Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haki lapsen kanssa juhannusruokaa...voi elämä

Vierailija
23.06.2021 |

Makkaraa, ribsejä, ulkofilettä ja makaroonisalaattia.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

Annoitko kauppalistaa mukaan?? Meillä mies ostaa ne mitä listaan merkitsen plus mitä itse haluaa.

Eikö mies osaa ilman sinun listojasi ostaa kunnollista ruokaa? Tekeekö mies sinullekin listan, kun lähdet kauppaan?

No jos jotain tiettyä tuotetta haluaa, niin uskoisin listan toimivan useimmilla paremmin kuin telepatian.

-Eri

No, kai nyt aikuinen ihminen on aiemmin huomannut mitä ovat tykänneet syödä?

No jotkut haluavat jotain tiettyjä asioita, eikä vain jotain randomia, mitä on aiemmin tykännyt syödä. Ei minun ainakaan tee joka viikko mieli samoja ruokia.

Vierailija
22/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teetät omat hommasi miehellä ja lapsella?

Minä olen töissä ja mies lomalla, joten siksi meillä ainakin mies hoitaa juhannusruokien oston. Osaa kyllä ostaa sellaista ruokaa, jota tykkäämme kaikki syödä ilman mitään minun kyhäämiä kauppalappuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa noissa ruuissa. Toiset käyny ostoksilla 🧡 turhaa valitusta, oikeen tuntuu pahalta tollanen.

Mutta taitaa olla koko alotus provoilua.

Vierailija
24/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs noissa eväissä on vikana?

No, minun makuuni paljonkin vikana, mutta en tiedä miten ap:n kuvitteellinen perhe on aiemmin syönyt.

Jogurttia ja ananasta.

Vierailija
25/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän mököttiäisin makaronisalaatin kohdalla, kun sitä on jo kipollinen valmiiksi jääkaapissa.

Meillä on aina ostoslista käytössä. Se rakentuu viikon aikana jääkaapin oveen läntättynä, siihen kirjoittavat kaikki havaitsemiaan puutteita/toiveitaan/vähissä olevia asioita. Kauppaan lähtijä ottaa listan mukaansa, kunhan on ensin varmistanut, että se on ajantasainen.

Vierailija
26/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas ja jogurtti unohtuivat. Ja perunasuikaleet ja suola!

ap

Vierailija
27/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kysynyt mitä miehesi tykkää sinun ostamistasi ruuista?

No niin, arvasin.

Vierailija
28/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olisi meillä erikoista, että mies ostaa aina grillattavia kasviksia esim. kesäkurpitsaa, paprikaa, herkkusieniä, sipulia, ananasta lihojen lisäksi. Mutta yleensä unohtaa aamupala-ainekset tai seuraavan pävän ainekset ja ostaa vain tasan yhtä iltaa varten ja siksi minä käyn kaupassa, jos pitää miettiä kunnollista varautumista useamman päivän takia.

Vierailija
29/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö näillä nyt saada miehet ihan kädettömiksi tolloiksi, jotka eivät osaa ostaa perheelleen ruokaa ilman naisen laatimia listoja!? Aika käsittämätöntä, jos monilla on näin. Nainen on ainoa, joka osaa ostaa monipuoliset ruuat lihoineen ja kasviksineen ja aamu- ja iltapaloineen, mutta mies ei tähän kykene?

Vierailija
30/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä olisi meillä erikoista, että mies ostaa aina grillattavia kasviksia esim. kesäkurpitsaa, paprikaa, herkkusieniä, sipulia, ananasta lihojen lisäksi. Mutta yleensä unohtaa aamupala-ainekset tai seuraavan pävän ainekset ja ostaa vain tasan yhtä iltaa varten ja siksi minä käyn kaupassa, jos pitää miettiä kunnollista varautumista useamman päivän takia.

Onko miehesi jotenkin vajaaälyinen?

Vierailija
31/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa noissa ruuissa. Toiset käyny ostoksilla 🧡 turhaa valitusta, oikeen tuntuu pahalta tollanen.

Mutta taitaa olla koko alotus provoilua.

Tuosta puuttuu kaikki kasvikset.

Vierailija
32/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi puolestasi kaupassa ja osti omilla rahoillaan ruokaa teille ja sinä valitat?

Vierailija
33/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

Annoitko kauppalistaa mukaan?? Meillä mies ostaa ne mitä listaan merkitsen plus mitä itse haluaa.

Eikö mies osaa ilman sinun listojasi ostaa kunnollista ruokaa? Tekeekö mies sinullekin listan, kun lähdet kauppaan?

No jos jotain tiettyä tuotetta haluaa, niin uskoisin listan toimivan useimmilla paremmin kuin telepatian.

-Eri

Tekeekö mies myös niitä listoja?

Vierailija
34/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kävi puolestasi kaupassa ja osti omilla rahoillaan ruokaa teille ja sinä valitat?

No tämä! Voi, jos joku joskus tekisikin jotain puolesta eikä aina tarvitsisi tehdä kaikkea itse!

Vierailija
35/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se joku naisen juttu ainoastaan käydä kaupassa?

Vierailija
36/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä makasit koko aamun palstalla? 

Vierailija
37/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

-Eri

No, kai nyt aikuinen ihminen on aiemmin huomannut mitä ovat tykänneet syödä?

No just sitä mitä toivat. Ei mitään akkojen hömpötyksiä.

Mulla on aikuinen "mies" ja kun käy mun luona kylässä,tuo mulle ruokaa. Ainoa,ainoa "vihreä" on paprika,joskus salaattipussi.

En ole siis pyytänyt käymään kaupassa huom. No kuitenkin kun mulla on salaattia,syö salaattia. Hänen luonaan sitä ei ole vaikka tietää että tykkään. On paprikaa ja JOSKUS  kurkku.

Nyt kun ja jos kysyy tarviiko kaupasta mitään,sanon että salaattia jotain ja vihreetä.

Saan paprikan ja kurkun.'Se on kai näihin sisäänrakennettu.

Vierailija
38/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin broileripierupullia, kaisersalaattia ja kurkkua pieneksi hiukopalaksi kaljan kanssa. Olen nainen, myös kokki ja joskus haluan vain, että kaapissa on jotain huikopalaa eikä sen tarvitse mitään ihmeellistä olla.

Vierailija
39/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä! Voi, jos joku joskus tekisikin jotain puolesta eikä aina tarvitsisi tehdä kaikkea itse!

Oma vika, jos olet valinnut sellaisen urvelon, joka ei osaa tehdä mitään ilman sinua.

Vierailija
40/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavasti puhuen, ottaa kyllä päähän että vielä nykyaikanakin se vakiovastaus tähän on joku näistä.

TOP 3

3. "Toi sentään jotain, ole tyytyväinen. Ja vielä lapsen kanssa. Olisit kiitollinen."

2. "No oliko lista selkeästi kirjoitettu? Syytä itseäsi!"

1. "Miksi et itse mennyt?"

Siis ihan jokainen olettaa, että on automaattisesti naisen tehtävä huolehtia perheen kaikista tarpeista ja mies voi sitten joskus hyvää hyvyyttään auttaa valitsemassaan kohdassa. Senkin avun voi sitten lopettaa marttyyrinä, jos ei saa riittävästi kiitosta. Ja tämä on keskustelupalstan vastausten perusteella ihan fine jopa muille naisille.

Jos nyt joku tässä miettii, mitä muuta pitäisi tuoda juhannukseksi kaupasta, niin on ihan hyvä käydä vaikka mielikuvaharjoitteluna läpi se juhannuksen kulku. Kuinka monta aamupalaa? Mitä kukin perheenjäsen syö aamuisin? Erityisesti lapset, onko muroja/jogurttia/maitoa? Montako välipalaa on, ja tehdäänkö retkiä joille tarvitaan helposti tarjottavaa kuumassa säilyvää evästä? Kun on kuuma, tarvitaan vesipitoisia hedelmiä ja juomia erityisen paljon. Montako iltapalaa? Ja sitten tosiaan, montako lounasta ja montako illallista laitetaan? Yksi illallinen ehkä grillaten ribsejä makaronisalaatin kera, mutta entäs muut ruuat pe-su? Onko tulossa vieraita? Riittääkö vessapaperi/talouspaperi/sinappi/ketsuppi vai pitääkö ostaa lisää?