Tyttäreni vanhempi ihastus
Hei muut av-mammat!:) haluaisin mielipiteenne seuraavaan asiaan: tyttäreni on selvästi ihastunut ystäväni poikaan ja ikäeroa nuorilla on kolme vuotta. Tyttäreni on 15, mutta todella kypsä ja vastuuntuntoinen ikäisekseen (ei siis biletä ja huolehtii koulu- ja perheasioista) ja poika 18 hänkin oikein kunnollinen ja asiallinen miehenalku. Tunteita saattaa olla molemmilla, mutta minusta ikäero on tässä vaiheessa ehkä hieman liian suuri vaikka henkisesti samalla tasolla ovatkin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (7)
Tyttäreni (ja uskon että poikakin) on varmuudella vielä neitsyt joten en usko että huolta on vielä ainakaan vuoteen jolloin fyysinen suhde ei olisi enää lain mukaan kielletty.
ihastuksia tuled ja menee! varsinkin nuorilla ja itse (17v) en todellakaan lähtisi kolmea vuotta nuoremman kanssa säätämään. tuskin poikaa jaksaa kauan kiinnostaa! :)
Itsekin mietin samaa mutta homma on jatkunut jo muutaman vuoden...oletko itse tyttö vaiko poika?
-av
Ihan normaali ikäero tuo on, älä siitä huoli. Voihan olla, että ihastus jää pelkäksi ihastukseksi. Tai jos ihastus etenisikin jossain vaiheessa seurusteluksi, niin juttelet sitten tytön kanssa, että ehkäisy on kaiken varalta hallussa ja että tyttö ei tee mitään mihin ei ole itse valmis.
Mä aloitin 13-vuotiaana seurustelun 3 vuotta vanhemman pojan kanssa. Seurusteltiin 7 vuotta. Tottakai laki sanoo mitä sanoo, mutta tuskin tuollaisesta seurustelusuhteesta tuomiota sais.
Oikeus katsoisi, että ovat henkisesti samalla tasolla ja liipalaapa. Se on sitten asia erikseen jos jompi kumpi kokisi tulleensa painostetuksi ja hyväksikäytetyksi.
Lisää mielipiteitä taikka kokemuksia aiheesta?:-)
No jos intiimiin kanssakäymiseen johtaa, niin poika on kusessa, että sikäli liian iso ikäero.