Loppukuuksi rahaa 9e. Mistä lisää?
Laskujenmaksun jälkeen loppukuuksi jäi rahaa tilille ruhtinaalliset 9e. Normaalisti tilanne ei olisi näin paha, mutta maksoin muiden laskujen lisäksi erään vanhan velan pois, johon meni 250e, joten nyt sitten ollaankin persaukisena.
Lainaaminen ei tule kysymykseenkään, en yksinkertaisesti kehtaa enää lainailla ihmisiltä rahaa kun sitä olen niin paljon tehnyt, vaikka aina olen lainani takaisin maksanutkin.
Olen listoilla eräällä firmalla ja minulla on silloin tällöin osa-aikatöitä, kysyin pomolta että olisko vuoroja mitä voisin tehdä mutta ei ollut.
Ideoita kehiin, mistä keksin rahaa? Varastaminen, lainaaminen, pikavipin otto tai huoraaminen ei tule kysymykseen.
Oisko jollakin tarjolla jotain hommia, mitä voisin tulla tekemään ja ansaitsemaan rahaa? :)
Kommentit (56)
Ota yhteyttä seurakuntasi diakoniatyöntekijään. Sieltä luultavasti saat apua.
Herää oikein aikaisin monen kassin kanssa ja saat kerättyä pullot ennen mummoja!
Myy jotain turhaa tavaraa. Varmasti löytyy esim vaatteita joita ei ole aktiivisesti käytetty. Jos on lapsia, saa samalla hankkiuduttua pieniksi jääneistä vaatteista eroon.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:41"]
Hommia on aina tarjolla. Aloittaisit nyt kertomalla mistä päin kaipailet hommia ja mitä osaat?
[/quote]
Nojoo, ajattelin ensin kokeilla kepillä jäätä että saisko tätä kautta mitään hommia.
Keski-Suomessa asun, Jyväskylän tienoilla. Olen ammatiltani painaja, mutta siivoushommia olen tehnyt paljon.
Tulen toimeen eläinten ja lasten kanssa.
Enköhän käytännössä osaisi melkein mitä vaan mitä normaali tervejärkinen ja fyysisesti terve ihminen osaa, jos opetetaan, jos nyt ydinfysiikka ja tähtitieteily jätetään pois laskuista.
-AP
Töitä on kyllä. Ensiksi sun pitää viestissäsi ilmaista missä päin suomea olet. Toisekseen mitä osaat. Kolmanneksi koska ehdit.
Monilla on tarvetta siivoamisavusta, nurmikonleikkuuta,lastenhoitoa, jne. Muutaman satasen tienaa yllätävän nopeasti esim imurointi 10€, ikkunoiden pesu 20€, auton käsipesu, 10€, jne ja korvaukset suuntaa antavia.
Yhteystiedot tai s.posti ja lisää tietoja niin kyllä sieltä kiireisiä kotirouvia äkkiä vinkkaa kun juhannuskin tulossa ja kiire on.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:00"]
Myy jotain turhaa tavaraa. Varmasti löytyy esim vaatteita joita ei ole aktiivisesti käytetty. Jos on lapsia, saa samalla hankkiuduttua pieniksi jääneistä vaatteista eroon.
[/quote]
Torilla myyminen on kyllä ihan hyvä idea, siellä olen ennenkin myynyt kaikkea itselle tarpeetonta pieneen hintaan. Pitäis käydä vaatekaappi läpi ja pestä myyntiin menevät vaatteet että ovat varmasti puhtaita ja raikkaita.
Joku voisi ehkä ostaa makkarin taulutv:n pois satasella.. Hmmm.
-AP
Juhannus tulee, ja niin tulee tyhjiä pulloja kaupunkijuhannuksen viettäjiltä.
Pari vuotta sitten yks nainen jako ihmisille muovimukeja ja halus vastikkeeks pantinnisen pullon/tölkin joka tuli siitä kun kaatoi avatun juomansa siihen mukiin. Eli voit iskee näin mummojen ohi :)
Kirkkopuistoon vaan pulloja metsästämään ;-)
No pistetääs tänne s.postini, jos jollakulla olisi tarjota töitä, niin pistäkääs viestiä osoitteeseen kissaneitinen@hotmail.com
Keski-Suomessa Jyväskylän alueella siis vaikutan, auton saan tarvittaessa käyttöön ja olen valmis tekemään töitä milloin vain! :)
- AP
Toivotaan, että tätä kautta saat jotain hommia. Mutta kaiken varalta, ja muille epätoivoisille, laitan tässä muutaman vinkin, joihin itse olen joskus turvautunut.
- käy läpi kaikki laatikonpohjat, taskut ym., missä saattaisi olla jokunen unohtunut kolikko
- jos joltain muinaiselta reissulta on jäänyt käyttämätöntä valuuttaa, käy vaihtamassa ne euroiksi
- myy ne kultakorusi, joita et koskaan käytä
- siivoa keittiön kaappisi ja valmista mielikuvituksellisia pöperöitä niistä aineksista, mitä löydät
- jos sinulla on lapsia, pyydä heiltä lainaa (kyllä vain, olen joskus joutunut lainaamaan jopa alaikäiseltä lapseltani, jolla oli pari kymppiä mummon antamaa rahaa)
- jos sinulla on esim. Veikkauksen lottotili, siirrä sieltä rahaa pankkitilillesi
Toivottavasti rahahuolesi jäävät pian historiaan, kuten minullakin on jo jäänyt!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:02"]
Töitä on kyllä. Ensiksi sun pitää viestissäsi ilmaista missä päin suomea olet. Toisekseen mitä osaat. Kolmanneksi koska ehdit.
Monilla on tarvetta siivoamisavusta, nurmikonleikkuuta,lastenhoitoa, jne. Muutaman satasen tienaa yllätävän nopeasti esim imurointi 10€, ikkunoiden pesu 20€, auton käsipesu, 10€, jne ja korvaukset suuntaa antavia.
Yhteystiedot tai s.posti ja lisää tietoja niin kyllä sieltä kiireisiä kotirouvia äkkiä vinkkaa kun juhannuskin tulossa ja kiire on.
[/quote]
Autojen pesuun tarvitaan oma piha, jossa kunnasta riippuen saa/ei saa käyttää pesuaineita. Myös pesuvesien valumisesta esim. Katukaivoihin on säännöksensä. Saattaa tulla hyvinkin kallis pesukeikka, jos huono tuuri sattuu...
Kaivele kaappeja ja laita huutikseen turhat astiat yms. Itse laitoin eilisiltana 7 kohdetta huutikseen ja niistä 5 meni tänä aamuna osta heti hinnoilla! Ja rahaa siis tulossa n. 200e:)
Millaista sä laitoit 21 myyntiin? Kesällä yleensä kauppa käy huonosti, niin tuo on kyllä huikea suoritus.
Osta kaurahiutaleita, riisiä, pastaa, perunoita, sipulia ja voita. Pappani äärimäinen säästöneuvo: keitä iso annos puuroa voilla. Syö sitä päivä 1. Lämmitä sitä ja syö lämmitettynä päivä 2. Leikkaa paloiksi ja paista pannulla voissa, syö näin päivänä 3. Neljännen päivän kestät vaikka ilman ruokaa (ellei sinulla ole lapsia ruokittavana)
Hyvä ap, selviät kyllä!
Hei ap, jos sulla ei ole juhannuksena mitään, niin täällä olisi tarjolla suht hyvällä liksalla töitä! Asumme Vaajakoskella ja tarvitsisimme hoitajaa kahdelle tytölle, iältään 8v ja 10v. Molemmat ovat rauhallisia ja käyttäytyvät asiallisesti, eli raskasta työtä tämä ei siinä mielessä olisi.
Jos kiinnostusta löytyy, niin työaika olisi lauantai-illasta sunnuntai-iltaan. Kokonaispalkaksi voisimme tarjota sopimuksen mukaan 500€ ->, meille olisi nyt todella tärkeää löytää nopeasti hoitaja, kun sukulaisille ja tutuille ei käy juhannusmenojen taikka muiden syiden takia.
Maksaisimme myös bensakulut ja ruokarahaa, bonuksena halutessasi vähän käytetty Acer Aspire -läppäri omaksi (ei käyttöä uuden läppärin vuoksi).
Jos kiinnostusta löytyy, ota ihmeessä yhteyttä: s.niemela76@gmail.com
:-)
Mä en niinkään luottais tori.fi:n tai huutiksen markkinointeihin. Ihmiset voivat kysellä ja ostaa, mutta sitten kun tulee kaman haun ja maksamisen aika, ketään ei näy missään. Samaten kirppiskamojen myynti ei kannattanut mua ainakaan, jouduin itse tappiolle kun maksoin pöydästäni.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:12"]
Hei ap, jos sulla ei ole juhannuksena mitään, niin täällä olisi tarjolla suht hyvällä liksalla töitä! Asumme Vaajakoskella ja tarvitsisimme hoitajaa kahdelle tytölle, iältään 8v ja 10v. Molemmat ovat rauhallisia ja käyttäytyvät asiallisesti, eli raskasta työtä tämä ei siinä mielessä olisi.
Jos kiinnostusta löytyy, niin työaika olisi lauantai-illasta sunnuntai-iltaan. Kokonaispalkaksi voisimme tarjota sopimuksen mukaan 500€ ->, meille olisi nyt todella tärkeää löytää nopeasti hoitaja, kun sukulaisille ja tutuille ei käy juhannusmenojen taikka muiden syiden takia.
Maksaisimme myös bensakulut ja ruokarahaa, bonuksena halutessasi vähän käytetty Acer Aspire -läppäri omaksi (ei käyttöä uuden läppärin vuoksi).
Jos kiinnostusta löytyy, ota ihmeessä yhteyttä: s.niemela76@gmail.com
:-)
[/quote]
En ole ap, mutta tuo diili kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itse ainakin pääsisin heti lapsia viihdyttävään vaikka Satakunnassa asustankin :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:12"]Hei ap, jos sulla ei ole juhannuksena mitään, niin täällä olisi tarjolla suht hyvällä liksalla töitä! Asumme Vaajakoskella ja tarvitsisimme hoitajaa kahdelle tytölle, iältään 8v ja 10v. Molemmat ovat rauhallisia ja käyttäytyvät asiallisesti, eli raskasta työtä tämä ei siinä mielessä olisi.
Jos kiinnostusta löytyy, niin työaika olisi lauantai-illasta sunnuntai-iltaan. Kokonaispalkaksi voisimme tarjota sopimuksen mukaan 500€ ->, meille olisi nyt todella tärkeää löytää nopeasti hoitaja, kun sukulaisille ja tutuille ei käy juhannusmenojen taikka muiden syiden takia.
Maksaisimme myös bensakulut ja ruokarahaa, bonuksena halutessasi vähän käytetty Acer Aspire -läppäri omaksi (ei käyttöä uuden läppärin vuoksi).
Jos kiinnostusta löytyy, ota ihmeessä yhteyttä: s.niemela76@gmail.com
:-)
[/quote]
Ihanaa, kun rikkaat(?) ihmiset kantavat kortensa kekoon ja auttavat tällä tavalla vähävaraisempia!
Eihän tätä kuuta juurikaan ole jäljellä, joten pullojen kerääminen voisi olla hyvä idea. Et montaa kymppiä tarvitse, olettaen, että ruoka on ainoa menoerä.