Miespuolinen kaveri kosi mua
Olen tiennyt hänet vajaan vuoden, joskus käymme yhdessä jossain kahvilla tai katselemassa bändejä. Lauantaina hän tuli luokseni kylään aloittelemaan, ja rupesimme siinä kuuntelemaan jotain musiikkia sängylläni istuen. Juteltiin jotain aika syvällisiäkin siinä ja tunnelma oli rento ja hyvä, ei siis juotu alkoholia vielä siinä vaiheessa.
No yhtäkkiä kaverini otti mua kädestä kiinni ja katsoi mua syvälle silmiin ja sanoi:"Mun on pakko sanoa tää, koska en saa asiaa pois mielestäni. Sä oot oikeasti upea nainen, ottaisin sut koska tahansa naisekseni jos vaan saisin. XXXXX, menetkö mun kanssa naimisiin?"
Mä olin silleen "häh" ja ensin nauroin mutta tajusin että se oli tosissaan. Sanoin vaan että "tää tuli nyt vähän puskista" ja kävin hakemassa meille juotavaa, enkä koko iltana enää palannut aiheeseen.
Nyt en saa asiaa mielestäni ja on vaikeaa jatkaa kaveruutta. Itse en tiedä olisiko tästä suhteesta enempään kuin kaveruuteen, onhan se mahdollista. Samaan aikaan suututtaa, miksi sen piti mennä "pilaamaan" meidän kaveruus tollaisella asialla, kun nyt en enää osaa suhtautua siihen niin luottamuksella. Mulla ei ollu harmainta hajuakaan että se oli tuntenut tollaista meidän kaveeratessa!
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:08"]
Pitäisi varmaan sanoa heipat miespuolisille kavereille näistä vastauksista päätellen. Ei mulla ole vissiin muuta tarjottavaa miehille kuin pilde. Saavat olla keskenään sitten, jos mun sukupuoli on niin iso ongelma.
[/quote]
Kaverisuhteisiin naisten kanssa päätyvät miehet ovat kyllä yleensä sitä ehkä hieman ujompaa osastoa. Eli pääsääntöisesti mielessä olisi parisuhde, toissijaisesti myös se pilde.
Nyt on pakko heittää bensaa nuotioon ja väittää, että miehet ja naiset todellakin voivat olla vain kavereita. Minulla on monia miespuolisia kavereita, osan olen tuntenut ihan lapsesta asti.
He ovat melkein kuin veljiäni tai vähintään serkkuja, en voisi kuvitella heistä mitään seksuaalista eikä välillämme ole koskaan ollut mitään romanttista. Olen myös täysin varma etteivät he tunne minua kohtaan mitään! :D Vaikka on teineinä kännättykin yhdessä niin ikinä ei ole tapahtunut mitään tai edes ollut "latausta" ilmassa. Käymme yksillä, pelailemme jne. joskus ihan kaksin mutta useammin porukalla, missä on kaikkien tyttö- ja poikaystävät mukana. Tyttö- ja poikaystävät voivat vaihtua mutta kaverit pysyy!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:30"]Olemme kaverini kanssa aika spontaaneja ihmisiä molemmat, olemme mm. lähteneet viikonloppumatkalle parin tunnin varoitusajalla, menneet kuokkimaan tuntemattomien ihmisten tupareihin yhteisenä päähänpistona ja hän ei ujostele napata minua syliinsä kannettavaksi jos minulla on piikkikorot ja meidän pitäisi kävellä pitkä matka hankalalla mukulakivikadulla. Kaverisuhteemme on ollut oikeasti tosi HAUSKA.
itse haluaisin jonkun vähän vanhemman ja turvallisemman. Hankala selittää.
[/quote]
Tämä on jo melkein surullista luettavaa. Elämässäsi on tosi ihana ihminen, mutta haluat vaan jonkun "vanhemman ja turvallisemman".
Ja arvelisin kyllä, että mies on monilla teoillaan (mm. tuo kantaminen) jo osoittanut kiinnostustaan, mutta sinulla on tarve tulkita kaikki vain kaveruudeksi.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:26"]
Nyt on pakko heittää bensaa nuotioon ja väittää, että miehet ja naiset todellakin voivat olla vain kavereita. Minulla on monia miespuolisia kavereita, osan olen tuntenut ihan lapsesta asti.
He ovat melkein kuin veljiäni tai vähintään serkkuja, en voisi kuvitella heistä mitään seksuaalista eikä välillämme ole koskaan ollut mitään romanttista. Olen myös täysin varma etteivät he tunne minua kohtaan mitään! :D Vaikka on teineinä kännättykin yhdessä niin ikinä ei ole tapahtunut mitään tai edes ollut "latausta" ilmassa. Käymme yksillä, pelailemme jne. joskus ihan kaksin mutta useammin porukalla, missä on kaikkien tyttö- ja poikaystävät mukana. Tyttö- ja poikaystävät voivat vaihtua mutta kaverit pysyy!
[/quote]
Siinäpä se tulikin mainittua rivien välissä: tytöt ja pojat voi olla kavereita, naiset ja miehet ei.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:28"]
Ja arvelisin kyllä, että mies on monilla teoillaan (mm. tuo kantaminen) jo osoittanut kiinnostustaan, mutta sinulla on tarve tulkita kaikki vain kaveruudeksi.
[/quote]
Näin. Herrasmiehet jää paljosta paitsi elämässä.
Voih, eivät taidakaan ne yhden kaverini avioliittoheitot olla pelkkää vitsiä näiden viestien perusteella... Mutta en kyllä ymmärrä miehiä! Oudointa on se, että minä olin häneen yhdessä vaiheessa tosi ihastunut ja lopulta kerroin sen hänelle, mutta hän torjui minut - tosin ei sanonut varsinaisesti mitään omista tunteistaan, ainoastaan sanoi epäilevänsä minun tunteideni aitoutta, koska välimatkaa on paljon, nähdään harvoin ja pääasiassa keskustellaan netissä, joskus harvoin skypessä. Kavereita ollaan kyllä edelleen ja tuo mielestäni vihjaileva läppä lentää, mikä on hämmentävää... Tiedä, mitä hän sitten oikeasti haluaa minusta, kun en ole sellainen vahva, menestyvä ja laittautuva, kaunis äidiksi haluava nainen, jollaisten perään hän haikailee. Luulen, että hänellä on vain kiire löytää joku, ja ehkä varmistelee, että "pysyn linjoilla", jos ei parempia löydy? :/ En kyllä sellaiseen aio suostua, ei siinä mitään. :)
Ehheh. Siellähän inkutatte. Tiedän lähipiiristä monta toimivaa mies/nainen- kaverisuhdetta joten tiedän niidenkin toimivan. Seksiä ei niissä ole ollut eikä tule olemaan, myös seurustelukumppanit / puolisot ovat saanet tutustua vastakkaista sukupuolta olevaan ystävään. Sääli jos joku ei kykene näkemään ihmisessä kuin hänen sukupuolensa. Ihan naurettavaa miten tällä palstalla kerrotaan "totuuksina" kaikenmaailman skeidaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:46"]
Ehheh. Siellähän inkutatte. Tiedän lähipiiristä monta toimivaa mies/nainen- kaverisuhdetta joten tiedän niidenkin toimivan.
[/quote]
Sori, unohdin, että homot ovat poikkeus.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:18"]
Tämän takia en koskaan ole miesten kanssa kaveri. Muistan nuoruudessa, kun pidin jotain miestä hyvänä kaverina ja jossain vaiheessa mies toisensa perään mokasi, ihastui, pussasi tai halusi minusta enemmän. Harmitti vietävästi.
Miehet eivät jostain syystä tajua, että jos nainen pitää heitä "vaan" kaverina, se tarkoittaa sitä, että nainen ei tunne mitään vetoa kyseiseen mieheen eli turha miehen elätellä toiveita, että yhtenä aamuna nainen tajuaa rakastavansa miestä ja tuntee tätä kohtaan elämää suurempaa intohimoa.
[/quote]
Mitä vitun mokaamista se on jos mies yrittää saada naista?
Naiset eivät koskaan tee aloitteita ja mies joutuu yrittää lähestyä kymmeniä naisia ennenkuin tärppää.
Kokemattomammat miehet eivät ehkä ymmärrä että naiset käyttää hyväkseen mieskavereita... antaa ymmärtää muttei koskaan tule olemaan tosissaan.
Suurimmalle osalle miehistä elämä on sitä että toivotaan että joku vielä kiinnostuu musta vaikka ei kaikki 100 kriteeriä täytykään.
Onnea ap:lle! Eiköhän parhaat parisuhteet synny hyvästä ystävyydestä. Mutta älkää menkö naimisiin tai tehkö lapsia vielä moneen vuoteen. Poika on vielä poikanen.
Absurdi tilanne. Siis miten nyt kukaan selväjärkinen ihminen kosisi kaveriaan? Te ette seurustele? Teidän välillä ei ole mitään romantiikkaa? Minä unohtaisin koko asian ja jatkaisin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Varmaan hankkisin jonkun "poikakaverin" josta kertoisin sitten tälle kaverimiehelle, painottaisin miten rakastunut tähän toiseen olen ja miten hyvin menee jne. Kaverit on kavereita, rakastetut erikseen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:17"]
Absurdi tilanne. Siis miten nyt kukaan selväjärkinen ihminen kosisi kaveriaan? Te ette seurustele? Teidän välillä ei ole mitään romantiikkaa? Minä unohtaisin koko asian ja jatkaisin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Varmaan hankkisin jonkun "poikakaverin" josta kertoisin sitten tälle kaverimiehelle, painottaisin miten rakastunut tähän toiseen olen ja miten hyvin menee jne. Kaverit on kavereita, rakastetut erikseen.
[/quote]
Ei todellakaan seurustella, ollaan sinkkuja molemmat. Joskus ollaan hiprakassa jotain pusuteltu mutta ei mitään sen kummempaa, ei mitään kielaritasoista kiihkeää menoa siis. Useimmiten ei tätäkään. Voi olla että jotain pientä flirttiä on joskus ilmassa, mutta siis olen pitänyt sitä kevyenä ja pitkälti leikkimielisenä.
Joskus olen jopa baarissa pokannut jonkun miehen itselleni niin että kaveri on mukana seurueessa. :D Aivan kuin olen tehnyt jos olen ollut jonkun tyttökaverin kanssakin liikkeellä.
Jutut meillä on kaveritasoisia, ei puhuta seksistä esimerkiksi ikinä mitään.
Ehkä se on vain puutteessa, kun se on ollut sinkku jo yli vuoden? Ja ikää vasta 23v. Mä olen jo 26v. Senkin takia koko kosinta ja ylipäätään tollaiset ajatukset musta tuntuu "vähän" hämmentäviltä. ja tässä iässä tuo ikäero nyt ei varsinaisesti kaada maailmoja mutta kyllä sen silti tuntee.
Saattoihan se toki olla myös esim. kömpelö yritys keskustelulle seurustelusta tms, eli kiinnostuksen osoitus että haluaisi olla enemmän kuin kaveri...? Voisiko se olla hänen huumoriaan siis, eikä nyt kirjaimellisesti olisi kosinut.. Mutta jos kuitenkin tykkää susta enemmänkin?
-2
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:54"]
Saattoihan se toki olla myös esim. kömpelö yritys keskustelulle seurustelusta tms, eli kiinnostuksen osoitus että haluaisi olla enemmän kuin kaveri...? Voisiko se olla hänen huumoriaan siis, eikä nyt kirjaimellisesti olisi kosinut.. Mutta jos kuitenkin tykkää susta enemmänkin?
-2
[/quote]
Voi hyvinkin olla jotain puoli-huumoria ainakin. Hän on yleensä kova hassuttelija, mutta kun sen sanoi niin oli niin kuolemanvakava että sydämestä melkein riipaisi. En saa mielestäni sitä vakavaa syvää katsetta silmiini.
Ehkä täytyy hankkia joku "poikakavero" ketä alan hehkuttaa hänelle.. hoah. Petyttaa, koska itselleni nyt kyseessä oli kuitenkin kaveruus ja vieton hauskanpito. Tuntuu myös, että olen satuttanut häntä, ja vahingossa antanut ymmärtää liikaa.
Miespuolinen kaveri on mielikuvitusolento.
Miksei naiset ymmärrä ettei miehiä kiinnosta naiset kavereina.
Paitsi ehkä just ja just jos nainen ei ole mitenkään viehättävä ulkoisesti mutta kivaa seuraa, ja silloinkin todennäköisesti mies haluaa vähintään kokeilla seksiä.
Jaksaa vuodesta toiseen huvittaa nämä naisten jutut kaverimiehistä, ja kun mies lopulta saa ilmaistua halunsa muuhunkin kuin kaveruuteen niin sitten ollaan katkeria kun meni kaveruus.
Ja todellakin, se myös satuttaa miestä kun nainen lopulta sanoo suoraan ettei todellakaan kiinnosta muu kuin kaveruus.
Aina nämä naisten virittelemät kaveruussuhteet miehiin päätyy huonosti, miehen kannalta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:59"]
Miespuolinen kaveri on mielikuvitusolento.
[/quote]
Onko miespuoliselle kaverilla aina pillu mielessä, loppujen lopuksi, kun pyörii naisen kanssa? Tuntuu että kyllä on, vaikka ollaan muka niin kaveria niin kaveria..
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:02"]
Onko miespuoliselle kaverilla aina pillu mielessä, loppujen lopuksi, kun pyörii naisen kanssa? Tuntuu että kyllä on, vaikka ollaan muka niin kaveria niin kaveria..
[/quote]
Pimppi tai vakavampi seurustelu. Ihan aina.
Se nyt mitään ole pilannut. Jatkat vaan kaveruutta ihan kuin ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:08"]
Pitäisi varmaan sanoa heipat miespuolisille kavereille näistä vastauksista päätellen. Ei mulla ole vissiin muuta tarjottavaa miehille kuin pilde. Saavat olla keskenään sitten, jos mun sukupuoli on niin iso ongelma.
[/quote]
Jos niillä miehillä ei ole muita naisia elämässä (äitiä ei tässä lasketa), niin on erittäin todennäköistä, että pildesi on huomioitu mahdollisesti tavoiteltavana asiana.