Synnytyksestä 3viikkoa ja häät:/
Olis miehen siskolla... Uskaltaako siellä maistella mittään alkoholeja ku kumminki imetän.. Miten pitkään pitää olla imettämättä jos juo esim.pari siideriä?
Kommentit (9)
Miksi pitää juoda? Olin juuri häissä joissa tarjottiin myös alkoholiton alkumalja.
HUokaus.
Ei tarvitse olla imettämättä vaikka joisi alkoholia, koska äidinmaitoon erittyy niin vähän alkoholia, ettei sillä ole merkitystä. (saman verran kuin sun veressä, mutta vaikka sillä on veressä merkitystä, sillä ei ole merkitystä ravinnossa, koska vaikka sun aidinmaidossa olisi 3 promillea alkoholia, kun se ravinnosta imeytyy vauvan vereen, jää hänen verensä promillemäärä käytännössä mittauskynnyksen alapuolelle).
Sen sijaan kannattaa olla varovainen alkoholin kanssa, koska sä et toivottavasti ole useampaan kuukauteen käyttänyt sitä ja sun elimistö on siksi tottumaton, saata olla muutenkin väsynyt ja alkoholi voi siksi pieninäkin määrinä vaikuttaa suhun varsin arvaamattomasti. Et varmasti halua olla holtiton tai otteiltasi huolimaton vauvaa hoitaessasi etkä häpäistä itseäsi sähläämällä sukulaisten edessä häissä.
Itse en lapsen kanssa juonut kuin korkeintaan sen alkumaljan. Mutta löytyykö luotettavaa hoitajaa (oma äitisi?), jonka hoiviin voisit vauvan jättää vaikka lypsetyn maidon turvin.
Itse olin vauva-aikana juhlissa ja pumppasin sinä aikana tulleen maidon viemäriin ja vielä aamullakin yhden satsin viemäriin ja imetin lasta vasta kun puhalsin nollat.
Oikeastiko et pysty yksiäkään häitä viettämään ilman viinaa?
ootko niin alkoholi riippuvainen ette voi viettää häitä juomatta?! alkumaljan otat ja sillä siisti.
Kakkosella oli hyvä pointti. Ei tosiaan se maidon alkoholi ole ongelma vaan vauvan käsittely. Itsellä on nyt melkein saman ikäinen vauva, ja voisin kuvitella ottavani puolikkaan annoksen tai enintään annoksen alkoholia rauhallisesti juotuna, sillä ei tuntuisi edes itsestä hyvältä olla sen vertaa alkoholin vaikutuksen alaisena vauvan kanssa, että se vaikuttaisi mitenkään vauvan käsittelyyn ja herkkyyteeni hänen viestejään kohtaan. Varmasti lapsi pysyisi kahdenkin siiderin jälkeen hengissä, ei sillä, mutta ei vaan tunnu edes ajatuksena hyvältä, että ei olisi normaalilla tavalla skarppina vauvan kanssa.
Todellisuudessa voi olla, ettei tekisi mieli edes sitä puolikasta annosta. En pidä ongelmana yhden ottamista vaikka olisi vauva, mutta sitä kannattaa miettiä, jos itseä ahdistaa ajatus, ettei voi juoda. Se voi olla ongelma.
Vastasyntynyt on niin herkkä alkoholille, että mielestäni 2 annosta ilman imetystaukoa on liikaa. Viemäriin pumppaushan on maidon puhdistumisen kannalta turhaa, viina poistuu maidosta samaa tahtia kuin verestä. Omat lapset sai kuplajuomista hirveät vatsanväänteet, eli itse en joisi alkumaljaakaan kokonaan, vain maistaisin ja lasin pohjallinen viiniä ruoan kansaa, ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:09"]Vastasyntynyt on niin herkkä alkoholille, että mielestäni 2 annosta ilman imetystaukoa on liikaa. Viemäriin pumppaushan on maidon puhdistumisen kannalta turhaa, viina poistuu maidosta samaa tahtia kuin verestä. Omat lapset sai kuplajuomista hirveät vatsanväänteet, eli itse en joisi alkumaljaakaan kokonaan, vain maistaisin ja lasin pohjallinen viiniä ruoan kansaa, ei muuta.
[/quote]
Jekovitissakin on etanolia, ja suunnilleen sama tai vähemmänkin on rintamaidossa, vaikka joisi muutamankin lasillisen. Mitenkäs sitä sitten voi antaa vauvalle.