Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko elokuun lomarahat saada kesäkuun palkkaan?

Vierailija
19.06.2014 |

Mun loma ois heinäkuun vika ja elokuun kaks ekaa viikkoa, niin voiko niistä lomarahat saada tän kuun palkan mukana? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha on lomaltapaluuraha historiallisesti, ei lomanviettoraha.

Vierailija
2/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy palkanlaskijalta, jos saat ns. lomalta paluurahaa, niin sitä ei voida maksaa ennakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ta suostuu, mutta mikään pakko ei ole.

Meillä maksetaan lomaraha aina kesäkuun palkassa.

Vierailija
4/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan maksuaika on työantajan päätettävissä.

Meillä se maksetaan kaksi kertaa vuodessa, kesäkuun palkassa kesälomasta ja tammikuun palkassa talvilomapäivistä, riippumatta siitä koska lomansa pitää.

Lomalta paluurahaa ei enää makseta kenellekään vaan on vain lomaraha olemassa. Jotkin työnantajat maksavat sen loman jälkeen edelleen.

Vierailija
5/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:07"]

[/quote]

Historiallisesti toki näin on, mutta koska lomaraha ei ole lakisääteinen etu, nykyään käytännöt ovat ala-, työehto- ja jopa työnantajakohtaisia. Esimerkiksi itse olen töissä sen verran suuressa yrityksessä, että lomarahojen maksaminen työntetkijöille porrastetusti lomaltapaluun jälkeen olisi huikea rumba. Siksi on sovittu, että ne maksetaan kesäkuussa, ennen suurimman osan lomalle jääntiä. Itse olen kyllä ollut lomilla myös toukokuussa, ennen rahan maksua. 

Vierailija
6/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:08"]Kysy palkanlaskijalta, jos saat ns. lomalta paluurahaa, niin sitä ei voida maksaa ennakkoon.

[/quote]

Höpö höpö, miksi pitää tulla vastaamaan kun ei mitään tiedä. Meillä esim. maksetaan kesäkuun palkassa kaikille eikä liene harvinainen käytäntö. Työnantajakohtaista, kannattaa kysyä onnistuuko toiveesi mukaisesti.

Vierailija
7/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:07"]

[/quote]Eikä ole. Lomaltapaluurahat on lopetettu aikoja sitten. Lomaraha on lomaraha ja työnantajilla on erilaisia käytäntöjä niiden maksuajankohdan suhteen. 

Vierailija
8/8 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan lomarahasta puolet ennen lomaa ja toinen puolisko loman jälkeen ja sitä toista puoliskoa ei makseta ennakkoon, koska ehtona rahan saamiseen on, että töihin palataan loman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme