Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnollinen ehkäisy käytössä

Vierailija
17.06.2014 |

Meillä ollut pidempään jo käytössä varmojen päivien laskeminen, perustuen aamulämpöjen mittaukseen, kohdunkaulan tunnusteluun, liman tarkkailuun ja tietysti kalenterin seuraamiseen. Ei-varmojen päivien kohdalla käytössä kumi tai keskeytetty yhdyntä (tämä ei kuitenkaan ihan oviksen lähettyvillä). Mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt, eikä myöskään kuparikierukka runsaiden kuukautisten takia. Paljon oon perehtynyt aiheeseen ja pidän tätä menetelmää oikein käytettynä!! erittäin varmana. Kuulisin mielellään muidenkin kokemuksia aiheesta :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen ehkäisy? Vähän niin kuin lihava ihminen, joka ei koskaan syö mitään.

Vierailija
2/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää ne teidän ei-toivotut lapsenne. Lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei vaikeaa, kun siihen tottuu ja oppii tuntemaan oman kehonsa. Tuo metku.net antaa aika hyvän kuvan luonnollisen ehkäisyn menetelmistä. Vaatii tietysti tarkkuutta, mutta eri tekniikat vahvistava toisiaan :) Joku puhui halujen katoamisesta, ei ole kadonneet ihan päivittäin yleensä harrastetaan seksiä ;)

Lämmön mittaan aamuisin suusta digitaalisella mittarilla n. parin viikon ajan kierrosta. Menee aamulla sängyssä loikoillessa siihen pari minuuttia. Kohdunkaulan tarkastelusta... Tiedän että se tuntuu kun on alempna oviksen kohdalla joten ainoastaan varmistuksena käytän sitä kun muut merkit on jo kertonu oviksen. Kerran kuussa sormien käyttäminen siellä alhaalla nyt ei varmaan keltään haluja vie?! :P

Ja meillä kyllä sellainen tilanne, että jos olisin raskaana se ei mikään maailmanloppu olisi, vaikka ihan vielä ei sellaisia toiveita olekkaan.

AP

Vierailija
4/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:19"]Siis kuinka joku jaksaa käyttää noin paljon vaivaa tuollaiseen asiaan? Tuo AP:n kuvaus kuulostaa, niin tylsältä kuin vain voi olla. Ensi kytätään kalenteri, sitten mittari pilluun ja vähän tunnustellaan... Eiköhän siinä vaiheessa ole jo halut hävinneet :)

[/quote]

Niin ja kuinka joku jaksaa käyttää aikaa moiseen? Kondomin ollessa ainoa sopiva vaihtoehto, on ihan kivaa olla ilmankin välillä :)

Toisekseen kuten todettu mielestäni vaivatonta, kun tottuu.

Vierailija
5/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:19"]

Siis kuinka joku jaksaa käyttää noin paljon vaivaa tuollaiseen asiaan? Tuo AP:n kuvaus kuulostaa, niin tylsältä kuin vain voi olla. Ensi kytätään kalenteri, sitten mittari pilluun ja vähän tunnustellaan... Eiköhän siinä vaiheessa ole jo halut hävinneet :)

[/quote]

Jep, helpompaa on laittaa se kumi. Mutta jos haluaa tehdä homman hankalamman mukaan niin onhan tuo itsensä tutkiskelu sellaista. Mittailla lämpöjä, limoja, kipuja, kalenteria, kohdunkaulaa jne. Mä laittasin sen kumin ja homma olis sillä selvä. Ja jotenkin tuntuu varmemmaltakin.

Vierailija
6/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään homeopaattista ehkäisyä. Vasta kaksi lasta joten toimii hyvin.

Vierailija
7/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan, mutta kerran kun menee laskelmat väärin, niin sitten onkin kivaa! En mäkään voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, mutta kortsua todellakin käytetään. Mieskin onneksi tähän suostuu.

Vierailija
8/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:02"]Mulla itsellä tosi säännöllinen kierto ja lisäksi lämpökäyrää helppo tulkita, koska noudatt aina samaa kavaa: notkahtaa alas ennen ovist j sitten nousee reippaasti. Mittaan kolme korkea lämpöä, jonka jälkeen on turvallista. Tietysti tähän vaaditaan myös, että muut merkit on selvät. Ovislima myös mulla todella selkeä!

AP

[/quote]Nyt kun imetän, ovuloin vaikka ei ole vuotoa.

Nro 8.

[/quote]

Niin ja mistä tämän tiedät? Kuukautiskierto kun toimii niin, että munarakkulan kypsyessä lisääntyvä estrogeeni kasvattaa kohdun limakalvoa, ovulaatiosta muodostunut keltarauhanen ja sen erittämä keltarauhashormoni kypsyttää limakalvoa lisää ja kohdun etu- ja takaseinämä liimautuvat yhteen. Keltarauhanen toimii noin 10 päivää jonka jälkeen hormonipitoisuudet laskee, ja limakalvo alkaa rapistua. Kun hormonit on "nollissa" limakalvo vuotaa pois. Eli nyt sinulla tuo imettäminen jotenkin estää tämän tervettäkin terveellisemmän limakalvon poistumisen? Eli miten tarkkaan ottaen? Onkohan sulla nyt kaikki faktat hallussa?

Vierailija
9/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Persona konetta ja se on toiminut hyvin. Lapsia on yksi ja sekin toivottu. Ikää nyt lähes 50v.

Vierailija
10/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla keskeytetty yhdynta. eli mies laukeaa sitten ulos. toiminut kaksi vuotta. siskolla viisi vuotta ( hanella kaksi suunniteltua lasta).kylla aina vahan pelottaa tuleeko ne menkat vai ei mutta jos ei niin lapsi on rakastettu:)

Vierailija
11/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tehty yksinkertaisesta asiasta monimutkainen. Onko se teidän yhtymisenne enää rakastelua vai pelkkää naintia? Tuntuu kuin eläisitte laboratoriossa mittailiunenne ja kokeiluinenne.

Vierailija
12/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:45"]Meillä käytetään homeopaattista ehkäisyä. Vasta kaksi lasta joten toimii hyvin.

[/quote]

Voisitko kertoa tästä vähän lisää, alkoi kiinnostaa. Olen kokenut keskeytetyn hieman liian riskialttiiksi, mikään hormonaalinen ei sovellu, eikä kumi tunnu kovin miellyttävältä, joten vaihtoehdot vähän vähissä.

Vierailija
13/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä ollu käytössä aina! Lapset pullahtaneet aika helposti,kun ollaan tahdottu. Oon kokeillut ehkäisypillereitä ja laastareita...en voi käyttää :( vuodan vaan tai sekoan..ja laastarit tippuu. Äidillä kierukka hukkui kohtuun,joten ei kiitos!

tällä tavalla menty 17v.

Vierailija
14/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä olisi ihan kaikista ankeinta! Juuri kun olisit tulossa niin mies vetääkin itsensä pois ja ruikkii mihin sattuu. Kaikki yhteiset orgasmit olisi tuhoon tuomittuja. Voi plaah! Itse saan aina samaan aikaan kuin tunnen miehen saavan, kyllä jäisi tyhjä olo jos se jäisikin vaillinaiseksi.

Vierailija
15/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:45"]Meillä käytetään homeopaattista ehkäisyä. Vasta kaksi lasta joten toimii hyvin.

[/quote]

Voisitko kertoa tästä vähän lisää, alkoi kiinnostaa. Olen kokenut keskeytetyn hieman liian riskialttiiksi, mikään hormonaalinen ei sovellu, eikä kumi tunnu kovin miellyttävältä, joten vaihtoehdot vähän vähissä.

[/quote]

Ota tippa spermaa ja laimenna se suhteeseen C12. Nauti viisi tippaa juuri ennen yhdyntää. Toimii pomminvarmasti kuten muutkin homeopaattiset tuotteet.

Vierailija
16/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:45"]Meillä käytetään homeopaattista ehkäisyä. Vasta kaksi lasta joten toimii hyvin.

[/quote]

[/quote]

Ota tippa spermaa ja laimenna se suhteeseen C12. Nauti viisi tippaa juuri ennen yhdyntää. Toimii pomminvarmasti kuten muutkin homeopaattiset tuotteet.

[/quote]

Oikeastiko? Mikä on suhteessa c12? Säilytätkö jotain spermapurkkia jääkaapissa vai miten käytännössä hoituu?

Vierailija
17/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi niin pitkään kun keskeytettiin yhdyntä, en kyllä muutenkaan ole hirveän hedelmällinen. Liman tutkailun, päivien laskemisen jne lisäksi oli käytössä Donnatest: http://www.apteekkituotteet.fi/DonnaTEST-Ovulaatio-ja-hedelmaellisyystesti eli käytettiin sitä päinvastaiseen tarkoitukseen :).

Vierailija
18/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:39"]

Meillä ollut pidempään jo käytössä varmojen päivien laskeminen, perustuen aamulämpöjen mittaukseen, kohdunkaulan tunnusteluun, liman tarkkailuun ja tietysti kalenterin seuraamiseen. Ei-varmojen päivien kohdalla käytössä kumi tai keskeytetty yhdyntä (tämä ei kuitenkaan ihan oviksen lähettyvillä). Mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt, eikä myöskään kuparikierukka runsaiden kuukautisten takia. Paljon oon perehtynyt aiheeseen ja pidän tätä menetelmää oikein käytettynä!! erittäin varmana. Kuulisin mielellään muidenkin kokemuksia aiheesta :)

[/quote]

Meillä toimi melko pitkään. Ongelmaksi muodostui se, että hormonaalisen ehkäisyn loputtua keho alkoi toimia niin kuin luonto on sen kai tarkoittanut, eli juuri ovulaation aikaan halut oli ihan selkeästi suurimmillaan. Kerran sitten sorruttiin ja nyt tuo maailman ihanin "vahinko"  nukkuu jo sikeästi pinnasängyssään :)

Vierailija
19/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:45"]Meillä käytetään homeopaattista ehkäisyä. Vasta kaksi lasta joten toimii hyvin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeastiko? Mikä on suhteessa c12? Säilytätkö jotain spermapurkkia jääkaapissa vai miten käytännössä hoituu?

[/quote]

Oikeasti. C eli 1 tippa spermaa ja 100 tippaa vettä(tislattua, ettei siinä ole vanhoja muistijälkiä). Teet tuon laimennuksen 12 kertaa(eli otat tipan edellistä laimennusta ja lisäät aina 100 tippaa vettä) ja ravistat joka kerran välissä 12minuuttia. Jos menet laskuissa sekaisin niin se ei haittaa kunhan tulee tuo 12 kertaa 1/100 laimennus.

Vierailija
20/61 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan 8 vuoden suhteen aikana luotettu luonnolliseen ehkäisyyn. Kohtuullisen hyvin on toiminut. On tullut vain kolme raskautta, joista yksi on päättynyt itsekseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan