Nauratti taas perunahyllyllä
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
Kommentit (89)
Teille kyrvänkasvattajille: Vähän eksoottisempaan makuun suosittelen tällaista lajiketta kuin Mustapaimen http://paskatkirppisloydot.bellablogit.fi/2014/01/31/mustapaimen-k18/ Tumma, ehkä vähän isokokoisempi kuin kotimaiset lajikkeet, vaatii paljon aurinkoa ja lämpöä kasvaakseen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:13"]
Kyllä ihmiset on uusavuttomia kun ei osaa itse kylvää ja kasvattaa omia perunoita :D meidän perhe nauttii juhannuksena oman parvekkeen uusia perunoita!
[/quote]
Minua naurattaa tuo sinun "perunanviljelysi" parvekkeella.
Tervetuloa anonyymien sarjamurhaajien yhdistyksen omalle palstalle...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:54"]
Minä voisin kokeilla kasvattaa noita tekokyrpiä.
Onnistuuko ihan parvekelaatikossa?
Tarvitsee kaiketi aika kostean mullan?
Onko tautiherkkä laji? Nouseeko nopeasti ja onko sato runsas?
Vinkkejä, anyone?
[/quote]
Tarviset aitoja irtileikattuja miesten peniksiä. Ne pitää istuttaa 30 minuutin sisällä leikkaamisesta, muuten ehtivät kuolla. Kasvatus kestää kolmisen kuukautta, jonka jälkeen ne ovat muuttuneet aidoiksi tekopeniksiksi. Ongelmaksi muodostuu se, että miehet ovat yleensä aika haluttomia luopumaan peniksistään vapaaehtoisesti, joten viljelijän täytyy soveltaa nokkelia keinoja kyrpien keräämiseksi. Varoitan vielä, että ne eivät kasva oltuaan irtonaisina yli 30 minuuttia. Hyviä kasvatteluja <3
[/quote]
Hyvä 58. Pahoin pelkään, että tuo mainitsemasi peniskateus on iskenyt kyrväkkeeseesi. Tauti on pahaksi, jopa tappava.
Heinola on jo vuosia ollut TK-kasvattajien aktiivista aluetta ja vuonna 2009 voittivat he myös maataloumessuilla "Suurin kyrväke"-sarjan. Tampereen jaosto sijoittui silloin hienosti hopealle.
TK-kasvattajien suur-looshi sijaitsee Kankaanpäässä.
Minulla kasvaa upea kyrväke kylpyhuoneen hyllyllä.
Ja tiedättehän mikä on koloradon kuoriainen ja miksi sen esiintymistä perunakasvustoissa tulee valvoa!!!!
Kuka viittii. Jos jollakulla tollanen harrastus, niin ok. Mun partsilla kukkii kukat, jotka laittaa (ja muutenkin) sisustaa mun systeri pientä korvausta vastaan. Mua ei viljely tai puutarhaus kiinnosta pätkääkään. Itselläni muita harrastuksia:). Ihana, että niitä voi ostaa... Ei ole siis enää pakko elää omavaraistaloudessa. Tosi hyvä mulle! Jos se sua naurattaa, niin naura vaan:). Hyvää ja perunaista Jussia!
vttu tuolla hangessa mikään kasva prkl stna!
tekokyrpä-lajikkeista oma suosikkini on itsgonnahurt.
tosin olen joutunut luopumaan viljelystä kun erosin ja jouduin muuttamaan 380 neliöiseen parvekkeettomaan kesä-asuntoomme esplanadilla.
onneksi tuota lajiketta saa myös kauppahallista
Birgitta
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:59"]
Ja tiedättehän mikä on koloradon kuoriainen ja miksi sen esiintymistä perunakasvustoissa tulee valvoa!!!!
[/quote]
Eksää osaa kirjoittaa? se on kolo raadon kuoriainen.
Birgitta hyvä, ei syytä huoleen.
Tuo mainitsemasi lajike viihtyy hyvin myös sisätiloissa.
Mua nauratti uuniperunahyllyllä, kun tuli mieleen vanhat fantasiani eräästä pääministeristä... ;)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:40"]Mua aina naurattaa makkaratiskillä, meillä on campingit istutettuna jo hyvissä ajoin, ei muutakun parvekelaatikosta grilliin.
Tänä vuonna oltiin jännän äärellä, kun on Ollut niin kylmää,mutta kyllä ne juhannuslertsat sieltä nousi!
S
Ketsuppipuu on vielä nupuillaan, joten kaupan valikoimiin täytyy turvautua:(
[/quote]
kiitos päiväni pelastajalle!
olin niin pahalla päällä, kunnes luin tämän!
Hei naiset, te olette ihanan kahjoja :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:59"]
[/quote]
Eksää osaa kirjoittaa? se on kolo raadon kuoriainen.
[/quote]
Entä jos sellainen iskee kyrväkkeeseen, ja jonka sisustasta ryömii minun koloon ja raataa sen sitten kun nautin sadostani????! :-O
Kyllä muuten nauratti tänään lihahyllyllä, kun ihmiset ostivat Juhannukseksi grillattavaa lihaa kaupasta! :D kasvattaisivat mokomat itse lihansa kuten minä. Terveisin maanviljelijä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:40"]Mua aina naurattaa makkaratiskillä, meillä on campingit istutettuna jo hyvissä ajoin, ei muutakun parvekelaatikosta grilliin.
Tänä vuonna oltiin jännän äärellä, kun on Ollut niin kylmää,mutta kyllä ne juhannuslertsat sieltä nousi!
S
Ketsuppipuu on vielä nupuillaan, joten kaupan valikoimiin täytyy turvautua:(
[/quote]
kiitos päiväni pelastajalle!
olin niin pahalla päällä, kunnes luin tämän!
Ole hyvä:) Hyvää Juhannusta kaikille!
Onnea vaan teille. Mua ei perunoiden kasvattaminen kiinnosta tippaakaan. Meillä ei ole yhtään ainutta kukkaa sisällä eikä ulkona eikä tule.
Mä käyn töissä joten ostan perunat kaupasta. Just ostin valmiiksi pestyjä uusia perunoita.
Vanha kesäklassikko, eli nostetaas :D
Normaali oloissa tekokyrväkäs kasvaa n.18-22cm mittaiseksi.
Toki suurempiakin, jopa 30cm lajikkeita on. Nämä jätti-kyrväkkäät ovat toki upeita katsella mutta käytönnössä aikas hankalia.
Lajikkeita on monen värisiä, kirkkaan punaisista aina yön mustaan.
Varoituksen sana on tarpeen aloittaville kyrväkkäänkasvattajille. Viime elokuussa Kouvolassa pihisti naapurin leski-rouva koko kyrväkäs-sadon parvekelaatikkoineen. Kouvolan poliisi tutkii asiaa, joten jotain lohtua on saatu.