Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1161/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että koska nuorisokotiin oli yritetty murtautua jonain yönä niin yövuorossa olevan ohjaajan pitää käydä ( nuorten mentyä nukkumaan) kiertämässä ulkona rakennus jotta näkee onko rosvoja liikkeellä. Jäi onneksi johtajan päähän tämä idea kun soitimme liittoon.

Melkoisen laiskoja työntekijöitä siellä nuorisokodissa jos pitää liittoon soittaa siitä, että esimies pyytää käymään kävelemässä rakennuksen ympäri yöllä. Aikaakin menee vain muutama minuutti.

Vierailija
1162/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

Kas tässä, ole hyvä! Helpottaisi huomattavasti lukemista, kun sijoittaisit nuo oikeisiin paikkoihin tekstiisi.

Että äidin kielen opetaja tuli meitä opastamaan

Etkö sano "että" edes puhuessasi? En ole ikinä nähnyt tällaista kirjoitustapaa. Minne se "että" katoaa? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan mihin tahansa suostu kirjoitti:

Valtion työpaikka.

Olin sanonut itseni irti 3kk varoitusajalla, koska toivoin, että siellä otettaisiin töihin joku uusi, jonka saisin opettaa hyvissä ajoin, koska työtehtäviäni ei kellään muulla ollut.

Tietenkään työnantaja ei korviaan lotkauttanut koko aikana.

Lopetin sitten aikanaan ja olin mennyt kokopäiväiselle firman starttikurssille (1 kokonainen lukukausi, n 4-5 tuntia päivässä) ja puuhailin oman firman kanssa, päivät olivat melko täysiä.

Meni pari päivää niin työpaikalta soitettiin että enkö voisi tulla näyttämään jollekin että miten ne hommat oikein hoituu. Siis omalla ajallani ja palkatta, juuri kun mulla oli kädet täynnä ja työnantaja olisi ihan hyvin voinut palkata jonkun jo kuukausia aiemmin.

.

En mennyt, koska en olisi ehtinyt moisia ilmaishommia heille tarjota. Enkä olisi mennyt, vaikka olisin ehtinytkin, koska en olisi halunnut. Irtisanoutumiselleni oli nääs hyviä syitä.

Olivat siellä ihan äimänä että miten se nyt sillailla kun se aina ennen teki vaikka mitä. Kiukkuisia olivat, ihan kuin olisin tehnyt jotain eriskummallista.

Töissä oli yt neuvottelut. Suomen konttori laitettiin alas ja työt siirrettiin Puolaan.

Olen aina tykännyt Puolasta. Puhun alkeet, pärjään turistina. Meille kerrottiin asiasta maaliskuussa ja pääsiäinen oli huhtikuussa. Esimieheni ehdotti menen lomallani käymään uudella toimistolla ja käytän matkani heidän opettamiseen.

Puolahan on katolilainen maa. Kerroin ei he ole töissä , kun on pääsiäinen.

Pääsiäisen jälkeen pomo tuli kysymään mitä konttorilla oli tapahtunut .

Kuvitteli otan yhteyttä ja pyydän heitä pääsiäisenä töihin. Kysyin kumpi meistä on esimies .

Aloin heti etsimään töitä ja teinkin työsopimuksen syksystä. Työt loppuivat toukokuun vika päivä, lapset koulussa. Ajattelin olla kesän työttömänä.

Pomo ehdotti menen Puolaan opettamaan kesäkuussa. Muuten kiva, mutta työsopimus loppuu toukokuussa. Yritin kysellä miten maksetaan päivärahat jne, kun firman kortti myös loppuu toukokuussa.

Olisin voinut lomalla mennä.

Suomessa oli ollut 3 konttoria ja 2 oli suljettu aikaisemmin. Kaikki niiden paperit oli toimitettu pääkonttoriin.

Alettiin hyvissä ajoin tuhoamaan papereita, yritettiin tarjota käytettyjä toimistohuonekaluja jne. Tilat piti olla tyhjät ja paperit tuhota. Tässäkin pomo keksi 1 tekee nämä ja lopuille lopetetaan palkanmaksu.

Melkein unohdin, pomo ehdotti pari puolalaista tulee Suomeen , mä olisin tuonut neukkariin pari patjaa ja he olisivat nukkuneet siellä.

Ja olisin opettanut heitä. Tunsin muutaman heistä ja laitoin sähköpostia aiheesta. Saivat kutsun ja osasivat kysyä missä majoittuvat

No kylläpä on harvinaisen sekavasti kirjoitettu tarina.

Vierailija
1164/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saisin lopputilin juomisen takia - hullu akka pomona.

M 42

Vierailija
1165/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja otti puhutteluun ja sanoi, etten saisi olla niin tehokas. Muut työntekijät pahoittavat mielensä, kun heistä tuntuu etteivät tee tarpeeksi ja hänelle on työilmapiiri kaikki kaikessa. Lupasin olla vähemmän tehokas.

No kieltämättä se ottaa pannuun, kun on joku ihmisrobotti hyörimässä siinä kuin viimeistä päivää mitalia odottaen ja lopulta sitten polttaa itsensä parin vuoden sisällä loppuun. Mutta ei se mitään, on ainakin saanut hetken aikaa muut pitempään talossa olleet näyttämään laiskoilta surkimuksilta!

En ymmärrä ollenkaan tällaista mentaliteettia. Mitä sitten, jos työkaveri on ahkerampi kuin sinä? Meneekö egon päälle, kun olet itse laiskempi?

Vierailija
1166/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä suomalaisessa kahvilaketjussa 2000-luvulla opiskelujen ohella. Palkkaa sai kahvilan sulkemisen jälkeen vain 15 min, vaikka piti siivota pöydät, pestä lattia, laskea kassa, pestä kahvipannut, täyttää tiskikone, siivota työtasot, tyhjentää vitriinit ja siivota ne. Kun valitti, ettei tätä voi mitenkään ehtiä viidessätoista minuutissa, sanottiin aina että olen liian hidas ja sulkemispuuhat pitää vaan aloittaa ennen sulkemista.

No, miten ihmeessä aloitat sulkemiseen liittyvät työt ajoissa, kun kahvila oli usein täynnä asiakkaita sulkemiseen saakka. Ja näille piti siis valmistaa erikoiskahvit, sämpylät, salaatit ynnä muut.

Ehdottomasti kamalin työpaikka, mitä minulla on ollut. Koko pulju vaikutti pyörivän nuorien, hädin tuskin täysi-ikäisten työntekijöiden voimin. Vaihtuvuus oli suurta. Itse jaksoin reilun vuoden.

Vierailija
1167/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

Kas tässä, ole hyvä! Helpottaisi huomattavasti lukemista, kun sijoittaisit nuo oikeisiin paikkoihin tekstiisi.

Että äidin kielen opetaja tuli meitä opastamaan

Etkö sano "että" edes puhuessasi? En ole ikinä nähnyt tällaista kirjoitustapaa. Minne se "että" katoaa? Miksi?

Tämä ilmeisesti sama että-vajeinen erikoisuudentavoittelija kirjoittaa säännöllisesti myös feseryhmiin ja Hesariin ihan omalla nimellään. Todella rasittavan teennäistä lukea. Tulisitko kertomaan, miksi et halua käyttää että-sanaa? Mietin itsekin, sanooko kotona "eilen oli puhetta pitää mennä tänään kauppaan". Mutta veikkaan _ tämä on ihan tarkoituksellinen itsetehostuskeino.

Vierailija
1168/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan mihin tahansa suostu kirjoitti:

Valtion työpaikka.

Olin sanonut itseni irti 3kk varoitusajalla, koska toivoin, että siellä otettaisiin töihin joku uusi, jonka saisin opettaa hyvissä ajoin, koska työtehtäviäni ei kellään muulla ollut.

Tietenkään työnantaja ei korviaan lotkauttanut koko aikana.

Lopetin sitten aikanaan ja olin mennyt kokopäiväiselle firman starttikurssille (1 kokonainen lukukausi, n 4-5 tuntia päivässä) ja puuhailin oman firman kanssa, päivät olivat melko täysiä.

Meni pari päivää niin työpaikalta soitettiin että enkö voisi tulla näyttämään jollekin että miten ne hommat oikein hoituu. Siis omalla ajallani ja palkatta, juuri kun mulla oli kädet täynnä ja työnantaja olisi ihan hyvin voinut palkata jonkun jo kuukausia aiemmin.

.

En mennyt, koska en olisi ehtinyt moisia ilmaishommia heille tarjota. Enkä olisi mennyt, vaikka olisin ehtinytkin, koska en olisi halunnut. Irtisanoutumiselleni oli nääs hyviä syitä.

Olivat siellä ihan äimänä että miten se nyt sillailla kun se aina ennen teki vaikka mitä. Kiukkuisia olivat, ihan kuin olisin tehnyt jotain eriskummallista.

Töissä oli yt neuvottelut. Suomen konttori laitettiin alas ja työt siirrettiin Puolaan.

Olen aina tykännyt Puolasta. Puhun alkeet, pärjään turistina. Meille kerrottiin asiasta maaliskuussa ja pääsiäinen oli huhtikuussa. Esimieheni ehdotti menen lomallani käymään uudella toimistolla ja käytän matkani heidän opettamiseen.

Puolahan on katolilainen maa. Kerroin ei he ole töissä , kun on pääsiäinen.

Pääsiäisen jälkeen pomo tuli kysymään mitä konttorilla oli tapahtunut .

Kuvitteli otan yhteyttä ja pyydän heitä pääsiäisenä töihin. Kysyin kumpi meistä on esimies .

Aloin heti etsimään töitä ja teinkin työsopimuksen syksystä. Työt loppuivat toukokuun vika päivä, lapset koulussa. Ajattelin olla kesän työttömänä.

Pomo ehdotti menen Puolaan opettamaan kesäkuussa. Muuten kiva, mutta työsopimus loppuu toukokuussa. Yritin kysellä miten maksetaan päivärahat jne, kun firman kortti myös loppuu toukokuussa.

Olisin voinut lomalla mennä.

Suomessa oli ollut 3 konttoria ja 2 oli suljettu aikaisemmin. Kaikki niiden paperit oli toimitettu pääkonttoriin.

Alettiin hyvissä ajoin tuhoamaan papereita, yritettiin tarjota käytettyjä toimistohuonekaluja jne. Tilat piti olla tyhjät ja paperit tuhota. Tässäkin pomo keksi 1 tekee nämä ja lopuille lopetetaan palkanmaksu.

Melkein unohdin, pomo ehdotti pari puolalaista tulee Suomeen , mä olisin tuonut neukkariin pari patjaa ja he olisivat nukkuneet siellä.

Ja olisin opettanut heitä. Tunsin muutaman heistä ja laitoin sähköpostia aiheesta. Saivat kutsun ja osasivat kysyä missä majoittuvat

No kylläpä on harvinaisen sekavasti kirjoitettu tarina.

Pahoittelen, en ole Suomessa, enkä Puolassa. Uni painoi silmiin.

Eiköhän joku sai selvää jutusta.

Vieläkin ystäväpiirissä nauretaan tätä laitetaan vieraat nukkumaan ilmapatjoissa neukkarin lattialle

Vierailija
1169/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa keksittiin että kun leikataan palkkoja 20-30% niin pärjätään paremmin. Ei jäänyt ehdotukseksi. Keskusteluissa totesivat, että kun teette enemmän töitä, niin tehän saatte saman palkan kuin ennenkin,eli eihän tässä ole ongelmaa? Ei jumalauta.. Monta lähti firmasta itseni mukaan lukien tän jälkeen, mutta enemmän jäi, eli helposti laskettuna kannatti firmalle.. Miks ihmiset suostuu tollaseen..?

Vierailija
1170/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain laskimoveritulpan. Esihenkilö kysyi palautanhan kuitenkin seuraavana päivänä erään suuritöisen raportin aiemmin sovitun deadlinen mukaisesti.

Minä kerroin joutuvani sappirakon poistoon ja tähän pomo vastasi: "Ok, olet sitten pari päivää pois?" Salkkua tuli leikkauksesta heti viikko, ja leikkaushaava sattui vielä tulehtumaan, joten lopulta olin poissa kaksi ja puoli viikkoa. Se olikin sitten mun sen vuoden kesäloma eli oikeastaan helvetin hyvä, että se haava tulehtui.

Vierailija
1171/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*saikkua

Vierailija
1172/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen ollut ulkomaalaisen yrityksen leivissä Suomessa ja sen verran erilainen kulttuuri oli heillä, että ehdotukset oli sellaisia, että suomalaiselle työnantajalle ei tulisi mieleenkään ehdottaakaan. Tuollaiset työpäivän viimeisetlyt vapaa-ajalla on pientä siihen verrattuna. Siinä olisi kyllä työntekijää viety ihan täysillä, jos ei olisi tiennyt omia oikeuksiaan, samoin asiakkaita ja yhteistyökumppaneita olisi kohdeltu suomalaisittain todella törkeästi joissain asioissa, jos ei olisi pystytty kertomaan miten "käyttäytyä".

-Suomessa tehdään paljonkin palkattomia ylitöitä varsinaisen työajan jälkeen. Kun kieltäydyt, se on kuin sanoisit, että et halua edetä urallasi eteenpäin, korkeampaan palkkaan ja vastuullisempaan työhön, vaan olet tyytyväinen asemaasi puurtamassa rividuunarina. Sinulle ei siis kannata tarjota lisäkoulutustakaan yhtiön piikkiin maksettuna työaikana. Valinta on sinun. Haluatko viedä perheesi lomalle 15vuotiaalla autollasi vai viisi vuotiaalla, kumman valitset?

Vierailija
1173/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä ilman kokemuslisiä, koska "mikromanageri" on päättänyt tällaista naaman perusteella. Toinen, mitä on todella vahvasti ehdotettu, on minun reviirin rikkominen ja minun profession unohtaminen - tilalle täyttä sontaa. Lisäksi tietty toistuva puuttuminen henkilökohtaiseen elämään, tai kätyrien käyttäminen, jotta puuttuminen olisi mahdollista.

Vierailija
1174/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kiinteä kk-palkka, olen alihankkijan kautta firmassa x. Laskutusperusteet muuttuivat, työstä saatava palkka olisi laskenut roimasti ja erotus olisi maksettu matkakorvauksena. Koronan myötä meillä yleistyi etätyöt, eli käytännössä etäpäiviltä ei matkakorvausta saisi ja päivästä saatava korvaus olisi ollut tyyliin puolet normaalista. Sain onneksi itse valita ja sain pidettyä vanhan palkkasysteemin. Jos uuteen olisi siirrytty, olisin menettänyt myös eläkekertymää, äitiyspäivärahaa, työttömyyskorvausta suuren summan (jos/kun jään äitiyslomalle tai työttömäksi). Aika huono diili, vai mitä? Ja puhutaan insinööreistä

Tuo on itse asiassa laiton järjestely. Tavallinen, mutta laiton. Ja tulee kalliiksi, kun siitä kärähtää. Aika tyhmä työnantaja, että tuollaista ehdottaa.

Vierailija
1175/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.

Pienyrityksessä yrityksen näkökulmasta ihan hyvä ehdotus. Jos on pari osakasta ja toinen eroaa, niin ruma avioero voi viedä yrityksen huonoon kuntoon. Osuus yrityksestä on omaisuutta siinä kuin sohva. Siinä on kuitenkin ihmisten työpaikat kyseessä, joten vastuullisuutta se tj osoitti.

Ja hei - voihan sen osuuden yrityksestä rajata pois, mutta vastaavasti puolisolle sitten tasinkoa muualta. Ei se avioehto sitä tarkoita, että omaisuuden jako ei menisi 50/50, jos teillä jotain muutakin omaisuutta on.

Vierailija
1176/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja aikoi muuttaa työsuhteen yrittäjyydeksi ja maksaa yrittäjätyöntekijälle palkkiona saman verran kuin aiemmin palkkana, mutta työnantaja ei maksaisi työnantajan sivukuluja, vaan yrittäjätyöntekijän pitäisi maksaa ne. Yrittäjyys ei soveltunut työn luonteeseen ja työnantaja olisi ollut ainoa asiakas.

Tuo on järjestely, mikä tulee työnantajalle hyvin kalliiksi. Verottaja noita kyttää ja tulkitsee pyrkimykseksi välttää työnantajan velvoitteita. Siitä tulee aika reippaat seuraamukset.

Tosin - yrittäjästatuksella voi myös työntekijä todeta, että Tuli keikka ja tulen pari tuntia myöhemmin tai sitten ottaa vastaan parempia tarjouksia ja jättää vaan tulematta töihin. Sitä tällaista diiliä ehdottavat eivät aina huomaa. Yrittäjällä ei ole työntekijän velvoitteita.

Vierailija
1177/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija333 kirjoitti:

Tulisitko lauantaina ylitöihin

Samaa on tehty paikassa, jossa työntekijät ovat kuukauden tai parin ajan vuodesta ylityömääräyksellä ja töitä suunnitelleet katsovat sivusta. Saavat kai itsekin tehdä ylitöitä tuolloin, mutta eri töissä. Lomapäivien pitäminen kiireisen ajan jälkeen on suunnitelmana, ei aikataulujen muuttaminen.

Vierailija
1178/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko et saikattaisi niin usein etkä pitäisi tupakkataukoja tunnin välein, teksit työsi paremmin, käyttäisit aikasi työhön etkä kännykän naputteluun. Irtisanominen mahdotonta Suomen lusmuille kaikki-lainsäädännön vuoksi. Irtisanominen riitautettaisiin ja maksajaksi työnantaja.

Vierailija
1179/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi tulemaan hoitovapaalta töihin tekemään edes muutamia päiviä, mutta totesi, ettei siitä palkkaa makseta, vaan saan ne tunnit vapaana sitten töihin palattuani. Olisi ilmeisesti pitänyt pyytää miestä ottamaan töistä palkatonta vapaata, että hän voi hoitaa meidän lasta sen ajan, kun minä menen palkatta töihin. Rakkaudesta lajiin....

Vierailija
1180/1462 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kirjanpitäjänä töissä isännöinti-kiinteistönhuoltofirmassa, ja konttori sijaitsi postin yläkerrassa. Iltatöikseni siivosin pientä leipomoa,  samalta isännöitsijältä. (keräsin kassaa asuntoa varten).

Isännöitsijällä oli myös alakerran postin ja sen käytävien siivoussopimus. 

Joku oli kesken virka-ajan laatannut postin käytävään ja alueen siivooja teki hommia iltaisin postin sulkeuduttua. Isännöitsijän mielestä olisin hyvin voinut mennä siivoamaan sen oksennuksen pois käytävästä muun työn lomassa, hänhän tässä on työnantaja. Kun kerran siivoilen sitä toistakin kohdetta. 

Tiedustelin että "Paljonko maksat?" "Siivoathan sä sitä leipomoa!" "Ai, että nyt sitten pitäsi siivota yrjöä konttorivaatteissa ja muistaakseni mulle ei makseta soppasissa killinkiäkään pankin siivoamisesta vaan kirjanpidosta? Ihan ilmaiseksi siinä siivoilen? Mene ite, sunhan se soppari on!"

Enkä mennyt. 

Isännöitsijä joutui vetämään kumihanskat ja haalarit päälle.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän