Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala ferritiiniarvo - jalkojen ja käsien kivut

Vierailija
23.06.2021 |

Olen kärsinyt useita kuukausia ajoittaisista jalkojen (etenkin pohkeet, jalkapöytä, reidet) ja kämmenselän/sormien kipuilusta ja säryistä. Neurologiset ongelmat on poissuljettu, vaikka joskus paikkoja ikäänkuin kuumottaa (ei kovaa). Kaikki labratkin ovat olleet ok. Ferritiiniarvo on 20. Voiko se aiheuttaa tälläistä? Hb on minulla hyvä, 138. Kun hb oli aiemmin 118, olin tosi väsynyt. Silloin ei ollut vielä kuvailemiani kipuja. Väsymystä ei ole nyt.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen tilanne. Ferritiini on 18, b12 alarajalla. Olen kasvissyöjä, käytän kyllä apteekin monivitamiinilisää. Mutta hb on korkea, 149. Sanottiin, että ei ole raudanpuutetta. En oikein uskalla itsekään kokeilla rautalisää, kun hb on ylärajoilla. Onko jollain muulla samankaltainen tilanne että hb korkea mutta ferritiini matalahko?

Vierailija
42/44 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaisen ferritiiniarvoa aikana jalkani kipeytyivät jatkuvasti aivan vähäisestäkin liikunnasta. Tilaa ennen olin juossut puolimaratoneja ilman vastaavia kipuja. Nyt kun ferritiiniarvo on parempi, jalkasärkyjä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hemoglobiini voi olla korkea, vaikka ferritiini on liian matala. Minulla oli, ja olo oli heikko ja väsynyt.

Vierailija
44/44 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hemoglobiini voi olla korkea, vaikka ferritiini on liian matala. Minulla oli, ja olo oli heikko ja väsynyt.

Söitkö sinä rautavalmistetta? Itse siis olen miettinyt, että voiko korkea hb nousta entisestään vai nousiko sinulla ferritiini?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan