Mika ero on herkuilla ja ruoilla?
Aiemmin paivalla joku halusi neuvoja raparperin kayttoon ruokana, ei halunnut mitaan herkkujen resepteja. Jain miettimaan kun mielestani tallaista eroittelua ei ollut silloin kun mina laksin Suomesta.
Kommentit (12)
Nykyään kai puhutaan herkuista kun tarkoitetaan jotain sipsejä ja karkkia ja makeita leivonnaisia. En minäkään osaa erotella niitä. Meillä herkkua voi olla vaikka maksakastike tai sinappisilli.
Ihan hullua. Ihan kuin pyytäis reseptiä pahaan ruokaan. Ei mitään herkullista missään nimessä.
Minusta herkkua on esim. graavi lohi, DanaBlu homejuusto ja venalainen salami.
ap.
Herkkuja sellainen missä käytetään reilusti rasvaa, sokeria, kermaa tms. Eikö tää nyt oo ihan selvä asia? Eli kysyjä halus raparperin osaksi arkiruokaa, ei viikonloppuruokia esim.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:10"]
Herkkuja sellainen missä käytetään reilusti rasvaa, sokeria, kermaa tms. Eikö tää nyt oo ihan selvä asia? Eli kysyjä halus raparperin osaksi arkiruokaa, ei viikonloppuruokia esim.
[/quote]
Ei ole selvä. Ei meillä ole ruokia jaettu viikonloppuruokiin ja arkiruokiin. Voidaan tehdä viikolla kermaperunoita jos huvittaa, tai viikonloppuna tonnikalasalaattia. Eikä mun mielestä edes voi- ja kermahötöt ole mitään herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:12"]
[/quote]
Ei ole selvä. Ei meillä ole ruokia jaettu viikonloppuruokiin ja arkiruokiin. Voidaan tehdä viikolla kermaperunoita jos huvittaa, tai viikonloppuna tonnikalasalaattia. Eikä mun mielestä edes voi- ja kermahötöt ole mitään herkkuja.
[/quote] Olisikohan sitten juuri nuo karkit, pullat ja valmisvanukkaat niita herkkuja?
Jos täytyy kysyä, niin ei kai sillä mitään eroa ole. Samasta reijästä ne pukkaa kummiatkin ulos.
Herkkuja ilman voi elää, ruokaa ilman ei ;)
Minä ymmärtäisin tuon niin, ettei halua mitään makeita piirakkareseptejä tai mehuohjeita, vaan vinkkejä siihen miten raparperia voisi käyttää ruuanlaitossa esimerkiksi perunavuokaan, suolaiseen piirakkaan, salaattiin tms.
Itse määrittelisin, että herkku on jotain sellaista mitä ei syödä joka päivä. Toki se voi olla makeaa tai suolaista mutta usein herkulla tarkoitetaan jotain makeaa. Meillä mies pyytää välillä tekemään herkkuvoileipiä. Se eroaa tavallisesta voileivästä siten, että esillepanoon on nähty vaivaa ja täytteet ovat vähän erilaiset kuin perusaamupalaleivässä. Herkkua se on, koska se on parempaa kuin se arkinen aamupalaleipä.
Herkut on sitä mitä ilmankin pärjää
[/quote]
Tosta kun jätät sokerin pois, niin on herkku
Ruokaa läskikin uskaltaa syödä ilman arvioivia katseita. Ehkä.