Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu rannekipu?

Vierailija
19.06.2014 |

Melkein 20 vuotta sitten nykäsin turpaan yhtä iljettävää miestä. Sen jälkeen ranteen takia työpaikan lääkärille, mutta siitä ei löytynyt mitään vikaa. Sen jälkeen on ajoittain kipeytynyt. Nytkin on niin kipeä, että pitää miettiä miten pitää ratista kiinni.

Kipu on ranteen yläpuolella ja aivan keskellä. Kaikesta liikkeestä sattuu. Mistä ihmeestä tuo voi johtua? En mielestäni ole tehnyt mitään mikä olisi aiheuttanut kivun. Se vain tulee aika ajoin ja lähtee myös, kun olen äärivärovainen käteni kanssa. Nyt vain on kestänyt jo jonkin viikon ja alkaa pikkihiljaa häiritsemään oikein kunnolla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermorata- tarvitset jotain hoitoa tuttu mummo kertoi en muista enää..

Vierailija
2/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten löit turpaan jotakuta ja nyt ranteesi on kipeä? Epäilisin, että rannekipusi ei johdu siitä turpaanvedosta, vaan ehkä huomasit ranneongelmasi ensimmäistä kertaa sen jälkeen.

Omaani on auttanut mm. tennispallon puristelu. Kannattaa pyoritellä rannetta eri asentoon aluksi ja etsiä se asento jossa se puristelu  ei satu. Lisäksi jos kättä voi liikuttaa (kuntoilla) niin kannattaa kuntoilla myös rannetta rasittavia liikkeitä.

En kuitenkaan ole lääkäri joten mene ensin lääkäriin jos olet huolestunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi loukattu ranne nimen omaan kipeytyä vasta myöhemmin. Mulla murtui vasen ranne eräänä liukkaana talvipäivänä useasta kohdasta. Se saatiin hyvin korjattua, mutta lääkäri sanoi, että useiden vuosien jälkeen saattaa tuntua rasituskipu ym. Ja kuu kyllä tuntuu ja ei kestä rasitusta.

Vierailija
4/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä periaatteessa ole huolestunut, nyt tämä kipu on vain kestänyt turhan pitkään. Ei mulla ennen ranteen satuttamista ollut mitään vikaa siinä, mietin vain, että onkohan ranteelle kuitenkin käynyt silloin jotain, vaikka lääkäri oli toista mieltä. Pystyn kuitenkin tekemään ranteella kaikkea kahvakuulailuista ties minkä painavan kantamiseen normaalioloissa, mutta sitten kun se kipeytyy, niin jopa näppäimistöllä kirjoittaminen sattuu hieman.

Tennispalloa alankin puristelemaan, kiitti!

ap

Vierailija
5/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hermopine eli rannekanava oireyhtymä. Se kyllä tuntui kipuna kädessä eli kämmenessä ja sormissa. Siihen liittyi tunnottomuutta, turvotusta yms. Ei niinkään ylempänä. Toki selkärangasta lähtevä hermokipu voi ihan hyvin säteillä ranteeseen ja sen yläpuolelle. Minulla on nyt iskiastyyppinen kipu, joka tuntuu nilkassa ja sen yläpuolelle. samanlailla varmaan toimii kädessäkin. Käteen menee monta hermorataa, jotka kulkevat eri niskanikamien välistä. 

Vierailija
6/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatille.

Vierailija
7/7 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja