Exän kusipäisyys erotessa
Menee niin hermo mun exään!! Oltiin esimerkiksi keittiötavaroista sovittu niin, että tottakai minä saan viedä kaiken tarvitsemani, koska exäni ei ole kertaakaan ruokaa laittanut niinä 5 vuotena mitä yhdessä asuttiin. Eikä sitä ennen yksin asuessaankaan, vaan ruokavalio koostui leivästä. Ja aikaisemminkin itseasiassa totesi, ettei hän mitään ruokaa tule tekemään. Tämä silloin, kun nillitti siitä, että hänelle jää pakastin mitä hän ei halua.
No aika hyvän kasan sain tavaroita pakattua kysymättä, mutta nyt ihan jokaikisestä tavarasta josta kysyn että voinko ottaa, hän vastaa kieltävästi.
Esimerkiksi pitsaleikkuri. Eipä ole mies sitä 5 vuoteen tarvinut, ja minä olen sen tähän talouteen ostanut. Syynä, että leikkaa tilattua pitsaa sillä. Aina ennenkin on veistä käyttänyt, miksei nyt? Esimerkiksi vajaa pullo etikkaa. Itse käytän kahvinkeittimen puhdistukseen ja satunnaisesti ruoanlaittoon. En saa viedä, koska exäni tarvitsee sitä rosollikastikkeeseen. Ihanko hemmetti oikeasti rosollikastikkeeseen, jätkä sä oot kohta 26 vuotta ja istut aina joulusi kiltisti kotona.
Pakastimessa olevista ruoista sovittiin myös niin, että minä saan viedä sieltä suurimmanosan, sillä exäni ei ruokaa tietenkään tee. Sovittiin vielä niin, että saan omalla avaimellani tässä käydä sitten hakemassa pakastimesta jotain, kun tosiaan muutan ihan viereen ja itselläni vain pieni pakastelokero. Nyt yhtäkkiä asia ei käykään. Sama joidenkin jääkaapissa olevien ruokien kanssa. Ja säilykkeiden. En tosiaan tiedä, mitä herra meinaa tehdä jollain kikherneillä, kun ei ruokaa ole elämässään koskaan edes laittanut. Jätin sitten ihan piruuttani loppupeleissä melkein kaiken jääkaappiinkin, mädäntyköön sinne sitten :)
Ja tosiaan tässä oli vain muutama esimerkki. Ihan jokaisen tavaran kohdalla sama helvetin nillitys; lopetin sitten kyselyn ihan kokonaan ja pakkasin sen mitä haluan. Jos kaipailee, saa tulla noutamaan.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:42"]
Nykynaisen kaksinaismoralismiä. Minä elätän itseni, mutta mitä nyt haen ruuan entisen pakastimesta! :D
Siinä kohtaa kun avaimesta luovut ja sen oven takanaisi kiinni vedät niin kaikki sinne jäävä on jonkun muun kuin sinun omaisuuttasi.
[/quote]
Ruoista nyt yhäkin vaan sattuu olemaan puolet minun kustantamiani, ja exälläni menevät hukkaan. Mutta miten vain rakkaani haluat asian väärin ymmärtää! :)
Ja olen kyllä päättänyt, että otan tuosta nyt sen muutaman jauhelihapaketin ja pussin marjoja ja jätän loput exälleni. Hajoilkoon sitten siihen, kun pakastin täynnä vanhentunutta ruokaa! :)
-Ap
[/quote]
Kyllä sillä on jo uusi kokki katsottuna, joten älä niistä ruuista murehdi.
On käyttäytyjä ja käytöksen mahdollista. Ja tavallaan kyllä teidän parisuhde jatkuu, jos avaimen pidät ja sitä ruokaa käyt hakemassa. Ole iso tyttö ja niele tappiosi ja jätä se avain sinne asuntoon ja anna toisen kiutella ihan yksinään. Ei elämässä ja varsinkaa erossa mene kaikki nallekarkit tasan. Turha niistä on kiutella kuin pikkulapsi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:42"]
Nykynaisen kaksinaismoralismiä. Minä elätän itseni, mutta mitä nyt haen ruuan entisen pakastimesta! :D
Siinä kohtaa kun avaimesta luovut ja sen oven takanaisi kiinni vedät niin kaikki sinne jäävä on jonkun muun kuin sinun omaisuuttasi.
[/quote]
Ruoista nyt yhäkin vaan sattuu olemaan puolet minun kustantamiani, ja exälläni menevät hukkaan. Mutta miten vain rakkaani haluat asian väärin ymmärtää! :)
Ja olen kyllä päättänyt, että otan tuosta nyt sen muutaman jauhelihapaketin ja pussin marjoja ja jätän loput exälleni. Hajoilkoon sitten siihen, kun pakastin täynnä vanhentunutta ruokaa! :)
-Ap