Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän kusipäisyys erotessa

Vierailija
17.06.2014 |

Menee niin hermo mun exään!! Oltiin esimerkiksi keittiötavaroista sovittu niin, että tottakai minä saan viedä kaiken tarvitsemani, koska exäni ei ole kertaakaan ruokaa laittanut niinä 5 vuotena mitä yhdessä asuttiin. Eikä sitä ennen yksin asuessaankaan, vaan ruokavalio koostui leivästä. Ja aikaisemminkin itseasiassa totesi, ettei hän mitään ruokaa tule tekemään. Tämä silloin, kun nillitti siitä, että hänelle jää pakastin mitä hän ei halua.

No aika hyvän kasan sain tavaroita pakattua kysymättä, mutta nyt ihan jokaikisestä tavarasta josta kysyn että voinko ottaa, hän vastaa kieltävästi.

Esimerkiksi pitsaleikkuri. Eipä ole mies sitä 5 vuoteen tarvinut, ja minä olen sen tähän talouteen ostanut. Syynä, että leikkaa tilattua pitsaa sillä. Aina ennenkin on veistä käyttänyt, miksei nyt? Esimerkiksi vajaa pullo etikkaa. Itse käytän kahvinkeittimen puhdistukseen ja satunnaisesti ruoanlaittoon. En saa viedä, koska exäni tarvitsee sitä rosollikastikkeeseen. Ihanko hemmetti oikeasti rosollikastikkeeseen, jätkä sä oot kohta 26 vuotta ja istut aina joulusi kiltisti kotona.

Pakastimessa olevista ruoista sovittiin myös niin, että minä saan viedä sieltä suurimmanosan, sillä exäni ei ruokaa tietenkään tee. Sovittiin vielä niin, että saan omalla avaimellani tässä käydä sitten hakemassa pakastimesta jotain, kun tosiaan muutan ihan viereen ja itselläni vain pieni pakastelokero. Nyt yhtäkkiä asia ei käykään. Sama joidenkin jääkaapissa olevien ruokien kanssa. Ja säilykkeiden. En tosiaan tiedä, mitä herra meinaa tehdä jollain kikherneillä, kun ei ruokaa ole elämässään koskaan edes laittanut. Jätin sitten ihan piruuttani loppupeleissä melkein kaiken jääkaappiinkin, mädäntyköön sinne sitten :)

Ja tosiaan tässä oli vain muutama esimerkki. Ihan jokaisen tavaran kohdalla sama helvetin nillitys; lopetin sitten kyselyn ihan kokonaan ja pakkasin sen mitä haluan. Jos kaipailee, saa tulla noutamaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. Mikä sua nainen vaivaa kun sua kiinnostaa joku pizzaleikkuri ja etikkatippa? Kyllä mä lähtisin tossa vaiheessa vaan menemään, kävisin ostamassa jätkälle vaikka pullollisen etikkaa jäähyväislahjaks enkä todellakaan omilla avaimilla mitään pakasteita kävis jälkeenpäin hakemassa :D waaat, taidatte molemmat haluta roikkua toisissanne

Vierailija
2/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Olet varmaan ensimmäinen ihminen, kenellä on "ongelmia" tavaroiden jaosta erotilanteessa. Pitsaleikkurit ja vajaat etikkapullothan ovat ihan verrattavissa omakotitaloihin ja lasten tapaamisoikeuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps* Vajaa etikkapullo mukaan ja ruuat pakastimesta...meneekö nyt vähän saivarteluksi?! 

Vierailija
4/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:12"]

Ja tosiaan tässä oli vain muutama esimerkki. Ihan jokaisen tavaran kohdalla sama helvetin nillitys; lopetin sitten kyselyn ihan kokonaan ja pakkasin sen mitä haluan. Jos kaipailee, saa tulla noutamaan.

[/quote]

Kuulostaa niiiiiiiiiiiin tutulta! Ja ihan oikea päätös! Mä tein saman.

Meillä vielä exän kanssa meni siis siten, että sovittiin alusta asti, että mikä on mun, on mun ja mikä on hänen, on hänen. Meillä ei siis ollut paljokaan yhteistä omaisuutta vaan toinen saattoi ostaa mikron ja toinen kahvinkeittimen. Molempien vanhemmilta saatiin tuparilahjoja yms.

Erottiin ja exä jäi asumaan vanhaan kotiimme. Hänen logiikkansa mukaan kaikki tuparilahjat olivat hänen. Kuin myös asuntoon ostetut tavarat, kuten mun ostama mikro. Nehän kuului asuntoon, joten TOTTA KAI ne on hänen. Lisäksi hänen mielestään tietyt mun tavarat, jotka olin siis omistanut jo ennen kuin häntä edes olin tavannut, olivat hänen, koska nekin oli käytössä (mm. kattovalaisin, olohuoneen matto).

Vein mitä vein ja jätin loput. Kyllähän se pisteli tulikivenkatkuisia viestejä perään, väitti varkaaksi yms. Käskin tehdä rikosilmoituksen, ei ole vielä kuulunut :D

Vierailija
5/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:18"]

*reps* Vajaa etikkapullo mukaan ja ruuat pakastimesta...meneekö nyt vähän saivarteluksi?! 

[/quote]

Siinä vaiheessa, kun rahat on oikeasti loppu, mm. maksetulla ruoalla on yllättävän iso rooli.

Vierailija
6/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take's two to tango!

Vierailija
7/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olette tarkkaan suunnitellut tavaroiden jaon. Jos exä kieltäytyy joka asiasta niin miksi sitten tahallasi kyselet jos tiedät jo vastaukset? Jos pizzaleikkuri on sun ostama ja tiedät että exä ei sitä käytä niin otat vaan mukaasi etkä kysele.

Ja oikeesti pakastimessa olevat ruuat? Oletko täysin varaton että et saa itsellesi ostettua ruokaa pakkaseen että pitää kiistellä pienen pakastimen sisällöstä?

Tällä tavalla vain pitkität eroa ja oman elämän alkua.

Onneksi sentään lopputekstissä löysit jo ongelmaan ratkaisun; Elä kysele. Jos mies huomaa jotain tosi tärkeää hänelle puuttuvat ottaa varmasti yhteyttä tai ostaa uuden.

Vierailija
8/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:16"]

Ööö.. Mikä sua nainen vaivaa kun sua kiinnostaa joku pizzaleikkuri ja etikkatippa? Kyllä mä lähtisin tossa vaiheessa vaan menemään, kävisin ostamassa jätkälle vaikka pullollisen etikkaa jäähyväislahjaks enkä todellakaan omilla avaimilla mitään pakasteita kävis jälkeenpäin hakemassa :D waaat, taidatte molemmat haluta roikkua toisissanne

[/quote]

Mä en jaksanut tapella exäni kanssa ja niinpä vain lähdin, vaatteet otin mukaan ja perintökaapin.

Ja kyllä kirosin jälkikäteen ylpeyttäni. Opiskelujen jälkeen suoraan työttömäksi ja siitä ero. Vanhemmilta lainasin rahaa, että sain edes pari lautasta ostettua kirpparilta ynnä muuta nk. pakollista.

Kaverilta sain patjan lattialle ja toinen lainasi petivaatteet.

Kyllä mä tunsin itseni lähinnä tyhmäksi asuntoni lattialla istuessani, kun en ylpeydeltäni ollut lähtenyt tappelemaan omaisuudestani vaikkei siellä mitään arvokasta ollutkaan, kahden työttömän asunnossa.

Vierailija
9/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kyse ei todellakaan ole nyt siitä euron etikkapullosta, vaan ihan tästä exän periaatteellisesta ahneudesta. Itse olen opiskelija, ja exäni hyvinpalkatussa työssä. Kaikki tavarat on maksettu puoliksi, joten en ymmärrä miksi jättäisin satojen eurojen arvosta ruokaa yms ruoanlaittotavaroita exälleni, joka niitä ei ensinnäkään tule tarvitsemaan ja jolla toiseksi on useita kymmeniä tuhansia euroja tilillä makaamassa.

Ja todellakaan en tässä ole roikkumassa, että kyllä tämä muutto ihan samalla aikataululla tapahtuu kaikesta huolimatta. Itselläni nyt ei vaan ihan tajuttomasti sitä rahaa ole, ja en nyt haluaisi näistä vähistäni menettää suurta osaa exälleni.

-Ap

Vierailija
10/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:21"]

Kylläpä olette tarkkaan suunnitellut tavaroiden jaon. Jos exä kieltäytyy joka asiasta niin miksi sitten tahallasi kyselet jos tiedät jo vastaukset? Jos pizzaleikkuri on sun ostama ja tiedät että exä ei sitä käytä niin otat vaan mukaasi etkä kysele.

Ja oikeesti pakastimessa olevat ruuat? Oletko täysin varaton että et saa itsellesi ostettua ruokaa pakkaseen että pitää kiistellä pienen pakastimen sisällöstä?

Tällä tavalla vain pitkität eroa ja oman elämän alkua.

Onneksi sentään lopputekstissä löysit jo ongelmaan ratkaisun; Elä kysele. Jos mies huomaa jotain tosi tärkeää hänelle puuttuvat ottaa varmasti yhteyttä tai ostaa uuden.

[/quote]

Meillä on iso arkkupakastin täynnä ruokaa, mm. juuri paljon lihatuotteita ja marjoja yms. kallista tavaraa. Exällä menisivät ihan hukkaan ja minulle eivät mahdu. Tarkoitus olikin, että pikaiseen tahtiin sieltä hakisin mitä haluan, mutta on vain todella vaikea arvioida, mitä pieneen pakastelokerooni uudessa asunnossa mahtuu!

-Ap

Vierailija
11/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:24"]

[/quote]

No kyse ei todellakaan ole nyt siitä euron etikkapullosta, vaan ihan tästä exän periaatteellisesta ahneudesta. Itse olen opiskelija, ja exäni hyvinpalkatussa työssä. Kaikki tavarat on maksettu puoliksi, joten en ymmärrä miksi jättäisin satojen eurojen arvosta ruokaa yms ruoanlaittotavaroita exälleni, joka niitä ei ensinnäkään tule tarvitsemaan ja jolla toiseksi on useita kymmeniä tuhansia euroja tilillä makaamassa.

Ja todellakaan en tässä ole roikkumassa, että kyllä tämä muutto ihan samalla aikataululla tapahtuu kaikesta huolimatta. Itselläni nyt ei vaan ihan tajuttomasti sitä rahaa ole, ja en nyt haluaisi näistä vähistäni menettää suurta osaa exälleni.

-Ap

[/quote]

Eli exäsi pitäisi vileä eron jälkeenkin elättää sinua?! Millä opiskelija maksaa puoliksi suhteututtuna hyvän palkkansen hankitoihin. Nyt ei ihan joku täsmään. Mutta joo myönnän paha paha mies silkaa pahuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa naista.

Vierailija
12/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:28"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

Eli exäsi pitäisi vileä eron jälkeenkin elättää sinua?! Millä opiskelija maksaa puoliksi suhteututtuna hyvän palkkansen hankitoihin. Nyt ei ihan joku täsmään. Mutta joo myönnän paha paha mies silkaa pahuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa naista.

[/quote]

Mikä kohta lauseessa: "kaikki tavarat on maksettu puoliksi" meni sinulta ohi, niin voin tarkentaa? :) Itse helvetti itseni elätän, ja puoliksi tässä tavaroita nyt ollaankin jakamassa niitten osalta, mitä ollaan puoliksi maksettu.

-Ap

Vierailija
13/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

- Opiskelijalla ollut säästöjä, joilla osallistunut kustannuksiin omalta osaltaan.

- Opiskelijan vanhemmat auttaneet hoitamaan opiskelijan osuudet

- Kyseessä aikuisopiskelija ja tavarat hankittu ennen tätä

Siinä nyt ainakin kolme erilaista vaihtoehtoa, jotka tuli mieleen ihan tosta vain. Joskus kannattaisi kokeilla edes sekunti ajatella ennen kuin hyökkää ;-)

Vierailija
14/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:30"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

[/quote]

Mikä kohta lauseessa: "kaikki tavarat on maksettu puoliksi" meni sinulta ohi, niin voin tarkentaa? :) Itse helvetti itseni elätän, ja puoliksi tässä tavaroita nyt ollaankin jakamassa niitten osalta, mitä ollaan puoliksi maksettu.

-Ap

[/quote]

Onko sinulla nyt sitä rahaa vai ei?! Jos olet tähän asti pystynyt itsesi itsenäisesti elättämään ja kalliita ruokia pakastimeen ostamaa niin miten ero heikentää sinun maksukykyäsi. 

Huvittavaa minusta, että haet ruokaa entisen rakkaan puolisosi pakastamisesta ollen riippuvainen hänestä.

Vierailija
15/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:32"]

[/quote]

- Opiskelijalla ollut säästöjä, joilla osallistunut kustannuksiin omalta osaltaan.

- Opiskelijan vanhemmat auttaneet hoitamaan opiskelijan osuudet

- Kyseessä aikuisopiskelija ja tavarat hankittu ennen tätä

Siinä nyt ainakin kolme erilaista vaihtoehtoa, jotka tuli mieleen ihan tosta vain. Joskus kannattaisi kokeilla edes sekunti ajatella ennen kuin hyökkää ;-)

[/quote]

Tai opiskelija opiskelee yliopistossa käyden töissä samalla :) Ja mitään kallista ei meille juuri siksi ollakaan ikinä hankittu, kun periaatteeni on alusta loppuun se, että minähän maksan puolet, enkä elä miehen varoilla. Mies käyttää rahansa sitten kalliiseen autoon ja tietokoneeseen yms. Mutta juuri sitä suuremmalla syyllä halauisin saada osani tavaroistani, koska niiden eteen olen kovasti hommia paiskinut!

Vierailija
16/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:16"]

[/quote]

Mä en jaksanut tapella exäni kanssa ja niinpä vain lähdin, vaatteet otin mukaan ja perintökaapin.

Ja kyllä kirosin jälkikäteen ylpeyttäni. Opiskelujen jälkeen suoraan työttömäksi ja siitä ero. Vanhemmilta lainasin rahaa, että sain edes pari lautasta ostettua kirpparilta ynnä muuta nk. pakollista.

Kaverilta sain patjan lattialle ja toinen lainasi petivaatteet.

Kyllä mä tunsin itseni lähinnä tyhmäksi asuntoni lattialla istuessani, kun en ylpeydeltäni ollut lähtenyt tappelemaan omaisuudestani vaikkei siellä mitään arvokasta ollutkaan, kahden työttömän asunnossa.

[/quote]

No tossa viestissä nyt ei ollutkaan kyse mistään astiastosta, mutta olisiko sinua helpottanut etikkatippa ja pizzaleikkuri ahdingossasi??

Vierailija
17/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisen kaksinaismoralismiä. Minä elätän itseni, mutta mitä nyt haen ruuan entisen pakastimesta! :D

Siinä kohtaa kun avaimesta luovut ja sen oven takanaisi kiinni vedät niin kaikki sinne jäävä on jonkun muun kuin sinun omaisuuttasi. 

Vierailija
18/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet vain viaton uhri. Jaxuhali!<3

Vierailija
19/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:42"]

Nykynaisen kaksinaismoralismiä. Minä elätän itseni, mutta mitä nyt haen ruuan entisen pakastimesta! :D

Siinä kohtaa kun avaimesta luovut ja sen oven takanaisi kiinni vedät niin kaikki sinne jäävä on jonkun muun kuin sinun omaisuuttasi. 

[/quote]

Olisinpa tuon tajunnut, kun exäni jätti talveksi moottoripyöränsä mun talliin ja haki sen vasta keväällä.

Me toki sovittiin näin, mutta sillähän ei ole merkitystä, munhan se siinä kohtaa oli!

Vierailija
20/22 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:35"]

No tossa viestissä nyt ei ollutkaan kyse mistään astiastosta, mutta olisiko sinua helpottanut etikkatippa ja pizzaleikkuri ahdingossasi??

[/quote]

Mä tajusin kyllä, että nuo oli ne huippukohdat. Jos exä taistelee jostain pizzaleikkurista, niin voisi kuvitella, että puoliksi ostetun astiaston jakaminen on ollut vielä haastavampaa...