Akateemisen kumppanin haluavat, riittääkö maisteri vai pitääkö olla arvostetumpi kuten DI tai lääkäri?
Eli kelpaako myös tusinatutkinnot kuten FM tai KTM vai haluatteko arvostetumman ja vaativamman tutkinnon kuten DI tai lääkäri?
Kommentit (208)
Itse olen FM, pääaineena matematiikka ja mielestäni matematiikka on pohjimmiltaan hyvin filosofinen oppiaine. Toki turha tällaisesta on jonkun KTM:n, DI:n yms. soveltavan tieteen opiskelijan kanssa keskustella. Fiksuimpia ovat alasta riippumatta ne, jotka esittävät uusia ajatuksia ja tekevät uraauurtavaa tutkimusta. DI ei osaa muuta kuin kolvata ja KTM ei osaa mitään.
Tässä hyvä esimerkki nykypäivän maisterista:
"Moona on aika varma, että Castro hallitsi Argentiinaa."
Teknisten alojen korkeakouluihin on helpoin päästä, ei todellakaan mikään "laatututkinto".
Koulutustaustalla ei ole väliä kunhan kemiat muuten toimivat
FM
Vierailija kirjoitti:
Teknisten alojen korkeakouluihin on helpoin päästä, ei todellakaan mikään "laatututkinto".
Se että luulet pääsyn samaksi asiaksi kuin opinnoissa pärjäämisen ja valmistumisen, kertoo sinusta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä humanistisista löytyvät helpommin sisään päästävät koulutukset; esim. albanialainen filologia tms. Tekniikan puolella on vaikeita (esim. tuta) ja helpompia (esim. kemia) koulutusohjelmia, kuten muissakin tieteissä.
Eiköhän jokainen maisterin tutkinto vaadi aika paljon työtä ja osaamista. Ja se alan helppous riippuu paljon myös omista taidoista ja kiinnostuksen kohteista. Jollain alalla pitää osata ilmaista itseään sujuvasti sekä suullisesti että kirjallisesti. Joillain aloilla vaaditaan hyvää matemaattista osaamista, jollain alalla kielitaitoa, jollain alalla pitää olla psykologista silmää, eikä pelkkä lukujen tuijotus auta. Jollain alalla pitää olla tekninen ja löytyä avaruudellista hahmotuskykyä. Että monenlaista osaamista tarvitaan ja vaikea lopulta sanoa, mikä taito on tärkein. Joskus oikeat sanat oikealla hetkellä pelastavat elämän, joskus tarvitaan toimintaa ja taitavia käsiä, joskus päättelykykyä.
Kuka ihme jaksaa kuukaudesta toiseen jankuttaa "akateemis"pakkomielteestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi FM olisi tusinatutkinto?
Koska filosofian opiskeleminen nykymaailmassa on ihan turhaa.
Olen FM, enkä ole opiskellut päivääkään filosofiaa.
En minäkään. Siksi minä tuon kirjoitinkin, mutta tämä ikivanha vitsi ei mennyt perille ainakaan kolmelletoista alapeukuttelijalle. :D
FM, kommentin numero 14 kirjoittaja
Monet DI:t on pikkutarkkoja besserwissereitä.
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti on minimi puolisoksi, ja toisaalta kauppis maksimi petipuuhiin.
Yliopistosta siis suurin osa suoraan ohi -laariin, puhumattakaan jostain s**tanan amk-apinoista, joita voi korkeintaan paaluttaa takaapäin Turun hesehotellissa.
Nyt kuulostaa niin saat*nan tylsältä koulutusanalysoinnilta, että paaluta omaa hanurias vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti on minimi puolisoksi, ja toisaalta kauppis maksimi petipuuhiin.
Yliopistosta siis suurin osa suoraan ohi -laariin, puhumattakaan jostain s**tanan amk-apinoista, joita voi korkeintaan paaluttaa takaapäin Turun hesehotellissa.
Nyt kuulostaa niin saat*nan tylsältä koulutusanalysoinnilta, että paaluta omaa hanurias vaan.
Jännä juttu on se, että näillä mitoilla se voisi nippa nappa jopa onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kaikki yliopiston käyneet tietää että FM ja KTMiä valmistuu liukuhihnalta eikä vaatimstasoa voi mitenkään pitää korkealla. Lääkäri ja DI ehkä niitä harvoja tutkintoja jossa vielä korkeat standardit.
Itse DI ja KTM, oikeasti yllätyin kuinka helppo kauppapuoli oli tekniikkaan verrattuna.
Hei oikeesti. Tämmöinen sheimaaminen tatkoittaavain sitä, että on huono itsetunto ja epävarma oman koulutuksensa pätevyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Siksi minä tuon kirjoitinkin, mutta tämä ikivanha vitsi ei mennyt perille ainakaan kolmelletoista alapeukuttelijalle. :D
Niin, no, olen minäkin MA, Master of Arto, mutta taiteita en ole opiskellut päivääkään. Filosofiaa tuli kyllä opiskeltua ihan perusopintojen verran =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no, olen minäkin MA, Master of Arto, mutta taiteita en ole opiskellut päivääkään. Filosofiaa tuli kyllä opiskeltua ihan perusopintojen verran =)
Mä oon Master of Pekka, mutten ole korkeakoulun luokkahuoneita nähnytkään. Dark roomeja toki useamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis arts ...toi oikoluku teki tepposet. Master of Arts siis!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kaikki yliopiston käyneet tietää että FM ja KTMiä valmistuu liukuhihnalta eikä vaatimstasoa voi mitenkään pitää korkealla. Lääkäri ja DI ehkä niitä harvoja tutkintoja jossa vielä korkeat standardit.
Itse DI ja KTM, oikeasti yllätyin kuinka helppo kauppapuoli oli tekniikkaan verrattuna.
Itse hämmästyin miten helppo DI oli FM verrattuna.
Mistä tietää, että joku on DI?
- Hän kertoo sen kyllä.
En arvosta dippainssejä. Glorifioitu amis, syvälliset keskustelut jumittuu detaljeihin.
Taikkislaiset on seksiaddikteja.