Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut
Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.
Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?
Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista
Kommentit (1462)
Että tulisin pesemään kaupan autoja sunnuntaina valkoisessa t-paidassa parkkipaikalle. Olin siis ruokakaupassa töissä 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomo pyysi tulemaan töihin lomaviikon lauantaina. Kerroin olevani vielä lauantaiaamuna Kreikassa, joten ei onnistu.
Kommentti oli :"kiva, kiva, hyvä kun sä tuut".
En muuten mennyt töihin kuin vasta maanantaina.Mulla oli vst. Pomo soitteli, soitteli. Maa ei kuulunut EU.hun, puhelin oli lentokonetilassa.
Hän päätti minä soitoista ymmärrän minua tarvitaan. Oli töissä sanonut tulen lauantaina töihin. Kollega kysyi oletko varma, kun olen kaukana ja lennotkin ovat vasta seuraavalla viikolla.
Sain tietää koko jutusta vasta, kun loma loppui. Pomo oli vihainen ja huusi.
Liiton ihminen tuli selittämään miten puhelin toimii ja yksipuolisesti ei voi työntekijän lomaa keskeyttää.
Mutta jos puhelimesi oli lentotilassa, pomo ei voinut soittaa sinulle. Olisi kaiketi saanut tiedotteen "puhelimeen ei saada yhteyttä". Eikä mitään puheluita olisi näkynyt sinun puhelimessasi. Muuten tietty OK, lomalta käsin ei voi arvailla.
Jatkathan sinä sitten työntekoa vanhuuseläkeiän jälkeenkin. T. Sairaanhoitaja. Ja juu, en tottavie jatka.
Tänään pomoni kysyi voisinko tulla kesken kesälomani töihin. Olen toisella puolella Suomea, joten ei luonnollisesti onnistu.
Ei pahimmasta päästä, mutta omalla tavallaan surrealistinen:
Elettiin koronatalvea -22. Olin juuri aloittanut työt uudessa firmassa ja käytössä oli sisällöntuotantoa varten iso pino erilaisia järjestelmiä ja alustoja. Yhdellä kannettavan näytöllä piti olla aikamoinen fakiiri, että jotakin sai aikaan. No, kysyin, että olisiko mitään, jos kävisin Verkkokaupasta ostamassa edullisen lisänäytön, jonka firma sitten komppaisi ja saisi omakseen.
Ei käy, oli vastaus. Jos kokee tarvitsevansa kahta näyttöä, voi tulla konttorille tekemään töitä, tai ostaa omaan piikkiinsä tarvittavat välineet.
Se vaan, että päällä oli lähityökielto, koska puolet firman ihmisistä oli joko norossa, koronassa tai influenssassa.
En ostanut lisänäyttöä. BYOD-kulttuuri on vihkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalle olisi hyödyllistä koulutusta ymmärtää pienten ja suurten yritysten ero. Pienissä yrityksissä on oikeasti ihan täyttä horroria muilla jos joku saikuttaa koko ajan tai jos joku jää äiteelomalle. Arvottamatta mitenkään edellisiä, näin se vain käytännössä on. Jos saikutat tai olet millään tavalla maksetulla omalla lomalla niin ne muut tekee senkin edestä ja päälle miettii että miten paikataan se sinun maksettu työtätekemättömyys budjetissa. Isossa firmassa joustoa on enemmän mutta ei tietenkään rajattomasti. Jos jonkun ison firman pomo kyykyttelee niin todennäköisesti hänelläkin on pomo joka kyykyttelee. Olen ollut isossa firmassa jossa olen saanut suht hyviä vastaantulemisia johdolta siksi (ja vain siksi eikä automaattisen olemassaolemiseni vuoksi) että olen hyvä työntekijä. On oltu valmiita esimerkiksi kuittaamaan joitakin työtunteja kassaan vaikka en edes niitä tehnyt, ehkä kerran vuodessa. Ylityölisät maksettiin mukisematta ja kukaan ei kiusannut. KOSKA tein hyvää työtä ja olin pitämisen arvoinen. Turhaa purista niitä oikeuksia jos ei edes ole mitenkään kovin arvokas työntekijä. Olemassaolo ei ole itseisarvo liike- tai työelämässä eikä pitäisikään olla. Muutenhan työelämästä tulisi Kela 2.
Nuo mainitsemasi ongelmat ovat yrittäjien omia ongelmia, ei työntekijöiden. Yrittäjällä on yrittäjän riskit. En kuitenkaan ota tuota kirjoitustasi muuten vakavasti koska annat siinä kuvan, että olet muiden työntekijöiden yläpuolella. Todennäköisesti keksit omat "saavutuksesi" päästäsi.
Minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pomoni kysyi voisinko tulla kesken kesälomani töihin. Olen toisella puolella Suomea, joten ei luonnollisesti onnistu.
Pari kertaa on tätä myös yritetty. Ei toki pomo vaan joku projektipäällikkö, joka ei tiedä näistä asioista yhtään mitään. Olen kerran huvikseni vastannut, että mikäs siinä, kai te maksatte taksin 400 km:n päästä menopaluu, kun mies ei viitsi keskeyttää lomaansa yhden päivän vuoksi. Siihen on onneksi keskustelu loppunut.
Mulla näyttää olevan asiat hyvin. Olen toimistohommissa suuressa julkisen puolen sotelafkassa. Yksikkö jossa olen töissä on pieni. Esimies on tarkka siitä, että töitä ei lomalla tehdä, ottaa alaistensa töitä tehtäväksi jos muuten ei edes kahden viikon yhtäjaksoinen kesäloma onnistu, ja puuttuu tiukasti asiaan jos saldoa alkaa kertyä. Ongelma toki siinä on se, että monella ne työt vaan kasaantuvat jos joutuu pitämään saldoja pois, ja sitten ne tietenkin kertyvät hetkessä takaisin kun sumaa purkaa.
Samalla työnantajalla entinen lähiesimieheni oli idiootti. Hänen tyylinsä on se, että mitä tehokkaammin työntekijä teki työnsä, sitä enemmän työtä tälle annetaan, kunnes työntekijä uupuu työtaakkansa alle. Sen jälkeen esimies antoi ymmärtää työntekijän olevan huono työntekijä. Kuvittelee siis pitävänsä työntekijät tahdottomina orjinaan tällä tavalla, kun rikotulla itsetunnolla luulevat etteivät mistään muualta töitä saa ja on vaan pakko sietää hiljaa ja niellä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Elettiin koronatalvea -22. Olin juuri aloittanut työt uudessa firmassa ja käytössä oli sisällöntuotantoa varten iso pino erilaisia järjestelmiä ja alustoja. Yhdellä kannettavan näytöllä piti olla aikamoinen fakiiri, että jotakin sai aikaan. No, kysyin, että olisiko mitään, jos kävisin Verkkokaupasta ostamassa edullisen lisänäytön, jonka firma sitten komppaisi ja saisi omakseen.
Ei käy, oli vastaus. Jos kokee tarvitsevansa kahta näyttöä, voi tulla konttorille tekemään töitä, tai ostaa omaan piikkiinsä tarvittavat välineet.
Se vaan, että päällä oli lähityökielto, koska puolet firman ihmisistä oli joko norossa, koronassa tai influenssassa.
Ei mikään naurettava pyyntö vaan normaali käytäntö mielestäni isommissa puljuissa, jossa suurin osa etäilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään naurettava pyyntö vaan normaali käytäntö mielestäni isommissa puljuissa, jossa suurin osa etäilee.
En kuullut yhdestäkään puljusta jossa joutuisi itse hankkimaan työvälineet. Tämä siis rahoitusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä ilman kokemuslisiä, koska "mikromanageri" on päättänyt tällaista naaman perusteella. Toinen, mitä on todella vahvasti ehdotettu, on minun reviirin rikkominen ja minun profession unohtaminen - tilalle täyttä sontaa. Lisäksi tietty toistuva puuttuminen henkilökohtaiseen elämään, tai kätyrien käyttäminen, jotta puuttuminen olisi mahdollista.
Miten tämä on mahdollista? Täytyy sulla kai jotkut työsopimukset olla olemassa et milloin oot aloittanut firmassa? Mikäli siis olet lisiin oikeuttavan ajan tehnyt vain tuossa samassa firmassa. Sopparit palkanlaskijalle, lisät tulee sitä kautta. Liittoon yhteys jos ei tipu.
Olin totaalisen burn outin takia tullut sairaslomalta töihin tehden osa-aikaista Kelan tuolla. Esihenkilö kehtasi ekalla työviikolla kysyä jos voisin tehdä vähän ylitöitä jos ne merkataan silleen ettei Kelalle mene tieto
Kysyin suoraan onko hän tosissaan ja mä olen edelleen toipilas. Sen jälkeen olin huono työntekijä kun en enää suostunut kaikkeen ja tehnyt jatkuvasti töitä ilman vapaita.
Tuplavuoroa ehdotti. Ei ole tehnyt tätä virhettä enää ja hyvä niin.
Minut ylennettiin lokakuun alusta. Palkankorotusta ei suostuttu alkaa maksaa kuin vasta tammikuussa.
Tämä ei ehkä naurettavin mutta muistiin jäävin. Elettiin 80 lukua ja minä nuorena vaimona sain keskenmenon
Josta 2 vk sairauslomaa. Töihin palatessa omistaja/ pomo toivoi etten enää järjestä saikkua kiireiseen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En kuullut yhdestäkään puljusta jossa joutuisi itse hankkimaan työvälineet. Tämä siis rahoitusalalla.
Meillä työnantaja tarjoaa _perus_ työvälineet eli kännykän, läppärin, headsetin, hiiren ja ulkoisen näppiksen. Kaiken muun lähtökohtaisesti joutuu hankkimaan itse, esim. telakan ja ulkoisen näytön kotiin etätöihin. Jotain pieniä poikkeuksia on korona-aikana tehty, mutta pääsääntö on edelleen sama. Kai tätä jollain tasapuolisuudella voi perustella kun käyttäjien tarpeet on erilaisia, kyseessä iso IT talo ja etätyön tekijoitä varmaan lähemmäs tuhat.
Vierailija kirjoitti:
"Lentäminenhän on sun vapaa-aikaa". Mannertenvälisistä lennoista, kun kommentoin että arkiviikon kestävät kokoukset ovat raskaita, kun sekä edeltävä että kokouksen jälkeinen viikonloppu kuluivat matkustamiseen. Tietysti ilman että tämä näkyi mitenkään palkassa.
Niin että kyyköttäminen 10 tuntia 10 000 metrissä turistiluokassa on vapaa-aikaa? Joo, ei ole.
Oletko teknologiateollisuuden TESsissä? Jos olet ylempi toimihenkilö niin silloin TESsissä ei ole korvausta vapaa-ajan matkustamisesta. Jos taas olet toimihenkilö niin korvataan arkena 8 tuntia ja vloppuisin 16 tuntia maksimissaan.
Itse toimihenkilö ja erittäin tyytyväinen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkone, laukku, ehkä kuulokkeet yleensä saa, mutta harvemmassa paikassa oikeasti ostellaan lisänäyttöjä, työpöytää tai työtuolia ym kotiin. Kyllä nämä yleensä ostetaan itse ja laitetaan verovähennyksiin.
Voisit alkaa nyt tekemään niitä töitä. Naurattaa vieläkin vuosien jälkeen.
Mulla oli vst. Pomo soitteli, soitteli. Maa ei kuulunut EU.hun, puhelin oli lentokonetilassa.
Hän päätti minä soitoista ymmärrän minua tarvitaan. Oli töissä sanonut tulen lauantaina töihin. Kollega kysyi oletko varma, kun olen kaukana ja lennotkin ovat vasta seuraavalla viikolla.
Sain tietää koko jutusta vasta, kun loma loppui. Pomo oli vihainen ja huusi.
Liiton ihminen tuli selittämään miten puhelin toimii ja yksipuolisesti ei voi työntekijän lomaa keskeyttää.