Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vai ei (exän tapaaminen)?

Vierailija
17.06.2014 |

Olen jo sopinut, että näen tänään entistä avomiestäni (yhdessä ehdittiin olla kuusi ja puoli vuotta). Erosta on noin 8kk, jonka aikana ei juurikaan olla oltu tekemisissä kuin vain asiallisten asioiden hoitamisen suhteen (muuttojuttuja, omaisuuden jakoa jne.). Minä olin jättäjä ja exän oli tosi vaikea ottaa todesta eropäätös.

Nyt on pieni moraalinen ongelma. Exä ainakin vaikuttaa(?) tasapainoiselta, tosin sanoo edelleen että on ikävä, mutta tottakai minullakin häntä. Hän ehdotti tapaamista toissapäivänä ja suostuin pienen harkinnan jälkeen, käydään tänä iltana jossain kahvilla.

Mutta sitten juttelin tästä ystäväni kanssa ja sanoi ettei kannata. Että elettelen tällä muka jotain turhia toiveita kun tapaan. Onko näin? Tuntui vaan exälle olevan tärkeää päästä juttelemaan. Exän tunnereaktioiden takia eron aikoihin ei olla oikein puhuttu ehkä kaikkia asioita "loppuun", mutta en tiedän onko sellaiselle nyt tarvettakaan ja hyödyttääkö se kumpaakaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan nyt jos täältä vielä sais aamusta poikkeavia kommentteja ehkä. Tai erilaisia ajatuksia. Kun siis olisin tänään tätä miestä näkemässä ja en ole perunut. Kovin oon kiitollinen jos joku viitsis näkemyksensä heittää!

ap

Vierailija
2/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä ei vain ole ketään jonka kanssa selvitellä päätään erosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas olen ap sun kaverin kanssa samaa mieltä siitä ettei tapaaminen välttämättä ole hyvä idea. sanoit että mies on ilmaissut halunsa jatkaa suhdetta kanssasi mutta itse et sitä halua, kaverisi tuntee miehen jota me emme tunne ja epäilen että kaverisi aavistaa miehen tarkoitusperän. suksikaa Sudaniin kaikki te jotka siellä huutelette ettei ap halua aiheuttaa itselleen pahaa oloa miehen ikävästä ym... asia nyt vaan on niin, ettei kaikille mene eron lopullisuus jakeluun ennen kuin lopettaa kanssakäymisen kokonaan. kaikkien kanssa ei vain voi jatkaa ystävinä, se ei vaan onnistu aina jos toisen halu palata viellä yhteen on liian voimakas. Itsellä samanlainen ero takana eikä miehen toiveet yhteenpalusta hiipuneet ennen kuin lopetin yhteydenpidon täysin, kaksi vuotta lähetteli textareita soitteli pyyteli kahville. vaikka kuinka puhuttiin asiat selviksi ei todella tajunnut ennen kuin minä häivyin hänen elämästään täysin. mieti ap nyt todella tarkkaan mitä sinä itse halut, haluatko että ero on lopullinen vai haluatko miehen takaisin ja etene sen mukaan.

Vierailija
4/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä numeron kuusi kanssa. Jos exäsi haluaa tavata ja jutella, niin totta kai siihen pitää suostua. Olettaen, että exä on ihan tolkun ihminen, jonka kanssa haluatkin olla väleissä.

JOS hän haluaisi palata takaisin yhteen, on hänelle enemmän kuin hyödyksi kuulla mielipiteesi asiaan, käsitellä se ja mennä eteenpäin eikä jäädä miettimään "olisko sittenkin pitänyt".

JOS hän puolestaan haluaa läpikäydä eroanne, on sekin hyödyllistä. Kenties kummallekin teistä.

Tai voihan olla, että hän haluaa nähdä vain kaverina ja siinähän ei myöskään mitään pahaa olisi.

Vierailija
5/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:04"]

Jos hän kerran ehdotti tapaamista ja ilmeisesti siis haluaa puhua jostain, olisi tosi omituista ja sivistymätöntä käytöstä sinulta kieltäytyä tapaamisesta. Minulla on  omituisesti ja sivistymättömästi käyttäytyvä exä, ja voin kertoa etten arvosta häntä ihmisenä. Ilmeisesti normaali käyttäytyminen minua kohtaan vaarantaisi hänen kroonisesti kriisiytyneen avioliittonsa. Tuollainen ajattelu, että tapaamalla exäsi ruokkisit jotain toiveita yhteenpaluusta on alentuvaa ja itserakasta - huomaatko itse? Ikään kuin hän ilman muuta haluaisi sinut takaisin.

[/quote]

Noh, tässä ehkä ajattelen sitten vaan vähän toisin. Lisäksi on niin erilaisia parisuhteita ja eroja, joista tämäkin yksi, että monet asiat vaikuttavat, samoin persoonat. Ja koska tunnen exäni, meidän myrskyisän historian ja on myös toistuvasti sanonut ja ilmaissut halunsa palata yhteen ja toiveensa siitä, että joskus vielä, niin siitä syystä oletan alentuvan itserakkaasti mitä oletankin. Varma en tietenkään voi olla. Sepä siinä onkin.

Kerran nimittäin tapasimme n. 4-5kk eron jälkeen ja tämän jälkeen tuntui kuin hänen pahaolonsa olisi vain kasvanut (tuli kännitekstareita, avautumisia, ikäväitkua jne.). Siksi mietin tätä "moraalista ongelmaa", että onkohan nyt kulunut riittävästi aikaa. Etten taas aiheuttaisi pahaa mieltä hänelle. En oikeasti halua mitään pahaa tälle miehelle ja enemmänkin koen syyllisyyttä omalta puoleltani erosta ylipäätään.

ap

Vierailija
6/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:10"]

Kerran nimittäin tapasimme n. 4-5kk eron jälkeen ja tämän jälkeen tuntui kuin hänen pahaolonsa olisi vain kasvanut (tuli kännitekstareita, avautumisia, ikäväitkua jne.). Siksi mietin tätä "moraalista ongelmaa", että onkohan nyt kulunut riittävästi aikaa. Etten taas aiheuttaisi pahaa mieltä hänelle. En oikeasti halua mitään pahaa tälle miehelle ja enemmänkin koen syyllisyyttä omalta puoleltani erosta ylipäätään.

ap

[/quote] Haluat välttää kännitekstareita yms. koska ne herättävät pahaa mieltä sinussa itsessäsi. Haluat päästä itse helpolla. Hänellehän se paha olo on jo aiheutettu.

Vierailija
7/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:10"]

ap

[/quote] Haluat välttää kännitekstareita yms. koska ne herättävät pahaa mieltä sinussa itsessäsi. Haluat päästä itse helpolla. Hänellehän se paha olo on jo aiheutettu.

[/quote]

Siis mikä tässäkin viestissä nyt oli se pointti? Aina tätä turhaa provosointia. Onhan se mahdoton ajatus, että välitän liki seitsemän yhdessä vietetyn vuoden jälkeen exästäni yhä vaikkei suhteemme kestänytkään. Ja ihan oikeasti kysyin nyt vilpittömästi vain, että JOS hänellä on vielä tunteita tai toiveita yhteenpaluusta, kannattaako tapaaminen?

Ei mua haittaa kännitekstaritkaan, vaan paha olo joka niistä välittyy ja miehellä oli (tai ehkä on, sitä kun en tiedä).

ap

Vierailija
8/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinä et halua nähdä itse aiheuttamaasi pahaa oloa. Tästähän on kysymys. Mielestäni sinulla on ilman muuta velvollisuus tavata häntä jos hän kerran sellaista toivoo, ja aivan riippumatta siitä miten paljon pahaa oloa sieltä on tulossa.

Vierailija
9/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:20"]

Niin, sinä et halua nähdä itse aiheuttamaasi pahaa oloa. Tästähän on kysymys. Mielestäni sinulla on ilman muuta velvollisuus tavata häntä jos hän kerran sellaista toivoo, ja aivan riippumatta siitä miten paljon pahaa oloa sieltä on tulossa.

[/quote]

Asia selvä. Hassusti päin kääntyi. Kun ajattelin tänään kaverin puheista johtuen, että olenkin nimenomaan itsekäs siinä jos menen tapaamaan, enkä siinä jos en. Ystäväni mielestä mies ei pääse eteenpäin jos tavataan ja ottaa vaan takapakkia ja jälleen tulis näitä huonon olon viestejä ja muuta. Kun en halua mennä vain hakemaan mitään anteeksiantoa sille, että jätin. Se jos joku tuntuisi itsekkäältä.

ap

Vierailija
10/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tapaamaan. Itse exäni kanssa ollaan hyviä kavereita. Ei meistä ikinä mitään tule, mutta hän on sellainen ihminen että kiva kun hän pysyy elämässäni. Nykyisin jopa uuden tyttöystävänsä kanssa käy kylässä.

Vierailija
11/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:42"]

Suosittelen tapaamaan. Itse exäni kanssa ollaan hyviä kavereita. Ei meistä ikinä mitään tule, mutta hän on sellainen ihminen että kiva kun hän pysyy elämässäni. Nykyisin jopa uuden tyttöystävänsä kanssa käy kylässä.

[/quote]

Juu, no tätäpä just mietin, että onko meidän kohdalla edes ajatuksen tasolla mahdollista tällainen tilanne kuin teillä. Oliskin. Mutta taitaa mun puolelta olla tää kaveritoive, miehen puolelta musta tuntuu, että vielä uutta mahdollisuutta miettimässä. Enkä haluais epäreilusti luoda uskoa mistään mitä ei vaan tule, ainakaan lähiaikoina (=vuosiin).

ap

Vierailija
12/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten mies vain haluaa käydä ns. erokeskustelun. Hänelle ottanut ero koville eikä heti alkuun pystynyt käsittelemään asioita. Nyt on käsitellyt ja kenties on asioita, joita vain haluaa vielä sanoa ja kenties kuulla.

Vierailija
13/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:00"]

Niin tai sitten mies vain haluaa käydä ns. erokeskustelun. Hänelle ottanut ero koville eikä heti alkuun pystynyt käsittelemään asioita. Nyt on käsitellyt ja kenties on asioita, joita vain haluaa vielä sanoa ja kenties kuulla.

[/quote]

Niinpä. Pieni dilemma. Kun ei voi tietää. No jospa menen sitten illalla moikkaamaan, sittenhän kuulen. Kiitoksia.

ap

Vierailija
14/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kerran ehdotti tapaamista ja ilmeisesti siis haluaa puhua jostain, olisi tosi omituista ja sivistymätöntä käytöstä sinulta kieltäytyä tapaamisesta. Minulla on  omituisesti ja sivistymättömästi käyttäytyvä exä, ja voin kertoa etten arvosta häntä ihmisenä. Ilmeisesti normaali käyttäytyminen minua kohtaan vaarantaisi hänen kroonisesti kriisiytyneen avioliittonsa. Tuollainen ajattelu, että tapaamalla exäsi ruokkisit jotain toiveita yhteenpaluusta on alentuvaa ja itserakasta - huomaatko itse? Ikään kuin hän ilman muuta haluaisi sinut takaisin.

Vierailija
15/15 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillua se on vaan vailla, muualta ei saa. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi