Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit ottaneet luvatta lainaan ja tärvelleet lahjaksi menevän tavaran!!

Vierailija
17.06.2014 |

Elikkä eilen tapahtunutta nyt haluaisin puida ja kysellä mielipiteitä:

Olen ostanut tuttavaperheen taaperolle synttärilahjaksi sellaisen taaperomopon. Spraymaalasin siitä uniikin yms yms. Noh, itse vekotin ollut tuossa meidän (omalla) etupihalla kuivumassa, että voin vielä kuvioida sen myöhemmin. Juhlat olisivat tänään.

Noh, leivoin eilen ja tuossa oli mulla keittiön ikkuna auki. Kuulin siinä kun oli vierusnaapureita yms pihalla ja lapsensa siinä kitisivät ja vinkui. Kuulin jotain kun puhuivat lainaamisesta. Suljin ikkunan enkä muutenkaan miettinyt koko asiaa sen kummemmin. Sen vain että pihalta kantautui kauheaa mekkalaa toki kun lapsia paljon. 

Noh, äsken meinailin ottaa taaperomopetin sisään, että jatkaisin sprayausta kylppärissä, kun tuolla vähän enteilee sadetta. No, huomasinpas että on muuten kärri kurassa ja käytetty!! Ai että mua vihloo päähän. Meidän omalta pihalta haettu lainaan ja leikitty! Ei tässä muuten, mutta mopedi pitäisi putsata hyvin ennen uutta maalia, mutta edelinen kerros ei ole vielä kastelukuiva, ainoastaan kosketuskuiva. En tiedä missä kunnossa maali on tuon kaiken paskan alla, ja mitenkähän jtkan ko. lahjaa.

Voi olla, että lapsilla ei ole ollut lupaa lainata ja että oma mielikuvitus saa nyt muistamaan että olen kuullut vanhempien jtn puhuvan lainaamisesta eilen, mutta mitä tekisitte? 

Mun tekis kyllä mieli kävellä tonne ovelle rähjäämään... Uutta mopoa turha vaatia ostamaan, kun en kerkeä sitä enää maalaamaan :( Kylläpä pistää vihoiksi....!!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannalta hyvä että asia hoitui, mutta vähän selittelylle vaikuttaa naapureilta että ehtii istumaan hiekkalaatikolla mutta "olisi kyllä tullut kun ehtisi" ja että mopo löytää oikeaan paikkaan vaikka ei tiedetä kenen se on? Mutta eipä siinä, ainahan sitä voi jos naapurit tuhoavat enemmänkin toisten omaisuutta, ilmoittaa poliisille jos eivät ole halukkaita vapaaehtoisesti korvaamaan. Eihän tuollaisille naapureille olisi tarvinnut sitä mopoa tai maaleja antaa, ostaisivat itse omansa jos eivät voi edes totta puhua ja myöntää mokanneensa. Jos joku naapuri nyt esim. tuhoaisi vaikka jonkun minun terassikalusteeni, niin maksaisi kyllä uuden eikä todellakaan saisi sitä vanhaa itselleen. Eipä sillä, onneksi asun paikassa jossa ihmiset ymmärtävät olla hillumatta toisten pihoilla tai viemättä toisten omaisuutta. Naapurisopu on kiva asia, mutta jos se ei toista naapuria kiinnosta niin ei kyllä minuakaan sitten:)

Vierailija
2/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä vähän kyselemässä ja ärähtämässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap vielä. Niin siis minulta ei ole todellakaan ollut lupaa lainaamiseen. En tiedä mikäli vanhempansa on siihen ns. "luvan" siis antanut. Että rähjäisinkö lapsille, vai vanhemmille vai molemmille? 

Vierailija
4/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, liian pitkö tarina. Noh, uniikki spraymaali ei pysy muovimopossa. Noh, olet ääääääääääääääääääääääääääääääääärimmäisen pitkäveteinen, puiseva, kuiva. Noh enkö kyllä ymmärrä mitä ihmettä saat itsellesi näistä jutista. Sairastatko mytomaniaa?

Vierailija
5/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin selvittämään asiaa naapuriin.

Vierailija
6/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi vain, mutta olen sprayannu auton muoviosille tarkoitetulla maalilla, joten luulis pysyvän :) Ja jos ei pysy, niin yritetty ainakin.

t. Ap

Vierailija
7/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille tietenkin, he ovat lapsistaan vastuussa.

Vierailija
8/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille lapsille kannata huutaa, voit nätisti sanoa että luvatta ei toisten pihasta viedä mitään. Ja jos on vanhempien "lupa" ollut niin niille voit vähän rumemminkin sanoa..

Vierailija
9/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla mua arsyttaisi myos. Ap nahnyt vaivaa lahjaan.

Vierailija
10/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:08"]

Ja ap vielä. Niin siis minulta ei ole todellakaan ollut lupaa lainaamiseen. En tiedä mikäli vanhempansa on siihen ns. "luvan" siis antanut. Että rähjäisinkö lapsille, vai vanhemmille vai molemmille? 

[/quote]

Vanhemmille ensisijaisesti.

Vierailija
11/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet, eihän naapurin kakarat muuten tiedä tehneen väärin, vaan olettavat, että asia on ok vastaisuudessakin. Rumasti ei kannata sanoa, mutta kertoa, että olit asiasta vihainen ja odotat lapsilta anteeksipyyntöä heti. Luulisi, että lapset muistaisivat.

Vierailija
12/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on ovella käytävä. Olen vain hiukan hissukka, vaikka tänne nyt saakin vähän raivokkaammin kiukuteltua... ja saatanpa olla kuiva ja puisevakin, ja on myös mahollista ettei maali tule kuitenkaan pysymään. Nuo asiat eivät ole olennaisia itse avauksen kanssa.... Siis mitä sanoa, miten jne.... 

Noh, kuhan olen saanut tän päivän leivokset uunista, niin käyn ovella :) Ilmotan sitten.

Vierailija
13/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kohtaa ehdottomasti suoraan vanhempien juttusille ja saavat painua kiireen vilkkaa kauppaan hakemaan uuden mopon.

Saavat itselleen sen vanhan. Kiva antaa käytetty mopo lahjaksi :-o

Saa naapurin vanhemmat sitten selvittää keskenään lastensa kanssa asian, mutta koska ehdottomasti vaadit uuden mopon, ei tarvitse tässä kohtaa sun puuttua niihin lapsiin lainkaan.

Vierailija
14/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vituttais tommonen! Menisin huutaa lapsen vanhemmille ja vaatisin korvausta. Synttärisankarille ilmottaisin että lahja oli tuhottu ja että uuden tekemiseen menee pari pv. Siis naqpuri ostaa sulle uuden mopon ja pitää tuon liatun itse.

Vierailija
15/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä naapureiden ovella jututtamassa, älä jätä asiaa sikseen. Kerro tuttavaperheelle, ettet saanut lahjaa vielä valmiiksi, ja että annat sen vähän myöhemmin. Tosi ikävää tuommoinen.

Vierailija
16/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa käytöstä naapureilta! Ei lapset saa toisten pihoista ottaa mitään!

Vierailija
17/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä lapsiakin, kun sateenkaarivärinen mopetti vaikuttaa nopskaan nätimmälle kuin sininen tai punainen, mutta kyllä aika paljon vaivaa näin. Kyllä tuo vanhakin voisi olla pelastettavissa, ainoa vaan, kun se on kuitenkin likainen ja maali oli sellainen pintakosketuskuiva vasta.... Että saa nähdä. Ainakaan en sitä voi nyt putsata, kun helmiäishohde katoaa jos tässä vaiheessa hankaa märällä. 

En haluaisi tuota kyllä naapureille antaa, kun onhan se siltikin yhä hieno. Tai siis, jos lapset saa nyt tuon omaksi, niin eikö sse ole ikäänkuin palkinto luvattomasta lainasta? Kun varsinaisesti pilallahan  se ei ole. Maali ehkä kärsi, eikä kehtaa enää lahjaksi antaa, joten minulle se kyllä on hyödytön.... 

Tein sitä useamman tunnin ja maalitkaan ei ole ilmaisia (tosi, nuo nyt on jämiä skootterin maalauksesta, mutta nyt jos  teen kokonaan uuden lahjan, niin joudun varmaan ostamaan muutaman sprayn lisää....) Kokonaisuudessaan iso revohka. Enkä viitsi nyt olla tätä uutta tekemättä, kun olen tuttavalleni mainostanut jo mitä tuleman pitää. Ja ihan vain sillä, että jos tuo nyt kestää, niin rupean niitä sivubisneksenä ihmisille tekemään...

Ostan ehkä itse sen uuden mopon ja pistän tuon vanhan varastoon. En nimittäin aio palkita nuita naapureita antamalla tuota vastineeksi uudesta, mutta en voi pyytää heiltä uutta antamatta vanhaa. Mutta sanon kyllä asiasta.

Vierailija
18/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Tarina on mahdollinen. Aapeen pitää käydä juttelemassa naapurin aikuisille, mutta mielellään ystävällliseen ja kohteliaaseen sävyyn "onkohan ne olleet teidän lapset kun ovat lainanneet sitä meidän pihassa ollutta mopoa? Ei mua muuten niin haittais, vaikka tietysti ei ole kiva kun lupaa kysymättä lainataan, mutta kun sen oli tarkoitettu lahjaksi ja sen maalaus on kesken.." Kenellekään huutamisesta ei ole apua.

Kokonaan toinen asia on sitten että lasten leluja EI PITÄISI MENNÄ ITS EMAALAILEMAAN MILLÄ SATTUU MAALILLA. Ap sanoo maalanneensa sen auton muoviosille tarkoitetulla maalilla, joka pysyisi muovisessa mopossa paremmin. Varmaan pysyykin, mutta olen aika varma, että automaali ei täytä mitään lasten lelujen maaleille asetettuja myrkyttömyysvaatimuksia. On varmaan sekä lyijyä että kadmiumia. Lasten tavaroita saa maalata VAIN lasten tavaroille tarkoitetuilla maaleilla.

Vierailija
19/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ei sun tarvi miettiä NAAPURIN lastenkasvatusta tossa kohtaa!

Annat vanhan mopon naapureille ja saavat itse päättää palkitsevatko lapsensa vai eivät.

Mutta miksi ihmeessä SUN pitäisi kärsiä tossa kohtaa taloudellisesti senttiäkään?

Nyt vähän itsetuntoa nainen ja vaadit itsellesi oikeutta!

Vierailija
20/63 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ottanut maalin ainesosista selvää. Voin linkata sulle kyseiset tuotteet jos löydän ne netistä, joten ole huoleta. Skootterissa ainakin pysynyt ja perämoottotissa, joten saapa nähdä.