"Ollaan paikassa x" "lähdössä paikkaan y" "matkalla täällä" aaargh!!!
Joo, olen kateellinen. Mä haluun kans matkustaa, mut ei oo normaalilla työssäkäyvällä varaa. =( Nää matkustelijat on miehensä rahoilla eläviä loisia jotka jaksaa hehkuttaa. Vittu että maailma on epäreilu
Kommentit (69)
Vakuutuksiin menee vuodessa n. 1000€. Auto, lapset ja koti. Pitäiskö lopettaa lasten vakuutukset?
ap
Tavallisilla työssäkäyvillä on varaa matkustaa. Ei meilläkään ole kuin yksi palkansaaja (+lähes nollatuloilla oleva yrittäjän alku) ja on varaa matkustaa monta kertaa vuodessa koko perheen kanssa. Valinnoista kiinni, miten ne rahansa käyttää.
Meidän perhe ei arjessa kuluta juurikaan ylimääräistä, mutta matkustellaa useita kertoja vuodessa ja silloin ne säästetyt rahat pannaan haisemaan ;)
No herranjumala kertokaa sitten miten te sen teette???? Luulen että 300€ kuussa on aika normi summa ruokaan, pesuaineisiin yms. PAljonko teillä menee laskuihin kuussa?
ap
Minä olen kateellinen, kun jengi hehkuttaa Facessa perjantaita ja viikonloppuvapaata. Tai perkuloi maanantaita, kun taas pitä mennä töihin. Kaikista pahinta on lomahehkutukset: enää kaksi päivää töitä ja sitten lomalle! Lomalle lompsis!
Minä olen työtön, kaikki päivät on samanlaisia. Perjantai ei tunnu sen kummemmalta kuin maanantai. Loma ei ole lomaa, kun ei ole töissä. En silti kehtaa näille hehkuttelijoille sanoa, että olkaa onnellisia kun teillä on työpaikka.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:57"]
Minä olen kateellinen, kun jengi hehkuttaa Facessa perjantaita ja viikonloppuvapaata. Tai perkuloi maanantaita, kun taas pitä mennä töihin. Kaikista pahinta on lomahehkutukset: enää kaksi päivää töitä ja sitten lomalle! Lomalle lompsis!
Minä olen työtön, kaikki päivät on samanlaisia. Perjantai ei tunnu sen kummemmalta kuin maanantai. Loma ei ole lomaa, kun ei ole töissä. En silti kehtaa näille hehkuttelijoille sanoa, että olkaa onnellisia kun teillä on työpaikka.
[/quote]
Eikähän kaikki ole onnellisia siitä, että on töitä, mutta se ei tarkoita, että töissä olisi ihanaa. Se on rankkaa ja lomat ja vapaat tulevat tarpeeseen. Ymmärrän silti pointtisi, mutta muista, että ne viestit eivät ole vittuilua sinulle.
Mäkin ajattelisin, että "tavallisilla työssäkäyvillä" kyllä riittää rahaa matkusteluun (matkustelun ei tarvitse olla mitään ökyilyä, vaan peruspakettilomia tai omatoimilomia lennot+huoneiston vuokraus jostakin) ellei perheessä ole jotain erityistä tilannetta, rakennusurakka, erityislasten hoitoa, uuden auton ostoa tms.
Meillä myös kaksi päivähoitoikäistä lasta, asutaan pääkaupunkiseudulla (asumismenot!!), molemmat vanhemmat keskipalkkaisissa töissä ja matkustellaan pari kertaa vuodessa, esimerkiksi keväällä oltiin viikko etelässä Euroopassa, nyt kesälomalla kahdeksi viikoksi Etelä-Eurooppaan ja hyvin voisi esimerkiksi lyhyen Tallinnan-reissun vielä tehdä, sen lisäksi mökkeilyä Suomessa.
Toki ei käytetä rahaa juuri ylellisyyksiin, auto on ihan liian vanha ja niitä on vain yksi, ostetaan vaatteita alesta tai muuten hintoja vertaillen jne.
Oma valintasi se on ollut myös tehdä ne lapset rahojasi kuluttamaan... Minua ärsyttää suunnattomasti ap:n kaltaiset perheelliset jotka suoltavat lapsia maailmaan ja sitten jaksavat itkeä kuinka rahat ei riitä enää mihinkään muuhun kun päiväkotimaksut on niin isoja, pitää olla lasten takia auto ja maitoakin pitää ostaa 16 litraa viikossa. Jos olet kateellinen niille joilla on varaa matkustaa, miksi et ole suunnitellut elämääsi niin, että sinullakin olisi varaa. Tai sitten vaihdat miestä rikkaampaan, kun se vaikuttaisi olevan se perimmäinen syy kateuteesi.
T:Kiinan matka varattuna
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:56"]
No herranjumala kertokaa sitten miten te sen teette???? Luulen että 300€ kuussa on aika normi summa ruokaan, pesuaineisiin yms. PAljonko teillä menee laskuihin kuussa?
ap
[/quote]
No kerro sinä ensin, että paljonko perheesi tienaa?
Kertokaa nyt ne teidän pakolliset menot? ja tulot? Minä kerroin jo omani eikä kukaan sano mistä minä voisin enää säästää? Kaikki sanoo että säästä säästä mutta kukaan ei kerro mistä rahasta
ap
Meillä on molemmat töissä. Pakollisia laskuja kertyy ihan kiitettävästi joka kuukausi.
Elämä on valintoja.
Silti meillä on varaa matkustaa. Monta matkaa vuodessa.
Kannattaa pitää kirjaa menoista ja tuloista. Hyödyntää tarjouksia.
Nettona perheemme tienaa joku 3500 eur / kk + lapsilisät eli 3700 eur / kk. Joku 1000-1500 eur jää säästöön / kk.
Kaikilla on varaa jos käyttää rahansa oikein. Matkustelen lapsen kanssa paljonkin eikä ole miestä maksamassa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:45"]
Juurihan kerroin menoni! Ei ole ikinä tilattu yhtään lehteä, kaikki vaatteet kirpparilta. Itselle en ole vuosiin edes ostanut vaatteita. Kaupasta ostamme VAIN rainbow, extra yms halvinta mahdollista tavaraa, useimmiten käymme lidlissä. Teemme itse ruuat, leivät yms. En harrasta mitään, eikä lapsetkaan. Kerroppa 7 paljonko suurinpiirtein tienaat? Onko sinulla lapsia?
[/quote]
Tulot n. 35000 vuodessa eli keskituloinen olen. Ei ole lapsia. Asun omakotitalossa, joten menot ovat sen mukaiset. Paljonko teidän perheen tulot ovat yhteensä vuodessa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:34"]
Voi rakkaat kertokaa mulle miten matkustetaan pienellä budjetilla? Mikä on pieni budjetti? 2 aikuista ja kaks alle 5 v lastaa. Laskujen jälkeen jää vajaa 300€ ruokaan. Mistä kohtaa mä säästän? Laskuja on siis vastike, laina, sähköt, päikkäri, puhelin, opintolaina, vakuutukset n. 50e/kk EI NETTIÄ EDES. Autoa tankkaan kerran kahdessa kuussa. Työmatkat kävelen/ajan fillarilla. Lapset ovat juuri sen verran tarhassa kuin olen itse töissä..
ap
[/quote]
Olet jo tuhlannut rahasi. Sinulla on ainakin kaksi lainaa maksettetavana. Toiset käyttää rahansa vasta sitten kun sitä on ei etukäteen.
Ei todellakaan ole meilläkään varaa. 2 lasta kouluikäisiä. Ja pienet tulot.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:59"]
Eikähän kaikki ole onnellisia siitä, että on töitä, mutta se ei tarkoita, että töissä olisi ihanaa. Se on rankkaa ja lomat ja vapaat tulevat tarpeeseen. Ymmärrän silti pointtisi, mutta muista, että ne viestit eivät ole vittuilua sinulle.
[/quote]
En toki otakaan niitä vittuiluna. Mutta jotenkin niiden kautta korostuu se tunne, että olen yhteiskunnan ulkopuolella oleva hylkiö. Ja alan vähän ymmärtää miltä tuntuu sinkuista, jotka saavat hääkutsuja. Tai tahattomasti lapsettomista, jotka joutuvat lukemaan kavereiden lapsihehkutuksia.
Kai se on niin, että vaikka päällisin puolin on tyytyväinen elämäänsä, niin silti kaihertaa joku juttu, mikä muilla on paremmin.
Minulla olisi varaa matkustaakin, mutta jotenkin tuntuu etten enää kehtaa. En ole ansainnut sitä, kun en ole päässyt töihin ansaitsemaan rahaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:05"]Kertokaa nyt ne teidän pakolliset menot? ja tulot? Minä kerroin jo omani eikä kukaan sano mistä minä voisin enää säästää? Kaikki sanoo että säästä säästä mutta kukaan ei kerro mistä rahasta
ap
[/quote]
Lakkaa ulisemasta ja hommaa toinen duuni jos rahaa on liian vähän! Myy auto pois! Se on jo hemmetinmoinen yleellisyys ja rahareikä! Myykää asunto ja muutakaa pienempään.
Siinä jo pari vaihtoehtoja ja lisää on kymmeniä. Älä valita vaan tee!!! Äläkä kateellisena itke siellä kun ala elää omaa elämääsi.
Tuloni ovat 1800€/ käteen kuussa. Tässä myös lapsilisät
ap.
Vakuutuksiin menee vuodessa n. 1000€. Auto, lapset ja koti. Pitäiskö lopettaa lasten vakuutukset?
ap