Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v vetää henkeä ja huokaisee syvään. Sanoo ettei saa happea.

Vierailija
17.06.2014 |

Tätä tehnyt nyt pari päivää. On muuten ihan normaali, hyppii trampalla ja pyöräilee yms, sit välillä vetäisee tuolleen henkeä ja sanoo että tuntuu siltä että ei saa happea.Vaikka ei olisi edes hengästynyt just silloin. Ei ole sairastellut eikä mitään. Mitä vois olla? Pitäiskö varata lääkärille aika?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystä? Stressiä? Kuuma sää? Tunkkainen sisäilma? Hometta jossain? Astmaa jos olisi niin pitäisi olla esimerkiksi kovaa ja häiritsevää yskää, väsymystä...yms.oireita.

Vierailija
2/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jännitystä ilmassa siis jotain jota odottaa jännityksellä? Meillä oli pojalla samalaista huokailua, kun oli risteilyä tms. jännää tiedossa. Kesti ihan muutaman vuoden tuo syvä hengittely, sitten murrosiässä jäi pois. Poika itsekin osasin sen yhdistää myöhemmin jännittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollaista lapsesta saakka eli 30vuotta. Ehkä muutaman kerran vuodessa "haukon henkeäni". En ole keksinyt mistä johtuu, tuskin mitään vaarallista kun tässä yhä keikun...

Vierailija
4/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma? Ilmeneekö rasituksen jälkeen? Pakkasella? Yskiikö myös ilman flunssaa? Lääkäriin kyllä ehdottomasti.

Vierailija
5/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni pitäisi olla suurempia jännityksiä nyt. Tai tietty kouluun meno vois olla sellainen. Itsekin ajattelin, ettei kovin vakavaa sairautta voi olla kyseessä. Varsinkin iltasella nukkumaan mennessä on sanonut nyt ettei saa happea. Ehkä sit väsyneenä vielä jotenkin korostuu?

Ap

Vierailija
6/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin lääkärillä varmuuden vuoksi, ei päivystysasia jos henkäily ei jatkuvaa.

Aamulla soitat ja varaat ajan, kerrot oireen niin sen mukaan antavat ajan.

Vierailija
7/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei ole mitään sairautta lapsella, en edes muista milloin on viimeksi ollut edes nuhassa. Ei yskää eikä muitakaan oireita, vain tuo lapsen oma tunne hapen puutteesta ja "huokailu".

Ap

Vierailija
8/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni hengitys sekaisin ja oli tunne etten saa happea, lisäksi sain hyperventilaatiokohtauksia.

Astmahan se oli, diagnoosi tuli ja jatkuva lääkitys.

Vaatii lääkärikäynnin. Mietipä itse kohdallesi jos tuntuisi ettet saa happea. Voi tulla tilanne että menisit paniikkiin.

Vierailija
9/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapenpuutteen tunne ei ole lapsella jatkuvaa. Esim tänään trampalla ei mitään hätää, vaikka oli ihan hengästynyt. Äsken seurailin rauhallista leikkiä lattialla, niin siinä henkäili muutaman kerran ja sanoi että tuntuu ettei saa kunnolla happea.

Ap

Vierailija
10/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on ollut tuollaisia ticsejä eli nykimisoireita. Ne menivät kuitenkin ohi muutamassa kuukaudessa eivätkä onneksi palanneet.

Vierailija
11/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli teininä tuollaista samaa, syyksi paljastui allergia siitepölylle sekä sen aikaiselle lemmikillemme. Kannattaa viedä lapsi allergiatesteihin. Edelleenkin saan siitepölystä samanlaisia oireita, jos en syö tarpeeksi tehokkaita lääkkeitä.

Vierailija
12/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko lapsena astma juurikin noik. Eikä ollut edes muistaakseni mitään ihmeellisempää yskää jne.

Vierailija
13/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeallergia.

Vierailija
14/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tota paljon pienenä. Psyykkistä se sitten oli, kun tutkimuksissa ei fyysistä syyttä löytynyt. Teen sitä vieläkin aina kun stressaa ja olen sairastunut sitten teininä jo paniikkihäiriöön. Hengitysongelmat alkoi kun olin seitsemän.

Vierailija
15/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli samaa ja suunnilleen samanikäisenäkin. Käytiin päivystyksessä, ja kun ei löytynyt mitään, oli diagnoosi psyykkinen ongelma ja hoidoksi määrättiin paperipussiin hengittelyä.

Toivottavasti menee itsestään ohi, älä kiinnitä siihen erityistä huomiota, jollei pahene yhtäkkiä.

Vierailija
16/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, kasvain (siis ihan hyvänlaatuinenkin) hengitysteissä/keuhkoissa on mahdollinen. Mutta tosiaan varaa lääkäriaika lapselle.

Vierailija
17/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta diagnoosia jo :)

Täytyy vissiin varata lääkäri varmuuden vuoksi. Olemme kyllä lähdössä huomenna mökille kahdeksi viikoksi, mennään varmaan sen jälkeen. Ja pääseehän siellä mökilläkin päivystykseen jos tarvii.

Ap

Vierailija
18/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on myös paljon ihan kaikenlaisia "oireita" olematta mitään kummempaa. Muistan itselläni olleen tuollaista haukkomista joskus. Jos hengittämiseen alkaa kiinnittää huomiota, sekin alkaa tuntua oudolta. Sama pätee moneen muuhun - jos saa päähänsä, että nenän päässä on "jotain", niin taatusti tuntee jokaisen nenään kohdistuvan tuulenvireenkin, samoin kuten nenän verisuonten pulssin. Vaikkei tavallisesti tuntisi mitään.

Vierailija
19/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella ainakin voi olls rintaranka jumissa jolloin happi eipääse kunnolla keuhkoihin. Mutta voisko lapsella olla moisia jumeja?

Vierailija
20/51 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut tuollaista aina silloin tällöin lapsesta asti, samoin mun 12-vuotias kuopus haukkoo välillä henkeä ja sanoo, että tuntuu siltä kuin keuhkot eivät täyttyisi kunnolla. Meillä kummallakin on niska- ja hartiajumitusta todella paljon, ja se ainakin aiheuttaa meillä tuota tunnetta. Joku henkinenkin jännitystila voi meillä kummallakin olla siihen osasyyllinen. En ole itse käynyt siitä koskaan lääkärissä enkä ole meidän tyttöäkään käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä