Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään muun elämä ollut täysi pettymys?

Vierailija
17.06.2014 |

Olen yllättävän hyvillä mielin, siihen nähden, että koko tämän hetkinen elämäni on suuri pettymys, eikä vastaa yhtään sitä elämää mistä olin haaveillut. Onko kenelläkään muulla asiat näin?

Minulla oli selviä tärkeitä ajatuksia elämästäni jo lapsesta asti. Yksi suurimmista haaveistani oli iso perhe. Tietysti tiesin, että kaikki eivät saa biologisia lapsia ja olin varautunut myös adoptoimaan lapsia. Jokatapauksessa ISO PERHE. No kuinkas kävikään, minulla on kaksi lasta. Sain sentään lapsia, mutta ei tämä tunnu siltä mitä minä halusin.

Uran suhteen en ole ollut kranttu. Olen aina ajatelllut, että kunhan tykkäisin työstä mitä teen. Palkallakaan ei niin väliä. olenkin opiskellut itselleni usean mielenkiintoisen ammatin. Kaikki mahdollisuudet unelmien työpaikkaankin on ollut olemassa, mutta tajuttoman huonon mäihän takia menetin kaikki ne mahdollisuuteni jokaisella alalla. (en tätä nyt jaksa selventää enempää)

Parisuhde sitten taas, löysin kyllä miehen jota olen rakastanut jo 20 vuotta ja meillä on ollut mitä täydellisin suhde, mutta hänkään ei enää vastaa unelmien miestäni. On epäluotettava, ei osallistu perheen arkeen ja on kärttyinen koko ajan. On muuttunut täysin niistä ajoista kun kaikki oli vielä hyvin. Joten on pakko myöntää, että parisuhteenikaan ei ole lähellekään sitä mitä haluaisin sen olevan, vaikka miestäni yhä rakastankin.

Mitä vielä.. useat keskenmenot eli raskaudet ovat pilanneet kroppani. Ja kaikki turhaan kun vauvoja ei ole kuitenkaan tullut kuin se kaksi. (myöhäisiä keskenmenoja 3). Olen ollut aina kaunis ja kiva vartaloinen, mutta nyt mahanahkani on pilalla. En halua lähteä hyödyntämään kauneuskirurgiaakaan missään nimessä, eli näillä mennään.

En oikeastaan keksi mitää osa-aluetta elämässäni missä unelmani olisivat toteutuneet. Ymmärrän kyllä, että harvallapa ne toteutuvat, mutta eiköhän edes joku asia elämässä mene miten on toivonut menevän. 

Olenko ainoa?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin nää jutut läpi. Mun mielestä, vaikka 'kaikki' on huonosti kannattaisi ainakin loogisesti ymmärtää se asia, että elämä on huonosti suurimmalla osalla ihmisistä täällä maapallolla. Jos asiat ovat melko hyvin tai täysin hyvin, SE on enempikin poikkeuksellista. TV, leffat ja sos. median 'päivitykset' ovat vain jäävuoren huippu ja luovat hiukan valheellisiakin haaveitakin. Tottakai ne kellä sattuu olemaan hyvä päivä laittaa siitä heti tiedon kaikille. "Voitin lotossa, jeee!" Aina joku voittaa lotossa, ei se tarkoita mitään. Sä et silti todennäköisesti voita, joten turha odottaa sitä ja sit mankua että miksen mä voita koskaan.

No sitten tullaan siihen miten asiat voi muuttaa, kun kerran suurimmalla osalla asiat on kuitenkin huonosti. No, maailma on täynnä keskivertoihmisiä ja sitäkautta on selvää, ettei keskiverto ponnistelu riitä LÄHESKÄÄN tavoitteiden saavuttamiseen. Menestyjät ovat lähes aina tehneet jopa moninkertaisen määrän töitä tavallisiin ihmisiin verrattuna. Tehty työ voi olla monenlaista, se voi olla raakaa ruumiillista työtä, opiskelua tai systemaattista mielessään analysointia, minkä liikkeen teen seuraavaksi elämässäni. Elämä kuitenkin on kuin shakkiottelu, vaikeuksia tulee oikealta ja vasemmalta ja ne pitäisi jotenkin pystyä kiertämään tai voittamaan.

Otetaan esimerkki. Yksi sanoi että haluaisin lisää lapsia ja adoptoisin, mutta ei oo varaa. Varmasti näin on, mutta itsekin tein tavoitteideni eteen töitä myös kaiket illat ja viikonloputkin päivätöiden lisäksi. Oli ihan helvetin raskasta, fyysisten ongelmien takia kivuliastakin, mutta pääsin maaliin. Taakse katsoen, ilman sitä extra panostusta minullakaan ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia! Lisäksi piti tinkiä muista hyvistä jutuista sen yhden päähaaveen toteuttamiseksi. Pitää rikkoa munia että voi tehdä omeletin.

Eli, tapauksessasi pitää vain hommata lisää rahaa. Ei ole helppoa, ei ole mukavaa, mutta jos kerran se suurin haave on adoptoida lapsi lisää, sun pitää vaan nyt painaa sen eteen.

Jos näin ei tapahdu, haave jäänee toteuttamatta, ellei asia satu puhtaalla tuurilla ratkeamaan jotain toista kautta, mikä on epätodennäköistä.

Tuohon joku sanoisi että "Mutta en mä jaksa tehdä mitään lisätöitä". Sitten kannattaa miettiä että miksi ei. Jos syy on vain laiskuus ja ei ole aikomustakaan yrittää mitään, homma taitaa tosiaan epäonnistua. Sorry. Se haave ei ilmeisesti sit ollutkaan niin ultra tärkeä.

Ja vielä yksi juttu, muihin on turha verrata itseään. Kaikilla on omanlaisensa tilanne, jollain on asiat aina helvetin hyvin, turha vertailla että "ei toikaan tee mitään, silti sillä on sitä ja tätä". Voi käydä niinkin että sillä toisella myöhemmin meneekin kaikki ja itse kovan työsi ansioista nousetkin häntä jopa 'ylemmäksi'. Mites sitten suu pannaan? Näin kävi minullekin vuosien jälkeen, vaikka lähtökohtani tuntui jo lähes täysin toivottomalta. Sanon vuosien, koska suunnan muuttamisessa menee aina rutkasti aikaa. Sekin kuuluu asiaan.

Tsemppiä niille muutamalle jotka lähtee nyt tosissaan jotain asioiden hyväksi tekemään!

Vierailija
62/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ja tulee olemaan pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teil o väärä asenne.