Mielipiteet nimistä Jade,Luna,Isla ja Noel?
^Mutta ei haukkumista ja asiallisia kommentteja:)
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:08"]Mä haluaisin omalle lapselleni nimeksi Luna. Kaunis nimi ja kivat mielleyhtymät eli kuu ja Luna Lovegood. Mä tykkään, että lapsella on helposti äännettävä, lyhyt ja pehmeä nimi. Plussaa jos ulkomaillakaan ei tarvi tavata ja osataan ääntää edes suunnilleen sinne päin.
[/quote] Tämä on ihan kuin kun kirjoittama teksti!:) Luna on kauniin ja pehmeän kuuloinen, sillä on kaunis merkitys muunmuassa espanjan, italian, ja latinan kielissä, helppo lausua Suomessa sekä ulkomailla tai vaikka pienen lapsen ja ei ole liian tavallinen/yleinen. Tulee kaunis mielikuva kuutamoillasta ja pehmeästä, vaaleasta, ja kauniista tytöstä, vähän sellaisen runotytön kaltaisesta;-)
ei oikeen toimi mikään noista, mutta mielipiteensä kullakin (-:
Isla ihan kiva nimi. Noel ja Luna ei oikeen luonnistuu omaan makuuni ja Jade on mun koiran nimi.Joten ainoa mistä itse tykkään siis ihmisellä nimenä on tuo Isla
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:25"]ei oikeen toimi mikään noista, mutta mielipiteensä kullakin (-:
[/quote]Mikä ei "toimi"?:) T:AP
Noel on ihan söpö 1-vuotiaalla vielä, mutta ei enää amisviiksisellä teinipojalla, saatika raavaalla miehellä. Koominen. Nössö. Liian nynny nimi jotenkin aikuiselle miehelle.
Luna... no, ihan ok. Minullekin tulee koiran nimi kyllä hyvin vahvasti mieleen. En antaisi lapsilleni nimeksi myöskään Almaa (lehmän nimi), Mansikkia (lehmän nimi), Rekkua (koiran nimi), Klaaraa (kana) jne.
Isla: liian yleinen ja hiukan väkisin väännetty. Tulee myös islam mielleyhtymä ja siitä en pidä.
Jade: ehtaa lähiönimikamaa, en tykkää ollenkaan. Kaikki tietämäni Jadet ovat seiskan tähtityttötyyliä, olleet jo pienestä asti sen tyyppisiä. Työssäni näen paljon lapsia (koulunkäyntiavustaja) ja useampia Jadeja tullut vastaan. Ei tietty saisi yleistää, mutta kun tuntuvat olleen kaikki hieman nenäkkäitä ja semmoisia pikkuprinsessoja, ei siis hyvällä tavalla.
Entisen työkaverin tytön nimi on Jade. Äiti oli äärimmäisen ylpeä keksimästään erilaisesta nimestä, ja piti sitä maailman kauneimpana nimenä. Suunnilleen kerran viikossa otti puheenaiheeksi tyttärensä kauniin ja uniikin nimen (tyttö oli noin 5-v).. Sukunimi oli junteista juntein nen-päätteinen pohjois-karjalainen nimi. Kyseinen työkaveri sai aikaan työpaikallamme yleisen inhon tuota nimeä kohtaan ja kaikki naureskelivat ylpeän äitylin selän takana... Ja täytyy myöntää, onhan se hirvittävä nimi. Onneksi työpaikka on sittemmin vaihtunut. Toisaalta olisi kiva tietää, hehkuttaako sama ihminen nimeä edelleen, nyt kun siitä on tullut wt muotinimi...
90% suomalaisista on lähiövalastasolla ajattelussaan. On syytä välttää antamasta mitään erikoisempia nimiä (Noel, Isla jne.) lapsille koska se saa aikaan hillitöntä raivoa kansan syvissä riveissä. Raivo alkaa tunteesta "mikähän tuokin kuvittelee olevansa, erikoisuudentavoittelija....jne".
Pojille pitää antaa nimeksi Kimi tai Teemu yms.
Tytöille jotain vastaavaa tavislaatua.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:44"]90% suomalaisista on lähiövalastasolla ajattelussaan. On syytä välttää antamasta mitään erikoisempia nimiä (Noel, Isla jne.) lapsille koska se saa aikaan hillitöntä raivoa kansan syvissä riveissä. Raivo alkaa tunteesta "mikähän tuokin kuvittelee olevansa, erikoisuudentavoittelija....jne".
[/quote]Mä kyllä satun pitämään noista "lähiönimistä", enkä rupea muuttamaan nimimakuani miellyttääkseni av-mammoja.En edes ymmärrä, mistä tämä suunnaton viha näitä "lähiönimiä" kohtaan johtuu? Voisiko joku selittää minulle? Ja en todellakaan anna mitään nimiä erikoisuudentavoittelusta, vaan puhtaasti sen takia että pidän niistä:)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:44"]90% suomalaisista on lähiövalastasolla ajattelussaan. On syytä välttää antamasta mitään erikoisempia nimiä (Noel, Isla jne.) lapsille koska se saa aikaan hillitöntä raivoa kansan syvissä riveissä. Raivo alkaa tunteesta "mikähän tuokin kuvittelee olevansa, erikoisuudentavoittelija....jne".
[/quote]Mä kyllä satun pitämään noista "lähiönimistä", enkä rupea muuttamaan nimimakuani miellyttääkseni av-mammoja.En edes ymmärrä, mistä tämä suunnaton viha näitä "lähiönimiä" kohtaan johtuu? Voisiko joku selittää minulle? Ja en todellakaan anna mitään nimiä erikoisuudentavoittelusta, vaan puhtaasti sen takia että pidän niistä:)
Oho, tuli vahingossa kaksi kertaa.No, tulipa ainakin pointtini selväksi;)
Nimet eivät ole minun makuuni, mutta ovat omalla tavallaan kauniita ja ymmärrän, että joku pitää niistä. Nimet ovat tyylillisesti samanlaiset, mutta tarpeeksi erilaiset (+ omaavat merkityksen) - oikein tyylikäs nimisarja sisaruksille.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 23:42"]
Jadesta tulee mullekin mieleen ostarilla pyörivä teinipissis. Lunan taas miellän enemmän koiran nimeksi. Isla ja Noel ovat kivoja, mutta nykyisin kovin yleisiä. Eivätkä oikein istu perisuomalaisen -nen-sukunimen kanssa.
[/quote]
Joo sellainen 15-vuotias rupusakin jälkeläinen joka liikkuu epämääräisten tyyppien kanssa, kiroilee, räkii, polttaa ja antaa äijille toosaa siideripulloa vastaan.
[/quote] No onneksi minun Jadeni ei ole tämänkaltainen, vaan erittäin fiksu, ystävällinen ja hyvinkasvatettu pikku neiti :)<3
[/quote]
Mistä sinä tiedät mitä kiltti ja fiksu Jade tekee selkäsi takana? ;D
Osla parempi nimi kuin Isla, on sen Mustat Lesket-sarjan punapään tytär joka näytteli myös siinä samaisessa sarjassa Siiriä. Vaikutti mukavalta ja lahjakkaalta tytöltä joten siksi minulla positiivinen mielikuva tuosta nimestä :-))
Lyhyitä ja ytimekkäitä nykyihmisen suuhun sopivia kaksitavuisia nimiä joissa on pehmeät konsonantit.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:25"]^Mutta ei haukkumista ja asiallisia kommentteja:)
[/quote]
2000-luvun alun "ihannenimiä" vauvapalstan nimikeskusteluissa, varsinkin Isla, Noel ja Luna.
Meidän muksut on Stella, Luna, Aurora ja Otava.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 23:42"]
Jadesta tulee mullekin mieleen ostarilla pyörivä teinipissis. Lunan taas miellän enemmän koiran nimeksi. Isla ja Noel ovat kivoja, mutta nykyisin kovin yleisiä. Eivätkä oikein istu perisuomalaisen -nen-sukunimen kanssa.
[/quote]
Joo sellainen 15-vuotias rupusakin jälkeläinen joka liikkuu epämääräisten tyyppien kanssa, kiroilee, räkii, polttaa ja antaa äijille toosaa siideripulloa vastaan.
[/quote] No onneksi minun Jadeni ei ole tämänkaltainen, vaan erittäin fiksu, ystävällinen ja hyvinkasvatettu pikku neiti :)<3
[/quote]
Mistä sinä tiedät mitä kiltti ja fiksu Jade tekee selkäsi takana? ;D
[/quote]Ei ole vielä sen ikäinen, että tekisi tuollaisia juttuja, sillä ei ole vielä koulussakaan. Ja luotan kasvattaneeni tytön hyvin, niin ettei myöhemmälläkään iällä koe tarvetta huonosti käyttäytymiseen ja alaikäisenä juomiseen ja polttamiseen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:29"]Osla parempi nimi kuin Isla, on sen Mustat Lesket-sarjan punapään tytär joka näytteli myös siinä samaisessa sarjassa Siiriä. Vaikutti mukavalta ja lahjakkaalta tytöltä joten siksi minulla positiivinen mielikuva tuosta nimestä :-))
[/quote]Ikävä kyllä, en oikein pidä nimestä Osla, kuulostaa vain niin väkisinväännetyltä:/
Noel: Neumannin poika -> ei kiitos
Isla: Ihan okei, mutta en itse laittaisi siltikään. Mielikuva neutraali.
Luna: Kuulostaa aivan wt-nimeltä, negatiivinen mielikuva.
Jade: Kuulostaisi sekin wt:ltä, mutta tiedän Jaden, joka ei ole wt-perheestä eikä millään tavoin bimbo muutenkaan. "Mies" on siis parantanut mielessäni nimen kaiun. (Ja jos joku nyt sattumalta ei ole kuullut sanontaa "Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä", niin nyt on.)
Mä jotenkin tykkään melkein kaikista nimistä enkä tajua miks ihmisillä on niin vahvoja mielipiteitä toisten nimiä vastaan. Jade vois olla söpö nimi pikku tytölle, jalokivi oikea aarre, noel on tosi kaunis ja sopii erityisesti joulukuun lapselle, luna pikku luna sinä pieni ruskea hiuksinen kikkarapää tai vaalea kuin kuu. Islasta tulee mieleen kaislan muunnos. Kaikki ihmiset on arvokkaita ja rakkaan nimeä mietitään tarkoin, rakkaudella mietitty ja annettu, ihan sama onko joku teini antanut lapselleen saman nimen tai onko jossain elokuvassa pahis...