*** SYYS 04 Uutta viikkoa aloittamassa ***
Kommentit (44)
Täällä loppuviikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10548291&p=1&mpage=4&tmod…
Minä olen kotona lasten kanssa. Pieni oli eilen ihan tööt ja silmät vaan seisoi päässä. Kuumetta ei kuitenkaan ollut. Nuha siis vaivaa. Esikoisellakin aamulla vähän nenä tuhisi ja yskitti.
Kirjuutelkaahan paljon, niin tulee se juhannuskin vähän nopeammin:)
Mersu, teipit laitoin, mutta ehdin jo sutia pensselillä. Ihan siistit tuli, mutta ei ne teipit tietenkään mene täysin suoraan ja sitten vielä jätin ne ottamatta heti pois, jolloin meinasivat viedä maalit mukanaan. Mattoveitsi pelasti ja pientä paikkausta voi tehdä pienellä siveltimellä reunoihin. Mun mielestä aika makean näköinen, vaikka onkin tumma väri. Jos vielä joskus saatais ne hyllytkin paikoilleen:)
T: Ynis
Minä pääsen kohta kauppoihin, kun anoppi tulee siksi aikaa lasten seuraksi. Ihan kiva että on sadesää, kun pysytään ainakin sisällä ja lapset ehkä vähän saa lepoa. Nuhanenät on ihan ok, taidan viedä huomenna päiväkotiin.
Just nyt alkaa tietty unettaa, kun pääsen yksin kauppoihin. Ois kiva, jos oikeasti jaksais keskittyäkin ostoksiin. Mies eilen myöhään pakkaili kamojaan ja aamulla heräs aikaisin, joten enpä itsekään nukkunut kovin hyviä yöunia. Siitä väsymys.
juhannustaika-aika lähestyy, kuulumisia ja ajankohtaisia mietteitä meiltä:
Piiitästä aikaa täällä taas. Kone ei edelleenkään toimi, kun avaan vauvasivut sammuu heti. Nyt kirjoitan teille kuulumisia ja turinoita wordillä ja toivon että sana nämä tän päivän aikana edes lähetetyksi¿.
Paljon kuuluu kaikenlaista, en edes tiedä mistä sitä aloittaisi. Lyhyesti, pikkuinen on vesirokossa, isommalle haetaan osa-viikkoista hoitopaikkaa ens syksyksi. Haluttais lähipäiväkotiin (100m päässä), saatiin ihan pöljä pph. Kaukana, kerrostalossa, ei hissiä, muu ryhmä 06-syntyneitä¿. Ei hyvä kun tuon pikkuisen kanssa joutuisin kuljettamaan autolla, herättämään päiväunilta ja kantamaan kolmanteen kerrokseen jos ovat sisällä¿ Nyt haetaan siirtoa päiväkotiin tai ellei saada mennään yksityiselle puolelle, yks kiva pph haastateltu jo, sillä ok ryhmä 3-4 vuotiaita. Tarkoituksena aloittaa 2pv / vko. Nuo päivät äiti sitten opiskelee, juoksee kaikki kela ja työkkäri- yms asiansa ja hoitaa vain yhtä vauvaa¿. Välillä koitan kai sit saada tuota pikkuista mummolaan että saan ihan omaa aikaakin, ainakin tenttiin lukeminen helpottuu sitten kummasti. Lisäks ollaan pyöritelty yhtälöön vielä vaihtoehtoja muskari / srk-kerhot/ yms. yms. Saas nähdä millainen syksy sit lopulta muodostuu¿Vasta elokuussa selviää saadaanko siirto vai ei.
Mut kaikkiaan elämä maistuu nyt ihan hyvälle, omaa aikaakin olen saanut kiitettävästi ja nähnyt viimeaikoina vanhoja (ei siis vanhoja) ystäviäni ja juhlinutkin olen, useaankin otteeseen¿ Ja kamala kapula oli viimeks, kun vanhuus ei näköjään tule yksin, enää ei voi samaa tahtia viiniä kitata kuin aikaisemmin, hulluina vuosina ennen lapsia..¿
Viikonloppuna oltiin sit upeilla koko perheen puutarhakutsuilla. Siellä oli meidän oma vanha kaveriporukka, osa ala-asteaikuisia ystäviä lapsineen ja miehineen (niin, yleensä me nähdään tyttöjen illoissa, mutta miehiä näkee harvoin). 30 lasta ja 20 aikuista¿. Onneks oli ihana ilma, juhlat onnistui hyvin kun pystyttiin oleen pihalla. Kaverit oli tehneet katoksia, pitkiä pöytiä ja penkkejä, ruoka oli nyyttäriperiaatteella hoidettu ja kaikilla oli kivaa! Tapahtuma josta riittää muistelemista vielä pitkälle talveen.
Jussiksi meillä ei suurempia suunnitelma, riippuu noista vesirokkotapauksista. Siis tuleeko se syyspoikaan. Pikkuinen näyttää nyt pääsevän tosi vähällä, muutama näppylä naamassa ja päässä, ei muuta. Ei kuumetta, ei mitään. En ehkä edes vesirokoksi tietäisi ellei ystävän pojalla juuri ollut¿
Jaahas, nyt perunaa pojille pöytään. Aika ei enää riitä tähän kirjoitteuun kun ollaan niin paljon ulkona päivisin, mutta koitan taas päivittää itseni teidän kuulumisten ajan tasalle.
Voikaa hyvin ja hyvää juhannusviikkoa kaikille!
äitikuu ja kaksipa poikaa kangasalta (ei sentään kurikasta¿)
huomasin yhtäkkiä kaupoissa, että minähän olen kotipäivää viettämässä sen takia, että lapsi on sairaana. Jos siis anoppi tulee hoitamaan, niin eihän mulla ole mitään oikeutta mennä ostoksille, vaan töihin! Hirveä morkkis iski, vaikka olin oikeasti 2h poissa, eli siinä ajassa oisin ehtinyt olla töissä tunnin. Sain sitä paitsi asiat hoidettua niin, että voin keskiviikkona olla vähän pitempään töissä eikä tarvi rynnätä silloin kauppoihin.
Jotenkin on huono omatunto muutenkin kotonaolosta, kun enhän minä ole kipeä, vaan saan ylimääräistä aikaa tehdä kotitöitä yms. tai viettää " lomaa" . Ei noi lapset suurta vaivaa aiheuta, kun silloin tällöin vaan pyyhin vähän nenää. Siis normaalista poiketen.
T: Ynis morkkiksessa:/
Eka työpäivä uudessa työpaikassa on takana, ja ihan mukavasti on lähtenyt käyntiin. Mietinkin jo, että miksikähän en ole aiemmin tarttunut tällaisiin haasteisiin. Eihän siihen työhön kylmiltään heitetä, vaan työ opetetaan ennen tosi toimeen tarttumista! Töitä toki riittää, mutta sain sovittua että pystyn pitämään kolme viikkoa heinäkuussa lomaa vielä :-). Että sitä lepoakin on luvassa. Ja yksi viikko peräti yhteistä lomaa miehen kanssa! Ihanaa!
Mies onkin ruvennut vähän selvittämään että voitaisiinko me tehdä joku kiva pikku reissu sen yhteisen lomaviikon aikana. Tulos tämä: a) risteily -> ei onnistu, kaikki isot hytit (mihin meidän perhe mahtuisi) on varattu. b) muumimaailma -> poikia ei kiinnosta. c) tykkimäki -> poikia ei kiinnosta (eivät ole kieputtimien perään). d) puuhamaa -> ehkäpä. e) kylpylä -> ehkäpä. Onko kellään muita ideoita tai vinkkejä?
Mies käytti Karen kouluuntulotarkastuksesa, joten nyt voin vastata milleniumlapsigalluppiin: Meidän Karen mitat on 130.7cm ja 29.3kg. Raamikas, miehen mittainen mies siis. :-) Kare on jo ihan innoissaan menossa kouluun, kyselee aina vähän päästä että huomennako koulu alkaa <3. Eiköhän tuo motivaatio tuosta sitten aika äkkiä laske :-/
Kivaa että äitikuulla elämä maistuu! Paranemista pikku vesirokkopotilaalle. Me mietittiin muuten, Lempi, tosissamme että kannattaisiko käydä Pönksyltä hakemassa se vesirokko, mutta päädyttiin siihen että ei sitä kesähelteellä ole kiva sairastaa. Ja meillähän on nyt hoitajia jonoksi asti jos sattuisi sairastumaan niin että ei itse voi olla töistä pois. Miehen isä pääsee ensi kuussa eläkkeelle, ja minun vanhemmat, jotka tässä lähellä asuvat, ovat osa-aikaeläkkeellä ja mielellään hoitavat. Ihanaa! Olenkin ollut välillä niin kade vaikkapa Ynikselle jolla on niin ihanat anoppi ja äiti jotka hoitavat usein ja mielellään.
Sellaista. Jospa tarttuisin taas tenttikirjaan, että pääsisin huomisesta tentistä läpi.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Iltaan on tämäkin päivä jo ehtinyt. Oli tarkoitus aamulla lähteä kenkäostoksille, Onnille siis popoja etsimään mutta onneksi katsoin eilen illalla kalenteriin. Yleensä olen vitsaillut aina, että katsotaanpa kalenterista, ehdinkö tehdä/nähdä jotain, koska oikeasti kotiäidin arki ainakin mulla oli usein aikataulutonta - joskaan ei tarkoittanut sitä, etten näkis ketään. Niin on elämä muuttunut heti kun on työt alkanut:) Nimittäin oli tälle päivälle tarhaan tutustuminen ja meinasin unohtaa. Huomenna kun ei päästä kun olen töissä.
Ensin Onni lähti karkuun pihalla ja sanoi, ettei halua sinne. Lopulta leikki ihanasti pihalla ja oli niin reipas. Eikä tietysti olis halunnut kotiin:) Mutta kuitenkin siis selvästi oli nähtävissä se, ettei todellakaan ole mikään helppo nakki elokuun alussa aloittaa tarha... Paikka on ihana, pihalla paljon puita ja on tosi kodikas paikka. Ja pienikin se on, se on semmonen evakko tarha, jossa monestakin tarhasta ollaan oltu evakossa rempan tms. takia. Siksihän Onnikin sinne menee, kun se tarha, johon se on sijoitettu, on rempassa. Ja onneksi on, se on sellaisen alueen pk, jonne en mistään hinnasta veisi lastani. Onneksi ei kuulemma ole vaaraa, että kun remppa on ohi, Onni siirtyis sinne.
Kiva oli lukea äitikuun kuulumisia. Ihana kuulla, että omastakin mielestä olet saanut tarpeeksi omaa aikaa jne. Mä aina ajattelen, että jos saatais toinen lapsi, kuinkahan kortille se oma aika menis. Alkuu tietysti ihan nollille mutta sitten hetken päästä...
No joo, eipäs tässä muuta. Huomenna alkaa työt 6.45 ja hirvittää ihan että ennen kuutta pitää nousta. Kun viime viikolla aamut alkoi vasta 7.15 ja sai nukkua 6.10 asti:) Se puoli tuntia on aika iso aika noilla tunneilla aamuyöstä:)
Tänään on btw meidän 3. hääpäivä. Eipä mies muistanut mitenkään. Mutta en minä pahoittanut moisesta mieltä. Kyllä siitä näki, että sitä harmitti. On tässä ollut kaikenlaista muutakin menossa.
Huomenna kun menen töihin, on välissä vain yksi vapaa ennen ensi maanantaita ja se vapaapäivä menee hautajaisissa. Huh mikä viikko siis tulossa.
T-P
T-Plle hyvää hääpäivää :-)
Alotin juhannussiivouksen,pesin mattoja.Tarkotus ois saada kaikki pestyä ja ennen lähtöä siivota lastenhuoneet ja makkari,sitten ne ovet kiinni ettei kissa pääse sinne ja loppu talo siivota sunnuntaina ku tullaa kotiin.Se on aina ihanin osa kotiin paluuta ku kissa on temmeltäny iteksee ni siivottavaa riittää..
Lähetään to Kouvolaan.Mun vanhemmat lähtee pe omille ystävilleen ja me jäädään sinne grillailee.Eli mulle riittää sellanen landejuhannus et on rivari ja grilli ;-)) Ku ei satas!La ollaa sit anoppilas.
Mua vaan hirvittää se ajaminen.Ruuhka on varmaan kamala ja oon varma etten pääse edes kehältä päätielle!!!!Mä tykkää ajella sillee väljästi ja liittymät kauhistuttaa mua!!!!!Ei kiva :-(
Ankkis:Enpä osaa auttaa,nuo kaikki kuuluis meidän lomakäyntipaikkoihin.Perhehyttikin saatiin ku varattii reissu jo aikakauan sitten..
On mietitty Serenassa käyntiä.Viimeks on käyty ennen lapsia..
Millanenhan paikka se on?Kellään kokemusta..eikös Öttis käyny jokuaika sitten?
Kurjaa tämä sade :-( Taitaa olla juhannus tällästä..
Iltapalalle suunnistan..
jatu
Hyvää myöh. hääpäivää T-P! Ja onnea töihin!
Ihanaa Ankkis, että saat pitää lomaa. Minä en ainakaan olisi jaksanut suoraan aloittaa mitään työtä. Tätä G:han ei lasketa. Btw edistyisi hyvin jos olisi aikaa. Hirveästi tekisi mieli tehdä, mutta mies on koko ajan poissa, joten Kepalin kanssa menee päikkärikirjoitteluksi eli loppuu ennen kuin on alkanutkaan.
Muuten mun nelosensäämiesystäväiseni ainakin on sitä mieltä, että saattaisi sittenkin olla ok juhannusilmat, ainakin näin etelässä. Lapista en kysellyt. Samat tiedot saa tietysti myös töllöstä.
Me lähdetään hämeeseen möksälle torstaina. Jään sitten sinne Kepsun kanssa pidemmäksi aikaa. Aika siis riippuu olosuhteista (ts. sää + mieli+ sukulaisten sietokyky) Mun hifimummelilla on onneksi siellä läppäri, joten voin vähän paukuttaa jos siltä tuntuu.
Että te jotkut jaksatte siivota. Meillä on nyt panostettu jonkun aikaa ihan muihin hommiin (en kyllä osaa sanoa mihin;)) Matot on pesemättä, ikkunat täynnä klähmäjälkiä. Perushommat hoitaa kuka jaksaa, milloin jaksaa. Ainoa mistä en tingi, on iltajärjestely. Vihaan mennä nukkumaan jos maassa lojuu sukkia, leluja, mukeja tms, jota sinne päivän mittaan kertyy. Nyt uutena tuulena ovat vaatteet. Neiti käy itsekseen vaatekaapillaan. Tyhjentää sen ja vaihtelee minuutin välein vermeitä. Välillä käy laittamassa " omaa musiikkia, ei äidin musiikkia" ja sitten täytyy tiettyyn biisiin olla päällä tietty mekko. Ugh. Mutta ihan liikkistä.
Olen niiiiiin onnellinen, että Kepsu saa olla lomalla tarhasta näin pitkään. Nauttii ihan selvästi, vaikkei ole lähiaikoina protestoinut tarhaanmenoakaan.
Nyt on pakko mennä herättämään päikkäreiltä jos tahtoo illan sujuvan " suunnitelmien mukaan" .
morjens,
hk
Kunnolla ei ole kuukauteen satanut tässä kohtaa. Kuukausi sitten kylvetty nurmikko tuossa keskipihalla on saman näköinen kuin kuukausi sitten. Eihän mikään kasva kun ei sada. Tuulee ja paistaa aurinko niin se kuivattaa vielä lisää.
Onnilla oli tänään ollu rankka hoitopäivä. Mies vei sen sinne pyörällä, siis Onni polki omaa ja mies omaa. Matkaa reilu 2km. Koko matkan oli itkeskellyt, ettei halua hoitoon ja itkien oli jäänyt. Oli koko päivän itkeskellyt, pissannut NELJÄ kertaa housuun (ei ikinä tee sitä), ei ollut syönyt jne. Oli istunut eteisessä kypärä ja reppu sylissä ja odottanut, että äiti tulee hakeen. Vain ajoittain oli perheen isommat pojat saanu Onnin nauramaan ja puistossa kaikki oli ollut hyvin. Mutta heti kun olivat tulleet takas, oli itku alkanut. Kun menin hakeen, Onni ensin reippaasti nosti kättä ja huusi " telve!" mutta tuli sitten mua vastaan alahuuli väpättäen:(
Silti jaksoi polkea ilman yhtään negatiivista sanaa saati vinkumista kotiin ja on ollut NIIN hyväntuulinen. KOko ajan hokee äiti sitä äiti tätä ja kyselee kaikenlaista. Mutta vaikka varmasti on väsynyt, seiskan herätys eikä päikkyjä, ei ole ollenkaan kiukunnut. Tosin olen kyllä antanutkin huomiota.
Itsekin olen ihan raato. Kello soi 5.40 ja vielä puolilta öin olin valveilla enkä oikein saanut nukuttua. Salilla käynti yleensä aina valvottaa. Kuuden aikaan lähdin pyöräileen töihin ja tulihan siellä joku juoksulenkkiläinen vastaan!!! Meinasin sanoa, että mene nyt hyvä mies nukkumaan kun kerran saat nukkua!
Nyt iltatoimiin. Huomenna aamu, sitten vapaa ja juhannuksena taon rahaa:)
T-P
Aika loppuu kesken. Olen ollut tunnin kotona, kun viimein kävin käyttämässä lahjakorttini kauneushoitolassa. Olin niin ajatellut, että saan molemmat kynnet kesäkuntoon (tosin sormenkynnethän ei kauaa kestä), mutta oli vähän tumpelo tapaus, amatööri suorastaan. Kynsilakkavalikoima oli niin surkea, että otin sormiin ranskalaiset kynnet jotka nainen tuhersi melkeen samalla laadulla kuin itse tekisin. Toivottavasti edes kestävät vähän paremmin. Varpaisiin en ottanut lopulta koko lakkaa, kun ei vaan löytynyt läheskään mieleistä väriä. Tympii, kun maksoin vielä 70 euron lahjakorttin lisäksi lisää rahaa tosta! Etenkin varpaankynnet oisin halunnut näteiksi ja nyt saan lakata ne itse!
TiPi, oisko Onni nyt tajunnut, että joutuukin toistuvasti hoitoon ja protestoi sitä (tai lähinnä ehkä ikävöi). Tsemppiä!
Huomenna pitäis olla vähän pitempään töissä, että saan tunteja vähän tehtyä. Pitäis myös siivota ja pakata ja vielä lastata autokin valmiiksi. Millähän ajalla:( Jouston varaa ei oikein ole, kun haluan torstaina ajoissa liikkeelle enkä odottaa pahimpia ruuhkia.
Oma napa mielessä, joten en muista kommentoida:)
Ai niin, Ankkikselle piti sanoa, että isovanhemmat lähellä on tosiaan iso lahja. Sen takia en yhtään halaja ulkomaille enää.
jospa ehtis pikaisesti kirjoittaa. Ei oo aika riittänyt palstailuun.
Jatu juu me oltiin muutama viikko sitten serenassa. Kivaa oli. Veeti tykkäs yli kaiken. Kiva paikka ja tekemistä riitti. Sattui siellä vain tapaus että joku lapsi oli kakannut lasten altaaseen, eikä vanhemmat olleet kenellekkään sanoneet. Me sitten mentiin asiasta sanomaan ja tosi kauan kesti että tulivat kakan siivoamaan, Nostivat vain kakat pois altaasta. Eivät sitä edes tyhjentäneet tai mitenkään siivonneet. Mies sitten alkoi asiaa selvittelemään ja heillä ei kuulemma ole resursseja allasta siivota kakka vahingon sattuessa. Juu eivät menneet meidän lapset enään tämän jälkeen uimaan. Näitä on kuulemma ennenkin sattunu siellä. Kaikissa uimahalleissa, stadikalla, kumpulassa ym on kyllä aina allas tyhjennetty ja putsattu kunnolla ja sit laitettu puhdas vesi takas tilalle. Mies ei enään serenaan edes halua lähteä.
Huomenna tulee koiramme kasvattajien yks koira hoitoon. Saa kokeilla elämää kahden koiran kanssa.
Veetin kanssa oli viime perjantaina käynti puheterapeutilla ja vähän tuli sanomista kun en ole niitä tukiviittomia oikein muistanut käyttää. Sanotaan suoraan näin että olen ollut laiska niitä opettelemaan, ovat vaan aina jääneet. Maanantaina oli kuulotesti ja molemmilla korvilla kuulee täysin normaalisti.
Nyt meen Venlan nukuttamaan. Neiti on aivan väsynyt.
Tuli vaan omaa napaa.
Öttis, Veeti ja Venla
Viikkis vierähti Jukolassa ja tänään oli iltarastit :) Kivasti meni reissu. Ei me kauaa lasten kanssa jaksettu paikan päällä olla, mutta mukava oli käydä kuitenkin vähän kattomassa meininkiä. Ja su aamuna suurin osa meidän porukasta tuli maaliin ja se ehdittiin näkemään. Saapa nähdä, pääsiskö itekin joskus mukaan juoksemaan.
Meidän milleniumlapsosesta saadaaan viralliset mitat vasta syksymmällä, kun kouluterkka mittailee. Mitattiin ite tänään ja poika näyttäis olevan 123cm ja 27kg. Eli kyllä on Kukkuun poikanen tosi hoikka, kun mäkin pidän esikoista hoikkana. Tosin ooon tottunutkin kattelemaan miestä ja veljessarjaansa, jotka on varsin raamikkaita, vaikkei kovin pitkiä.
Kylläpä tässä porukassa onkin paljon samanikäisiä, siis syyslapsosten sisaruksiakin.
Meillä ois ollu juhannusaatolle meno synttäreille Keski-Suomeen, mutta jätetään väliin. Ei viiti niin pitkää matkaa juhlapäivänä eestaas ajella. Eli näillä seuduilla ollaan.
Lomareissug: Mikä loma ja mikä reissu??? Musta aina välillä tuntuu, ettei kotiäidilla koskaan oo lomaa.
Pääasiassa tehdään pikkureissuja, osa ex tempore. Saariselän reissun on mies suunnitellu kotiväkensä kanssa.
Tais tulla vähän negatiivinen viesti, vaikkei ollu tarkotus. Lasten kanssa on ollu aivan ihania hetkiä.
Ankkista ja lapsilukuasiaa oon miettiny. Eli sitä, että muuttaisko pikkuvitonen tilannetta vai tulisko hänen kasvaessa taas sama kaihomieili, että jospa vielä. Kun toisaalta on jo niin ihana ja työllistävä porukka kasassa. Onhan näissäkin jo huolehtimista ja toisaalta monenlaista vois sitte touhuta lasten kasvaessa. Ja töihinkin ois aihetta jo Iikan kasvettua palata.
Pähkäily jatkuu.
Ja muistelen myös sitä, miten Ankkis niin vakuutti, että kolme on hyvä.
Meinaan nukahtaa istaalleen ja vielä on hommia : tarkistettava, joko kaikki kirvat kuoli ruusuista, kasteltava tomaatin ja paprikan taimet ja nostettava suojaan hallan varalta, laitettava pyykkiä narulle ja käytävä pesulla. Niin ja tiskitkin pitäsi laittaa...
T@hti
Enää yksi täysi päivä töitä ja huomenna juhannusreissuun. Jee:) Vaikka matka kyllä jännittää yksin lasten kanssa.
Öttis, onko teille tarjottu mitään tukiviittomakurssia? Se auttaa tosi paljon, jos vaan on motivaatiota oppia viittomia ja alkaa käyttää niitä. Meillä se kyllä jäi suureksi osaksi silti, mutta kurssi oli muuten kyllä hyvä. Taisi olla puheterapeutin kautta, kun saatiin suositus mennä sinne ja Kela muistaakseni sen vielä hyväksyi.
Onkohan apu lähellä kun tarttis eli ollaan menossa kavereiden kanssa mökille (ilman lapsia, ensi kertaa ties koska) ja ajattelin tehdä mukaan jotain salaattia. Olikohan se Pile jolla oli hyvä ohje? muitakin hyviä saa laittaa... KIITOS
Työt: ei enää niin kivaa. Minusta tehtiin heittopussi, pitäis olla yhtaäikaa polilla ja kotihoidossa ja minä kun luulin että menen työterveyshuoltoon töihin :( toisaalta otan kaiken oppimiskokemuksena ja lisä oppi on aina hyväksi.
Eellä on kolmen kuukauden tauon jälkeen korvatulehdus.... vaan pitää joutua.
Sähköposti loi hymyn huulilleni!
Mari ja huutavat miehet
Eli tässä tämä Pilen joskus laittama ohje :-)
Feta-pasta-hässäkkä
Olen ottanut alunperin tän reseptin jostain ja sitten sitä muokannut. Tämä taitaa olla meillä tarjolla lähes joka juhlissa. Olen huono antamaan tarkkoja ohjeita, mutta salaattiin tulee:
n. 300 g pastaa (jotain kivan mallista ja mielummin kuituversio)
200 g fetaa (mieluiten Patros)
400 g hunajamarinoituja broilerin fileesuikaleita (niissäkin yksi merkki on ylitse muiden)
400 gkirsikkatomaatteja
1-2 paprikaa
(kurkkua)
Kastike:
ruukku (tai kaksi) basilikaa
(oliivi)öljyä
balsamikoa
mustapippuria
suolaa
Pasta keitetään suolavedessä, ei liian kypsäksi. Kastikeainekset sekoitetaan ja lisätään pastan sekaan. Kun pasta on jäähtynyt niin sekaan loput aineet (broileri kypsänä). Itse en laita kurkkuaa näin talvella kun se on pahaa. Kirsikkatomaatit pilkoin puoliksi. Jos porukkaa tulee paljon, kannattaa keittää enemmän pastaa, niin riittää isomallekin posselle. Jos teet salaatin edellisenä päivänä (mikä on suositeltavaa), lisää vihannekset vasta tarjoilupäivänä. Jos laiskottaa, voit käyttää valmista pestokastiketta. Ei tosin ole niin hyvää. Ennen tarjoilua varmista, että on riittävän kosteaa, kun pasta imee nestettä. Lisää tarvittaessa öljyä. Itse laitan tarjolle basilikalla maustettua öljyä.
Toivottavasti huomenna ollaan munvanhemmilla ja lapset onnukkumaan käymässä tähän aikaan.Onpa ihan nähä poikulaista,kovin on jo ikävä!
Pyykätty oon hirmusesti ja sain siivottua mitä meinasin.Pakkailut on kesken..Olin jumpassa,miehen piti pakata silläaikaa.Tulin kotiin ja kysyin pakkamisesta ni ihmetteli lähinnä et mitä muka pakata?! :-/ Nii,huomen on mies töissä,sit ajotunti ja sit lähetää..läks kuvaamaan ku tulin..et sillee!
No,ei kai tuo kummosia tarvii!
Olin tänää ekaa kertaa pilateksessa,oli aika kivaa.Eka tuntu tempo hitaalta mut tunti meni ihan hujauksessa :-)
Tuo on kyllä oikeesti kadehdittavaa kun isovanhemmat asuu lähellä.Mä oon yrittäny vanhemmile markkinoida jotain järvenpäätä tai keravaa..Lähellä,mut ei liian.Mun äiti saattas pipahella turhan usein!
Ei tuo Öttiksen kokemus kauheeti houkuttele serenaan :-/ Onko muut käyny lähiaikoina siellä?
Huomenna kaupanjonoon aamusta ja autojonoon illasta..
Hyvää Juhannusta jo toivotan!Moni ei varmaan täällä enää piipahtele..
mun vanhemmat on siirtyneet tietokoneaikaan ja mieheni varmaan laittaa netin pelittämään ni minä kyllä käyn täälläkin...
Pakkaamaan siis...
jatu
Toivotin jo, jos en huomenna jaksa töistä kirjotella. Me ollaan pois netin ääreltä, tai ainakin minä. Miehellä on aina netti mukana, kun puhelin on mukana. Blaah. Mies oli ostanut digikameran, kipii! Pokkarin siis, kun sellaista ei ollut meillä.
Jatu, hyvää reissua! Minä olen pakannut lähes koko illan. Ensin tein marjapiirakan mukaan reissuun ja sitten vielä paketoin basilikan taimia pienemmän hoitajille, kun vaihtaa ryhmää loman jälkeen. Kiva huolehtia tollasistakin, kun on muutakin hommaa. Kaiken kukkuraksi mulla on kurkku kipeä ja särkee jäseniä:(
Hyvää juhannusta kaikille! Turvallista sellaista!
että meillähän ei lomat vielä ala, mutta hoitajat pienen ryhmässä alkaa jäädä lomille. Siksi viemiset jo nyt. Kevätjuhlaan ei viety, kun se tuntui jotenkin aikaiselta.
Ajelehan varovasti ja toivottavasti matka lasten kanssa menee oikein hyvin!Ja toivottavasti ei tauti iske!!!
jatu
aika lentää... Pidennetyn viikonlopun jälkeen karkasin Typyn kanssa " maaseutuasuntoomme" eli entiseen mummolaani.
Meillä on kyllä niin kaupunkilaistyttö, että ihan nauratti, vaikka ei titenkään saisi nauraa kun toinen pelkää mm hyttysiä. Hassua siinä mielessä, että metsäretkillä on ihan innoissaan erilaisista mönkijäisistä, mutta talon pihalla aiheuttivat kauhua.
Pitänee siirtyä taas täysmaidottomaan ruokavalioon. Ei ole vielä mitään kuulunut algeeritesteistä ja Typy reagoi pieneenkin määrään ruuanlaitossa. Ilkeän näköisiä näppyjä nousee ja maha kuralle :-(
Ankkikselle mukavaa työviikkoa - kerrothan miten pääset sisälle uuteen työhön ja paikkaan!
Oli mieltäylentävää lukea Mimmulin työssäviihtymisestä - tuollaistahan se parhaillaan on.
Ilolla luen aina Ayapin retkistä. Osaat taitavasti jakautua niin perheen kuin omiin tarpeisiin. Esimerkistäsi saa uskoa siihen, että se on mahdollista!
Muillekin terkkuja - mielessä toki olette, vaikka suuri osa jää näissä lyhyissä tuokiokuvissa huomioimatta...
Aamunmiettein Keilin