Terve ihminen haluaa seksiä!
Haluttomuus on sairaus, joko psyykkinen tai hormonaalinen.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:58"]
Jos kakkonen kävisit mittaamassa hormonit, selitys voisi löytyä. Ap
[/quote]
Miksi haluaisin? Kun en tosiaan koe asiaa mitenkään ongelmaksi ja elämäni on hyvää aseksuaalina. En minä haluaisi siihen myllyyn missä näen monien "normaalien" elävän, että täytyisi pakonomaisesti sitten yrittää löytää joko vakikumppani tai säännöllisesti seksiseuraa, koska halut ja himot kaipaa tyydytystä. Olen muutenkin erakkoluonne enkä juuri välitä ihmisseurasta, joten minusta on kätevää ettei tarvi seksinkään takia olla moisten kanssa tekemisissä.
[/quote] onko ruokavaliosi vähärasvainen? Vähärasvainen ruokavalio lamaa hormonitominnan ja halut heikkenevät.ap
[/quote]
Mitä väliä? Vastaa nyt kysymykseen: miksi pitäisi haluta?
[/quote] koska haluttomuus on merkki jostakin häiriöstä. Ja arvaan, että ruokavsliosi tosiaan on low fat ! Ap
[/quote]
Arvaa vaan, mutta ei ole. Olen niin terve ettei minun tarvitse noudattaa mitään erikoisruokavalioita. Minulla vain ei ole seksuaalisia haluja, ja se on ihan normaalia. En kärsi siitä itse eikä kukaan muukaan kärsi, joten miksi se pitäisi parantaa? Aseksuaalisuus on yhtä luonnollista kuin hetero- tai homoseksuaalisuuskin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:08"]Nro 2 vastailee tässä näihin:
"onko ruokavaliosi vähärasvainen? Vähärasvainen ruokavalio lamaa hormonitominnan ja halut heikkenevät.ap"
- Ei ole. Syön Välimeren ruokavalio -tyyppisesti. Olen hoikahko (BMI 21) ja hyväkuntoinen. Voin fyysisesti kaikin puolin hyvin eikä ole mitään perussairauksia. Kuukautiskiertokin on säännöllinen.
"Etkö masturboikaan koskaan?"
- Toisinaan kyllä. Esim. jos särkee päätä tai kuukautiskipuja, niin hoitamalla itselleni orgasmin tulee parempi olo. Samoin jos on hermostunut, orgasmi auttaa. Mutta aseksuaalina pidän itseäni silti, koska tosiaan minulla ei ole tuossakaaan yhteydessä mitään kumppaniin tai itse yhdyntään liittyviä ajatuksia, fantasioita tms. Se on vain mekaanista räpläämistä jonka tavoitteena on se fyysinen laukeamisen tunne.
[/quote] eli et ole aseksuaali, et vain halua seksiä toisen ihmisen kanssa. Ap
[/quote]
Esim. Wikipedian määritelmä lukisi minut ja kaltaiseni kyllä aseksuaaleihin:
Aseksuaalisuuden muotoja voivat olla esimerkiksi
täydellinen seksuaalisen ja läheisyyden halun puuttuminen
seksuaalisen halun puuttuminen, mutta läheisyyden halu
olemassa oleva seksuaalinen halu, joka ei kuitenkaan koskaan kohdistu kehenkään
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:07"]Ei se mikään sairaus ole. Sehän on vähän sama kuin ruokahalu, tai unentarvekin. On ihmisiä jotka tulevat toimeen tosi vähällä unella tai syömisellä, mutta niin kauan kun siitä ei ole mitään haittaa, niin mitä väliä?
[/quote] daa. Todellakin hyvin niukasta syömisestä ja nukkumisesta on aina haittaa, vaikkei siltä heti tuntuisi. Tuo argumentti vain vahvistaa omani pätevyyttä! Ap
[/quote]
Ei muuten ole. Sitä jopa tutkitaan, voisiko niukkaenerginen ruokavalio mahdollisesti jopa pidentää elinikää ja vähentäisi tiettyjä ns. elintasosairauksia.
Onhan se ihan perustarve terveellä ihmisellä kuin syöminen ja juominen mutta ilmankin voi olla.
Hyvää parisuhdetta ei kyllä ole ilman seksiä, se kuuluu siihen luonnollisena osana.
Onhan sitten kaveruus- ja asuinkumppani suhteita joilla ei ole rakkauden ja seksin kanssa mitään tekemistä. Jos on seksitön parisuhde niin kyllä siitä jompikumpi jossain vaiheessa lähtee sitä hakemaan muualta, jos on terve ja halut.
En voisi kuvitella avioliittoani, lähes 30 vuotta takana, ilman hyvää seksiä. Sairauden sattuessa voisi loppua tai muuttaa muotoaan, ei muuten.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:58"]Pitää paikkansa mutta toivottavasti ap tajuaa, että itsetyydytyskin lasketaan seksiksi.
[/quote]
Sitä harrastetaan sit silloin kun aitoa tavaraa ei ole saatavilla ;)
En ole koskaan saanut orgasmia, joten seksistä on tullut itselleni täysin yhdentekevää. Nuorena jaksoin sitä mieheni mieliksi, kun näin että hän nauttii. Enää hyvin harvoin. Siis itse yhdyntään. Tyydytän kyllä hänet suulla tai käsin, mutten kaipaa häntä itseäni koskettelemaan tai pökkimään. Ei tunnu miltään, ei niin miltään. Voisin elää koko elämäni ilman seksiä, helposti.
Eikö klitoriksen stimulointikaan tunnu edes miltään, 26?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:17"]
No, minä taidan sitten olla sairas, vai voisiko kyse ollakin vain tottumisesta?
Kun ei ole miestä ollut yli kymmeneen vuoteen, ei ole enää halujakaan. Eli olenko sairastunut tässä muutaman viime vuoden aikana vai olenko vain tottunut olemaan ilman seksiä?
[/quote]
No ap, mikä on diagnoosi?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:56"]Ok. Minä on sitten ollut tämä sairaus koko ikäni. Kiva sairaus siitä, ettei tästä mitenkään kärsi, oikeastaan päinvastoin. Koen olevani hyvin vapaa siksi ettei minulla ole seksihalua mikä kaipaisi tyydytystä.
[/quote]
Sama juttu minulla. Luulisi tästä sairaudesta jotain haittaa olevan, mutta kun ei niin ei.
Ap, ei pidä paikkaansa! Minä en halunnut seksiä poikaystäväni kanssa, mutta erään toisen miehen kanssa halusin. Poikaystäväni ei vaan kiinnostanut seksuaalisesti enää, suorastaa etoi olla hänen kanssaan, vaikka aiemmin hän oli ollut kiinnostava sängyssä. Ja juu, vaihdoin hänet tuohon toiseen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:07"]Ei se mikään sairaus ole. Sehän on vähän sama kuin ruokahalu, tai unentarvekin. On ihmisiä jotka tulevat toimeen tosi vähällä unella tai syömisellä, mutta niin kauan kun siitä ei ole mitään haittaa, niin mitä väliä?
[/quote] daa. Todellakin hyvin niukasta syömisestä ja nukkumisesta on aina haittaa, vaikkei siltä heti tuntuisi. Tuo argumentti vain vahvistaa omani pätevyyttä! Ap
[/quote]
Miksihän minulle ei ole vielä tullut mitään haittavaikutuksia seksittömyydestä vaikka olen harrastanut sitä vain saadakseni yhden lapsen? Ehkä haitat ilmenevät vielä, vaikka olen nyt yli kuusikymppisenä terve kuin pukki. Ja ruokavalio ei ole vähärasvainen
No mulla on kyllä halut vaan kasvaneet kun aloin syödä vähän vähemmän rasvaisesti.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:58"]Pitää paikkansa mutta toivottavasti ap tajuaa, että itsetyydytyskin lasketaan seksiksi.
[/quote]
Sitä harrastetaan sit silloin kun aitoa tavaraa ei ole saatavilla ;)
[/quote]
Tai kun ei jaksa nähdä vaivaa sen aidon tavaran hankkimisen eteen. :)
Kumma juttu, että homous ei ole sairaus, mutta aseksuaalisuus on. Hohhoijaa...
Ap, olet väärässä.
Kirjoitit, että haluttomuus johtuu sairaudesta. Näin ei ole. Synnytyksen jälkeen synnyttäneen äidin hormonimuutokset ovat FYSIOLOGISIA. Ja nämä muutokset aiheuttavat haluttomuutta usein.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:54"]Ap, ei pidä paikkaansa! Minä en halunnut seksiä poikaystäväni kanssa, mutta erään toisen miehen kanssa halusin. Poikaystäväni ei vaan kiinnostanut seksuaalisesti enää, suorastaa etoi olla hänen kanssaan, vaikka aiemmin hän oli ollut kiinnostava sängyssä. Ja juu, vaihdoin hänet tuohon toiseen.
[/quote] niin mikä ei pidä paikkaansa? Toki halu voi kohdistua vain tiettyyn ihmiseen /ihmisiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:03"]Ap, olet väärässä.
Kirjoitit, että haluttomuus johtuu sairaudesta. Näin ei ole. Synnytyksen jälkeen synnyttäneen äidin hormonimuutokset ovat FYSIOLOGISIA. Ja nämä muutokset aiheuttavat haluttomuutta usein.
[/quote] no mulla kyllä halut palasivat parin viikon päästä synnytyksestä. Täysimetän myös. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:03"]Ap, olet väärässä.
[/quote] no mulla kyllä halut palasivat parin viikon päästä synnytyksestä. Täysimetän myös. Ap
[/quote]
No sittenhän sä olit pari viikkoa sairas? :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:34"]
Eikö klitoriksen stimulointikaan tunnu edes miltään, 26?
[/quote]
Kyllä tuntuu, ja saan myös orgasmeja. En vain koskaan halua seksiä enkä orgasmia, ei se mielestäni ole koko sen vaivan ja ähräämisen arvoista. Muutama sekunti hyvää oloa sen jälkeen kun on puoli tuntia väännetty ja käännetty, hikisenä ja väsyneenä. Mieluumin luen kirjaa, suurempi nautinto siitä tulee.
No, minä taidan sitten olla sairas, vai voisiko kyse ollakin vain tottumisesta?
Kun ei ole miestä ollut yli kymmeneen vuoteen, ei ole enää halujakaan. Eli olenko sairastunut tässä muutaman viime vuoden aikana vai olenko vain tottunut olemaan ilman seksiä?