vaipoista eroon opettelu!!
Ongelma: 2v 8kk poitsu ei suostu olemaan ilman vaippaa kuin hetken. Osaa käydä potalla ja pöntölläkin pienennysrenkaan kanssa ja aina pissaa ym. Mutta heti vessakäynnin jälkeen kun laittaa kalsarit, niin hiipii sohvan ym. taakse ja pissaa uudestaan :( Uimahousuihin saatiin totutettua niin, että kotona pidettiin niitä välillä suihkussa ja pikkuhiljaa tottui, mutta kalsareihin ei tunnu tottuvan. Onkohan tässä paras konsti vaan se, että sitkeesti laitetaan vaan ne kalsarit ja siivotaan pissat lattioilta vai mikä? Että huomaa pian itsekkin, että ei oo kiva olla märissä koko ajan. Ja ennenkuin joku päättelee, että ollaan yhden lapsen vsuhkot vanhemmat, niin meillä on kaksi tyttöä myös, jotka oppineet heti käyttämään pöksyjä vaikka vahinkoja toki sattuikin.
Kommentit (4)
meillä samanikäinen tyttö ja oli samantapaista ongelmaa. pikkareihin pissasi heti, vaikka osasi käydä potalla. ongelma ratkesi kun otettiin pikkarit pois ja tytsy sai olla paljain pyllyin. oppi tosi nopeasti ja parin viikon päästä saatiin pikkarit uudestaan käyttöön, hyvällä menestyksellä :)
No sulla on enemmän kokemusta kolmen lapsesi kanssa, kuin minulla näiden mun kahden, mutta ehkä nyt ei vaan ole oikea hetki opetella pois vaipasta? :) Se voi olla että jo vaikka kuukauden päästä tilanne on otollisempi. Kun tulee lämmin kesä (tän jääkauden sijaan) niin anna pojan silloin hipsutella niissä pelkissä pikkupöksyissään tai vaikka kokonaan ilman vaippaa pihallakin. Minä uskon että aika tekee tehtävänsä. Jos kuitenkin on kuiva, eli ei sinne vaippaan pissaile, niin pitäisin sitä samaa vaippaa tyyliin koko päivän. KÄyttäisin säännöllisesti pissalla, ja sitten kun todella kaikki pisut tulisivat sinne pönttöön niin sitten jättäisin vaipan vaan kylmästi pois.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Tota ilman vaippaa kulkemistakin vois koittaa, mutta on pojun kädet räpläämässä pippeliä jatkuvasti kun nakuna :D mutta katsotaan, haluaisimme pojan päiväkuivaksi, siis vaipattomaksi ennen elokuuta, jolloin palaa päiväkotiin. Ihasteli taas äsken autokalsareitaan, mutta huuto tuli kun ehdotin että otetssn vaippa pois :D
Up