, jonka jälkeen ne ovat muuttuneet aidoiksi tekopeniksiksi. Ongelmaksi muodostuu se, että miehet ovat yleensä aika haluttomia luopumaan peniksistään vapaaehtoisesti, joten viljelijän täytyy soveltaa nokkelia keinoja kyrpien keräämiseksi. Varoitan vielä, että ne eivät kasva oltuaan irtonaisina yli 30 minuuttia. Hyviä kasvatteluja <3
[/quote]
Monesko kalja? :D
Ap:n viesti on vitsi taannoisen dippikastikekeskustelun innoittamana.
Mutta totta on, että perunan kasvatus on melko helppoa, edellyttäen että on käytössä pelto.
Entä jos noita tekopeniksiä kasvattaa niin millä ne kannattaa lannoittaa että saa niille kunnon tatit? Missä vaiheessa ne ympärileikataan jos haluaa virtaviivaisempaa sorttia?
Tekopenikset jotka ovat vielä pienessä kyrpeliinivaiheessa, kannattaa lannoittaa oluella, se stimuloi niiden muovisoluja ja tekee niistä pattereista ekoystävällisempiä kun ei kemikaaleja mukana.
Tässä ketjussa on jo ihan viikonloppuklassikkoainesta, kuten tamponikoruketjussa ja punaisten viikkojen laivojen ketjussa! :D
Tekokyrpälajikkeista esim.pinklady on hyvä. Runsas, tanakka vartinen ja ei pientä tuulta ja tuiskua pelkää.
Heinolassa järjestetään taas elokuussa TKK-kokous ( tekokyrvänkasvattajienliitto ).
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:14"]
Ap:n viesti on vitsi taannoisen dippikastikekeskustelun innoittamana.
Mutta totta on, että perunan kasvatus on melko helppoa, edellyttäen että on käytössä pelto.
[/quote]
Kiitos selvennyksestä.Nyt kun sanoit,taidan hämärästi muistaa mamman joka vakavissaan(?)nauroi kaupassa ihmisille,jotka ostivat dippijauheita eivätkä maustaneet dippia itse? :D No,hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset. Taidan kuulua jälkimmäiseen ryhmään kun huvitan itseäni av-palstalla :)
Nuupahtaneet tekokyrväkkäät kannattaa nyppiä pois jo alkuvaiheessa. Näin taataan runsas ja laadukas sato.
Olut on kyrväkkään lannoituksessa ehdoton. Se piristyy siitä silminnähden.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:19"]
Tekokyrpälajikkeista esim.pinklady on hyvä. Runsas, tanakka vartinen ja ei pientä tuulta ja tuiskua pelkää.
Heinolassa järjestetään taas elokuussa TKK-kokous ( tekokyrvänkasvattajienliitto ).
[/quote]
Mä olen tykästynyt siihen jenkeistä tänne tuotuun Big Tool For You -lajikkeeseen, se on helppo ja lopputuloksesta tulee tasaisen massiivinen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:19"]Tekokyrpälajikkeista esim.pinklady on hyvä. Runsas, tanakka vartinen ja ei pientä tuulta ja tuiskua pelkää.
[/quote]
Ah, mites tää liitto on päätynyt Heinolaan kokoustamaan? Asuuko siellä kenties paljon näitä tekokyrvänkasvattajia?
En tiedä mitä tekisin tuon yhden tekokyrväkkeen kanssa kun se kuukahtelee koko ajan vasemmalle, olen yrittänyt antaa sille tukea vanhasta persikanvärisestä suoranmallisesta 30cm dildosta (jossa sähköjohto ja joka ei enää toimi kun ei lataa joten siksi uhrasin) mutta se kasvava kyrväke vääntyy aina toiseen suuntaan kun katseeni välttää, mikäköhän sitä vaivaa? Peniskateus on kuulemma tappava tauti näille, mistä tiedän onko sillä se?
Uskoisin että tekokyrpien kasvatus vaatii samat olosuhteet kuin esim: avomaankurkku tai kesäkurpitsa.
Varma en ole.
Kyseessä ei kaiketi kotimainen lajike.