Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts SYYSQ-04,keksiviikko &hearts

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan rahat kirppiksellä, toivottavasti:) Viimeksi käydessä oli tullut ehkä pöydän viikkovuokran verran, mutta se ei ole paljoa. Perjantaina pääsen taas tutkimaan menekkiä. Toivottavasti on pöytä vähän tyhjentynyt.

Jatu, oletko muuten kysellyt vaihtoehtoista eskaria pojalle? On toi kyllä tosi tympeä tilanne:(

T: Ynis

Vierailija
22/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä " energiapommi" kävi mummolassa sohvalla nukkumassa :) Mies oli illan treeneissä, joten lähdettiin viemään mummoa kotiin ja ovelana ajateltiin, että typy nukahtaisi automatkalla jatkamaan puolen tunnin kohdalla keskeytyneitä päiväuniaan. No, ei nukahtanut, vaan nukahti sitten mummon ja papan kanssa kauppareissulla klo 18. Saas nähdä mihin aikaan saadaan illalla nukkumaan. Ja minä nukuin tuon kauppareissun aikana sohvalla, oikein perinteiset taju-pois-unet, joilta herää kuolattuaan tyynyn märäksi...

Päivällä Venna oli jo ihan reippaassa kunnossa, mutta nyt nousi taas kuume. Pronaxenit piti antaa mehun seassa äsken. Aamulla lausunto kuului näin: " jääke(<-lääke) on pahaa. Sitä ei voi syödä." Selvä. Nyt ei maista enää mitään tukkoisuuttaan, joten mehun seassa meni ihan komeasti alas. Toivottavasti vähän helpottaa ensi yötä. Loppuviikko kuluu siis kotona, huomenna isän kanssa ja perjantaihan on automaattisesti mummopäivä.

Ynikselle halaus hoitoaikamurheisiin. Eihän tuolle tilanteelle tosiaan aina voi mitään. Ehdotuksia: osittainen hoitovapaa (80% työaika)? Teillekin yksi " mummopäivä" viikossa? Vai ovatko isovanhemmat vielä työelämässä?

Jaksamisia liitoskipujen kanssa, Reeli ja Enkeli. Ne on varmaan karmeita. Mulla ei Vennaa odottaessa ollut. Nyt ainakin tuo alku oli rankempi, katsotaan mitä talvi tuo tullessaan. Nyt on tämä outo vaihe, kun ei oikein tunnu miltään, välillä unohtaa olevansakaan raskaana. Housut alkaa pikkuhiljaa kiristää, mutta jostain kumman syystä kiristävät myös reisistä ;) Olen tainnut tulla syöneeksi kahden edestä.

Tomerako se oli, joka valitteli huonoa kuntoa. Sama juttu täällä. Ihan nollassa omasta kunnosta huolehtiminen. Nuo raput tänne kolmanteen kerrokseen aiheuttaa kerta kerralta enemmän huohottamista, yleensähän lisälastina on 13 kiloa tyttölasta sylissä. Osaa kyllä kiivetä portaat, muttei yleensä halua. Ja Tomera, ehkä nähdään viikonloppuna, lauantaina onkin pihajuhlat joista meidät ainakin löytää, jos vaan saadaan Venna siihen mennessä kuntoon. Ajaako sun miehen veli vaimoineen Citroenia vai Volvoa ja Audia? Mulla on kaksi mahdollista pariskuntaa mielessä, utelias luonne pakottaa kysymään :)

TP, en tullut sähköpostiin vastanneeksi, että tosi kivan näköinen koti. Ihana piha poitsun kanssa temmeltää!

Ankkis, voisihan Karella olla niinkin päin, että on joku virustauti joka aiheuttaa nokkosrokkoa. Typerää kyllä näin näkemättä veikkailla, mutta toisessa pinossa se kuvaus osuu niin hyvin juuri nokkosrokkoon ja sen voi puhkaista n. 1000 eri aiheuttajaa alkaen omasta hiestä kylmyyteen, kuumuuteen ja myös erilaiset virustaudit. Hoitohan on joka tapauksessa sama Atarax ja virustaudin oireiden lievitys, lähinnä juominen ja kuumelääke tarvittaessa.

Jatu, tosi kurja tilanne että poika on tyttöryhmään joutunut. :( Jospa oppii paremmin sitten aikuisena ymmärtämään naisia... (joo, huono vitsi, sori).

Näytääpä siltä, että pikku potilas simahtaa ihan just isukin syliin. Saakin olla meidän välissä koko ensi yön. Juuri kun oltiin hyvällä alulla itsekseen nukahtamisen uudelleenopettelussa. No, kyllä se myöhemminkin alkaa taas sujumaan, kunhan on itse siinä lempeän päättäväisenä.

Vähän telkkua ja itsekin nukkumaan.

- tea -

ps. hyvää kampaajareissua Ayapille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen niillä on, piti mieheltä äsken varmistaa... Ehkä nyt tiiät pariskunnan? Asuvat tokassa kerroksessa mut eri rapussa ku te... Vai että pihajuhlat, me tullaan vakoilemaan mikäli kotiudutaan Lintsiltä tai Korkeasaaresta ajoissa.

Joo, iltapalalle mars

Vierailija
24/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä sujuu taaperon hampaidenpesu? Meillä joku vaihe nyt ettei millään suostu pesulle illalla, ei pese itse, ei anna mun tai isin pestä, juoksee karkuun, huutaa kun syötävä ja rimpuilee jos väkisin yritetään, hammaspeikkopelottelutkan ei vielä tän ikäiselle tehoa. Joskus vähän harjaa itse, tai oikeastaan imeskelee kosteaa harjaa vaan. Juuri nyt taitaa tulla poskihampaita, eli ymmärrän, että arathan ne on, mutta ei anna pestä edes etuhampaita... Onnistutaan pesemään ehkä kerta tai kaksi viikossa ilman tappelua, muuten jää yleensä pesemättä.

Onko parempi pestä vaan ja pulinat pois vai odotella että tilanne jotenkin raukeaisi itsestään? Joskus, aniharvoin, haluaa pestä aamulla itse kun näkee tää mäkin pesen. Pelottaa sekin että ellei olla tiukkoina tässä asiassa nyt niin miten ihmeessä me saadaan se sitten myöhemmin pesemään ne? Tai aiheutetaanko me reikiintymistä jo nyt lepsumalla pesussa?

Meille ei ole vielä tullut sitä 2-vuotishammaslääkärikutsuakaan, siellä varmaan saa neuvojakin mutta sinne on veilä aikaa....

Miten muilla?

Vierailija
25/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaippa se pitää uskoa. Ei tää vauva ennen syyskuuta ainakaan synny ja varmaan menee aika pitkällekkin vielä syyskuulle.

Mulla hermot iahn sika kireellä. Oon miehelle tänäänkin vaan raivonnut kaikesta mahdollisesta.

Hampaiden pesusta. Meillä Vetei rakastaa hampaiden pesua. Annetaan sen aina aluksi itse harjata hampaat ja sen jälkeen jompi kumpi meistä harjaa ne.

Täällä kovasti pohdin minkälainen talvihaalari hankitaan Veetille. Miehen isä lupasi Veetille synttärilahjaksi ostaa millainen haalari halutaan. Kaippa sitä kallistutaan reimatecin puoleen. Jonatanin värit ei oikein miellytä ja motion wearista ei oo kokemusta. Kakkos haalarina meillä sitten on lassien haalari jonka ostin viime talvena alennusmyynneistä.

Tosi vaikeeta löytää Veetille tällä hetkellä kivoja vaatteita. 92cm vaatteita en oikein enään viitsi ostaa (jäävät sitten niin nopeasti pieneksi) ja 98cm vaatteet on taas aivan liian isoja.

Mies rupes nukuttaa Veetiä ilman että edes pyysin, ihme.

Nyt meen suihkuun ja sit itekkin nukkumaan.

Öttis

Vierailija
26/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kai lukea teksti ennen kuin lähetän sen eikä sitten kun se on jo lähetetty.

Vierailija
27/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä mennään innoissaan hampaanpesulle. Mutta yleensä vaatii saada pestä itse eikä tulos ole kovin kummonen välttämättä. Harjaa kyllä, mutta tuskin kaikkialta. Jostain syystä mies saa pestä hampaat. Minä olen kait ollut liian lepsu. Yleensä kyllä ajattelen, että hampaat pestään vaikka väkisin, mutta tohon itsepesuun tyydyn aamuisin, kun tiedän miehen pesevän kunnolla illalla:) Minä olen neuroottinen tollasissa asioissa, ettei saa antaa periksi ollenkaan. Pelkään aina, että menee mahdottomaksi, jos ei tee heti sääntöjä selväksi. Ehkä pitäis antaa mahdollisuus lapsen itse muuttaa mieltään, eikä heti rynnätä määräilemään. En tiedä.

Eikä tää neuroottisuus kaikkeen päde. En ole esim. pakottanut syömään itse, vaikka pienempi varsinkin on innokas syöjä ja oppis varmaan suht helposti. Osan ruuista kyllä syökin itse, muttei kaikkea.

T: Ynis, valikoiva neuroottinen:)

Vierailija
28/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että kasvu hidastuu tässä vaiheessa, eli ne 92 cm vaatteet voi mennä vielä pitkään päälle. Tietty vaan, jos ne on nyt sopivia eikä liian pieniä:) Suosittelen myös pesemään vaatteet ennen käyttöä, kun ne voi kutistua pituudesta. Minä usein hamstraan vaatteita etukäteen ja pesen ne just sen takia, että osaa ottaa oikeaan aikaan käyttöön. Harmittaa, jos ensin säästelee, sitten pesee ja kutistuu heti pieneksi:)

Tän ikäiselle suosittelisin ehkä haalariksi jotain sellaista jossa on vahvistettu alaosa. Reimatec kului esikoisella aika tympeän näköiseksi viime talvena, vaikka on vielä aika rauhallinen leikkijä. Se päälimmäinen kangas tuntuu olevan vähän huonoa nykyään. Mun suosikki hinta-laatusuhteeltaan ois Jonathan corduravahvikkeilla, mutta harmi, jos värit on tylsiä! Onneksi meillä on haalarit jo valmiina:)

Nyt häivyn tarinoimasta koko ajan:)

T: Ynis

Vierailija
29/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sillä linjalla että nehän pestään nyt, joko pestään tai itketään ja pestään. Kuulostaa hurjalta, enkä mä aina pysty/ jaksa olla tiukkana. Mutta olisko jotain lorua, leikkiä, yms. kivaa tapaa jolla pesusta tulisikin kivaa?

Kokeilin jo sitäkin, että kaikki Teletapitkin pesee... ;) Ei tehonnut. Matkimimisvimmakaan ei tässä asiassa pure, eli vaikka itse pestään ei taaperoa silti kiinnosta, vaikka kaikkea muuta matkiikin. Mikä siis avuksi? Pitäiskö pyytää kaverit meille " hammaspesubileisiin" , jotta pieni näkis että oikeesti muutkin pesee...?

äk

Vierailija
30/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa sitten meillä pk-harjoittelu :) Mennään leikkimään ryhmän kanssa ulos / sisälle aamupäivällä riippuen sataako vai ei.

Tyttö kävi kampaajalla ja nyt on reipas polkkatukka ja otsis :) Voi, kun mun vauvasta kasvoi iso-pikkuinen tyttö. Niisk.

Enkelille hali!! On varmasti rankkaa tuo puistoilu -ja sullakin kun nuo supistelut vaivaa. Kunpa se helpottaisi pian.

Voi Jatun pientä poikaa .. Ehkäpä vielä joku poika voisi ryhmään ilmaantua syksyn tullen? Toivotaan.

Tea, kiva kun alkaa se energinen keskiraskaus ;) Vennalle pikaista paranemista!

Ynis ja Ayap, minä voisin liittyä uusi-tukka-uudet-farkut-kerhoon. Minäkin nimittäin kävin kampaajalla ja sain uuden värin/leikkauksen :) Ihanan kevyt olo (nimittäin mun päässäni on niin paljon hiusta että kun sitä kerran kunnolla ohentaa, tuntuu että pääkin kevenee ;) ). Ne farkut kylllä hankin jo viime viikolla ....

Äitikuu, kiitos kysymästä, parempaan päin jo mennään. Yö kului vielä yskiessä mutta muutoin alkaa elämä voittaa. Ainoa vaan, että tämän taudin seurauksena kun yleiskunto romahti, sain -tyypilliseen tapaani - hiivatulehduksen. Plääh.

Hampaiden pesusta. Meillä tyttö antaa ihan hyvin pestä hampaansa. Tosin, hänen kanssaan täytyy käydä joka kerta keskustelu jossa käydään läpi suurinpiirtein kaikki hänen tuntemansa henkilöt joilla myös pestään hampaat alkaen. " myös äiti pesee hampaat, isä pesee hampaat, mummi pesee hampaat .. jne." Kaikki pihan lapset luetellaan ja meidän ystävien lapset, jne. Tyttö on myös hyvin tarkka, muistuttaa heti jos joku jää välistä.

Hyviä öitä kaikille ja muutenkin vointeja sekä voimia töihin, kotiin, öihin, tai mihin vain tarvitsettekin!

Alli

Vierailija
31/31 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan eikä muuta voida :o

tänään oon ollut vähän paremmalla tuulella.

kyllä edelleen tiuskin ja komentelen koko ajan.

kyllä tää miehen viiden viikon kesäloma kotona on ollut huippu.

no kiwaa on se että se tekee ruuat ja hoitaa tytön mut kyllä

liika on liikaa :o kun itse on tässä siunatussa tilassa ja ei kumminkaa iha täysillä pysty niin jotenki meinaa sukset mennä ristiin..

tänään oli päivällä jotai supistusmeininkiä

mut ku ruvin kattoo kellosta niin ne hävis!!

yön nukuin yhellä herätyksellä mikä on ihme!

oltiin hilman ja mummin kanssa kattoo heppoja,koiria ja kissoja

kaverin luona illalla.oli ihan haltioissaan tyttö! oman hepan haluuuuu!!!

hampaiden pesu täällä ihan ok,en ole kyllä kotvaseen pessyt

isänsä on hoitanut :)

me ollaan kans ihan vaatekokojen välissä.housuista 86cm liian lyhyet ja 92cm liian pitkät.pitäsikö laittaa kuivuriin???

mä ostin muumivälikausi haalarin,sit on takki ja tuulihousuja,kuriksia.

reimaa en osta enään,oli pettymys.

lennen talvihaalari löytyy,tammialesta uusi.

kauheesti huutomerkkejä tänään.eikä edelleenkään isoja kirjaimia..

ankkiksen karelle parantumisia!

öttis koita jaksaa :o

allille pk harjoitteluun tsemppiä!

mäkin haluun yniksen ja ayapn uusi tukka-uudet farkut kerhoon!!

ja normaali ihmisten kengät!rupee noi terveyssandaalit riittää.....

jatun pojalle toivotaan kundilaisseuraa eskariin.kurja tilanne

hirvee saunanjälkihiki tuli

nyt pihalle kattoo tähtiä

hyvikset!!!

ramika 40+3

ja hilma syyslapsi jokahaaveilee jo synttäreistään

luettelee ketä haluaa kutsua ja ilmapavvoja,jätsiii,popkornii :))