Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas vääntöä miehen siskon kanssa - eipä mennäkään mökille juhannuksena

Vierailija
19.06.2014 |

Ei tiedä taas itkeä vai nauraa, kun on miehen suvun kanssa tekemisissä. Juhannuksen mökille meno vaihtui kotona vietettävään juhannukseen, muttei oikeastaan edes harmita! Kun välttyy tuolta seuralta :D

Olimme miehen kanssa varanneet mökin paikasta, jossa olemme tavanneet viettää juhannuksen. Miehen sisko ilmoitti tulevansa paikalle teltalla, kun ei muistanut ajoissa varata mökkiä. Kysyi myös, saako yksi kaverinsa nukkua mökissämme meidän ja vauvan kanssa. Se tietenkin sopi, koska mökki on 4 hengen.

Lisäksi miehen toinen sisko miehineen oli tulossa yhdeksi yöksi asuntovaunulla leirintäalueelle.

Ensimmäisenä ongelmaksi osoittautui tämä, että ajattelimme minun ottavan muutaman oluen muun porukan kanssa perjantaina, kun mies on mennyt vauvan kanssa nukkumaan mökille. Miehen vuoro olisi lauantaina. Meille ilmoitettiin, että he olivat päättäneet, että minä SAAN ottaa olutta vasta lauantaina, kun toinen sisko haluaa mieheni ottavan samana iltana olutta, kun ovat asuntovaunulla paikalla.

Olimme jo hieman aiemmin miettineet, jätämmekö menon väliin ja annamme mökin siskolle kavereineen: On tulossa todella kylmät säät olla leirintäalueella vauvan kanssa, kukaan muu ei ottanutkaan lapsia mukaan, vaan koko porukka aikoi vain ryypätä aamusta iltaan. Kurjaa olla itse vauvan kanssa porukan keskellä.

Tämän kuultuaan sisko sanoi, että mieheni tulee siis heidän kanssaan, ja minä jään kotiin vauvan kanssa. Hänkö sen päättää, mitä meidän perhe tekee juhannuksena ja kuinka?

Sanoimme jäävämme kotiin, jonka jälkeen alkoi sadella käskyjä siitä, kuinka vauva pitää viedä hoitoon, ja meidän molempien pitäisi osallistua ryyppäjäisiin. Vauvalle pitäisi nyt "jotain keksiä"! Vaikka itse haluamme viettää juhannuksen perheenä ja yhdessä.

Jäämme siis kotiin juhannukseksi ja välit taas vaihteeksi miehen sukuun tulehtuneina, minäpä olen kai taas syypää heidän mielestään. Samanlaista vääntöä kaikki juhlapyhät, kaikki pitäisi tehdä heidän päätöstensä mukaan, tämä alkaa olla jo koomista. Pahentunut tässä vuoden sisällä, kun saimme vauvan, emmekä ole halunneet viedä häntä joku kuukausi / mielellään useammin hoitoon, kuten miehen sisko on vienyt omaansa pienestä asti, osallistuakseen kaikenmaailman ryyppäjäisiin.

Onko muilla tullut jo meheviä juhannusriitoja? :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että vuokrasitte mökin leirintäelueelta ja sitten ryhdyitte valmistelemaan olutfestivaaleja : "Ensimmäisenä ongelmaksi osoittautui tämä, että ajattelimme minun ottavan muutaman oluen muun porukan kanssa perjantaina, kun mies on mennyt vauvan kanssa nukkumaan mökille. Miehen vuoro olisi lauantaina. Meille ilmoitettiin, että he olivat päättäneet, että minä SAAN ottaa olutta vasta lauantaina, kun toinen sisko haluaa mieheni ottavan samana iltana olutta, kun ovat asuntovaunulla paikalla."

Aikuisten oikeasti: miehesi ei kykene kommunikoimaan sukunsa kanssa ilman kaljaa? Ja mikä ihmeen into teillä ylipäätään on mennä vauvan kanssa leirintäalueelle, jossa todennäköisesti köyhälistö vetää perseet olalle?

Ikää kaikilla yli 30v, mutta aivojen kehitys pysähtynyt 25 vuotta sitten?

Vierailija
22/24 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa on todellakin parasta että perheenne viettää ihan omat juhannukset kotona. Antaa niiden muiden sitten laittaa lapset "johonkin" hoitoon, ja vetää ne tärkeät kaljakänninsä. Te saatte sitten nauttia hyvästä ruuasta, selvästä seurasta ja esim. katsoa jotain kivaa elokuvaa kotisohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset ja pitää sopia vuoroista millon otetaan olutta? ??

Eikö oikeesti voi tehdä muuta kuin juoda?

En voi käsittää.

Vierailija
24/24 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:40"]

Aikuiset ihmiset ja pitää sopia vuoroista millon otetaan olutta? ??

Eikö oikeesti voi tehdä muuta kuin juoda?

En voi käsittää.

[/quote]

No jos ei halua koko lasten kotona-asumisaikaa viettää absolutistina, niin periaatteessa joo. Kun jommankumman vanhemman pitää olla selvänä. Ihan normaalia parisuhde-elämää se, että jaetaan vastuuta ja vuorotellaan sitä, kumpi on päävastuussa ja kumpi voi ottaa vähän rennommin, esimerkiksi juuri juhlatilanteissa. Eihän ne jokapäiväisiä juttuja ole, mutta kyllähän sitä ihmiselämään kuuluu ne juhla- ja poikkeustilanteet. Miksei sitte juhannus, ystävän häät, valmistujaiset tai mikä tahansa. Lasten saaminen ei tarkoita pakkoabsolutismia. Mutta tärkeää hätätilanteiden varalta on tärkeää, että on yksi oikeasti selvä vaikka sen toisenkin puoliskon ajatus illan alkoholinkäytöstä olisi kaksi olutta.