Petetyn kanssa seurustelu
Olen tutustunut mieheen (n 30 vuotias), jota on petetty 3v sitten parisuhteessa (olleet naimissa) ja ero tullut. Yhteiset lapset exän kanssa. Tuntuu, että häneen on jäänyt suuret arvet asiasta. Nyt kysyisinkin teiltä jotka olette tulleet petetyiksi, kuinka olette uskaltaneet aloittaa seurustelun uuden ihmisen kanssa?
Kommentit (10)
6:lle
Juuri tälläistä näkökulmaa kaipasin. Ja tälläistä vastausta toisaalta pelkäsin. Itse en ole ikinä pettänyt ketään, mutta vaikeahan se on toiselle todistaa jolle on käynyt "huonosti". Itseasiassa olemme vasta tutustumisen alussa, ei ole ollut minua kohtaan mitään mustasukkaisuuskohtauksia. Emme siis seurustele. Hän on ilmaissut haluavansa edetä hitaasti, ja tietysti ensin ajattelin ettei hän ole lainkaan kiinnostunut minusta syystä tai toisesta. Kyselee kuitenkin päivittäin kuulumisia ja on näemme harvakseltaan ihan kavereina täss vaiheessa. En haluaisi painostaa liikaa, mutta haluaisin kuitenkin hänen tietävän, että olen kiinnostunut hänestä. -ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:41"]
Tausta: n. 30-vuotias mies. Erosin viime kesänä pettämisen takia (siis minua petettiin). Näkemystä löytyy 3:lta suunnalta :(
Jätti muhunkin arvet (vaikka olen itse tätä edellisessä parisuhteessa pettänyt eroon asti). Nyt olen seurustellut 8 kuukautta uuden naisystävän kanssa (joka naimisissa eli pettää miestään)...
Itselläni ainakin vielä sitoutumiskammo (josta kertoo varmaan nykyinen suhteeni). Lisäksi huomaan todella herkästi vertaavani ex:ää sekä nykyistä siten, että koska ex teki näin niin kuinkahan uusi naisystäväni samassa tilanteessa toimii. Toisaalta ymmärrän aika hyvin, mistä pettäminen johtuu (ja miksi olen itse pettänyt). Päällimmäisenä ehkä tunne siitä, että "riittääkö" parisuhteessa toiselle ja sitä kautta tuleeko itse petettyä tai tuleeko petetyksi.
Mun mielestä jos taustalla on tuore pettäminen, tärkeintä on keskustella asiasta etukäteen. Esimerkiksi missä tapahtui, miksi ja osaako toinen sanoa syitä? Tällöin ei tarvitse välttää mitään vaan voi jopa tiedostaa, että jos esimerkiksi toista on petetty työmatkalla ja on itse lähdössä työmatkalle, asiasta voi keskustella etukäteen ja matkan jälkeen. Nimittäin usein vaikka muuten olisikin suhteellisen vähän mustasukkainen, saattaa toiselle nousta pelkoja tilanteen tuoreuden ja uuden suhteen aikana.
[/quote]
On minulle ollut suuri yllätys kuinka paljon suhteessa ja avioliitossa olevat naiset pettää. Olen nainut viimeisen vuoden aikana 12 suhteessa olevan naisen kanssa ja näistä 10 yritti päästä uusintaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:56"]
Juuri tälläistä näkökulmaa kaipasin. Ja tälläistä vastausta toisaalta pelkäsin. Itse en ole ikinä pettänyt ketään, mutta vaikeahan se on toiselle todistaa jolle on käynyt "huonosti". Itseasiassa olemme vasta tutustumisen alussa, ei ole ollut minua kohtaan mitään mustasukkaisuuskohtauksia. Emme siis seurustele. Hän on ilmaissut haluavansa edetä hitaasti, ja tietysti ensin ajattelin ettei hän ole lainkaan kiinnostunut minusta syystä tai toisesta. Kyselee kuitenkin päivittäin kuulumisia ja on näemme harvakseltaan ihan kavereina täss vaiheessa. En haluaisi painostaa liikaa, mutta haluaisin kuitenkin hänen tietävän, että olen kiinnostunut hänestä. -ap
[/quote]
6:nen jatkaa...
Jatkan vielä vähän, että uskallat mennä eteenpäin. En usko, että mies kokee painostamiseksi sen että kerrot olevasi kiinnostunut hänestä :) Päinvastoin. Tuo mitä kirjoitit kertoo siitä, että on myös kiinnostunut sinusta (miehen näkökulma)!
Se on tärkeää ja ainakin itse arvostin, kun puhuimme nykyisen suhteen alussa kolme asiaa syistä avoimesti ja mitä tunteita se herättää puolin ja toisin:
- miksi minä olen pettänyt?
- miksi nykyinen naisystäväni pettää miestään?
- mitä ajatuksia/pelkoja pettäminen on jättänyt molempiin?
Kun nuo oli keskusteltu oli mun helpompi hengittää. Ei vain siksi, että kerroin mikä pelottaa vaan myös helpotti kumppania kun hän ymmärsi, miksi minä olin pettänyt.
Anteeksi - tämä nyt on niin parisuhteen "käsikirjasta" otettu että: keskustelkaa ja antakaa aikaa suhteen kehittyä. Mutta ainakin mulla toiminut hyvin ja suhde (vaikka lähtökohdat meillä vaikeat) on vahva ja tiedämme tarkasti, kuinka hoidamme asiat mahdollisimman siististi niin, että naisystäväni avioero (jonka syynä siis täysin toimimaton parisuhde ja miehen alkoholismi) saadaan hoidettua altapois. Itse olen tätä kautta saavuttanut luottamuksen ja oma sitoutumiskammoni on helpottanut hiljalleen :)
Netistä kun lukee miksi mies haluaa edetä hitaasti, niin saa kyllä kaikkea muuta vastaukseksi kuin kiinnostuksen :D
Useimpia ton ikäsiä on petetty. Jos mies vatvoo asiaa loputtomiin, niin mahdollisuudet uuteen parisuhteeseen ovat heikot.
En ole petetty, mutta vastaanpa kuitenkin.
Petetyn tulisi ainakin itse päästä yli asiasta, ennen kuin lähtee uuteen parisuhteeseen. Tiedän montakin tuttavaa, joita on petetty edellisessä suhteessa ja he sitten kantavat sen asian mukanaan seuraavaankin suhteeseen. Eli tyylillä, podetaan mustasukkaisuutta ja epäillään tulevaisuutta kumppanin kanssa, koska "se edellinenkin petti".
Tästä voi päätellä että petetyksi tuleminen on miehelle pahempi paikka?
Asia pitää käsitellä, esimeriksi terapeutin kanssa. Näin tein itsekin ja vain alkuunsa epäilin nykyistä miestä. Kun en enää jaksanut epäillä, niin sitten nykyinenkin aloitti pettämisen. En siis osaa valita miestä, joka ei minua pettäisi.
Tausta: n. 30-vuotias mies. Erosin viime kesänä pettämisen takia (siis minua petettiin). Näkemystä löytyy 3:lta suunnalta :(
Jätti muhunkin arvet (vaikka olen itse tätä edellisessä parisuhteessa pettänyt eroon asti). Nyt olen seurustellut 8 kuukautta uuden naisystävän kanssa (joka naimisissa eli pettää miestään)...
Itselläni ainakin vielä sitoutumiskammo (josta kertoo varmaan nykyinen suhteeni). Lisäksi huomaan todella herkästi vertaavani ex:ää sekä nykyistä siten, että koska ex teki näin niin kuinkahan uusi naisystäväni samassa tilanteessa toimii. Toisaalta ymmärrän aika hyvin, mistä pettäminen johtuu (ja miksi olen itse pettänyt). Päällimmäisenä ehkä tunne siitä, että "riittääkö" parisuhteessa toiselle ja sitä kautta tuleeko itse petettyä tai tuleeko petetyksi.
Mun mielestä jos taustalla on tuore pettäminen, tärkeintä on keskustella asiasta etukäteen. Esimerkiksi missä tapahtui, miksi ja osaako toinen sanoa syitä? Tällöin ei tarvitse välttää mitään vaan voi jopa tiedostaa, että jos esimerkiksi toista on petetty työmatkalla ja on itse lähdössä työmatkalle, asiasta voi keskustella etukäteen ja matkan jälkeen. Nimittäin usein vaikka muuten olisikin suhteellisen vähän mustasukkainen, saattaa toiselle nousta pelkoja tilanteen tuoreuden ja uuden suhteen aikana.
Syitä voi olla niin monia haluta edetä hitaasti.