Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ottaneet luvatta lainaan ja tärvelleet lahjaksi menevän tavaran!!

Vierailija
17.06.2014 |

Elikkä eilen tapahtunutta nyt haluaisin puida ja kysellä mielipiteitä:

Olen ostanut tuttavaperheen taaperolle synttärilahjaksi sellaisen taaperomopon. Spraymaalasin siitä uniikin yms yms. Noh, itse vekotin ollut tuossa meidän (omalla) etupihalla kuivumassa, että voin vielä kuvioida sen myöhemmin. Juhlat olisivat tänään.

Noh, leivoin eilen ja tuossa oli mulla keittiön ikkuna auki. Kuulin siinä kun oli vierusnaapureita yms pihalla ja lapsensa siinä kitisivät ja vinkui. Kuulin jotain kun puhuivat lainaamisesta. Suljin ikkunan enkä muutenkaan miettinyt koko asiaa sen kummemmin. Sen vain että pihalta kantautui kauheaa mekkalaa toki kun lapsia paljon. 

Noh, äsken meinailin ottaa taaperomopetin sisään, että jatkaisin sprayausta kylppärissä, kun tuolla vähän enteilee sadetta. No, huomasinpas että on muuten kärri kurassa ja käytetty!! Ai että mua vihloo päähän. Meidän omalta pihalta haettu lainaan ja leikitty! Ei tässä muuten, mutta mopedi pitäisi putsata hyvin ennen uutta maalia, mutta edelinen kerros ei ole vielä kastelukuiva, ainoastaan kosketuskuiva. En tiedä missä kunnossa maali on tuon kaiken paskan alla, ja mitenkähän jtkan ko. lahjaa.

Voi olla, että lapsilla ei ole ollut lupaa lainata ja että oma mielikuvitus saa nyt muistamaan että olen kuullut vanhempien jtn puhuvan lainaamisesta eilen, mutta mitä tekisitte? 

Mun tekis kyllä mieli kävellä tonne ovelle rähjäämään... Uutta mopoa turha vaatia ostamaan, kun en kerkeä sitä enää maalaamaan :( Kylläpä pistää vihoiksi....!!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudelliset sentit jo menetetty, ajallisista puhumattakaan.

Ehkä maksatan maalitkin, niin sittenpä voisin antaa tuon vanhan..

Vierailija
22/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna potkia itseäs päähän. Nyt marssit naapuriin etkä vähättele asiaa tippaakaan! Uus mopo ja uudet maalit anteeksipyynnön kera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:47"]

Taloudelliset sentit jo menetetty, ajallisista puhumattakaan.

Ehkä maksatan maalitkin, niin sittenpä voisin antaa tuon vanhan..

[/quote]

Totta kai maksatat maalitkin.

Tai no, ei totta kai, siinä mennään vähän reunoilla, että meneekö jo välit naapurinkiin. Riippuu paljolti, kuinka paljon maalit maksoivat?

Vierailija
24/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:45"]

Olen kyllä ottanut maalin ainesosista selvää. Voin linkata sulle kyseiset tuotteet jos löydän ne netistä, joten ole huoleta. Skootterissa ainakin pysynyt ja perämoottotissa, joten saapa nähdä.

[/quote]

Laita vaan linkkiä, minäkin haluan tietää. Senkin millaisen maalauksen teit koristamaan muovimopoa.

Uniikki äääääääääääh no:4

Vierailija
25/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:45"]

Olen kyllä ottanut maalin ainesosista selvää. Voin linkata sulle kyseiset tuotteet jos löydän ne netistä, joten ole huoleta. Skootterissa ainakin pysynyt ja perämoottotissa, joten saapa nähdä.

[/quote]

Uskonkin että pysyy. En usko, että on lapsille tarkjoitettuihin tuotteisiin sallittu.

Vierailija
26/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:40"]

OK. Tarina on mahdollinen. Aapeen pitää käydä juttelemassa naapurin aikuisille, mutta mielellään ystävällliseen ja kohteliaaseen sävyyn "onkohan ne olleet teidän lapset kun ovat lainanneet sitä meidän pihassa ollutta mopoa? Ei mua muuten niin haittais, vaikka tietysti ei ole kiva kun lupaa kysymättä lainataan, mutta kun sen oli tarkoitettu lahjaksi ja sen maalaus on kesken.." Kenellekään huutamisesta ei ole apua.

Kokonaan toinen asia on sitten että lasten leluja EI PITÄISI MENNÄ ITS EMAALAILEMAAN MILLÄ SATTUU MAALILLA. Ap sanoo maalanneensa sen auton muoviosille tarkoitetulla maalilla, joka pysyisi muovisessa mopossa paremmin. Varmaan pysyykin, mutta olen aika varma, että automaali ei täytä mitään lasten lelujen maaleille asetettuja myrkyttömyysvaatimuksia. On varmaan sekä lyijyä että kadmiumia. Lasten tavaroita saa maalata VAIN lasten tavaroille tarkoitetuilla maaleilla.

[/quote]

Maalitietoutesi on joltain 70-luvulta. Lyijyä ei ole automaalaissa käytetty vuosikausiin. Ja ainakaan EU:n leluturvallisuusdirektiivi ei mainitse sanallakaan lasten tuotteissa käytetyistä maaleista. Säännökset yleisestä tuoteturvallisuudesta voivat sanoa jotain, mutta niissä ei ole erikseen luokiteltu lastentuotteita. 

Vierailija
27/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on vähän samaa sarjaa kuin että menee kännissä alasti nukkumaan miehen kanssa ja sitten kitisee siitä että tuli harrastaneeksi seksiä vaikka ei oikeastaan olisi halunnut.

Kukaan ei tietenkään olisi saanut ottaa mopoa pihaltanne ja voit mennä räyhäämään siitä naapureillesi.

Vierailija
28/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:40"]OK. Tarina on mahdollinen. Aapeen pitää käydä juttelemassa naapurin aikuisille, mutta mielellään ystävällliseen ja kohteliaaseen sävyyn "onkohan ne olleet teidän lapset kun ovat lainanneet sitä meidän pihassa ollutta mopoa? Ei mua muuten niin haittais, vaikka tietysti ei ole kiva kun lupaa kysymättä lainataan, mutta kun sen oli tarkoitettu lahjaksi ja sen maalaus on kesken.." Kenellekään huutamisesta ei ole apua.

Kokonaan toinen asia on sitten että lasten leluja EI PITÄISI MENNÄ ITS EMAALAILEMAAN MILLÄ SATTUU MAALILLA. Ap sanoo maalanneensa sen auton muoviosille tarkoitetulla maalilla, joka pysyisi muovisessa mopossa paremmin. Varmaan pysyykin, mutta olen aika varma, että automaali ei täytä mitään lasten lelujen maaleille asetettuja myrkyttömyysvaatimuksia. On varmaan sekä lyijyä että kadmiumia. Lasten tavaroita saa maalata VAIN lasten tavaroille tarkoitetuilla maaleilla.

[/quote]

Taas yksi kukkahattuäiti vauhdissa. Ajattelitko että se maali jotenkin imeytyy kuivuttuaan siihen lapseen vai nuoleeko teidän muksu kaikkia ulkoleluja?...

Ps. Maaleissa ei pahemmin enää käytetä lyijyä.

Vierailija
29/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin itseäni huonosti. Maalit eivät siis ole varsinaisesti automaalia, vaan itse olen ostanut ne auton/skootterin muoviosia varten. Kuvaa en nyt saa mutta merkki on Bravo. Tarkoitettu ulko ja sisäkäyttöön muovi, metalli jne pinnoille. Olen maalannut auton ja skootterin muoviosia ja perämoottorin. Niissä on pysynyt. Niitä varten ostettu (kunnes innostuinkin maalaamaan ihan kaikkea).

Maalasin myös kissan hiekka-astian, joulupalloja yms. Näistä puhuessa  on tullut ilmi, että ei ole myrkyllinen tuote. Myrkyllisin ainesosa on touleeni, joka imeytyy ihon läpi silloin kun maali on märkää (tai sumuttaessa hengitysilman kautta). Eikä sekään ole kammottavan vaarallista, esiintyy useissa pesuaineissa, kaupunki-ilmastossa ja jopa juomavedessä. Jos naapurin kakarat on jostain syystä istuneet alasti tuon mopon kyydissä ja maali ei ole ihan rutikuivaa ollut, niin ehkä jokin altistuminen on voinut käydä. 

Ihan totta, olen kyllä ottanut näistä selvää, kun minulla on lemmikkejä ja lapsia, ja olen spreijaillut ahkerasti jos jonkinnäköistä härpäkettä täällä. 

Vierailija
30/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolueeni, korjaan

Vierailija
31/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koko kylä kasvattaa, niin kävisin kyllä naapureille sanomassa ja käskisin myös korvata mopon ja maalit. Aivan sama, onko kakaroilla ollut lupaa vanhemmilta lainata. Naapurit korvaisivat senkin, jos kakarat kivittää autosi ikkunat. On heillä siihen vanhempiensa lupa tai ei.

Voi vittu, mitä nyssyköitä palsta on täynnä. Jäätte jankkaamaan maalien eri aineosista mieluummin, kuin panisit naapurit kuriin

Vierailija
32/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vika kun jätit mopon etupihalle kuivumaan. Mistä naapuri(n lapsi) olisi voinut tietää että teidän pihalla oleva mopo on siinä vain kuivumassa, saati että se on menossa lahjaksi?

Vierailija
33/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh, eipä nysvötellä minua siellä. Kävin äsken ovella, mutta ketään ei ollut kotosalla. Eli käyn sitten myöhemmin uudestaan. Ja aion maksattaa uuden mopon ja maalit ainakin osittain :) Kun ei tuomoseen pikku mopolaiseen nyt spraypurkillisia mene, hintaa vaan tulee siksi, kun värejä on useampi.. En aio nysväillä siinä kohtaamisessa, enkä rähjätä. Olen jo päässyt suurimmasta raivostani yli, kiitos AV:n kukkahattujen, joiden maalituntemus sai hiukan suupielet nousemaan :D 

Teen kyllä uuden mopon lapselle, ja voin ihan vaikka kuvankin laittaa siitä, kun johan täällä epäillään sitä pystyykö joku ihan oikeesti maalaamaan lapsen muoviopon :D Anteeksi, ei ole vaikeaa, vaikkakin aikaa vievää. 

Vierailija
34/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:28"]Koska koko kylä kasvattaa, niin kävisin kyllä naapureille sanomassa ja käskisin myös korvata mopon ja maalit. Aivan sama, onko kakaroilla ollut lupaa vanhemmilta lainata. Naapurit korvaisivat senkin, jos kakarat kivittää autosi ikkunat. On heillä siihen vanhempiensa lupa tai ei.

Voi vittu, mitä nyssyköitä palsta on täynnä. Jäätte jankkaamaan maalien eri aineosista mieluummin, kuin panisit naapurit kuriin

[/quote]

Paneekohan takaapäin kuriin

Vierailija
35/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:32"]

Ihan oma vika kun jätit mopon etupihalle kuivumaan. Mistä naapuri(n lapsi) olisi voinut tietää että teidän pihalla oleva mopo on siinä vain kuivumassa, saati että se on menossa lahjaksi?

[/quote]

Niin, muutenhan ihmisten OMILLA pihoilla olevat tavarat ovat vapaata riistaa. Kai sinullakin on auton virtalukossa aina avaimet paikoillaan ja ovet auki? Jos vaikka naapuri tai joku ohikulkija sattuisi tarvitsemaan.

Vierailija
36/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:32"]Ihan oma vika kun jätit mopon etupihalle kuivumaan. Mistä naapuri(n lapsi) olisi voinut tietää että teidän pihalla oleva mopo on siinä vain kuivumassa, saati että se on menossa lahjaksi?

[/quote]

Toivottavasti et ole naapurini. Itse ainakin opetan lapsilleni, että muiden pihoilta ei oteta mitään tavaroita

Vierailija
37/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sarkasmia parhaimmillaan xD

Vierailija
38/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh! Enpä viitsinyt jättää sisällekkään sitä kuivumaan, kun meidän elukat olisivat saattaneet käydä sotkemassa. Takapihalle olisin voinut pistää, mutta siellä ei ole katosta. 

Ja naapurin lastenhan ei tarvitse tietää, ettei toisen pihoille mennä saati oteta muiden tavaroita, mutta heidän vanhempiensa kuuluisi tuon verrran tietää ja välittää se tieto myös lapsilleen. Vanhemmat on varmasti ollut tietoisia siitä, että  mopo ollut käytössä, kun nuo penskat on sen verran pieniä, että eivät ole varmaankaan yksin pihalla olleet. 

Ja enpä minä tässä niinkään niitä lapsia syyttele, eihn he tiedä että maali on märkää ja muiden tavaroille ei mennä, kerran heille ei ole perusasioita opetettu. Oli lahja tai ei, kuivumassa tai ei, niin en liene velvollinen maksamaan samaa tuotetta kahteen kertaan siksi, että joku muu omalla pihallani käy. Ihmetyttää vain ne vanhemmat, jotka varmaan on tapauksesta kuitenkin tietoisia olleet.. 

t. Ap

Vierailija
39/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]

Mikähän on mielestäsi huonoa sarkasmia jos tämä on kerran sitä parhaimmillaan...

Vierailija
40/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]

Mikähän on mielestäsi huonoa sarkasmia jos tämä on kerran sitä parhaimmillaan...

[/quote]

Sarkasmi on hyvää silloin, kun itse asia on kätketty jo valmiiksi lauseeseen aivan kuin tarjottimella, mutta siltikään ihmiset eivät tajua sitä.

Kuten tässä tapauksessa.