Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
301/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin vuosia sitten pieneen muovitehtaaseen hoitamaan ruiskupuristuskonetta. Kävi ilmi, että kahvi- tai ruokatunteja ei varsinaisesti ollut, ei edes kahvihuonetta. Kun kysyin asiasta pomolta, minulle sanottiin, että tauon saa pitää, mutta se pidetään koko ajan käyvän koneen vieressä. Jos kone tarvitsee vaikka lisää muovirouhetta, voileipä lasketaan kädestä, koneen säiliö täytetään ja sitten jatketaan syömistä. Kalliille koneelle ei saanut tulla käyttökatkosta.

Samassa paikassa oli joku yrittänyt saada äänestettyä luottamusmiehen. Hänet irtisanottiin välittömästi. Minä ei ollut paikassa montaa kuukautta. Sääliksi käyt niitä ihmisiä, jotka nöyrästi olivat tehneet töitä ilman taukoja vuosia. Tehdas sijaitsi Kaarinassa ja sen nimi alkoi O:lla.

Sitä varten sinulla oli pekkaset. Kun ruokatauko on työnantajan aikaa, siitä maksetaan palkka ja työnantaja voi sanoa että taukoa ei ole (kahvitauko 12,5 min * 2 on yleensä TESsissä). Se korvataan työnajanlyhennyksellä, eli tutummin pekkaspäivillä. Hyvin yleistä tehdastyössä ja ihan lainmukaista.

Terveiset täältä erään Suomen isoimman tehtaan HR:sta. Ei mene noin, ja menehän siitä puhumaan hölynpölyä vaikka kirjaston satukerhoon 👌

Vierailija
302/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää syksyisin kerätä rahaa jolla ostetaan joululahjat työntekijöille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi työnantajani vaihtoi kk palkanmaksun 2vk jaksoksi kuten muilla työntekijöillä oli. Kk palkka vain puoliksi. Se olikin elämäni paras palkan korotus.12%

Vierailija
304/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja irtisanoi minut sairaslomalla. No vein asian käräjille ja sain 4kk palkkaa vastaavan summan laittomasta irtisanomisesta. Jokunen kuukausi myöhemmin tämä sama työantaja pyysi minua takaisin töihin. En suostunut.

Vierailija
305/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä työssä ei ollut töitä hetkeenja mulla oli lomapäiviä niin esari ehdotti että otanko lomapäivän niin ei tarvitse tulla töihin. Sanoin että haluan lomat rahana.

Yhdessä paikassa esimies sanoi kahden viikon jälkeen, voitko irtisanoutua. Sanoin että en, mulla on 8 kk soppari ja olen loppuun asti. Lopussa mun ei tarvinut tehdä muuta ku käydä kääntymässä ja palkka juoksi

Eräässä paikassa vikana työpäivänä esimies ehdotti että voinko tiskata tiskit. Sanoin että nuo eivät ole minun tiskejä. Hän sanoi voit silti tiskata. Tokaisin siihen: Hei nyt on mun tauko en tiskaa yhtään mitään.

Esari on esinahka...

Vierailija
306/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies suositti minulle vahvasti, että jos haluan edetä ja saada vakivirkoja, mun pitäis lopettaa asiakkaiden kuunteleminen. Sanoi sen kiukkuisesti ja haastattelussa vakivirkaan. En lopettanut kuuntelua, mutta sen "asiakaspalvelu"työn lopetin.

Vierailija
307/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko töihin. Naurettavaa. Työkaveri pyysi tekemään sen vuoroja älytöntä.

Vierailija
308/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia. Firmaan tuli yt-neuvottelut. Olin meidän luottamusmies,jota ei voida irtisanoa kuin erittäin painavin perustein. Työnantaja ehdotti, että luopuisin luottamusmiehen tehtävästä, että minut voidaan irtisanoa. En luopunut, mutta vaihdoin työpaikkaa aika pian tuon jälkeen.

Vierailija
309/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä työssä ei ollut töitä hetkeenja mulla oli lomapäiviä niin esari ehdotti että otanko lomapäivän niin ei tarvitse tulla töihin. Sanoin että haluan lomat rahana.

Yhdessä paikassa esimies sanoi kahden viikon jälkeen, voitko irtisanoutua. Sanoin että en, mulla on 8 kk soppari ja olen loppuun asti. Lopussa mun ei tarvinut tehdä muuta ku käydä kääntymässä ja palkka juoksi

Eräässä paikassa vikana työpäivänä esimies ehdotti että voinko tiskata tiskit. Sanoin että nuo eivät ole minun tiskejä. Hän sanoi voit silti tiskata. Tokaisin siihen: Hei nyt on mun tauko en tiskaa yhtään mitään.

Esari on esinahka...

Esimies tai nainen. Esinahka ei meinaa mitään syntisen ihmisen pelastuksesta ei eläin uhrit eikä lakiuskonto vaan parannuksen teko pahoista teoista varastetun palauttaminen ja korvaaminen syntien tunnustaminen pelastaa sielua kadotuksesta .

Vierailija
310/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi helmi kirjoitti:

Lähiesimieheni esimies oli lainannut kaupunginkirjastosta pari kohtalaisen vanhaa, asiakaspalvelusta kertovaa kirjaa. Sisältö melko naiivia, osin vanhentunutta, loput yleisesti tunnettuja itsestäänselvyyksiä. Hän ehdotti, että lukisimme niitä vapaa-ajallamme😀. Repeen vieläkin, kun tämä palautuu mieleen🤣. Parin hengen tiimimme koostui vahvan asiakaspalvelutaustan omaavista yksilöistä, jotka tässä vaiheessa työuraa toimivat varsinaisen asiakaspalvelun tukiryhmänä.

Koulutus toki on aina tarpeen, mutta sisällöllä on väliä. Ja koulutus on työaikaa, josta maksetaan palkkaa.

Minäkin olin ollut aiemmassa työpaikassa esimiehenä ja uudessa työpaikassa rivityöläisenä kun oma esimieheni jatkuvasti alkoi "opettaa" minua että asiakkaille pitää hymyillä ja olla kohtelias, tervehtiä ja jutella, ihan kuin olisin ollut kesätyöläinen nuori tyttö ensimmäisessä työpaikassa. Kohteli kuin vähä-älyistä.  Lopulta kimpaannuin sille ja naureskellen sanoin suoraan että enköhän minä kuule osaa ilman sun neuvojasikin asiakkaat palvella kun olen kymmeniä nuoria kouluttanut ja perehdyttänyt asiakaspalveluun, rekrytoinut ja opettanut kaupan alaa. Alalla kuitenkin liki 20v siinä vaiheessa. Olisin voinut kyllä siinäkin talossa ja tälle esimiehelle opettaa pari niksiä miten tehdään kauppaa tai esimiehen työtä, alkaen vaikka siitä että kukaan ei ole idiootti työelämässä, muuta kuin sellainen joka pitää toista tyhmänä. Minä otin loparit, hän sai siirron pienempään yksikköön epäpätevyytensä vuoksi.

Vierailija
311/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo vuosia. Firmaan tuli yt-neuvottelut. Olin meidän luottamusmies,jota ei voida irtisanoa kuin erittäin painavin perustein. Työnantaja ehdotti, että luopuisin luottamusmiehen tehtävästä, että minut voidaan irtisanoa. En luopunut, mutta vaihdoin työpaikkaa aika pian tuon jälkeen.

.

Eli työnantaja sai mitä halusi :)

Vierailija
312/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No periaatteessa, mutta meni luotto pomon. En olisi enää pystynyt siellä jatkamaan. Sain paremman paikan, niin lähdin mielelläni.

Vierailija
313/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työnantajan kanssa sopinut, että jään äitiysloman jälkeen hoitovapaalle. Kun äitiysloma oli päättymässä, työnantaja soitti ja patisteli tulemaan töihin uhaten, että jos en tule, tilalleni palkataan joku muu.

Vierailija
314/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystypano konttorikopissa takaapäin.

Vierailija
315/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi heittämään maalivedet mereen. Sanoin, että saa kyllä tehdä sen itse

Vierailija
316/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysi heittämään maalivedet mereen. Sanoin, että saa kyllä tehdä sen itse

Tapahtui ulkomailla ja lähdinkin pian sen jälkeen pois sieltä ja kieltäydyin työskentelmästä sille enää

Vierailija
317/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Människor och kultur kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi firman omistajista pokkana ehdotti työaikapankkia, jossa ylityöt pidettäisiin tunti tunnista vapaana. Ihmetteli kun ketään ei kiinnostanut.

Ikävä kyllä tämä on vakiintunut käytäntö eräässä menestyneessä pörssiyhtiössä jonka pääkonttori sijaitsee Pirkanmaalla. Eikä kukaan valita. Välillä joku irtisanoutuu kun näitä plussatunteja on kertynyt yli 100h.

No, palkan maksavat ajallaan joten kai tässä on onnellinen oltava.

Ei se työaikapankki minusta ole huono, jos käytetään oikein. Meillä saa olla plussaa max. 35 tuntia ja miinusta 20 tuntia. Olin koko pääsiäisviikon poissa viime syksynä kertyneillä plussasaldoillani. Monet meillä olivat poissa helatorstain jälkeisen perjantain plussillaan.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota ongelmaa työaikapankista. Paljon mielummin teen syksyn ja kevään aikana joskus pidempiä päiviä, jotta jouluisin ja koulujen loma-aikoina voin pitää vapaita.

Työnantaja voi antaa se vapaatunnit pidettäväksi milloin itse tahtoo eikä silloin, milloin työntekijällä on niille tarvetta.

Kun työnantajan näkee yhteistyökumppanina eikä vihollisena ja ihan ihmisenä, niin nämä asiat saa sovittua. Kumpikin joustaa, niin työ ja koti soljuu mukavasti.

Sopii myös näin päin sanottuna: " kun työnantaja näkee työntekijän yhteistyökumppanina eikä käskytettävänä orjana ja vihollisena, nämä asiat saa sovittua. Kumpikin joustaa ja niin työ sujuu mukavasti!"  Itse olin erittäin joustava ja neuvotteluhaluinen, esimies ei koskaan kunnioittanut mitään menojani (harvoin niitä oli) eikä sovittuja lomapäiviä, vaan muutteli ja unohteli kaiken oman päänsä mukaan.. Ei nähnyt omassa toiminnassaan koskaan mitään ongelmaa eikä vikaa. Miten tuollaisen kanssa voi neuvotella ja sopia mistään? Itse olin hälytysvalmiudessa joka päivä monen vuoden ajan, aina valmis töihin ja aina valmis auttamaan missä vain ikinä osasin. Koskaan en saanut mitään toivomuksia läpi kun työnantajan olisi pitänyt joustaa, en koskaan (lääkärikäyntejä ja lomapäiviä). Jousto oli täysin yksipuolista. Niinpä meistä sitten tuli vihollisia, ihan hänen oman käytöksensä vuoksi, kunnioitus pitää ansaita olemalla hyvä yhteistyökumppani myös esimiehen asemassa. Nyt jokainen tietää että kyseinen herra on kusettaja. Yrityksen maine huononi ratkaisevasti.

Vierailija
318/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No periaatteessa, mutta meni luotto pomon. En olisi enää pystynyt siellä jatkamaan. Sain paremman paikan, niin lähdin mielelläni.

Hyvä niin! Ilman luottamusta, molemmin puolin, mikään ei toimi hyvin. Olihan tuo törkeä pyyntö muutenkin pomolta. Minä olin työpaikassa jossa kukaan reilusta 30 työntekijästä ei uskaltanut alkaa luottamusmieheksi ja sen huomasi sitten työpaikan tavoista ja hengestä.

Vierailija
319/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Människor och kultur kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi firman omistajista pokkana ehdotti työaikapankkia, jossa ylityöt pidettäisiin tunti tunnista vapaana. Ihmetteli kun ketään ei kiinnostanut.

Ikävä kyllä tämä on vakiintunut käytäntö eräässä menestyneessä pörssiyhtiössä jonka pääkonttori sijaitsee Pirkanmaalla. Eikä kukaan valita. Välillä joku irtisanoutuu kun näitä plussatunteja on kertynyt yli 100h.

No, palkan maksavat ajallaan joten kai tässä on onnellinen oltava.

Ei se työaikapankki minusta ole huono, jos käytetään oikein. Meillä saa olla plussaa max. 35 tuntia ja miinusta 20 tuntia. Olin koko pääsiäisviikon poissa viime syksynä kertyneillä plussasaldoillani. Monet meillä olivat poissa helatorstain jälkeisen perjantain plussillaan.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota ongelmaa työaikapankista. Paljon mielummin teen syksyn ja kevään aikana joskus pidempiä päiviä, jotta jouluisin ja koulujen loma-aikoina voin pitää vapaita.

Työnantaja voi antaa se vapaatunnit pidettäväksi milloin itse tahtoo eikä silloin, milloin työntekijällä on niille tarvetta.

Meillä työntekijä voi tehdä itse lyhempää päivää jos siltä tuntuu. Jos saldoja on niin paljon varastossa että voi pitää kokonaisia päiviä vapaata niin sitten ne anotaan esimieheltä samalla tavalla kuin lomapäivä. Yleensä hyväksyy. Näitä saldoja ei kuitenkaan saa tarkoituksella kerätä, mutta niitä nyt sattuu kertymään kun töitä on niin paljon ettei ne tekemällä lopu. Joskus painetaan pitkää päivää kun töitä on liikaa ja joskus taas lähdetään iltapäivällä pois jos on hiljaista, esim. kesällä.

Vierailija
320/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi laittamaan firmalle laskun työvaatteistani. En todellakaan aio antaa työnantajalle mittojani!