Sillin ystävät! Mikä on teistä paras silli? Saa laittaa merkinkin jos haluaa.
Kommentit (49)
Itse oikeasta kokonaisesta suolasillistä perattu, liotettu ja mausteliemeen upotettu silli, liemessä paljon punasipulia, porkkanaa ja hyvät mausteet, on parasta! Sitten tietty lasimestarinsilli, itse tehtynä. Seuraavaksi Liiterin sinappi-, matjes- ja sipulisillit - hinta-laatusuhde on erinomainen.
röölan silli tietty
Silli on ällöttävää aina, samaten silakka, samaa lajia kun on
PEronpuo kirjoitti:
Sillikonttorin silleistä olen maistanut gin-katajanmarja ja sipulisilliä.
Molemmat huippuhyviä. Lidukasta ostin
Lidlihän myy myös jotain omaa versiota tästä gin-katajasillistä, joka on järkyttävän pahaa sekä liian suolaista. Tuo sillikonttorin gin-katajasilli on kyllä hyvää, mutta samalla hinnalla saa lohtakin, mikä hieman ihmetyttää. 30e/kg
Vierailija kirjoitti:
Itse oikeasta kokonaisesta suolasillistä perattu, liotettu ja mausteliemeen upotettu silli, liemessä paljon punasipulia, porkkanaa ja hyvät mausteet, on parasta! Sitten tietty lasimestarinsilli, itse tehtynä. Seuraavaksi Liiterin sinappi-, matjes- ja sipulisillit - hinta-laatusuhde on erinomainen.
Nuo lidlin sillit ovat aivan järkyttävän pahanmakuisia.
Suolasilli. Maustesilleistä en ole löytänyt yhtäkään hyvää.
Matjessilli ja siitä tehty silli à la russe.
Täydellistä uusien perunoiden kanssa ja viinisuosituksena Crudo Cattaratto Zibibbo. Eli ihan bulkkivalkkari, mutta haastavalle sillille yllättävän toimiva.
Maistoin kerran suolattua siiliä. Aika mielenkiintoinen makuelämys.
T: Urpo
Minun suosikki on tämä:
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/mustaherukkasilli
Ajattelin tehdä juhannuspöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotteko koskaan rasvaprosentteja sillistä? Pitäisi olla vähintään 10% , että saa käyttää silli nimeä. Mutta myynnissä on kuitenkin alle tuon olevia, silli nimellä. Laadun mittari on kuitenkin rasvapitoisuus, parhaissa yli 20%
🙄 Mitä väliä joillain prosenteilla on. Maku ratkaisee.
Hei Pallopää-mies! Sussa on jotakin minkä takia mun tarttee näihin aina jotain sanoa... tillisilli, sinappisilli, ravintolafilleet... sillit ihan kiva...
tuen tuki bo sveska kirjoitti:
kalastajat valittavat ahdinkoaan (runsailla tuilla eläneet) eikö pitäisi päivittää tuotanto. ostaisin heti josees jotenkin järki hintaista hyvää tuotetta on. nua em mainitut alkavat jo kyllästyttää. oletteko niin kateellisia toisillenne ettette pysty mitään osuus kunta autoa perustamaan joka kiertelisi maakuntaa. esim muna autolle on odottajia pysäkeillä. en ole mistään saanut savu silliäkään. kalastajilla menee näköjään niin hyvin tukien puitteissa ettei kuluttajista tarvitse välittää
Joo. Kalastajistahan tuo kaikki johtuu... Pölhö-Einari ottaa nyt ensin vähän selvää siitä miten tuo vähittäiskauppa Suomessa pyörii. Tulee sitten tänne takasin sössöttämään. Sopiiko?
Ennen sai matjes-silliä isossa valkoisessa peltipurkissa. Olikohan Ravintolafileitä.
Onkohan missään enä vastaavia?