Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökkijuhannus kaveriporukalla tulossa ja yksi joukosta natseilee

Vierailija
18.06.2014 |

Ensin ajattelin että jee, pitkästä aikaa mökkijuhannus ja rentoa meininkiä kavereiden kesken. Meitä on siis lähdössä noin kymmenen hengen porukka.

Nyt yksi päällepäsmäröivä nainen on alkanut sanelemaan ehtoja viikonlopulle, vaikkei mökki edes ole hänen. Ruokalistat, sekä aamupalalle, lounaalle ja iltaruoalle, kalliilla raaka-aineilla on laadittu valmiiksi ja niitä ilmeisesti pitäisi noudattaa. Kulut myös kuulemma jaetaan tasan, vaikka itse en esimerkiksi syö lihaa (joka onkin suurin rahareikä). Hän on määritellyt myös tarkat lähtö- sekä takaisintuloajat omien työaikojensa mukaan.

Ja omituisinta on että kukaan ei uskalla sanoa tähän vastaan. Itse en tunne naista niin hyvin, mutta hänen perustamassaan FB-keskustelussa (josta nämä ehdot löytyvät) voi huomata että kaikki ovt viestin nähneet, mutta kukaan ei kommentoi. En uskalla olla ensimmäinen :D

Peruisin muuten koko reissun, mutta muu lähtevä porukka on hauskaa seuraa. Lihoista en tosiaankaan maksa, vaikka tiedän jo nyt tämän aiheuttavan draamaa.

Miten kestää natsipomoa kokonainen viikonloppu?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vain hyvä jos joku tekee tarkat suunnitelmat ja ostoslistat. Muiden tehtävä on sitten huolehtia siitä, että kaikki tarvittava on mukana. Jos "natsi" suunnittelee lihapainotteisen ostoslistan, niin kasvissyöjän pitää huolehtia siitä, että listalle tulee myös hänelle sopivia ruokia. On ihan reilua ostaa kasvissyöjälle yhteisistä rahoista hyvää ruokaa jos muut vetävät pihviä. Jos kukaan ei kommentoi mitään, niin se kertoo siitä, että ehdotukset sopivat heille.

Vierailija
22/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon tänne on jo ilmoittautunut noita natseilijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin uutena vuotena viikko mökillä 7 hengen porukalla. Kauppa kaukana joten ostokset piti tehdä kerralla. Suunniteltiin tarkka menu. Jokainen valitsi kaksi ruokaa johon laati ostoslistan ja myös oli vastuussa sen tekemisestä. Lisäksi aamu- ja iltapalaa, juomua jne. Joukossa oli niitä jotka ei ottanut ainoatakaan olutta taikka nakkia ja jotkut nyt syö runsaammin kuin toiset.. viikon kulut henkeä kohden oli 40-50e ja empä ole ikinä syönyt noin hyvin ja hyviä ruokia!!

Vierailija
24/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika outo käsitys kaveriporukasta, jos et edes tunne sen jäseniä :-). Provohan tämä taas on, Kontulassa betoniseinää tuijottavan lihavan likatukkaisen ystävämme riemulla aloittama ketju. Kohta saamme lukea, että nainen on jonkun ihanan bestismiehen tyttöystävä tms. ja kaikkien inhokki ja seuraavaksi muistat, että ai niin, sillä on koirakin ja minä eläimille allerginen ja nukkumajärjestelytkin on perseestä.

Juhannuksena on tapana syödä lihaa ja jos se ei sinulle sovi, niin ehdota, että et lähde mukaan lainkaan. Vai ajattelitko kertoa, että et maksa matkoistakaan sinne mitään, koska olet niin kevyt ja pienikokoinen, että et vie tilaa? Sama saunomisessa: et sauno, joten et kanna polttopuita. Etkä grillaa, joten turha tuijottaa, että osallistuisit edes tiskaamiseen.

Vierailija
25/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis kukaan kitissyt mistään!!

Vierailija
26/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan sitä, että perusjutut hommataan yhteiseen laskuun (perunat, salaatit, leivät ym.) ja jokainen ostaa omat grillattavat ja juomat.

Kuulostaa siltä, että teille on tulossa ihanan rentouttava juhannus ;)

Vierailija
27/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sille, että et ainakaan ole menossa sinne syömään vaan juomaan, joten syöt sellaista ruokaa jota on tarvittaessa helppo oksentaa.

Vierailija
28/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään aina rennosti ilman suunnitelmia. Etenkin juhannuksena on kiva olla keskellä ei mitään ja huomata, että ei ole esim. muita kasviksia kuin fenkolia ja munakoisoa, kun kaikki kuvitteli, että joku toinen niitä tomaatteja ja kurkkuja tuo. Tai grillin ääressä havaitaan, että ei ole kuin herkkusieniä ja grillitassuja, lihaa ei ostanut kukaan. Jälkiruokaa taas voi olla 10 eri sorttia. Viinat muistuu aina, mutta joka kerta ei ole ollut laseja tai mitään alkoholitonta juotavaa.

Vierailija
29/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa esim tällaisen viestin: "jee, hauskaa juhlia yhdessä! Mulle tuli vaan mieleen, että kun esim mä olen kasvissyöjä, niin grillaan vähän eri juttuja kuin lihansyöjät, et voisko tehdä niin että kaikki tuo sittenkin omat grillattavat ja salaatit ym ostetaan yhteisiksi?"

Vierailija
30/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:50"]

Ootteko te jotain teinejä vai muuten organisointikyvyttömiä?

[/quote]

Ei kun  jos joku lähtee organisoimaan niin hän on natsi ??? Eikö se keskuteluryhmä ole pesrustettu siksi , että keskutelette ?

Jos yksi on nähnyt vaivaaedes hieman suunnitella asaa ja muut ei kommentoi mitään , niin mitä ihmettä itset. Joko hyväksyt tai laitat oman ohdotuksesi !

Se nyt on ihan selvää, että jos 10 henkeä om mökillä ilman minkään laisia raameja eipä siitä tule kun pahaa mieltä.

Tai sitten sovitti nen , että jokainen tulee ja menee  ja syö miten lystää. Mutta silloin hyväksyt sen , että joku voi tulla vain piipahtamaan toinen voi vetää lärvit ja kolmas ilmantuu sinne mukanaan puoli sukuaan.

itse olen absolutisti ja vege, mutta silti maksunut aina tasatut kulut grillibileissä.

Vierailija
31/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:24"]Voisitko laittaa esim tällaisen viestin: "jee, hauskaa juhlia yhdessä! Mulle tuli vaan mieleen, että kun esim mä olen kasvissyöjä, niin grillaan vähän eri juttuja kuin lihansyöjät, et voisko tehdä niin että kaikki tuo sittenkin omat grillattavat ja salaatit ym ostetaan yhteisiksi?"

[/quote]

Ja me kaikki tiedämme, mikä sota siellä grillin ääressä saadaan pystyyn, kun ap;n maissit ja paprikat vie niin paljon tilaa, että muiden lihat ei mahdu paistumaan ja sitten yksi jos toinen vetää herneen nenuun, kun Maisa otti Minnin grillipihvin ja Minnille jäi Maisan juustomakkara.

Vierailija
32/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru koko reissu. Kuulostaa helvetin hankalalta.

Vierailija
33/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista sinäkin maksaa mökin omistajalle vessapaperista, saippuasta, lakanoiden ja pyykeiden pesusta, bensasta (auto, vene), polttopuista, sähköstä jne. Muista osallistua siivoukseen, vedenkantoon jne.

Vierailija
34/41 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin viime juhannus ensimmäistä kertaa nyyttäriperiaatteella. Sääntönä oli että pitää tuoda sen verran että muillekin riittää ja pitää olla aamu-ja iltapalaksi sopivaa, grillattavaa, salaattijuttuja tai hedelmiä. Ja toimi hyvin. Tietysti kaikki toi omat alkoholijuomat ja melkein kaikki oli tuonut myös alkoholitonta juotavaa. Saatiin kahdeksan ihmisen tuomisista hyvin kokoon neljän päivän ruuat ja syötiin hyvin. Enkä usko että kukaan osti ruokia h

yli neljälläkympillä.

Vierailija
35/41 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hoi! Millainen tunnelma mökillä on? Syöttekö jo, vai mököttääkö joku?

Vierailija
36/41 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:19"]Me mennään aina rennosti ilman suunnitelmia. Etenkin juhannuksena on kiva olla keskellä ei mitään ja huomata, että ei ole esim. muita kasviksia kuin fenkolia ja munakoisoa, kun kaikki kuvitteli, että joku toinen niitä tomaatteja ja kurkkuja tuo. Tai grillin ääressä havaitaan, että ei ole kuin herkkusieniä ja grillitassuja, lihaa ei ostanut kukaan. Jälkiruokaa taas voi olla 10 eri sorttia. Viinat muistuu aina, mutta joka kerta ei ole ollut laseja tai mitään alkoholitonta juotavaa.

[/quote]

"Grillitassuja, mutta lihaa ei ostanut kukaan". Siis mitä ne grillitassut on jos ei lihaa? Lihaan verrattavissa olevia ainesosia (kuten teurasjätteet)?!

Vierailija
37/41 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:19"]Me mennään aina rennosti ilman suunnitelmia. Etenkin juhannuksena on kiva olla keskellä ei mitään ja huomata, että ei ole esim. muita kasviksia kuin fenkolia ja munakoisoa, kun kaikki kuvitteli, että joku toinen niitä tomaatteja ja kurkkuja tuo. Tai grillin ääressä havaitaan, että ei ole kuin herkkusieniä ja grillitassuja, lihaa ei ostanut kukaan. Jälkiruokaa taas voi olla 10 eri sorttia. Viinat muistuu aina, mutta joka kerta ei ole ollut laseja tai mitään alkoholitonta juotavaa.

[/quote]

"Grillitassuja, mutta lihaa ei ostanut kukaan". Siis mitä ne grillitassut on jos ei lihaa? Lihaan verrattavissa olevia ainesosia (kuten teurasjätteet)?!

Vierailija
38/41 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otin poikaystävän veljen kans yhteen kun tää olis halunnu mennä mun poikaystävän ja sen siskon poikaystävän kans kolmistaan järvelle. Kaikille muille oli itsestään selvyys ettei isäni veneellä lähdetä järvelle ilman että olen mukana.

Tämä meinas soittaa isällenikin siitä et hän lähtis yksin järvelle.

Ei kuulemma ole mahdollisuutta viettää heidän kans kolmistaan aikaa. Ensinnäkin kaikki asutaan samassa kaupungissa ja jos nämä muut ovat pyytäneet häntä kalaan niin hän ei lähde. Mutta nyt kun on useamman tonnin arvoinen vene rannassa niin yhtäkkiä pakko päästä.

Oli viimenen kerta kun kutsun kyseistä jätkää mihinkään. Aina pitäis tehdä niinkuin hän haluaa ja minä olen nyt hullu omistushaluinen akka joka ei päästä poikaystävää minnekään.

Tekis mieli pistää sille äijälle savua korvaan.

Vierailija
39/41 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenköhän tässä lopulta kävi? Ap ei ole aloituksen jälkeen tainut käydä kertaakaan kommentoimassa, joten olikohan totta tämä ollenkaan...

Vierailija
40/41 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:06"]

Ite otin poikaystävän veljen kans yhteen kun tää olis halunnu mennä mun poikaystävän ja sen siskon poikaystävän kans kolmistaan järvelle. Kaikille muille oli itsestään selvyys ettei isäni veneellä lähdetä järvelle ilman että olen mukana.

Tämä meinas soittaa isällenikin siitä et hän lähtis yksin järvelle.

Ei kuulemma ole mahdollisuutta viettää heidän kans kolmistaan aikaa. Ensinnäkin kaikki asutaan samassa kaupungissa ja jos nämä muut ovat pyytäneet häntä kalaan niin hän ei lähde. Mutta nyt kun on useamman tonnin arvoinen vene rannassa niin yhtäkkiä pakko päästä.

Oli viimenen kerta kun kutsun kyseistä jätkää mihinkään. Aina pitäis tehdä niinkuin hän haluaa ja minä olen nyt hullu omistushaluinen akka joka ei päästä poikaystävää minnekään.

Tekis mieli pistää sille äijälle savua korvaan.

[/quote]

Siis tehdä mitä?!